Gå til innhold

E så irritert (sjefen t samb.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vel bare si meg enige med de andre her inne. Men mitt store spørsmål er: hvorfor søren på samboeren din ta seg fri hvis du skal ta bussen? (som du skriver i et innlegg mye lengre oppe). Er ikke det hele ideen da; å ta bussen slik at han ikke trenger å ta fri?

Ellers synes jeg du syter mye, og med den holdningen kommer du ikke til å overleve når du har fått barnet og må forflytte deg med både unge og vogn......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig sier jeg bare... Syntes synd på typen din jeg. Høres ut som du er en skikkelig slavedriver.

Signerer Figa her jeg..

Skrevet

Sytekjærring

Skrevet

HALLO. Saken her e at det går ikke buss til legen eller dit der legene befinner seg. Samboeren min må ta seg fri for å kjøre meg til nærmeste buss stasjon. Og da er vi halveis til den legen æ går til.Og æ vet at enkelte legekontor ikke skriver ut rekvisjon for å ta taxi fordi man er rett og slett for fresk til å ta taxi. Æ betaler ikke rundt 500 til 1000,- kr for taxi for å komme mæ til legen eller andre plasser for å hanle mat. Og det er ikke snakk om å handle mat eller noe med apoteket å gjøre. Her handler det om å komme sæ til legen. Og så sier dere at det ikke er sjefens sin feil at vi bor så usentralt. Hallo damer. Skal denna sjefen ha arbeidskraft så må vi bo usentralt.

For dere høres alt så enkelt ut. Er bare å fløtte på oss så man bor sentralt osv osv. Hadde vi bodd i Oslo, Bergen, Stavanger, Tromsø, Bødø.. ja de største byene.. Så hadde ikke æ skrevet dette innlegget.

Og for det andre så e æ snart 25 år for de som ikke har sjekka det, og æ e ikke ung og naiv.

Æ E FULT KLAR OVER HVORDAN TING ER med tanke at det ikke er bare bare å ta seg fri fra jobb. Jeg er ikke helt dum heller.

Og for de som nevner noe om familie/venner/naboer og slikt. Kan ikke akkurat si at æ har så mange venner i nær området så får ikke hjelp der ifra. Og når barnet er født og skal til kontroll... Hørt om fravær av sykt barn.

Skrevet

Må æ gjenta det. Det går ikke BUSS her æ bor. Han MÅ kjøre mæ til buss stasjonen som er en halvtime unna der æ bor. Og da er vi halveis til legen alt.

Skrevet

Uansett så er det ikke sjefen til samboeren din sitt problem..og heller ikke mitt. Lykke til med å finne noe som synes du har rett!

Skrevet

burde ha tatt lappen for mange år siden... du kan for det selv da...

Skrevet

Æ ekke ut etter å finne noen som mener jeg har rett, æ skrev innlegget for å få ut litt frustrasjon. Og det e en forsjell å få noen som synes synd i mæ og det å få ut litt frustrasjon. Faller det aldri inn at enkelte skriver innlegg for å få ut litt frustrasjon, sinne og litt fortvilese for å kunne se litt letter løsninger på problemer som kommer opp. At det ikke var så mørkt som man skulle ha det til.

Skrevet

Unnskyld meg, "venter nr.2" Livets harde skole har for lenge sia gitt klar beskjed at det ikke har vært spillerom for å ta lappen, nettopp pga til tider dårlig økonomi, for hos oss kommer ikke alt som manna fra himmelen om du tror det.

Skrevet

Til info MiLady så skal ikke man missbruke egenmelding sykt barn til å gå på kontroller med barnet. Det skal brukes til dager der barn eller barnepasser er syk. Det er ikke dager som man har "rett" på!!

Skrevet

Da har du jo ikke akkurat lagt det ut på rett side - kranglesiden er kranglesiden og når du legger ut et slikt innlegg får du ta det som kommer... Du sier du gidder ikke betale 500-1000 kr for lege besøk - mener du virkelig at arbeidsgiveren til samboeren din skal tape penger for at DU skal komme deg til legen??? Når ble det hans ansvar??? For du skjønner at arbeidsgiveren taper penger på at folk ikke er på jobb som skulle være der???? Skjønner bare ikke mennesker som deg som ikke er i stand til å ta ansvar for sitt eget liv men forventer at andre skal stille opp i tide og utide.. Grow UP!!!!!!

Skrevet

Må si det at du forventer ganske mye..

Det å få fri til sånne dager er ikke en rett, men man er heldig viss man har en sånn sjef som godtar at arbeideren stikker av 1-2 timer i uken! Jeg hadde ALDRI godtatt det hadde jeg vært sjef.

For hvert innlegg du skriver så blir det bare mindre og mindre busser og veien til legen blir leeeengre og lengre.. Du overdriver sykt, men forstår jo at du syns det er frustrerende; men igjen det er IKKE sjefen sin feil at det ikke går busser og at du ikke har lappen. Dersom sjefen hadde visst at samboeren din skulle ta så mye fri så hadde han nok ALDRI fått jobb der.

