Gå til innhold

TROMSØJENTENE 07.06.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei jenter=)

 

Tusen takk for omtenksomheten=) Koselig det=)

 

Jo.. eksamen igår.. Skal love dere at jeg var nervøs! Bruker jo å være nervøs før eksamen, men i går var det ekstra ille..hehe.. Kom nå der med min store mage og tre puter under armene. Tok med meg to stolputer og ei vanlig hodepute, som skulle vise seg å bli flittig brukt. Jaja, er en gravid så er en gravid=)

Hadde tilrettelegging, så hadde innvilget en time hvile ( må bort fra pulten for er ikke aktiv eksamenstid), i tillegg til at jeg fikk skrive med data. Det sistnevnte har jeg virkelig krangla med uni om for å få igjennom. En må egentlig ha lese og skrivevansker for å kunne bruke data. Men, med mine sterke leddplager har jeg da endelig fått gjennomslag for å kunne bruke data.. Tok sin tid, flere år..Jaja... nok om det..

Iallefall..

Dere skal tro de eldre eksamensvaktene synes det var stas å følge meg til pauser. De delte egne erfaringer om barn og fødsler osv.. Ble overrasket da jeg sa at jeg hadde bare 3 uker igjen..hehe.. Må bare le av hele greia, for var litt komisk. De skravlet og de skravlet..

 

Avsluttet eksamen 1730, og var overraskende opplagt faktisk. Sambo kommenterte det, for vanligvis går jeg jo i koma med en gang jeg kommer hjem etter en så lang dag. Viser vel bare at tilretteleggingen har gjort sitt.

 

Legen hadde ringt meg, og så sambo siden jeg hadde eksamen. Resultetene hadde kommet inn sent igår, så derfor hadde han ikke ringt. Prøvene viste litt utslag på det som indikerer blodpropp, så fikk beskjed om å henvende meg på sykehuset. Så, hentet sambo etter eksamen og så bar det avgårde til sykehuset. Der tok de nye blodprøver som også ga utslag. Ble undersøkt av lege og det ble tatt diverse prøver.

Legen konfererte med en som hadde litt mer peiling på dette med gravide. Hun konstaterte etter mye om og men at så langt ut i svangerskapet kan en få utslag på de blodpropp-prøvene, selv om en ikke har blodpropp.Dette pga myyye ødemer.. Jaja.. glad var jeg=) Vel og merke selv om bena var knallømme, svære og pulserende..hehe.. Fikk beskjed om å kjøpe støttestrømper og komme tilbake om det ble forværringer.

Har hatt lite liv i magen den siste halve uken, så ble sendt på slik sparketest. Det viste seg da at ungen sparker en del uten at jeg kjenner det. Ja, i tillegg til de sparkene jeg kjenner. Godt er det, for den har jo i mine øyne vært totalt stille de siste 4 dagene. Greit å få sjekket det også da=)

Gikk virkelig opp for meg da vi var på føden, at hit skal jeg om ikke så lenge. Merkelig greier=) Hørte spebarn skrike, og sambo synes det var så koselig=) Jeg var etter 8,5 timers eksamen og 4 timer på sykehuset så sliten at jeg hadde lukket ørene for lengs..hehe=)

Kontaktet legen da jeg kom hjem, fordi han var så spent på resultatet..

 

oooi.. dette ble langt.. men, nå vet dere ståa med meg=) tusen takk for omtenksomheten=)

 

ååååh... jeg vil også se lillejenta til Mallis=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS=)

Det var en lang dag, kan tenke meg du var kjørt når du endelig kom deg hjem ja! Men grattis med overstått eksamen, og endelig er det ferie på deg også =)

Og godt å høre at det ikke var blodpropp på gang!

 

Enig med deg over her at det er sporty av Mallis å stille på treff bare en uke etter fødselen! Knall bra =)

 

Fint vær i dag!

Herlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis me veloverstått eksamen å endeli ferie!!=) va jo veldi bra at du ikke hadde blopropp!

 

e ikke lenge t vi ska på føden no nei, glede mæ=)

 

me blodpropp da e vell man likehoven i foten hele tia? d kan ikke bytte fot eller plutseli være borte? va mer hoven i eine foten ei stoinn, men ikke no lenger... syns at den andre e bittelitt større når dem hovne opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere me overstått eksamen AS :-) Trur aldri æ hadde klart å holde ut så længe..

