Gå til innhold

Arytai, Sanna32, Scoobydo og Orkidè31 (+ evt andre som venter på mens etter SA)


gima

Anbefalte innlegg

Hei jenter

 

Ser at dere har snakket masse frem og tilbake på den andre tråden. Så masse at den jammen var blitt full...:) Da må vi ha en ny!

 

Jeg har ikke vært så mye her i det siste. Slapper overraskende bra av for tiden. Venter å få resultat av prøvene mine i morgen- får se om jeg er like avslappet etter det...

 

Sanna tror at Arytai er gravid pga rar el testing, Sanna har åpnet butikk og Scoobydo har visning i dag.:) Jeg har også fått med meg at Arytai har IKM 8 juni (?) og dere andre to har IKM uken etter- i uke 24.Jeg kan ikke hive meg på denne IKM bølgen for jeg har null peil på når el har vært. Scoobydo har også drukket og har vært litt redusert i dag.:) Jeg drakk litt på fredag. Orker ikke å slutte å leve fordi jeg er prøver. Er forresten på dag 27 etter SA i dag. Bør begynne å skje noe snart.

 

Jeg hadde pos el test mandag 27 (ca kl 09 om morgenen- ikke morgenurin). Negativ om kvelden og negativ med ettermiddagsurin de neste 2 dagene. Tok test med meg på jobb torsdag og fredag og testet rundt 09.00- positiv igjen. Jeg har ikke testet siden for jeg blir helt tullete. Skjønner meg ikke på de testene. Får bare vente å se. Har hatt sex ca annenhver dag ihvertfall.:)

 

Har vært litt rar nederst i magen i dag. Begynte med 2 Wild Yam kapsler i morges- kan det være dem? Man skal jo ta de etter el og i ca 8 dager. Jeg får jo ikke påvist noe el, så jeg orket ikke å vente lengre. Tenkte å ta milde doser og bare i noen dager. Råd?

 

Jeg kommer nok til å være her litt mer nå fremover. Skal nok jobbe lange ettermiddager og da må jeg nok innom BIM tenker jeg....:)

 

Håper at dere har det bra og at vi holder følge videre...

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEEEEEIIIIII Orkidé...:-)

Long time not at all see.....:-)

Koselig å ha deg telbake.

Ja du måtte vel komme å rydde opp i tråden, selv så bruker eg "end" tasten og da faller eg ned på siste innlegg og slipper å skrolle nedover milevis..:-)

Det var fotballcup for ungene på kalvøya i dag.

Etterpå så grillet vi og badet i havet...iallefall de som ikkje har influensa..:-(

Skal egentlig ikkje klage, føler meg bedre og i morgen blir det jobb igjen..:-)

Har fått mange tips på hvordan vi skal få lagt inn aksjer denne el da vi kommer til å være i nord norge hjemme hos mamma og pappa..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Orkide:)

 

Godt å høre fra deg, begynner å bli ei stund siden nå.

En del prat frem og tilbake ja, en del venter på el og andre på ikm. Jeg har ikm 8 juni, så får som sagt se hva som skjer pga positive el tester i det siste...

Så du har også "slitt" litt med testing av el? Forstår meg ikke hlet på el tester...

 

Helt enig med deg, jeg orker heller ikke slutte leve selv om vi er litt prøvere. Jeg sier litt fordi vi ikke har gått så sterkt inn for å prøve men...:P så jeg har også tatt et par øl eller glass vin når det har passet seg. Kan jo ikke stresse ræva av oss med dette heller. Da blir vi vel aldri gravide. Vi må nyte livet og ta det med ro.

 

Wild Yam sier du, jeg begynte med det etter forrige el. Jeg fikk ingen smerter av dem. Men det er nok sikkert individuelt hvordan kroppen reagerer på det. Både min søster og en venninne har blitt gravid fort etter at de begynte med kapslene. De tok dem da uka etter el så det har jeg også gjort. Får se om det funker:)

De sier jo at wild yam kan gjøre slik at el ikke kommer så de bør altså ikke taes hele syklusen. Men tror nok det er delte meninger om det. De skal vel også hjelpe på menssmerter og en mer regelmessig syklus...

Jeg har også bestilt babyklister, betalt for de men altså ikke fått de. Jeg har lest om andre som sier det samme...hm lurer litt ja...

Tar forresten 2 kapsler pr dag når jeg tar de.

 

Nå skal jeg se litt på tv. Vi snakkes senere jenter:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tre måneder siden jeg hadde SA, og enda ikke fått igjen mensen!!! :((( Noen som har hørt / er i samme situasjon? Skal ringe legen, og bestille time imorgen. Er så redd det er noe galt ;S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke legge in flere inn flere innlegg på den gamle tråden. Max 300 sto det....