Snakk om å ønske gullskje i kjefta!

Skrevet

Hvorfor i all verden kan du ikke gå til busstasjon? En halvtime er vel ingenting. Jeg hadde ikke bil da jeg var gravid sist, og gikk over alt både som gravid og med barnevogn. Vi hadde 45 min til helsestasjon(en vei), en time til byen og matbutikk(en vei). Det kunne ikke falt meg inn å spørre noen om å kjøre meg noe som helst sted hvis det ikke var krise. Du skriver ingenting om bekkenløsning el., så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan ta bena fatt. Det må jo være langt mer tilfredstillende å føle seg som en selvstendig dame som klarer seg selv enn en missfornøyd sutrejente som må ha hjelp til alt.

Skrevet

Empati? Hørt om det? Prøv å se det fra sjefen sin side?

Hvis han har 10 ansatte og 2 av disse har hver sin sytete uselvstendig kone så er 20 % av hans totale arbeidsstokk upålitelig. Det koster å ha ansatte- til og med selv om de ikke genererer penger direkte, og jeg hadde benyttet meg av følgende til din sambo og hans kaliber: èn muntlig advarsel, èn skriftlig og vekk me'n.

Å drive butikk hvorav to av ti setter en hjelpesløs samboers behov før jobbens og kundenes så er det ikke grunnlag for videre drift. Dersom det er øde der du bor regner jeg også med at ikke jobber vokser på trær, så får dere ta regnestykket hvorvidt det er mer lønnsomt å "please" deg enn å ta jobben sin seriøst..

For hvem betaler salten dere har til maten, og strømmen du har i stikkontaktene når alt kommer til alt?

Skrevet

Siste avsnitt angrer jeg på. Er redd du svarer "pappa" eller "sosialen" for med den holdningen din gjør du det hvertfall ikke selv!!

Skrevet

Men ta nå taxi til legen da!? Hvorfor er det så innmari vanskelig da? Eller er det så få taxier der oppe at du må ha rekvisisjon for og få taxi? Jeg bor heller ikke veldig sentralt, altså en mil til legen. Jeg har lappen, men ikke bil. Og da jeg var sykemledt med hyperemesis og skulle på kontroll hadde jeg ikke ork til å gå det kverateret opp der bussen går. Så hva gjorde jeg da? Jeg ringte etter taxi gitt. Og den kjørte meg helt til døra. Er det ikke fantastisk? Hadde aldri falt meg inn og ringe til sambo for og be han kjøre meg! Hvorfor skulle jeg? Har du råd ti og ta lappen har du råd til og ta taxi - og som du sier så får du en rekvisisjon - og da får du dekt også den reisen du mener mannen din skal ta seg fri fra jobb for og ta.

Skrevet

Åh himmel og hav. Grunn til at jeg skriver at det blir mindre å mindre busser osv osv... Er jo at jeg må forklare hvordan situasjonen er fordi ingen skjønner situasjonen vårres. Føler jeg sette her å forklare en stokk med barnehageunger hvorfor ditt og hvorfor datt.

Og til deg Lova: Vil du gå 3-4 mil til legen, det tar ikke en halvtime å gå, men en ca en halvtime å kjøre med bil. E en vestenlig forskjell der. Og jeg går ikke på en veldig trafikk falig vei. Har dere løst å gå på en motorvei eller enn annen vei som det går masse biler på, med barnevogn og unger. Nei!

Og om det står at det er en krangleside så er det ikke dermed sakt at det er en kragleside. Virker nesten sånn at folk her inne tar ting jævlig bokstavlig talt her. Dere er veldig rask til å dømme andre folk på innlegg.Det er ikke lov å være sinna, frustrert og oppgitt. Er nesten sånn at folk ikke skal skrive innlegg heller pga at man kan være litt frustrert. Står det kragleside så skal det kranlges for alle penga. Neida går ikke ant å få ut litt frustrasjon bare.

Og det var snakk om empati. Hva med empati for vårres situasjon. Vi lider jo av at det ikke er noe kollektivtrafikk her vi bor. Så jeg kan ta bussen og samb. slepp å ta seg fri fra jobben. Som dere gnåler så mye om

Skrevet

Du må da har respekt for at jeg ikke har empati med dere?

Jeg er arbeidsgiver selv og sånne som deg oppfattes som støy.

FLYTT ET STED DU KAN BO SELVSTENDIG UTEN Å VÆRE AVHENGIG AV SAMBO, HANS SJEF, KOLLEGAER, KOLLEKTIVTRANSPOR T og min empati da- for pokker...

Man bor da der det er mest praktisk å bo for en selv og sin familie?

Skrevet

Du er da vell ikke handikappa fordi om du er gravid vell?

Hva om du var alene om dette?

Skrevet

Da får hun bare sjefen på NAV som privat sjaffis:)

Skrevet

Men kjære deg. Det er ikke bare du som bor i lite sentrale områder her i landet! Jeg er selv frustrert over kollektivtilbudet her jeg bor. Men allikevel så må jeg tilpasse meg, jeg har jo valgt og bo her. Og når jeg da ikke har bil for tiden så må jeg jo bare ta taxi da. Det er bare sånn det fungerer her i verden. Det er tross alt billigere for meg og ta taxi et par ganger enn og kjøpe en bil til! Du får ikke en smule empati fra meg fordi samboer ikke får ta fri fra jobb for og kjøre deg - ikke når vi har transportmidler kalt taxi.

Skrevet

"Vi lider jo av at det ikke er noe kollektivtrafikk her vi bor. Så jeg kan ta bussen og samb. slepp å ta seg fri fra jobben. " Morsomste utsagnet jeg har lest på BIM noensinne... Stakkar dere som lider så fryktelig... Og ingen empati er det å få heller..... Skjønner du hva empati betyr?? Empati betyr å ha medfølelse for noens situasjon - men hva når den situasjonen som du mener er så fæl er selvforskyldt?? Nei seriøst, om det er så fælt å bo der dere bor så FLYTT for farsken!!!! Ærlig talt, det er da dere som har valgt å bosette dere der?? Og at det er langt til buss og lege og apotek og handling kom da vel neppe som en overraskelse?????? Samboeren din har jo bil og sertifikat så han kommer seg jo alltids på jobb!!!!!!

Det som er ditt problem er jo at det virker som om du ikke skjønner at du har INGENTING å være frustrert over!!! Dere har valgt å bo slik dere gjør - da får dere ta konsekvensen av det også!! Du virker jo ikke som om du skjønner dette og langt mindre er innstilt på å gjøre noe med det.. Noen lengre oppe foreslo å ta taxi til legen men det har du ikke kommentert... Forresten vil du ikke få noen rekvsisisjon kun på basis av at det er dyrt å ta taxi, rekvisisjon får man kun dersom man pga medisinske årsaker ikke kan komme seg til lege på annen måte... Og at du er lat og ikke orker å finne løsninger som ikke involverer sjefen til samboeren din er sannelig ikke legens problem....

Skrevet

Nu vet ikke æ kor du bor i Nord-Norge, men d e sant at d finns mange plassa som ligg ganske så øde til....

MEN, du kanke forlange at samboern din ska kjøre dæ, d blir for drøyt.

Æ skjønne at ikke alle kan ta lappen når dm e 18, men d må da finnns ei løsning på d hær?

Hær æ bor så fær lægan ut te de stedan som ligg 4-8 mil fra Kirkenes et par ganga i mnd (dm har en plass hver og fast dag i uka) D ekke nåt lignanes dær doc bor? omså at lægen kommer te en plass som ikke e fullt så langt unna dæ? Da kan du jo gå dit? :-)

Skrevet

Herregud, DOKKER har gjort dokker opp en mening og faen ka æ sei så VIL dokker ikke HØRE, eller dokker LESER ikke ka æ skriver for noe. Det e hakking på høyt plan. Skal æ gjenta mæ sjøl mange ganger. Skal æ skrive det mange ganger så dokker får det inn i hode dokkers? Dokker leser innlegget og dermed e det å fordømme personen nedenom og hjem. Det finnes ikke noe slingringsmon her. Har dokker gjort dokkers mening så går det ikke ant å forandre på den. NEIDA! Det skal hakkes opptil flere ganger. Om at det ikke er sjefens ansvar osv osv. Æ e fult klar over DET!. Æ ekke dum heller.

Men faen heller skal man ikke kunne skrive noen som helts her inne uten å få pep for alt man skriver om. Kan ikke æ som person få lov til å få ut litt frustrasjon uten at man får så øran flagre. Og når æ gjentatte ganger prøver å skrive at æ forstår meget godt hvordan sammfunne fungere, At sjefent til sambo. taper penger og er ikke bare bare å få fri, Og dokker ville aldri ha spurt om at samb. ders skal kjøre dere hit og dit.

Skrevet

Du virker ganske dum i mine øyne her jeg sitter, mulig du bare gir uttrykk for at du er det.

Det er jo du som skriver at samboeren din har krav på å få fri til å kjøre deg, da lurer jeg på hvor du har lest det? Og at samboeren din skal være med på alle legetimene pga diabetes/høyrisikosvangerskap. Det har jeg og, men har aldri hørt at samboeren min MÅ være med på timene. Han må faktisk jobbe slik at jeg kan sitte hjemme og være svanger.

Du skriver også at sjefen din burde betale 20-25000 slik at du fikk tatt lappen. Dette er dine problem som du burde tenke over før du ble gravid, og jeg sier ikke at jeg ikke har gjort mange uomtenksomme ting, men jeg kan ikke klandre andre enn meg selv eller kreve at f.eks sjefen skal gi samboeren min fri for å kjøre meg til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...