Og va veldi fint å høre at du ikje hadde blodpropp! Åja man må sitte længe dær oppe på sykehuset å vente, d fikk æ erfare på tirsdagen! Blir ikje akkurat mindre sliten når man har sotte flere tima me eksamen før d..

 

Men no e d ferie på dæ og, endelig... :-)

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :) Ann Silje så bra at du er ferdig med eksamen og sjekk på sykehuset! No kan du slappe av og nyte den siste tida med din kjære før babyen kommer! Tror også det er mange bevegelser jeg ikke kjenner at babyen gjør, når jeg har vært på ultralyd har den vært veldig aktiv, men jeg har ikke kjent noe. Morkaken ligger jo foran pluss at æ har litt ekstra polstring, hehe... E vel forskjellig kor my man kjenne.

 

Lillejenta te Mallis va nydelig... helt uvirkelig at vi også skal få en sånn snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! La som vanli ikke merke te at det va ny tråd på gang så æ skreiv no litt på den gamle å..

 

Men så bra da AS!!! Det e jo flott! Pluss at no vet dem jo om dæ på sykehuset så sku det bli verre går det sikkert fort å kom inn te sjekk..

Å så bra at du no e ferdig me eksamen å kan ta permisjon de siste uken!!!! Det e jo flotters!

 

Korsn e det me dokk andre studenta?? Begynn alle å bli ferdig no?

 

God lørdagskveld videre damer!! No skal æ piske gubben ut for å plante blomster!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har ikke hørt nåkka fra Elke har dåkk? Guri, kor spennende :) Men regne med at det e action, ho har jo termin på mandag. Ikke uvanlig at babyan kjæm litt før.

 

Æ har no blitt solbrent idag. Vært ute i sola på verandaen og planta blomster =) Også har vi grilla, bare kosa oss heime. Æ synes det e litt kjedelig da, men men... Lest masse aviser og sånn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld jenter!

 

Må si jeg er kjempeimponert over dere som velger å gjennomføre krevende eksamner bare få uker før termin med vondter og plager!!! Må være utrolig deilig å være ferdig;) På tide å roe ned... blir sikkert godt!

 

Jeg er også nysgjerrig på Elke. Tenkte mitt da hun ikke dukket opp på treffet hun hadde lagt ut på fredag...

 

Håper jeg er nestemann ut.. ! Begynner å bli lei. Men vet at det ennå kan være over 2 uker igjen, så må prøve å være tålmodig. Idag har jeg vært lei og sur, og kjempedårlig samboer. Humøret ble heldigvis bedre etter at jeg dro på besøk og fikk litt annet å tenke på. På ettermiddagen dro vi en tur til Hansnes, rett og slett fordi vi ikke hadde noe program og fordi jeg aldri har vært der. Så nå har jeg vært der;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh kor arti at kansje en til av åss har fått baby no.=)

 

æ har da ennå en eksamen ijæn på mandag.. trur æ e siste som har eksamen? men har jo ennå ei stoinn t termin...=) men d ska bli gått å bli færdi no... greie ikke å hålle fokuse på eksamen...

 

e d noen som veit om d fins do i bukta? æ har veldi løst å være me på utetreff, men må ha do atme mæ..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom også til å tenke på do...

Og det skal finnes en slags utedo der ja. Det sto nå det der i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PYTON i natt!! Arrghhh!!!

 

Va så ufatteli trøtt å sliten i går at æ slokna omtrent før æ la mæ.. Men bråvåkna litt før ett av at æ måtte kast opp, så spratt (ja faktisk, spratt!) opp a senga å jogga på badet.. Ikke nå mer skjedde enn at æ fikk bare mer å mer sure oppstøt å det gjor vondt! Satt oppe i over en time for å prøv å bli bedre, men lillebabyen i magen fikk antakeligvis sjokk da æ hoppa sånn opp så ho va jo helt turbo!!! Å hver bevegelse gjorde at mer kom opp å mer vondt.. Så det va ikke så arti.

