Gå til innhold

TROMSØJENTENE 07.06.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg kommer på Driv.

Bukta på torsdag gjør eg gjerne :)

 

Noen som hører fra Elke?

 

Jeg var hos legen i dag

Har litt liten mage i forhold til målene.

LIgger ned mot den tykke streken, men legen mente det ikke var noe å bekymre seg for.

Han mente og at hode hadde festet seg. Dere som har fått før, vet dere noe om det? Er det noe tegn på at ting er på gang eller?

 

Ellers har jeg det fint. Baker brød nå

 

Vi sees i morgen :)

 

Maria

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Grattis til alle dere studenter som endelig er ferdig med eksamen og nå kan nyte friheten.Tenker det er deilig!

 

Gleder meg til treff og kurs i morgen. Jeg får desverre ikke med meg utetreffet til torsdag ettersom vi får besøk fra sør, men satser på at sjansen byr seg igjen :-)

 

Ellers så traff jeg en sprek og flott Elke i dag med med en rosa liten bylt i dypvogna :-) Den lille prinsessa ble født på torsdag. Håper og tror at det ikke gjør noe at jeg avslører ting for henne. Hun hadde nemlig ikke nett tilgang for øyeblikket.

Alt hadde visst gått kjempe fint og forholdsvis fort (så fort at det visstnok ikke ble tid til noen magedans øvelser :-)

 

Så da er vi virkelig i gang jenter!

 

Mon tror hvem som er neste mann ut...? Kanskje Maria?

Der er det jo tydelig ting på gang. Masse lykke til!

 

Ha en fin mandagskveld!

Håper å se flest mulig av dere i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koseli me Elke da!! Dokk me nr hennes må hilse å gratulere så mye! =)

 

Kommer ikke i mårra både sia dokk skal på det kurset etterpå (æ kan ikke, må hente jr i bhg...) å treffet da bli ganske så kort, pluss at æ ska te jordmor på onsdag.. To tette bytura bli mye..

 

Karin, som har vært på et par treff, sku jo få sitt lille knøtt i dag med keisersnitt, så e spent på om det har gått bra me ho! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug 2: Ang målan, du lå ned mot den tykke streken, men d e vell innenfor gjennomsnitte?

 

Ja dåkker som snakke me Elke, må gratulere ho så mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria...

At hodet er festa behøver desverre ikke å bety noe... Mange som har hodet festa i mange uker før fødselen..

 

Artig at Elke har fått!

Hils henne fra meg og =)

 

Regner med jeg blir med på treff i morra, må bare se ann formen.. den er veldig skiftende om dagen. Den ene dagen i kjempe form, og den neste er jeg kvalm og svimmel.. Vanskelig å planlegge noe da!

 

 

Hørte foresten en klikkelyd fra magen i sta, og tenkte at nå renner det snart!!!! Mange sier jo at de hører et 'knepp' eller no fra magen før vannet går. Men nei... like tørt her =/

 

Hmm.. begynner å bli litt klar nå da =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dessverre ikje me på treff imårra, har fått så søkke ondt i halsen :( E vell min tur te å bli forkjøla no :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere til Elke :-) koselig å høre at hun har fått en liten pike! Blir spennende å se hvem neste ut er...:-)

Ser ut til at jeg kanskje, kanskje, kommer meg på treff i morgen likevel- men da litt etter 12...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh dåkker må no gratulere ho fra mæ åsså=)

 

har et lite spm... e d flere av dåkker som har ont i handledde? greie ikke å bevege på tommeln på venstre handa uten at d gjør ont... har d i høyre åsså, men der e d kun viss den brukes før mye.. e da hoven i hennern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi85: Ikje ondt i handledde, men har vært vældi stiv i fingran! Har vært ondt når æ har bøyd dæm, har vært vældi stiv spess på mårran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Elke=)

Owwwwiii, nå er det virkelig føding for oss på denne tråden, gitt.. Hvem blir neste? Spennende=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Hvis du har litt vann i kroppen så kan det plage leddan en del, æ e feks bare plaga i fingran, mens andre e plaga i fotan.. Så det e litt forskjelli.. Drikk mye vann iallefall!! =)

 

Nydeli sol i dag å, ser i naturen kor det grønnes, å det e godt... Her ute ligg vi laaangt etter dokk i byen, så e fint når det blir mer å mer grønt.

 

Sto opp me gutta boys i dag, å sku gå rett å legg mæ igjen, men fikk sånn skikkeli sult-følelse så måtte lag mæ skive... Håpe æ klar å legg mæ litt igjen likevel.

 

Dokk får ha en flott dag damer, kos dokk på treff å Grønn Hverdag dokk som ska dit, å dokk andre får å kose dokker!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,tusen tusen takk, jenter, artig med gratulasjoner..

 

her sitter jeg med et rosa lite babymenneske liggene ved brystet mitt, lenge siden sist jeg leste noe her, så det var morsomt!

.

Hun ble født 5. juni og hadde nok tatt på seg "joggedressen", for fødslen tok fra jeg kom inn på sykehus bare drøye 2,5 timer.

Og alt gikk såååå bra, ikke noe å bekymre seg for, syns jeg. Fint å ha en samboer og en snill jordmor å stole på.

Det hele var noe magisk! Gled dere!!!!

 

Lykke til Maria og Minda og alle dere som snart skal følge etter.

 

Sommerhilsen fra Elke og Charlbaby

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :) Æ kan no ta med ketchup hvertfall te grillinga og så skal æ prøve å få kjøpt engangsgrill et sted. Også tar alle bare med det de vil grille sjøl og ha av tilbehør og drikke! Æ satse på nakkekotelett og litt salat til tror æ. Gud, har så vondt i ryggen idag :( Håpe at det e modning eller tegn på fødsel, men det e det nok ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fått vite idag at naboen som venta i september har mista ungen nå. Så kjempetrist! Så stort spenn mellom forventning, glede og forberedelse, og så plutselig er det hele forbi før det har begynt. Og veldig nært når en selv går å bærer i magen. Nesten så en "får dårlig samvittighet" for å "vifte rundt med magen" i nærheten. Kjenner at jeg har mer angst i meg for at noe skal skje enn det jeg var klar over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ser at det var sterk kost å dele sent på kvelden. Ikke meningen å spre negative vibrasjoner;) Godt at vi fikk se to nydelige levende prinsesser på treff idag. Bevis på at det som regel går bra! Og at de er verdt å vente på... Så fine!!

 

Ønsker alle en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist 'minhj'...

Skjønner godt du blir satt ut, det er ikke så greit å vite hvordan man skal forholde seg når sånt skjer.. Man må vel bare vise at man er der, selv om det blir litt rart med egen struttende mage =(

 

 

Ang grilling, så er det strålende vær i dag å, så vi får satse på det holder seg til i morra! Tenker jeg tar med noe kyllling fillet og salat.. Ikke så glad i pølser liksom..

 

Vi skal nå foresten grille her i kveld, etter rydde dugnad rundt leilighetene her.. Blir vel dårlig med hjelp fra meg egentlig, i allefall til annet enn spisinga =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, Minjh!! Det e ikke så enkelt det der.. Æ jobbe med ei som mista sin lille gutt bare noen daga etter fødsel, å det har vært tøft for oss begge etterhvert som magen min har vokst å vi har møttes... Må være lov å dele sånne tanka å syns æ! E jo virkeligheta..

 

I dag har æ time hos jordmor kl 12, men må kjør herfra før kl 09 pga veien skal stenges i flere tima av gangen. KJEDELI!! Lønna kommer ikke før i mårra å formen e laber etter ei råtten natt.. Så æ e rett å slett i elendi humør her æ sitt å prøva å mot mæ opp te å dusje å kle på... Jaja.. Synd at jordmødrene har sånt press på sæ at det e omtrent umuli å bytte time. Men men!

 

Ja flott vær i dag, kommer en del skya, men det e no bare bra for sånne som mæ som ikke e så gla i varme... =)

 

Flott Elke at du hadde en fin fødselsopplevelse!! Kjempeflott å lese det!! =)

 

Her gjør det vondt i ryggen i dag, men e nok bare den dær artige natta som har tatt på.. Blæh. Sku ønska jordmor kunne kom me magisk beskjed om at æ har syv cm åpning å bare må hute mæ på UNN! Heheheheeh!!!! Ønskedrøm!! =)

 

Ha en flott dag jente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Elke!

Ja regna med at du kom til å få en slik lett fødsel, så sprek som du er.

Har tro på at fysisk form har innvirkning på fødselen.

Tenk at no kan du bare nyte dagan i det flotte været med den lille prinsessa :) Vi sees en dag forhåpentligvis.

 

Kom meg ikke på treff på Driv. Fikk rett og slett ikke tid.