 

Jaja- her I am!:)

 

Huff ja Sanna- influensa er ikke noe kjekt. Og så i dette flotte været! Godt å høre at du er på bedringens vei. Håper at du har klart å kose deg på fotballturnering.:) Når det gjelder neste el- spennende! Alltid kjekt med litt utfordringer;) Men du venter mens i uke 24 ikke sant?

 

Jeg og har bestilt babyklister Arytai, men det har ikke kommet. Veldig lenge siden også- sikkert 3 uker siden. Siden jeg ikke har det måtte jeg prøve noe annet og da ble det Wild Yam. Jeg tenkte også å bare ta 2 kapsler (selv om det står 4-6 på boksen). Vil ikke overdrive,spesielt siden jeg ikke vet når el var / er.... Satser på at det ikke vil skade meg.

 

Ellers- vi har vært på hytten i helgen. Veldig kos, men det at det er så mye flått la en liten demper på det. Utrolig mye! Har ikke tall på hvor mange jeg fikk på meg. Sikkert 30 ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei....

 

såg og på det at tråden vår begynte å bli full :) Bra du laga ny te oss Orkide og at du blir litt meir aktiv framover... vært litt stillare på tråden vår ei stund...

 

Tester etter El her og... hadde el slim i går trudde eg... og menssmerter i dag, men ingen positiv el test, så e nok ikkje el da... likakje dei billigstavane... der kjem jo to streka heile tia

 

 

Hadde første visning i dag ja... var faktisk 4 stk innom sjølv om det har vært utrulig varmt i dag... Megler meinte at det ikkje kom til å komme nokoen på grunn av varmen, ho hadde hatt visninga før på dagen og og der kom det ikkje noken... siste visning i morga... :) Er spennande... greit å ha noko anna å engasjere seg i en baby og hehe....

 

 

27 dager siden SA Orkide?! da kjem vel kanskje TR snart då, om du ikkje er gravid igjen allerede... har ingen erfaring med verken babyklister eller wild jam, så skal ikkje uttale meg om det :)

 

trur eg har IKM i løp av veke 25, dvs har vel rekna meg fram te at det blir uansett i veke 25... så om eg ikkje får mens kan eg vel teste i begynnelsen av veke 26... eg blei så innmari hekta forrige mnd, så best å berre la være testinga trur eg... blir jo smårar av å teste etter EL!

 

Koseli med hyttetur da... eg har inntatt store mengder alkohol hehe :) Så egentlig greit om ikkje El har vært enda... men orkakje å la vær både det eine og det andre berre fordi vi prøva... det kan jo ta si tid før det skjer noko uansett.. så kan ikkje stoppe opp med alt! Ka slags prøve du har tatt Orkide?!

 

Har fri i morga og :) Skal på stranda med ei venninne om veiret fortsatt er bra... så innmari digg med sol og sommer :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det glemte jeg helt å spørre om orkide, hva slags prøver er det du har tatt?

 

I dag er finværet tilbake i nord, ikke så varmt enda men dere vet jo hva de sier om oss nordlendinger, er gradestokken over 10 pluss så kler vi av oss, da er det sommer...:P

 

Helt enig scoobydo, jeg liker heller ikke billigstrimlene... Blir litt forvirret av de.

 

3 måneder siden sa og enda ikke mens?

Håper du får svar på det snart. Sikkert ingenting galt, det er sikkert noen som må vente så lenge før den kommer tilbake... Kjipt!

 

Du hadde det gøy i går ja?:) kjedelig med influensa...men det som er så bra noen ganger med influensa er at like fort som den kommer kan den forsvinne:)

Så dere skal nordover igjen? Koselig det da:)

 

Kos dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sommaren komt for fult :) Har hatt fri i dag, så det blei stranda og bading... :) Utrulig deilig... var faktisk kje så gale temp i vatnet!... Så har eg vært på spinning... så trur det blir avslapping resten... sku så gjerne ha gått ned noken kg før eg blei gravid igjen... litt redd for ka den vekta kjem te å vise før termin :S

 

Ja dokke e jo vant med litt anna temperatur enn ka vi er :) Her har vært rundt 30 grader i dag.. så vi skal absolutt ikkje klage... :) Blir sommer i Norge i år så håper veiret heldt seg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Jeg fikk svar på prøvene i dag- absolutt ingenting i veien med meg! Vet ikke om jeg skal være glad eller lei meg.... Skulle på en måte ønske at jeg manglet et hormon eller noe som kunne fikses lett og som gjorde at jeg kunne beholde en spire... Tok vel det meste av prøver. En sånn pakke for oss med habituell abort (96 eller noe heter den). Tok også for lupus, glukose, stoffskifte mm.