Da æ sovna igjen va æ i heilspenn for d der va ækkelt.. Så våkna æ igjen i femtia av at det gjorde vondt i magen, å va oppe å trava i over en time da å. Ikke nå fare for fødsel jente, æ e nok ikke så heldi at æ får snik i køa, men au.. Å no har æ vondt igjen, sitt bare her å svetta! E så kjedeli å bli plaga me den "andre" magen altså!! Ane ikke ka d e, men kjipt e det...

Å har jo sagt te gubben at han sku få dra på fotballkamp me nå VIP-greier først så han ska jo dra i ett-tia.. Må nok bare bite i alle sure epla å høre me svigers om hjelp da............

 

Dagens klage fra mæ. BLæh!! Glede mæ te å ikke klage så fælt mer!!

 

Ka slags søndagsplaner har dokker?? Koseli me kjøretur Minda! Arti å se nye plassa. Dokk får kjøre utover hit neste gang så kanskje den lille i magen gjerne vil ut sia veien ut hit e litt morsom!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda Anette, høres ikke godt ut med mageplaga :(

 

Pyton natt her også. Blitt smitta av Johanne sin forkjølelse. I tillegg va ho kjempetett, måtte sitte oppe med ho så ho fikk puste. Blei lite søvn på oss begge. Og når ho sov lå ho i babysenga siden vi kan heve hodeenden på den, hjelpe godt for å få puste litt bedre. Så æ håpe det ikke blir sjulusidrama når lillebror skal overta.. Ser for mæ at ho har behov for å sove der noen netter i ny og ned etter han e kommet. Men det ordne sæ vel :-)

 

Her blir det vel også fotball på A i ettermiddag, tåpelig tidspunkt.. Midt i middagstida. Også e jo EM begynt også, æ like ikke fotball. Sist vi va på barselhotellet fikk J se fotball ett døgn gammel. Da va det VM. jaja.

 

Håpe alle får en fin dag i sola. Krysser fingran for at det setter igang nå Minda :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det e faktisk do i bukta :) Hvertfall var det det ifjor ja som Elise sier! Enn på Rundvannet/Sommarøya? Der e det kanskje verre...? Æ e med uansett hvertfall, vært koselig å sitte ute og evt. grillet et sted. Men e jo praktisk å ha do i nærheten vil æ tro, selv om æ klare mæ ei stund uten :)

 

Så trasig at dåkk ikke har hatt det nå fint i natt Annette og Kari Anne! Hm, æ synes no det kunne ligne på fødselsforberedelses-smerter du hadde æ da, Annette, men æ har no ikke peiling! Har sovet ganske godt inatt, våknet en gang og måtte på do. Men e så rastløs for tida, i hele går va æ skikkelig urolig inni mæ og kjeda mæ! Vet ikke om det va fordi blodsukkeret va høyt eller ka det va... kunne tydeligvis ikke spise vannmelon og jordbær... =(

 

Mamma og mannen drar heim i ettermiddag, vi skal spise frokost ute no også skal vi en rundtur te byen. Vise de Elverhøy kirke og hvor de skal hente soddet til bryllupet (Ingebrigtsen kjøtt i byen). Også skal vi spise lunsj en plass. Det bli koselig! Godt å komme sæ litt ut, æ holdt på å bli gal av å være hjemme i hele går uten å gjøre så veldig mye fornuftig... Tror og håper det blir annerledes når baby kommer! Da har æ nåkka å gjøre hvertfall!

 

Æ har også lyst å dra på kamp, men de æ bruke å dra sammen med kunne ikke idag og kjedelig å dra aleina. Venninnan mine e liksom ikke så interessert i fotball! Men imårra kveld skal æ og min kjære på gospelkonsert i domkirka da, glede mæ te det! Og onsdag skal æ ut å spise på Thai house restaurant og se Sex and the city med to venninne :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Nættemor : Det høres skikkelig kjipt ut det du opplevde i natt! Tror du det har forbindelse med fødsel, eller? Må jo bare spørre, for jeg aner jo ikke..hehe=) Håper du får hjelp av svigers ( selv om du må bite i det supre eplet) da, slik at du slipper å være alene når U drar på kamp. Er du i bedre form nå på formiddagen?

