Gå til innhold

TROMSØJENTENE 07.06.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

fant ut.. sitt bare å les t eksamen så ble æ bare litt forvirra om ka d va æ hadde... trudde va neg, men d va feil..:) så bynte å lure om dem ikke hadde følt d opp som dem ska...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Det er når man har rhesus negativ at man får ekstra oppfølging.

Jeg har det og må ta ekstra blodprøver i svangerskapet.

Tar den siste i morgen, i uke 36.

Det er for å se om jeg danner antistoffer at de gjør dette.

 

Dette står merket på mitt helsekort, samt at jeg skrev det i det brevet man sender til sykehuset.

 

De er oppmerksom på dette, for hvis de finner det i prøven av babyen navnestreng, så må man ta en sprøyte. Dette er i forhold til neste svangerskap.

 

Tror det er noe sånt.......

 

Ser dere koser dere i solen.

Vi har kost oss på verandaen til svigers i dag.

Der var det jo glovarmt, i forhold til den kalde vinden i byen.

 

Og så dere som er så spreke med eksaemn nå oppi alt dette.

Det er til å ta hatten av for!!!!!! Super bra jobba.

 

Og du Anette, du skal no bli plaga. Er det ikke en ting, så er det en annnen. Håper det går bra med deg i dag

 

Og Tone, rastlaus sjura.... Flire

Du må bare roe deg ned når babyen kommer :)

 

Her hos meg skjedde det noe i går kveld.

Mannen var på jobb arrangement på Rica, og jeg var alene hjemme.

Og jo i 20 tide går jeg på do, og da var "slimproppen" kommet ut.

Du så den helt klart, og det var MYE slim. Jeg ble kjemperedd først, ååå hva gjør jeg, alene, det skal jo ikke skje enda....

Fikk roet meg ned og sjekka litt på nettet. Ringte og UNN, føden og der sa de at det kunne skje med rier i natt, eller det kunne ta noen uker. Så jeg måtte bare få mannen til å komme hjem siden hun hadde sagt det kunne skje i natt, men også om flere dager/uker.

 

Så da satt jeg her i går, mannen kom hjem og i 23 tia måtte jeg bare hoppe til sengs, for var litt på etterskudd. Visste jo ikke hva natta ville bringe..... Men har lest litt på nettet, og skjønner det sånn at det kan gå mellom 1-12 dager til fødselene er i gang. Men det er et tegn... Så jeg blir nok ikke å gå til termin 7/7... Skal til legen min i morgen

 

Kom litt brått ja!!

 

Uff ble langt det her, men men

Hvis ikke noe skjer, såkommer jeg på ute treff.

Det er do i Bukta. Men ta gjerne med papir og våtservietter..

Melde jo bra vær hele uka :)

 

Ha en fortsatt fin søndag

Maria med nick Olaug

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennanes Maria!!!! Å du som har mamma som har født en måned før termin så det kan jo være helt på sin plass me baby no!! =) Bli jo utroli arti å følge me dæ!!

 

Ja æ e rimeli lei av alle ondta, å sjøl om ingen rundt mæ ser ut te å tru det så e æ IKKE lei a magen min!! Går helt fint å vær gravid, bare man får en dag innimella som ikke e så vond a en eller anna grunn.. o)

 

Ska heie på dæ Maria, å så håpe æ nån høre fra Elke snart, no trur æ vi får et aldri så lite rush her.. =)

 

Ska vi satse på treff i Bukta da??? Torsdag kl 12 ?? Æ stille som sjåfør te de som ønske det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm merke man når slimproppen går eller?

 

Du e så flink Nættemor, sjøl me alle ondtan dine!

Treff torsdag, va d ikje Tirsdag d va snakk i d?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Wow, her har det skjedd ting! Gud, kor artig at slimproppen gikk Maria! Da bli det fødsel om ikke så lenge... du visste vel forsåvidt at du ikke kom te å gå te termin da... Kanskje du blir neste jente ut?!

 

Minda, håper det skjer noe te dæ snart også, du e jo neste i "køa"... Kanskje det har skjedd noe hos Elke og Marlen har jo fødd, de som hadde termin rundt samme tid som dæ.

