Gå til innhold

TROMSØJENTENE 07.06.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Kari Anne - å, det hørtes godt ut med focaccia-brød, elsker det :) Dere må kose dere med grilling idag! Håpe været holder sæ te imårra.

 

May-Helen! Var veldig koselig å se dæ igjen også og Jenny Aurora virket no veldig snill på dagen som sov :) Å, så koselig at du har lyst å invitere oss hjem! Det e nok mer praktisk med baby ja! Æ har også lyst på besøk etterhvert =)

 

Ja, livet e rart... har et vennepar som har prøvd i to år og bli gravid no uten å få det til. De er på utredning på sykehuset no da for å finne ut om hva det skyldes og de har fått diverse råd. E litt vanskelig siden æ har vært gravid to ganga i den perioden og no e det flere andre venninne som også har blitt gravid med en gang. Men ho si no at ho glede sæ på våres vegne selv om ho ikke sjøl e blitt gravid enda. Kan ikke være så lett likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, livet føles ikke altid like rettferdig. Får bare håpe naboene dine Minda prøver igjen, når de føler tiden er klar for det.

Jeg var hos jordmor i dag og hadde litt for høyt (eller var det lavt?) blodtrykk. Husker ikke helt, hehe... Må tilbake til legen å måle blodtrykket i begynnelsen av neste uke. Neste kontroll hos jordmor er neste fredag. Forruten blodtrykket virket alt ok. Hun klarte ikke kjenne hodet, noe som betyr at det ligger langt ned i bekkenet. Håper, håper, håper jeg ikke trenger å vente så veldig lenge før prinsessa kommer til verden. Men har ikke så veldig stor tro på at det skjer noe enda.

 

I dag kjøpte jeg for øvrig bæresjal (Moby). Er spent på å prøve det ut når den tid kommer :-)

 

Ser ut til at det blir grått vær i morgen, men vi kan jo enda håpe at sola titter fram :-) Hadde vært deilig å tilbragt dagen i Bukta.

 

Skal for øvrig til ny (og siste) ultralyd i morgen tidlig, spennende.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va æ heime igjen etter kontroll!!

Magemåle va på 35 no, så for første gang va æ over rødstreken (såvidt da.. ), blodtrykket va gått ned å ellers alt bra! Ho mente å at det nok va ikke så grøsseli lenge te ting skjedde, fordi æ har hatt så mye rart ondta i det siste.

Men fikk jo da et knalltilbud som æ har tenkt å hoppe på.. Ho hadde vakt i helga å tilbudte mæ å kom opp på føden en tur for å sjekk om æ va moden. Å va æ det så kunne ho stripp mæ littegrann å se om det bei fortgang i det! Hadde jo vært kanon hvis æ va moden da, så håpe no det. Men tør ikke håpe...

 

Ellers så e æ grusomt trøtt no, så det at mannen min bei kjempesein fra jobb i dag va ikke helt planen.. Håpa æ kan lure mæ te en liten halvtime på sofaen når han no endelig dukke opp!!!!!!!!!!

 

Håpe på finvær imårra ja, de fleste av oss har vel mobilnr te hverandre så vi kan meldes hvis det e nå vi lura på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor!

Så bra at alt så fint ut da =)

Og spenende med tur på føden og stripping da! Får håpe der er modna da (det er det sikkert med alle de vondtene du har hatt). Hehe, spennende! Jeg vil og....................

 

Vi må vel bare sjekke innom her i morra før vi drar??

Blir det grilling hvis det er overskya? Eller er vi mest gira på bukta i solskinn?? Jeg heller mest mot det siste egentlig, for det blir så fort surt å aldt hvis det er overskya og det blåser litt...

Men vi håper på sol!

 

Mzme, hvordan gikk det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Ja får håpe du e moden da.. Blir spennende..

 

Nurk: Blodtrykket hold sæ dær d har vært, så får bare ta d me ro... Ska på ny kontroll på fredag! Hadde ingen eggehvite i urin da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ må sannsynligvis kjøre kjempetidlig i mårra å pga veien som bli stengt her, så veldi fint hvis noen kan sende mæ ei melding om ka det endelige resultatet bli!!