 

Petrine : Så du også har hatt lite søvn i natt. Stakkars J, som er syk. Trasig når de søte små er syke... Får håpe hun blir bedre snart=)

 

Tone : Koselig med besøk=) Nydelig vær for å dra til byen i dag, så regner med dere storkoser dere =)

 

Her hadde jeg tidenes sløvedag igår. Var en snartur å handlet og hos et vennepar på kvelden. Koselig det=) Ja, selv om jeg måtte overta toseters sofa og legge meg på da vi var på besøk. Jaja.. slik er det bare. Er en høygravid så er en det.. hehe=) De har en gutt født i oktober i fjor, så hadde full forståelse for at jeg LETT føler meg hjemme.. hehe..

Ellers, så våknet jeg av kraftige ryggsmerter i natt. Måtte sykt mye på do, men visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg. Var skikkelig " tulltak " i ryggen liksom. Fikk tak i mobilen og kom meg på do. Ble skikkelig svimmel og kvalm,men fikk satt meg.. så, gikk det over, bare helt uten videre. Ja, som om det aldri hadde skjedd liksom=) Er vel denne kroppen som forbereder seg, vil jeg tro=)

Det jeg umiddelbart tenkte da disse tulltakene kom, var " jeg vil ikke være alene" =) Så.. er overbevist om at jeg med en gang noe skjer på ordentlig blir å ringe sambo! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooooooo!!!

Det høres jo ut som både Nættemor og AS har vært i gang nå da! Tulletak eller ikke, jeg tipper dere har babyen innen ikke alt for mange dager ;-)

Det er jo mange som sier de får vondt i magen, får diare og oppkast når det begynner... Og mange har jo sånne tulletak i et par dager før det skikkelig kommer i gang...

Selfølgelig kan det jo ta lang tid ennå, men jeg tror jeg ville satsa på å ta det rolig, og spart på kreftene i allefall ;-)

Spennende!!!

 

Masse medfølelse til deg Petrine!

Har jo selv ligget syke her i mange uker nå nylig, og det er så tungt... Håper dere blir bedre fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen fødselsopplegg her, sjøl om det hadde vært ok det! Men e nok bare "den andre magen" som slit litt no som tuppa e stor å presse på mine indre organa. Eller så kan d være nåkka æ har spist..

Svigers kunne ha Sigurd hos sæ no de her timan gubben sku bort, så dem har dratt no..

 

Uff da Petrine! Så lite greit når de små e syk å man sjøl e pusk... Får håpe ho bli bra snart så ho kan sove i egen seng.. Skjønne jo godt du tenke på det me sjalusi, for her har vi å en som e redd for å miste tingan sine!

 

Hehehe! AS, ja æ trur mange kan godta mye fra nån som e høygravid!! Godt du får til å slappe av hos andre, d e ikke verst.. Har takan i kroppen gitt sæ? Du ble ikke svimmel å kvalm av dette vena cava-tingen? at blodåran får press på sæ?

Noen bli dårli i magen ja, før fødsel eller etter at den har starta. Men e umuli å si det på forhånd, for æ har ingen rie å ikke nå anna som skjer heller. E bare uggen i magen å det gjør vondt! Så no ska æ ta å teste sofaen tenkte æ.. Må jo utnytte at æ e helt aleina heime!!

 

Videre god søndag!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,.. ser at det kanskje ble litt vell optimistisk det innlegget mitt =P

Kan jo være tengn! Men kan jo like gjerne være som du sier vanlig magevondt....

 

Men hva er det der 'vene cava- tingen' du snakker om da?? Jeg har hatt flere dager hvor jeg har vært veldig svimmel og kvalm til tider.. Utrolig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei jenter..

 

Ser at d e flere hær som ikje har sovet så mye inatt :(

Æ fikk jo da ikje sove, følte som at æ hadde litt ondt i magen samtidig som at æ ikje va trøtt!

 

Men jo mindre æ tænkte på at d va litt ondt i magen, jo bedre ble d.. Merkelig...

 

Ang do i bukta, veit ikje om d e dær enda.. Men regne vell me d, sia d bruke å være mye folk dær når d e godt vær!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiddeliduuu...