 

Kjenne æ bli mer og mer klar også no som en etter en får signala. Her e det ikke nåkka tegn enda, e i veldig god form og alt. Det e jo bra da! Håpe det fortsette sånn så bli ikke den siste tida så tung! Kan godt bare plutselig komme ut en baby for min del ja, hehe :)

 

Å, idag har vært en fin dag! Kosa oss masse ute i sola! Va litt vind da i byen, vi var på Paletten og spiste før mamma og Terje tok fly hjem. Så satte æ mæ ut på verandan og leste avisa, faktisk ly for vinden heime. Så dro vi å fløy drage, det va artig! No får vi besøk av et vennepar. Glede mæ te å ha fri og permisjon og sitte på verandaen imårra. Har planer om å bake boller og lage bordkort også. Hehe, ja æ bli fort rastløs, må ha planer! Lure på om æ har ADHD eller nåkka.... Enten tar baby alt fokuset mitt når den kommer eller så blir den tatt med veldig mye på besøk, kafè, kino osv.! Gjenstår å se...

 

Maria, du må bare kose dæ i sengehalmen med Frode no, det modne jo livmorhalsen :) Om du har lyst å sette i gang fødselen... ellers kan det være lurt å avstå fra det! Skal visst være ganske så effektivt.

 

Skal æ legge ut treff i Bukta på BIM-treff sidene? På torsdag kl. 12? Skal vi grille? Kanskje møtes på parkeringsplassen der eller nåkka da og finne et fint sted å sitte ilag? E jo et stort område!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ser vi har skrevet samtidig her :) Tirsdag e det treff ute eller inne på Driv alt etter været kl. 12! Det e fordi vi skal på kurs i barn og miljø endel kl. 14 på Grønn hverdag i Storgatbakken. Men torsdag bli det bra med utetreff i bukta! :):) Får se kor mange som e igjen da, som ikke e i fødselslignende tilstanda, før eller etter baby har kommet ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Ja, her var det skjedd mye siden jeg var inne i går...

 

Spennende at det er flere her som kanskje har noe på gang og spennende at slimproppen har gått Maria...!!

God bedring til sjuklinger, og håper at de som ikke har sovet noe særlig inatt får det bedre til natta! Stå på jenter;)

 

Høres jo veldig flott ut May-Helen- en liten harmonisk familie med stolt storebror;)

 

Vi har vært på Snarby idag.Litt humpete vei utover der, men ingen effekt;) Må nok prøve veien ut om Kvaløyvågen,ja...! Faren til Ole kommer fra et lite småbruk på Snarby, som de bruker som feriested. Har kosa oss med god mat og familiehygge. Blåsete og kaldt, men klarte å sitte i solveggen med ullgenser og ullpledd! Sola er jo god selv om vinden er iskald. Fått massevis av navneforslag idag.. både gode og dårlige;) Så i kveld har vi faktisk blitt enige om jentenavn! Da gjenstår bare å finne et guttenavn begge synes er ok.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting ja!! Spennende for de som er i gang nå...:-) Håper jeg ikke trenger å vente så veldig lenge, men prøver å ikke ha så mye fokus på det. Ventetiden kan bli skrekkelig lang da... Er bare takknemmelig for at jeg er i relativt fin form, selv om jeg er svært hoven i fingrene. På morgenen må jeg bruke lang tid på å myke de opp, rette fingrene ut igjen. Hehe... må le litt også da :-)

 

På tirsdag kan jeg mest sannsynlig ikke komme på treff, har ei venninne som har meldt sin ankomst da. Har flere hjemmeværende venninner som er gira på formiddagsbesøk nå som jeg er i permisjon.. Men det er jo bare koselig det :-) Men torsdag er jeg klar. Har bestilt godt vær og litt mer varme enn hva vi har hatt de siste dagene!!!

Tone: fint om du gidder å legge ut treffet. Alternativt kan jeg gjøre det. Jeg skal i allefall ta med litt grillmat. Mmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis AS!!! Arti arti!!!!

 

Ja e spent på dagan fremover no, bli jo bare knall det her!

 

Hehehe! Kan love dæ at veien ut hit e provoseranes ja Minda!! Heheh! Lilletuppa i magen min bli helt vill hver gang æ kjøre her, trur ikke ho syns nå særli om den veien gitt!

