Gå til innhold

TROMSØJENTENE 25.05.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

May-Helen hadde termin 27.mai, så det ble to dager på overtid. Vet ikke om det var igangsettingsakupunkturen som virket eller om det va nå anna, vanskelig å si! :) Ja, ho va på dagtreffet på Polarsenteret forrige fredag! Ho kom for sent fordi ho satt på Dolly dimple`s på Jekta.

 

Kos dere idag da Elise! Så ses vi kanskje te uka! Føles som at hodet ligger langt nede her også, men det har det gjort hele tiden. Håper at det har festet seg nå... Men tror ikke magen min har sunket noe... klarer ikke å se/merke sånt æ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye May Helen!! Hørte det hos Tone i går :)

Nå har jeg bakt brød, skal hoppe i dusjen, så blir det treff på Solid kl 1300.

 

Bi trivelig !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Trur ikje æ har kjent at han e på tur ned, veit ikje heilt e d lett å merke?

 

Flere som kjenne sånn stikking dær nede eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. :) Kjente d ganske mye igår!

E også så plaga me å være stiv i fingran (egentlig spesielt på mårran), men i følge JM va d vist vanlig at man ville være d når man va gravid! Nån som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vann i kroppen det mzme...

Har det jeg også, men det går som regel over når jeg får 'kommet i gang' om morran =) Og helt vanlig det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nurk: Okei.. Merker at d ikje går så fort over hær, fingran kan være "stiv" hele dagen enkelte dager.. Men æ virke ikje hoven i fingran!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt stiv i fingrene, eller egentlig i leddene generelt. Helt normalt når man er gravid :) Begynner å se frem til å bli ferdig med å være gravid, det kjennes jo godt på kroppen for tiden. Jeg har kynnere med nedpress nå, skikkelig ubehagelig fordi det nesten kjennes ut som om han kommer ut! Tror det kommer av at hodet har lagt seg godt ned i bekkenet.

 

Ja, tenk May-Helen har sin lille jente ute nå :-) Gleder meg til å hilse på. Fødselen hadde gått veldig raskt og begge var i god form.

 

Vi bare koser oss her i Harstad. Det er fint vær og vi har vært på bytur.

 

Tenker meg på dagtreff på tirsdags jeg. Ellers får jeg se hva jeg rekker over neste uke. Tenkte jeg skulle få sortert og vasket litt babyklær :-) Trenger å få en oversikt over hva vi må kjøpe og hva vi har nok av. Vugga er bestilt og jeg gleder meg til å få den i posten :-)

 

Ønsker dere alle en god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va det fredag ettermiddag igjen gitt!! Syns egentlig uken går ganske fort æ da....

 

Kom mæ ikke på treff idag, henta pappa på sykehuset! No ska han være heime i ca 14 daga så bli det operasjon. Synd dem ikke kunne operer no, men men!

 

Jordmortimen i dag va kjekk, ho mente at hodet hadde festa sæ godt, å ho va ganske så sikker på at det va hodet, for ho kjente fotan samtidig!! Hehehe!! =) Godt å vite, sjøl om æ e klar over at dem kan snu sæ uansett. Ellers så hadde æ fortsatt litt høyt blodtrykk da, å masse vann i kroppen, så vi snakka en del om det å bli satt igang rundt termin.. Ho va helt enig me mæ i at det va fælt å gå sånn her med bekkenet mitt, å va innstilt på å gjøre det ho kunne for å hjelpe mæ.Å pga blodtrykket som har vært litt høyt og vannet i kroppen mente hun det var nesten grunn nok til å ikke gå så langt over termin iallefall.. Magemålet va på 34 no, lå helt perfekt i forhold te min egen kurve litt under rødstreken!! Så va kjekt å være der i dag! E jo over en måned sia sist.. Å neste bli den 11 juni. Så da sku vi se ka ho kunne gjør i forhold te igangsetting. =)

 

Oi blei langt om bare jordmortimen min idag gitt, men ja.. Æ e ganske så fornøyd!

 

Virkelig god fortsatt fredag te dokk alle, håpa å treffe dokk i løpet a neste uka da, å at dokk hadde det fint på treff i dag!

 

Godt å være ferdig AS??? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at hun hadde festa seg da Nættemor!