 

Akkurat stått opp fra en aldri så liten formiddagshvil..hehe=) herlig herlig=)

Fikk bare ett slikt tulltak i ryggen i natt. Akkurat nok til å tenkte tanken på at en dag er det alvor..hehe=) Regner nok med at den lille babyen holder seg inne i mange uker enda. Ikke har hodet festet seg og føler ikke at magen har sunket noe ned. Så, stiller meg i fødekøen jeg, for står jo ikke " for tur" på en god stund.. hehe=)

 

Flott at du har inntatt sofaen Nættemor=) Det er det jeg også har.. herlig herlig=) Ja, skulle ønske jeg kunne dra ut en plass i finværet, men sambo har bilen. Så, sløver bare istedet=)

 

Håper dere koser dere i finværet og at dere ikke er altfor varme=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vena-cava-greia (e laaangt fra sikker på at det e rett skrevet) e når babyen pressa på ei hovedåre, nåkka som gjør at vi bli svimmel å rar, noen bi kvalm. Feks hvis man legg sæ bakover så kan man oppleve det. Men hvis babyen inntar rett stilling å presse nok så skjer det nok ellers å!! Æ kan overhodet ikke ligge på rygg lenger, eller lene mæ bakover, for da bli æ svimmel å kjennes ut som æ ska svim av etterhvert.

 

Hehe! Nei æ trur bare ikke på at æ sku få vær så heldi å få gå i fødsel så tidlig, så derfor trur æ ikke på nåkka som har med det å gjøre før det faktisk skjer!! Bli så lenge å vente hvis man ska analysere hver eneste lille ting som skjer i kroppen som en fødselsstart!! Så æ gjør det motsatte (prøva hardt iallefall) å så skjer det når det skjer ! =) =)

 

Bei litt forsinka me sofaen, har prøvd mæ på litt mat istedet å håpa det ska gå bra.. Men NO e d sofa!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende med Elke:)

Håper du også Minda er like rundt hjørnet mhp fødsel.

 

Jeg var mye på do dagene før fødselen. Modningsrier kan gi ekstra press på tarmen, noe som fører til mye dogåing... Kanskje det som er i gjerdet for AS og nættmor:)

 

Nå er snuppa blitt 9 dager, vi koser oss så:) Storebror og foreldrene mine kom på tirsdag. Det var helt fantastisk å få hjem gutten etter en hel uke borte. Men så stor han hadde blitt! Føltes som om han hadde vokst 10 cm og lagt på seg 5 kg! Men det blir vel sånn når man plutselig har et lite knøtt i tillegg. Han var og er veldig stolt av lillesøster. Vil stryke og klemme på henne hele tiden. Men må passe på hele tiden, han forstår ikke helt hvor forsiktig han må være enda.

 

Pappa og ektemann har snekret platting ute i noen dager nå, så nå kan vi sitte ute i solveggen, kjempedeilig. Mamma har vasket og laget middag mens de har vært her. Storebror fyller 3 i morgen også, så hun har bakt kaker og boller. Deilig.

 

Kari-Anne, håper det går over med sykdom, V gleder seg veldig til J kommer i morgen i bursdag!

 

Ha en fin søndag. Her skal pappa og ektemann på til-kampen. Jeg og mamma er hjemme med barna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Den hyppige dogåinga hadde nok med vanlig magevonde å gjøre, ja. Dette da sambo opplevde det samme i morgentimene, så... vi har nok spist noe i går som gjorde susen..hehe=)

 

Tenker som deg, Nættemor. Skal ikke analysere og styre, får heller komme som en hyggelig overraskelse i det det skjer noe. Regner med det tar sin tid uansett, så.. stresser ikke=) Er jo nettopp ferdig med eksamener osv, så nå skal jeg ordne litt i stand her hjemme og slikt =) Greit med litt tid før den lille kommer=)

 

Mh : Høres ut som om dere har det riktig så koselig=) kan tenke meg storebror er stolt over lillesøster, ja!=) alltid ønsket meg en storebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Ja høres koselig ut å ha en liten bebi å dulle me :-)

 

AS: Får håpe du blir bedre i magen utover ettermiddagen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor e d står på papiran om man e rh pos eller neg?¨å katti e d man får ekstra oppfølling, pos eller neg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...