Men så koseli med tur da! Det e jo så kjekt å finne på sånne ting no framover.. =)

 

Her e det kun brød som ska gjøres idag! E i ok form etter å ha fått sov ei heil natt (ikke vært på do en gang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så no ska det bakes! Har så lyst på ferske bolla.. Men bare sånne butikkbolla!! Teit. Jaja! Deilig me sol, ska ut å se korsn det e i solveggen bak vindskjermen etterpå.. Om nån føle for å fær ut på landsbygda på tur så e dem hjerteli velkommen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott da Pusi!!! Gratulerer med både eksamen som e unnagjort å høygravid-tittel!!! =)

 

Lurte bare på ang torsdag: Kan vi ha Polarsenteret som 2 valg i tilfelle dårlig vær?? Hadde det gått an?

Å kæm vil ha/treng skyss te bukta? Æ har plass te fire =) Må jo uansett kjør så det gjør mæ ikke nå å hente nån rundt omkring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme : Nå er jo de gassklutene rene da, så... da er det vel bare å vaske dem på 40 grader eller det du bruker å vaske rene og nye klær på ;) Vasker dem jo på høyere varme i det de tas i bruk og blir skitne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag jente!

 

Der kom de første strekkmerkan..Litt sur siden æ ikke fikk et eneste i forrige svangerskap :( Satse på at det blir med de tre som dukka opp i løpet av natta.

 

Æ har hatt verdens sløveste dag. Har sove og spist. Veldig deilig i grunn :-) Snart kommer resten av gjenget hjem og vil skal på besøk til May-helen. Det blir koselig :)

 

Polarsenteret høres flott ut om det ikke e vær til å sitte i bukta. Har endel ærend på den sia av øya, så for mæ passe det bra. Håpe vil har fått bilen til da!!

 

Nu skal æ gå å ta på mæ fjæset før vi starte til byen. Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk:D e så deili å endeli ha fått fri:)

 

t treffe på torsdag ska vi sette opp ei liste eller nåkka sånn så vi ikke enne opp me f.eks. så masse engangsgrilla, ketchup å sånne ting som man kan dele på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel grattis til deg Tove!!

Deilig å være ferdig kan jeg tenke meg... jeg kjenner følelsen =)

 

Nættemor, jeg vil gjerne sitte på på torsdag!

 

Og det var jo en god ide å ta med litt hver!

 

Jeg kan ta med en engangs grill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerka e vel ikke så arti nei, men æ har valgt å overse dem!! Fikk veldig mange sist, å har så langt bare fått et par nye.. E spent på om det dukke opp flere no før det blir min tur, men får bare komme! Kan ikke gjøre så mye med dem likevel, enda så kjedeli d e...

 

Æ e ikke så gira på grillmat, men kan ta me litt frukt på torsdag.

Nurk: du e notert!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Ja, lurt å sette opp liste=) Skal vi finne ut av det på treff i morgen, eller?

Var det Driv kl 12, ja?

 

Jeg må bare ærlig innrømme at etter å ha vært uten skolearbeid i 3 dager, så.. kjeder jeg meg faktisk! Flaut å innrømme i grunn..hehe=)

Har funnet meg nytt strikketøy ( er nybegynner), så får se om ikke det blir ei utfordring da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dåkker kan jo finne ut av d på driv i mårra:) kan åsså ta me en engangsgrill:)

 

hehe, e no ennå ikke bynt å kjede mæ,men e mærkeli å koinne sitte her uten å ha dåli samvittihet over at sku ha lest i stede..:)

 

bynt å strikke på en genser før to år sia når ei venninne sku ha baby, men e ennå ikke færdi..:) bare en arm ijæn da.. så satse på å få den ferdi t lillingen i magen kommer ut:) e ikke så vanskeli, men æ har da mamma som sitt å hjelpe mæ når æ treng d:) så kansje ikke så rart æ ikke syns d e så vanskeli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi...

Jeg begynte å strikke på en genser til snupp for 2 år siden, og den er ennå ikke ferdig... Mangler ikke mye, men tviler faktisk på at den blir ferdig før lillesøster vokser ut av den heller =P

Men de har ei mormor som strikker MASSE og fort, så blir liksom ikke så stas med mine dårlige forsøk... sånn sammenligna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan desverre ikke komme på Driv i morgen (tror jeg), gi beskjed dersom jeg skal ta med noe til Bukta på torsdagen...

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...