 

Scoobydo- kan man få mensmurringer / smerter ved el? Jeg har noen intense smerter i dag (og delvis i går). Har også vært stuptrøtt i ettermiddag. Sovnet, men våknet av disse forferdelige vondtene. Ellers- kjekt at det kom folk på visning. Håper at dere får solgt til en god pris.:)

 

Arytai- når har du planer om å teste for første gang? Så spent på dine vegne.:) Kos deg i "finværet".:) Vi hadde det helt jævlig på jobb i dag. 29 grader på kontoret. Aircondition var ødelagt. Nå er det overskyet og en behagelig temp ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi svarte på likt igjen Orkide :)

 

Eg har før hatt menssmerter ved El ja... og litt ømmare puppa... og det seiest at det kan være ennå meir vondt med EL etter man har hatt SA/MA... Slår el testane ut eller?!

 

Men om ingenting er i veien me ddeg, så skal du sjå spiren sitt neste gang!... Er det bare oss dei testa i fh til habituell abort?! Kan det ikkje ha noko å gjere med mannen?! Er bare nysjgerrig... ofte mista man jo fordi fosteret ikkje er levedyktig...

 

Ja håpa eg og... spent på om der var noken i dag... Gubben på jobb.. så har ikkje høyrt noko fra han! Er jo hans leilighet så megler forheldt seg jo te han :)

 

Sykkelinstruktøren hadde glømt å skru på airconditionet på spinningtimen i dag og... var utruuulig utholdelig varmt den første halvdelen... heldigvis var vi berre 4 stk der inne,.. hadde vel svimt av om der var full sal....

 

Kortid var det dei sa EL var rett rundt hjørnet?! har du testa med El testa sida da Orkide!? Eller testa du ikkje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm- jeg har kanskje litt ømmere pupper også når jeg tenker meg om... Tester- høh! For noe herk!:) Jeg testet helt frem til lørdag. Ble helt tullete av at de var positive den ene dagen og negative den neste- for så å bli positive igjen. De sier at man skal teste om ettermiddagen men da var de negative på meg. Om morgenen var de positive (ikke morgenurin altså). Det er 2,5 uker siden at gyn sa at el var rett rundt hjørnet. Man blir ikke klok.

 

De skal evt utrede mannen hvis det går galt igjen. Det er visst svært sjeldent at de gjør det. Men føler at jeg får utrolig bra oppfølging på sykehuset av gyn der. Har funnet ei og hun skal jeg holde fast på. Fantastisk dame!

 

Så flink du er så går på spinning! Jeg burde virkelig gjøre som deg for føler at jeg er blitt litt slapp i fisken... Håper det var mange på visning i dag og- og håper at de kan få i gang en skikkelig budrunde!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå har vi nettopp vært å gått i nesten 2 timer, sliten i leggene...men så utrolig godt når vi kom hjem igjen:)

Skulle så gjerne gått ned noen kilo jeg også. Til bikinisesongen haha...

 

Orkide, det er jo mulig du har el-smerter ja, jeg vet bare når jeg har el så er det nesten et like stort smertehelvete som med mens! Men test da vel:)

Forresten veldig fint at det ikke feiler deg noe, selv om jeg forstår frustrasjonen din. Det kan jo tenkes at du rett og slett bare har vært uheldig med spirene din, at ingen av dem har vært levedyktig. Men det kommer til å lykkes til slutt:)

Jeg skal teste på mandag. Har en digital cb liggende:)

 

Haha, temperaturen her er vel ikke helt den samme som sørpå nei, men vi sier oss fornøyd hvis den er rundt 25 grader i løpet av sommeren;P

Vi er ikke storforlangende hehe...

Fant du el når du testet scoobydo?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way- jeg testet i kveld og den var negativ... Tror uansett at vi skal legge inn en søknad i kveld...:)

 

Du og er så flink Arytai! Dere inspirerer meg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

El testing no scooby? Da må vel eg og hive meg rundt....Tenkte det va ei lita uka tel eg...:-S

Kan eg klage på ammetåka noen år før eg faktisk skal amme? ? ?...e det lov..?

eg brukte babyklister forrige pp...nåkka som tydeligvis ikkje virka..:-)

Men eg hadde så mange daga med positiv el at ei her inne mente at det kunne tyde på at egget mitt aldri slapp, og at eg derfor ikkje hadde el forrige pp.

Har brukt opp halve flaska så eg tenkte eg skulle ha det i skalpet til eg eventuellt blir gravid og da ta...kommer til å bruke den opp hvis eg skal bruke den hver pp.

wild jam har eg ikkje prøvd da eg ikkje har ustabil syklus...trur nesten man kan stille klokka etter min..:-)

Deilig med sommer ja..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

ja har begynt med El testing Sanna :) eg begynte allerede torsdag eller fredag... det var vel dag eeh 11 kanskje ja... litt usikker på når eg har EL så her skal man iallefall ikkje gå glipp av den hehe :) Testa berre med billigstrimle forrige veke.. begynte med cb digital i dag... er på dag 14 no... mn trur fortsatt at eg har sein el så reknakje med noko positiv test før te helja iallefall..