 

Æ e helt klart for Bukta i sol, e så kjedeli å sitte der å småfryse!

 

HURRA HURRA!! Vi har hatt en aldri så liten seier her i dag!!Sigurd satte sæ på potta helt a sæ sjøl å gjorde STORE ting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JUHUUU!! Vi har begynt så smått med å la han gå med truse innimella, for han har ikke vært klar før.. Å no e vi så STOLT!!! =) 0) Ska på buksejakt te han når lønna kommer så han kan ha et lager i tilfelle uhell, for no bli det mye trusebruk fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei=)

 

Håper dere får et fint treff i morgen=) Har ryddet på loftet i dag, så i morgen er det siste rest som står for tur. Må bare benytte sjansen til det og til å få gjort noen ærender, når sambo har fri på dagen=) Var flink å stå på med ryddingen idag. Greit å kunne sitte på en stol i ny og ne å sortere da.. hehe=)

Får besøk av mamma i neste uke, så benytter sjansen til rydding når formen er fin=)

 

Mzme : Flott at du blir fulgt opp! Ta det med ro,ja=) håper blodtrykket bedrer seg. Flott at urinen er bra da=)

 

Nættemor : Gratulerer på Sigurd sine vegner=) Kan tenke meg han er stolt av seg selv=) =) Tenker det bare blir lillebrøster som bruker bleier der i gården snart, ja=)

Flott å høre om tilbudet du fikk av jm. Krysser fingre og tær for at det gir resultater=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme!

Så godt å høre =)

 

Nættemor!

Artig med potte gutt da, hehe...

Vi skal begynne å pushe litt nå når snupp er hjemme i sommer. Bruke sånne kjipe bleier på henne, og oppfordre til pottebruk. Hun har gått mange ganger, men tror det er heller tilfeldig at det har kommet noe de gangene det gjør det =P Tror ikke hun kobler helt sammenhengen ennå. Så blir spennende å se om hun blir trent i løpet av sommeren...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Er som mange her kommenterer sånn livet er. Noen mister dessverre,men oftest går det bra! Det positive ved at det skjer triste ting rundt en blir en veldig minnet på hva som egentlig betyr noe. At badet er lite og upraktisk og at klærne i klesskapet ikke er så spennende og alle slags rare ting en er opptatt av betyr ingen ting... Det som betyr noe er å ta vare på hverandre!

 

Min jordmor har også vakt i helga Anette og sa for to uker siden at hun antagligvis kom til å ta meg inn til helga.Så kan jo hende vi sees der! Modne eller umodne;) Skal til henne imorgen kl 12, så kommer litt senere til bukta evn polar.

 

Jeg er også motivert for hjemmetreff etterhvert. Vil også ha besøk, men har dessverre ikke så stor plass. Har ikke plass hvis hele hurven dukker opp;) Men det tar vi etterhvert... Det er jo noe som heter trangt og koselig og;)

 

Vært hos dr Shang idag og fått nåler. Idag stimulerte han masse mer enn tidligere, så får vi se om det har noe effekt.... og vi avtalte ikke noen ny time. Han sa jeg fikk ringe hvis ikke noe har hendt på mandag, Da har i hvert fall han trua;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Hihi kor koselig me Sigurd og potta :-) Han e sikkert stolt ja :)

 

Jepp bra å bli fulgt opp mht blodtrykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende om dr Shang får opp farten på babyen, M...

 

Ja, helt enig med det du skrev om hva som vi egentlig gir betydning i livet. Det har jeg også merket nå når man har et lite menneske å passe på. Ja, og det er så lett å bekymre seg både om smått og stort, Gjerne bekymre seg på forhånd, selv om ting som oftest ordner seg...

