MiLady Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #51 Skrevet 27. mai 2008 Centia: har det aldri falt dæ inn at det går ant å skrive noe i kampens hete for å få ut frustrasjon. Har det aldri falt dæ inn at når du er sint så sier du ka det enn måtte være, om det er såranes eller ikke, eller at du ikke mener det der og da, men når du har roet dæ ned så meder du noe helt annet.
Jelly Belly Skrevet 27. mai 2008 #53 Skrevet 27. mai 2008 Milady: Hvordan kommer du deg på jobb? Eller tillater ikke bosituasjonen deg å ha noen jobb?
Miss Foster Skrevet 27. mai 2008 #56 Skrevet 27. mai 2008 Du skriver at du ikke skjønner hvorfor vi "hakker" på deg, og at det må være lov å få ut frustrasjon og skrive ting som du angrer på i "kampens hete" som du så fint sier. Feilen din her er vel faktisk at du lar frustrasjonen din gå ut over en tredjepart som ikke har noe med, og som bokstavelig talt kan gi faen, i at du har blitt gravid? Frustrasjonen din burde heller være rettet mot buss-selskapet, deg selv og samboer for å flytte langt ut i "gokk", og for ikke å ha tatt førerkort førut, og evt. også for å ha blitt gravid uten å vurdere konsekvenser som uten bil, bo langt unna fasiliteter som lege og sykehus? Ellers så er det du selv som har valgt dette som en "kamp" da vi kun har kommentert og reagert på de utsagnene du har kommet med, som faktisk har blitt dummere og dummere etterhvert som du har skjønt at du kanskje har "driti på draget" med innlegget ditt? Jeg er nå gravid med mitt tredje barn, og min samboer har kun vært med meg på fødslene, aldri på hverken legetime, ultralyd, fostervannsprøve eller whatever. Dette er faktisk ting du kan gjøre selv uten at sambo må være med å holde deg i handa. Tror du har litt "growing up to do" før du blir mamma jeg. Lykke til.
Førstegangspappa82 Skrevet 27. mai 2008 #57 Skrevet 27. mai 2008 Til alle dere som mener og sier ting og tang her inne: Det har ikke falt dere inn at vi faktisk trives med hvordan vi bor, jobben jeg har osv, og hele poenget med denne forumsia er jo å få blåst utav seg hva man føler der og da?? og det står jo uttrykkelig at det ikke skal hetses direkte på person/nick?? Noen og enhver har vel et überhormonelt øyeblikk som gravid der man lirer av seg akkurat hva man tenker i øyeblikket?? Og dette med å bli voksen osv før man blir gravid: Hun har jo tross alt diabetes, så jo før jo heller, for risikoen blir større med svangerskap jo eldre man blir til opplysning!! Ikke alle er like "voksen" i meningene man kommer med av og til.
Liagora med 2 jenter Skrevet 27. mai 2008 #58 Skrevet 27. mai 2008 Da burde hun lagt ut dette på et annet forum en kranglesiden!! Og hva er vitsen å lyve på seg for å prøve å få mere sympati?
Jelly Belly Skrevet 27. mai 2008 #59 Skrevet 27. mai 2008 Men kjære deg.. Det er da aldeles ikke sjefen sin skyld at hun har diabetes?? Ei heller at hun ikke har førerkort?? Hun skulle vel investert i et førerkort før dere valgte å få barn.. Har dere råd til å få et barn så burde dere ha råd til førerkort også! Evt prioritert en ting av gangen... Ikke noe av hennes frustrasjon er tross alt din arbeidsgivers problem. Man kan ikke forvente at samboer skal få fri fra jobben for å kjøre seg hit og dit. Da uansett hvor viktig det er. Vet dere forresten at rekvisjoner og annet lege crap kan sendes med post? Og om hun er hos lege flere ganger i uken kan de nok lage en fleksibel ordning som gjør at hun slipper å være avhengig av at du skal ta deg fri for å få ting til å gå rundt!!
Førstegangspappa82 Skrevet 27. mai 2008 #60 Skrevet 27. mai 2008 Centia: Hvor mener du det hadde passa å legge ut et innlegg av denne typen? Og har du fooresten lest på reglene for Kranglesiden?? Og ikke noe som har kommet så langt er løgn for meg fra hennes side, det er mere tankene på det aktuelle tidspunktet, midt i verste frustrasjonen. Ting har faktisk ordna seg, så vi lar ganske enkelt temaet ligge, okey??
Liagora med 2 jenter Skrevet 27. mai 2008 #61 Skrevet 27. mai 2008 Ja, da har du litt av en jobb å bli med henne til legen en gang i uka!! Hehe, lest reglene..ja det har jeg. Har ikke hengt ut noen på nick. Sier bare at hun er ei sytekjærring, og det står jeg for.