 

så du har nok ikkje rekna feil Sanna... om du tenke at du har El til helga du og?!...

 

Men man har vel vondt når egget slepp?! (eller?)... og om egget ditt slapp i går så vil en el test være negativ visst nok...

 

Forrige gang fekk eg El slim fredag/lørdag... og menssmerter onsdag.. mulig at eg ikkje hadde el før då... eller noko i den dur...

 

Godt å komme seg ut å gå da Aritay... sjølv om det er slitsomt! Han fekk bud på leiligheten i dag, 30 000 under takst... men det e jo en start! Spennande å sjå om det er fleire som hiv seg på.. isåfall så går den iallefall til takst... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu...:-)

Trur eg starte testinga i morra eg.....det står på babyverden at det er 3 dager til el....så da er det iallefall ikkje for seint..:-)

Det står på pernille info at de ikkje veit ka man kjenner smerte av...noen kan kjenne selve el, noen kjenner krampene i egglederne når de skyver egget nedover, noen kjenner folyppene(eller hva det nå heter) åpne seg..Men smertene er så like at de kan ikke skille de ifra hverandre.

Arytai....kordan går det med el testinga da?

Enda positiv?......Eller har du skrevet noe tidligere i dag...skomleste bare før eg skreiv..:-S

 

Har vært så merkelig i magen denne måneden...liksom full i livmora, men eg har hatt mens og alt det der....kan det være ønsket om å bli gravid som liksom har gått meg tel hodet?

Det siste eg vil e å bli heilt hysterisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Der var du og sanna:)

Jeg testet i går men den klarte jeg å ødelegge så resultatet ble utydelig...Har ikke testet i dag enda. Skal på seinvakt så det spørs om jeg får testet. Skal man ikke teste el på ettermiddagen?

 

Men jeg har på følelsen at det var bare el som var forskjøvet...:)

Uansett, jeg har ikm ti lhelga, mest sannsynlig, så skal teste gravidtest på mandag.

 

Orkide, jeg tror vi inspirerer hverandre vi her inne:) er godt å ha noen å snakke med og spørre om ting:)

 

Nå er det kaffe og reprise av gomorn norge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk positiv EL test i dag :) :) :) :) :) hehe... trudde ikkj eman kunne bli så gla av det :) har hatt murringa i magen i går og i dag...

 

Hadde sex søndag, og i går... så må vel hoppe te køys i dag og i morga og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo- hele gjengen på seinvakt eller?:) Jeg har vært på Tango og er gira. Nå føler jeg at jeg og har gjort noe fornuftig.

 

Så kjekt at du fikk påvist el da Scoobydo! Nå må dere bare stå på en stund...;) enn du da Sanna- har du testet i dag?

 

Arytai- spennende til helga da! Du er god som klarer å vente til etter helga med å teste. Men- jeg skjønner deg utrolig godt. Jeg er litt redd for å teste selv. Spesielt nå når jeg kjenner så mye velkjente greier i kroppen... Mensmurringer på 3 dagen i dag. Har og en del vondt i lysken og det begynte allerede lørdag. Kan jo veldig godt være symptomer på el, men har aldri før merket el. Det er vel som Sanna (eller var det Scoobydo?) sier at el kan bli forsterket etter SA. Vi hoppa nå ihvertfall i sengehalmen i går for pp` ens siste pliktsex runde...:)

 

Nå skal jeg dusje og så skal jeg se på dobbeltepisode med fruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...eg e så fjærn...glømte el testinga...så eg forta meg i hu og hast og drakk en masse og testa...:-)....den va enda negativ... Så får vi se i morra ka som skjer..skal vel ha el tors/fredag....ellers så har eg vært på kino idag....indy film..:-D...hærlig!!!

KOrdan går det ellers da?

Rykker det i testetingeren Arytai? Scoobydo...du e ikkje mæ på uke 25 tråden.....koffør ikkje dæ?

orkidémora....ja, eg hadde iallefall kraftigar el og mens etter saen... var som da eg va 14 år...heeeeilt jævelig..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei...

 

I dag var det seinvakt ja :) Tidlig i morga...

 

Har en sambo som ikkje sov i går natt og e super trøtt som spørs eg klara å overtale te det :/

 

Kjenner og El kraftigare no etter eg mista... har en del menssmerter i dag og smerter på høgre side.. kjennes ut som bekkenet men gudane veit hehe ...ekje så god på lokalisering

 

Du såg Indy filmen i dag du... den såg eg i går :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...