Så var det to nyfødte prinsesser der. Men men man kan ikke nå alt

 

Trasig det du skrive minjh om ho som mista. Det er jo helt ufattelig at det kan skje. Men som du sier, så skjer det heldigvis sjelden. Vi får leve i troa på at alt går bra :)

 

Vi sees i bukta i morgen, om det ikke skjer ting.

Ikke at jeg tror det :)

 

Ha en fin dag, jenter!

Skal bake brød og vaske klær i dag. Slik at man slipper det når babyen kommer :)

 

Klem fra mæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte jenten! No e mange av dåkker skikkelig klar for å få nurkan ut virke d som! ;-) Spennanes d her!

 

Til alle dåkker som vente, gled dåkker. Syns d e helt fantastisk å bli mamma, å æ føle sæ så utroli heldi og takknemlig for den lille som e kommet til verden og som skal dele resten av livet med oss.. Ubeskrivelig følelse!

 

Å gratulere så mye til dæ Elke me ditt lille mirakel!! D e flott, e d ikkje?

 

Planlegg å komme på treff i Bukta i mårra, blir så koseli å treffe alle sammen. Håpe Elke å May H kommer me sine små åsså :-)

 

Glede mæ til BABYtreff i bukta etterhvert åsså ;-) ;-)

 

Klem Marlen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja minhj va ikje koselig å høre..

 

Ser ut som at d ska bli overskyet imårra, men e jo lovt å håpe på d beste at d blir godt vær!

 

I dag e d ny kontroll hos lægen, før å sjekke kordan d e me blodtrykket (sia æ lå i fare før sv.forgiftning) så e spent..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Marlen! :) Så koselig at du kjæm i bukta! Håpe også Elke og May-Helen kommer med sine små babyjenter. Artig at alle dåkker fikk jente da! Alle e så søt og fin... glede mæ virkelig te det e min tur no ja, men ikke følt mæ klar for det tidligere. Men no e det jo min tur snart... glede mæ også te babytreff!! Dåkker e nån flotte jente alle sammen æ glede mæ te å holde kontakten med.

 

Skjønne veldig ka du snakke om Minda, æ mista sjøl når æ va 3 måndeder på vei ifjor og det va kjempetrist, kan bare tenke mæ koss det e å vær enda lenger på vei. Man er jo tidlig ute med forventninger og glede... Håper de prøver igjen og får det til senere. Livet er uforutsigbart. Absolutt fint at vi kan dele og snakke om sånne ting også ja.

 

Lykke te hos jordmor Annette, koss gikk det? Maria -kan godt hende det har en sammenheng koss form man e i forhold te fødsel ja... men tror ikke det bestandig.. har hatt mange venninner i supergod form som har hatt tøffe fødsler. Spent på hvordan min blir!

 

Idag skal æ ut å spise med to venninner og se Sex and the city på kino :):) Gleder meg til det og til grilling i finværet imårra! Sees...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Det er så fint å høre at de som har født har det så bra med sine små :-) Gleder meg veldig til å komme etter!

 

Av og til blir man minnet på om at forskjellen mellom stor glede og dyp sorg ikke er stor. Kjemetrist å høre om naboen din Minda. Heldigvis går det bra de aller fleste gangene.

 

Jeg baker Faccacia til grillmiddagen vår i dag. Vi skal grille klippfisk med bacon rundt. Blir spennende :-) Godt med oliven og grønnsaker til. Nam, nam.

 

Får se om det blir treff for meg. Er så skrekkelig forkjøla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen:)

 

Takk for koselig treff igår. Godt å se så mange igjen, føler jo at det er så lenge siden sist... Dere er noen flotte jenter, kjempegøy å bli kjent med dere.

I morgen får vi besøk av helsesøster når det er treff i bukta, så må nok stå over det. Men kommer nok på noen flere bim-treff/babytreff for oss sen vår/sommer babyer etterhvert. Tenker å invitere dere hjem etterhvert også. Kan jo være litt mere praktisk til tider:) Men kommer tilbake til det.

 

Igjen gratulerer til deg Elke. Du så jo virkelig sprek ut, skulle ikke tro du hadde en baby på 5 dager igår!

 

Minda, skjønner godt at det er vanskelig å gå med stor mage når noen mister. Men sånn er desverre virkeligheten noen ganger. Får håpe som Tone sier at de prøver igjen og får det til.

 

Snart skal vi på sommerfest i barnehagen, får håpe storebror blir glad for å få vise frem lillesøster da:)

 

God onsdag jenter.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...