 

Jeg kan prøve å komme til bukta, hvis jenta er sprek nok får en forholdmessig lang trilletur... er litt usikker på det akkurat.Og så var det jo været da. Men det hadde vært helt topp om alt er på stell i morgen. Vi får se. Kan i så fall ta med litt av hvert.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får gå inn her imårra og se an været og legge ut hva vi mener :) Også får de andre melde noen om de lurer på hva det blir til. Håpe på fint vær! Kan vær litt kaldt i bukta om det bli vind.

 

Æ fikk brev fra jordmor Elvemo og svarte ja :)

 

Lykke te Minda og Anette med helga og modning... æ vil og! Skal te jordmor på fredag, så håpe ho si det samme te mæ, men det spørs, hehe... Har jo litt lenger igjen te termin og har ikke vært nåkka action her i gården.

 

Ann Silje, synd du ikke kan vær med på treff imårra, men vi ses vel seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen god morgen!!!!

 

Ja det va en ufattelig stolt Sigurd som fikk skyll resultatet ned i do! Mamma å pappaen va jo å ufatteli stolt å sto å klappa te han da han reiste sæ! Heheh!! Idag bei d litt verre, for han ville jo vær like flink å tisse på potta, men så hadde han allerede tissa i bleien før han sto opp.. Å det va ikke like greit å skjønn. Men framskritt e framskritt!!

 

Helt sant Minda.. E ufatteli mange ting her i livet som faktisk e betydningsløst å som likevel betyr mye for oss.. E veldig rart.. Men nåkka skjer når vi får et lite menneske å ta vare på. Bekymringan endre sæ å vi får et helt nytt syn på mange ting. Har aldri vært så redd for så mye som etter at Sigurd kom.

Å nåkka som e litt arti e at ting som før betydde lite, dem bli helt enorm no.

 

Men damer, æ ser med litt trist blikk utover Vågen idag, ser det e grått å mørkt å bare skya...

Ska vi omplanlegge te feks Tirsdag i stedet?? Håpe på finvær da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Minda, stilig at du skal inn da, håpe det bli futt å fart te dæ!! Når tid skal du? Mi jordmor har visst seinvakt på lørdag... Håpe bare det e tid te å sjekke mæ da, at det ikke e fullt der inne (egoisten Annette??? Ka hæ?? ) Håpe virkeli for din del at det bli fullklaff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer og for å utsette grillinga..

Kjedelig å sitte å små hutre ute!

 

Flere som stemmer for polarsenteret i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen damer!

 

Æ stemme og på polarsenteret idag, trur det blir kaldt i Bukta!

 

Æ må dra ut av huset no snart, så Tone, æ melde dæ litt seinere og høre ka det blir til.

 

Siv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært supert å grillet i bukta en dag te uka om det bli fint vær! :) Tirsdag skal æ te manuell terapi siste gangen kl. 13, men kan komme utover i bukta te kl. 14 eventuelt om det bli da. Eller skal vi se an været på mandag? :) Vi må vel ta det litt på sparket egentlig. Kanskje dumt å legge ut noe info på BIM-treffsidene dersom noen andre som ikke har numrene til oss tenker å komme også blir det ikke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Så at d ble treff på Polarsentret.. Ble da ingen treff på mæ, da æ har fått beskjed om å ta d heilt me ro.. Satse på og få være me på grilling i bukta, vest d blir d te uka :-)

 

Håpe dåkker kose dåkker på treffet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Håper dere har det fint på treff på Polarsenteret. Ble ikke treff på meg siden jeg skal hente J i barnehagen. A er på Brensholmen å har pasienter til langt utpå dag i dag. Så da ble det babyforberedelser i stedet. Fikk henta Leandervuggen i går og den er så fin at! Gleder meg til å henge den opp! Vaskemaskinen er full av klær i størrelse 50-56 :-) De er jo så små! I løpet av helga tenker jeg å kjøpe stellebord og andre småsaker som mangler. I mårrest fikk jeg nettshoppa litt også. Kjøpt meg en Ju-ju-be stelleveske på www.kenguruloftet.no Mye fint der :-)

 

A og M: Tenk om det blir fødsel på dere i helga, spennende!!! Får håpe du er igang før helga M, du er jo over termin nå :-) Sender deg litt fødetanker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...