Førstegangspappa82 Skrevet 27. mai 2008 #62 Skrevet 27. mai 2008 Sjefen min er for lenge siden informert om situasjonen vi er i, og at jeg er mer enn villig til å stå på både før og etter permisjonen, vi har en god dialog på det punktet. Med hensyn til førerkortet som du nevner har hun dessverre ikke hatt råd til det før i år, hun er påmeldt på intensivkurs i august, og man får bare ta det som det kommer egentlig. Situasjonen er gjerne litt mer spesiell pga diabetesen, og dette er det tydeligvis mye uvitenhet om.
Turid Laila Skrevet 27. mai 2008 #63 Skrevet 27. mai 2008 "Og om det står at det er en krangleside så er det ikke dermed sakt at det er en kragleside." Seriøst?! leste du i det hele tatt gjennom den setningen før du trykket lagre? Over til diskusjonen, jeg er helt enig med alle andre her. Dere har selv satt dere i den situasjonen dere er i. Det kan ikke sjefen til samboeren din lastes for.
Liagora med 2 jenter Skrevet 27. mai 2008 #64 Skrevet 27. mai 2008 Helvettes sjefen til samboeren min!! Han nektet å gi han mere lønn, slik at han kunne få kjøpe den siste gucci kjolen til meg! Unnskyld at jeg ler her altså, men tror dere har gått glipp av noe i samfunnstimene...
Ikkelektuell Skrevet 27. mai 2008 #65 Skrevet 27. mai 2008 Er dette en konkurranse? "Hvor lenge kan vi klare å holde denne tråden gående uten å egentlig tilføye noe nytt og/eller interessant"-konkurransen, kanskje?
Førstegangspappa82 Skrevet 27. mai 2008 #69 Skrevet 27. mai 2008 Unnskyld meg, men nå går du litt for langt her Centia, bare fordi du har egne meninger, så behøver du ikke overkjøre andres!!! Jeg er godt fornøyd med sånn som ståa er, og ingen, jeg gjentar INGEN skal få meg til å endre mening eller jobb osv eller at samboer skal flytte bare pga noe så enkelt som en forbigående tanke ble delt med andre her inne!!! Fikk du forresten ikke med deg at tingene har ordna seg da Centia? Så da slår vi strek her med en gang.
Liagora med 2 jenter Skrevet 28. mai 2008 #70 Skrevet 28. mai 2008 Så fint for dere:o) Lev ett særdeles lykkelig liv videre!
Snart mamma -igjen! Skrevet 28. mai 2008 #71 Skrevet 28. mai 2008 Nå har jeg lest de nesten 70 framogtilbake-svarene her. Har jeg skjønt det? Du er for syk til å gå til bussen fordi du har et høyrisiko svangerskap. Så du må ta taxi. Men du kan ikke ta taxi fordi du har ingen rekvisisjon -den ligger på legekontoret. Og dit kan du ikke dra uten samboeren din siden det er påkrevd at han er med og holder deg i hånda og gjentar til deg det legen sier. Og så lenge ikke samboeren din får fri fra jobb for å kjøre "søndagsturer" midt i uka, får du ikke tak i den rekvisisjonen.... hmmm.... Går det ikke an å få rekvisisjonen i posten da? Ble nesten litt forvirra... Dette var skikkelig vanskelig!
Snart mamma -igjen! Skrevet 28. mai 2008 #72 Skrevet 28. mai 2008 Uææææ-... intensivkurs for å ta førerkort... høres nesten ut som et brevkurs.... Er det noe særlig lurt da?
Lova Skrevet 28. mai 2008 #73 Skrevet 28. mai 2008 Øøøøy! Snart mamma-igjen: Har du ikke fått med deg at det har ordna seg! Samboeren hennes har satt en strek over alt dette nå. Men man kan lure på hvordan de gravide i utviklingsland klarer seg, som verken har lappen eller sambo med bil(eller taxi-rekvisisjon)...Tror det er litt sånn, at desto mer man har jo mer hjelpesløs blir man mange ganger.
Snart mamma -igjen! Skrevet 28. mai 2008 #74 Skrevet 28. mai 2008 Hehe.. ja leste kanskje litt for kjapt igjennom de siste 10 innleggene.. Sånn er det vettu. Men det skal du ha MiLady: dette var et av de mest interessante krangletrådene jeg har lest så langt på denne sida. På under to døgn klarte du å få 70 svar! (Gratulerer du har vunnet en... bildør!!!). Fint det ordnet seg da:) (men synes fortsatt at intensivkurs i førerkort er litt på kanten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå