Gå til innhold

E så irritert (sjefen t samb.)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nu e æ f*** så irritert over sjefen til samboeren min at det e like før æ går i flink her æ sett.

På et hvis stadie så forstår æ godt hvorfor han ikke får fri, fordi det e mye å gjøre på jobben.. men det æ ikke fatte og begripe e at æ ikke kan få samboeren min til å kjøre mæ til legekontoret for å hende rekvisjonen som æ trenger når æ skal ta taxi. Det er snakk om 1-2 tima max. Og det virker nesten sånn at samboeren min ikke får fri for å være med mæ til ultralyd og slike ting.. E nesten så ekstremt.. Æ kjenne at æ fornæmlig koke.. Får æ høre en eneste ting til fra samboren min ang sjefen at ikke får lov så blir æ å ringe å brøle. Sjefen skal få lov å bruke tlf røret til fønar. åhh at det går ant.. sku ha krevt av denna sjefen av samb for 20-25 tusen for å tatt lappen, så kunne samb. min vært på jobb uten å måtte ta fri for å kjøre mæ både den eine og den andre veien. arg.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble det en menneskerett å ta fri fra jobb fordi dama ikke har hatt vett til å skaffe seg lappen før hun gikk hen og ble gravid?

Skrevet

Man kan nå ikke ta fri for at man skal kjøre kjerringa si over alt..da har man en fleksibel jobb.

Skrevet

Samboeren din har ikke KRAV på fri for hverken å hente drosjelapper eller være med til ultralyd/jordmor/legetime.... Sånn er det bare.. Har han en snill arbeidsgiver kan han kanskje få avspasert litt eller velferdsperm, men vil ikke arbeidsgiver gi dette så får dere finne andre løsninger... Velkommen til den virkelige verden..

Skrevet

"sku ha krevt av denna sjefen av samb for 20-25 tusen for å tatt lappen, så kunne samb. min vært på jobb uten å måtte ta fri for å kjøre mæ både den eine og den andre veien."

 

Du skjønner vel at samboeren din ikke får lønn for de timene han evetuelt skulle ha kjørt deg hele tiden?

Du høres veldig umoden ut, og om du er ung så kan jeg skjønne at du ikke vet helt hvordan arbeidslivet fungerer.

Skrevet

Milady er en kvinne født i 1983 står det på profilen henens.. Så hun kan dessverre ikke bruke unnskyldningen at hun er ung - hun er nok bare litt naiv og dum...

Skrevet

Da er hun like "gammel" som meg:P

 

Nei, tenk om alle yrkesaktive menn skulle kjørt rundt på kjerringa si i arbeidstiden. Hadde tatt seg ut!

Skrevet

Hjelpe meg. Jeg skjønte ikke helt teksten i innlegget. Hvorfor skal han komme og hente deg og bruke 1-2 timer for å hente en rekvisisjon? Hvorfor får man egentlig rekvisisjon til taxi? Hvis man er handicappet eller noe? Hvis du ikke er det, bor du så langt unna apotek? Er det ikke like greit å ta taxi eller buss og klare seg selv. Verken samboeren min eller jeg har lappen, men nå bor vi sentralt.

Skrevet

Saken e at æ bor veldig usentral. Nærmeste legesenter er en halvtime unna, nærmeste apotek er 1 time unna. Buss går engang i skuddåret hvis man er heldig. Så da spør æ kordan skal æ komme mæ til lege, apotek og slikt hvis ikke æ må få samboeren min til å kjøre mæ dit? Skal æ ta bussen så må han ta fri for at æ ska kunne ta bussen...

 

Og æ e naiv eller dum så nei.. e fult klar over at det ekke bare bare å ta fri fra jobben... men i visse situasjoner så e det påkrevd at han tar seg fri for at æ skal komme mæ til legen.

Skrevet

Kanskje du bør anskaffe deg sertifikat eller vurdere å flytte da? Er jo ikke sjefen til samboeren din sitt ansvar..

Skrevet

Milady - da får du flytte da!!!! Eller betale for drosje.. Det er det resten av verden gjør.. Den eneste situasjonen jeg kan tenke meg som det er PÅKREVD (som du skriver ) at han tar seg fri er ved fødsel... Du har helt feil holdning til dette - uansett hvor uesentralt du bor og hvor vanskelig det er å komme seg til lege/apotek så er det DITT ansvar å ordne dette - IKKE sjefen til samboeren din sitt!!!

Skrevet

Milady: sytkjærring!

Skrevet

Holder på... men skal ikke før i aug. på kurs. Og så er det jo spørs om jeg kan ta lappen. Og da er jo den einaste muligheta at jeg må fløtte fra samb. Men så... skal jobben gjøre det slik at folk ikke kan bo i lag pga at den eine ikke har lappen?? Korsen trur du at samboeren min vil føle det, eller en hvilken som helts mann for den saks skyld at kjæresten måtte fløtte pga at ho var gravid, eller syk eller hva det nå måtte være.

Jeg kan ikke for at jeg ble gravid i værste stresset på arbeisplassen til samboeren min heller.. Så, hvem har ansvaret for at det er stress på jobben til samboenren, jo sjefen. Fordi han lover å lover en hel masse til kundene som ikke de ansatte på jobben greier å innfri. Fordi sjefen ikke vet hvor langt de ansatte er kommet i produksjonen av den enkelte varen...

Skrevet

æ e faen ikke nåkka sytkjærring... for da har æ gått å klaga på at samboerne min ikke har krav på noen ting når æ e gravid osv osv... at æ har vondt både her og der.. at livet mitt e helt for jævlig. DA kunne du ha klaldt mæ en sytkjærring!

 

Men til en opplysning. Jeg er gravid, jeg har diabetes og jeg har fått av legen min at jeg er høyrisiko gravid pga min diabetes, nå er ikke dette noe unnskylding at jeg har diabetes. Men legen min har sagt at samboeren min skal være med til legetimene, ikke alle, men de fleste.

Det er derfor jeg er så irritert, for æ må mer eller mindre innom legekontoret engang i uka og samboeren min ikke får fri...

Skrevet

Hvorfor ikke bare si at æ like gjerne kan ta abort, for de som foreslår at jeg kan fløtte??

Skrevet

Litt feil fokus her. Har jobbet sammen med menn som stadig blir oppringt av samboer/kone som skal kjøres hit og dit og hente ditt og datt og det ene med det andre og det er forferdelig irriterende for oss andre.

Så det er ikke mer enn rett og rimelig at du prøver å ordne dette på andre måter synes nå jeg!

Og ja, ta for all del å ring og skjell ut sjefen du, det hadde vært riktig smart.

Skrevet

Dere kan ikke fatte og begripe hvordan det er å være i samme situasjon som oss, jeg skjønner jo poenget i dette med at man ikke har krav på fri i enkelte situasjoner, men prøv nå for helvete å bo her vi bor en stund, med ikke-eksisterende kollektivtrafikk, treg postgang og andre kommunikasjonsproblemer, DA hadde dere endret mening!!!! Og hadde dere flytta fra samboer/kjærest bare pga at ikke han/hun får fri fra jobb??? ikke faen heller!!!! Ikke kom å prat når dere ikke ser grunnen til hvorfor ting må ordnes slik...

 

Hilsen samboeren.

Skrevet

Hehe..huff..

 

Milady: Det er ikke bare DU som har det trasig her i verden. Det er ikke bare DU som har høyrisikosvangerskap. Og jeg har aldri hørt at en lege krever at mannen skal være med på kontroller.

 

Jo du er faktisk ei sytekjerring, om du hadde hatt omgang med den realistiske verden så hadde du sett at dine problemer faktisk ikke er så veldig uvanlig.

Skrevet

Nå ligger jo dette innlegget inne på kranglesiden for en grunn, det skjønner jeg. Men, dere har jo bodd på dette (øde?) stedet uten kollektivtrafikk en stund antar jeg? Hvorfor har det ikke vært en nødvendighet med billappen for begge to før graviditeten? Er ikke det ganske essensielt å komme seg rundt på egenhånd også når man ikke går gravid? Jeg mener, hvis dama ble syk e.l. når mannen var på jobb, og hun satt der hjemme uten noen form for fremkomstmiddel så virker dette litt farlig. Og så klart, enda verre nå som hun da er gravid og har disse ukentlige legetimene.

 

Det er ingen av oss andre her inne som har sagt at dere burde flytte fra hverandre heller, men heller at det kanskje hadde vært en fordel å kunne bo mer sentralt til. Altså at begge to burde vurdere å flytte sammen til et annet sted hvor bussen går oftere enn én gang i skuddåret :)

Skrevet

Sentralt her i nord-norge. Ikke mye sentralt nei, hvis man ikke bor i bodø eller tromsø. Her bor vi i en biteliten kommune og det sier jo sitt.

Hvorfor ikke jeg har tatt lappen før?!? Det er noe som heter penger her i verden. Hadde jeg hatt det så hadde jeg tatt lappen allerede da jeg var 18 år. Nå har jeg endelig fått litt penger så jeg kan ta lappen, men som alt annet så er det jo kø og venteliste på flere månder.

Skrevet

Helt ærlig så klarer jeg ikke helt å sympatisere med deg i denne situasjonen. Hadde du hatt en styrt-blødning o.l så hadde jeg forstått at du "krever" at mannen din får fri til å kjøre deg, forstår også at han bør få være med på UL. MEN du har tydeligvis aldri vært sjef, og hatt ansvar for en bedrift. Man kan ikke bare gi fri i øst og vest, man må som regel ha en gyldig grunn til å ta seg fri fra jobb. Hvis du må ha med deg mannen din, kan dere heller høre med legen om dere kan få dagens siste time, og så kan mannen din ta fri den siste timen og heller jobbe overtid dagen etter.. Tror sjefen kan være fleksibel om det er planlagt på forhånd. Det er som de andre sier ikke sjefens problem/ansvar at du er gravid og at du ikke har førerkort. Du får heller alliere deg med noen venninner o.l som kan kjøre deg til legen eller være med deg å hente det du måtte trenge. Når man bor usentralt og ikke har lappen, må man innrette seg. Mannen din får heller kjøre innom å hente det du trenger etter arbeidstid o.l

 

 

Skrevet

Uansett hva du skriver milady så får du ikke min sympati.. DERE har VALGT og bosette dere usentralt og da får dere ta konsekvensen av det også... Jeg er selv fra Nord Norge og vet akkurat hvor vanskelig det kan være å bo usentralt, men har man valgt og bo slik får man også innstille seg deretter.. Allier deg med venninner/familie/naboer eller betal for taxi om så - dette er uansett ikke din samboers arbeidsgivers ansvar!!!! Du virker utrolig umoden og kravstor - hvordan skal det gå ETTER at babyen er født da? Da trenger du jo også å komme deg avgårde til legetimer og helsestasjon MED vogn og pikkpakk - blir nok ikke noe lettere da.. Skal samboeren din kjøre rundt på deg da også????? Og dette med at samboeren din MÅ være med på legetime en gang i uken har jeg ingen tro på - du er da et voksent menneske som kan ta vare på deg selv og ta imot informasjon uten at du må ha no slags "anstand" med deg?? Nei - voks opp og ta ansvar... Ringer du til sjefen og klager til ham driter du bare deg selv og samboeren din ut.... Beklager de harde ordene men du trenger virkelig en oppvåkning til hvordan ting fungerer i den virkelige verden..

Skrevet

Så har jeg en mistanke om at dere har brukt opp timene som sjefen har gitt samboeren din fri til å kjøre deg rundt.

 

Du skjønner vel at det koster at han tar seg fri ett par timer nå og da også?Det lønner seg kanskje med taxi istedet..tapt arbeidstid osv.

Skrevet

du trenger ikke hente rekvisisjon til taxi om du skal til lege... avtal dette med legen... du får den når du kommer dit om du sier fra til taxi hvordan dere må gjøre det...

 

har måtte gjort dette selv... har lappen jeg da, men ble dårlig og fikk ikke lov å kjøre selv... var alene hjemme...

 

 

Skrevet

Du kan ikke mene at sjefen til din samboer skal ta hensyn til at dere har valgt å bo på landet?

Her kommer et spørsmål som jeg ville stilt ungene i barnehagen min;

Hva ville skjedd hvis sjefen til din samboer skulle tatt hensyn til alle hans ansattes koner?

 

At legevakten er en times kjøring med buss unna, er vel ikke noe problem? Du får vel ta bussen da... Det er ikke skadelig for gravide å ta buss vet du. Jeg antar at hvis det skulle hendt noe alvorlig som var livstruende for deg eller babyen, ville kjæresten din fått fri og hentet deg, eller du hadde fått tilsendt en ambulanse.

 

At sjefen til din samboer driter i at du må på apoteket (med eller uten baby i magen) er hundre prosent forståelig.

 

Forresten, det er ingen her som mener at du burde ta abort fordi du bor på landet. Poenget er vel heller det at det er ditt valg om du skal bo der, gravid eller ikke. Hvis du mener at det er for lang vei til legevakten eller apoteket og at dere bor på et øde sted, er det vel kanskje ikke så mye annet å gjøre enn å flytte? Slutt med sytingen hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...