Ikke så vanlig for andregangs... Og kjempe flott at JM er på 'din side' og vil hjelpe deg med tanke på å få igang ting! Du har jo ikke mange ukene igjen til termin nå! Men er du heldig så strater det jo snart uansett... Du har vel og hatt en del murring og nedpress og modning de siste ukene=)

 

Ja, AS=)

Hvordan føles det?? Fikk du svart godt nok føler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kommer på tirsdag Kari Anne :) Kafèen skulle visst åpne bare for oss, det va jo kjempebra! De har egentlig siste dag idag skrev Elke. Æ glede mæ te å gå ut i permisjon.

 

Va også te jordmor idag, hadde proteiner i urinen fortsatt og høyt blodtrykk så skal på kontroll te lege på onsdag te uka for å sjekke. Også så jordmor at æ mått ringe føden hvis æ ble svimmel og fikk vondt i hodet i tillegg for å dra dit på en sjekk og evt. bli lagt inn... Har ikke lyst te det. Fikk beskjed om å ta det helt med ro i helga og slappe av mye og at det var bra at jeg gikk ut i permisjon no. Er vel en hensikt med det. Æ tror ting bedre sæ når æ ikke skal jobbe lenger, det hjalp no sist når æ ble sykmeldt hvertfall!

 

Ellers ligger babyen med hodet ned, men jordmor var usikker på om det var festet. Babyen har snudd seg da fra sist måned med ryggen på den andre siden. Skal på ny kontroll 13.juni, om to uker, håper den har festet seg da, tror jeg blir litt mer rolig da for at den ikke plutselig snur seg... men det kan jo skje uansett selvfølgelig.

 

Kan jo hende at æ bli satt igang også pga. blodtrykket, proteinene i urinen og svangerskapsdiabetesen/nedsatt glukosetoleranse. Får se ka som skjer. E jo litt usikker på om æ har svangerskapsdiabetes egentlig, var jo på en samtale til diabetessykepleier siden glukosebelastningstesten va i grenseland og etter det har æ målt blodsukkeret sjøl. Har jo ikke gått på insulin eller nåkka. Nån som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og takk for gratulasjoner:)

 

Det gikk jammen fort når det satte igang. Var på sykehuset kl 12.30, satt 30 min med registrering. Riene dabbet av og var ikke sterke, jordmor sjekket åpning. 3 cm, men livmorhalsen kjentes fortsatt hard ut. Hun anbefalte oss å dra hjem igjen... Det ville jeg ikke med tanke på at det bare gikk 4 timer fra 3 cm til full åpning sist. Så vi ruslet litt i gangene. Da satte det virkelig igang. Fikk rommet med badekar, var akkurat blitt ledig. Men jordmor sa at det ble nok ikke lenge nede karet, noe hun hadde rett i. Det tok bare 1 time og 37 min fra 3 cm til jenta var ute. Må innrømme at det var virkelig intenst, riene kom så ofte at det ble lite pause imellom. Men samtidig var det greit å få det gjort i en fei:) Ingen rifter heller, det finske jordmorgrepet gjorde susen. Den ene jordmora på barselhotellet sa at det var så få som revnet etter innføring av det, så de mistet nesten kompetansen på sying. Det er jo positvt jenter:)

Har vært i super form etter fødselen, eneste som er vondt er etterriene som dere flergangsfødene kan forberede dere på.

Har vært 1 natt på barsel, men fant ut at vi bare skulle dra hjem igjen idag. Lille Jenny Aurora spiser godt og alt går så bra. Var deilig å komme hjem igjen.

 

Utrolig godt å ha jenta her, gled dere!

Gleder meg veldig til å treffe dere etterhvert.

 

Stor klem fra veldig lykkelig tobarnsmamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ska si d gikk fort ja :-)

Ååå kor koselig, og va et fint navn på lillejenta :-)

 

Sikkert bedre å komme heim ja, man slapper vell sikkert mere av da..

 

God Kveld Videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh...

Så godt å høre at alt gikk fint =)

Og jeg er enig med deg, like greit å få det gjort unna i full fart... Intenst mens det står på, men så slipper man å slite seg helt ut og da!

 

Godt å høre at de har lite revninger!!

 

Og når du sier det......

Så gruer jeg meg nesten mer til etter riene enn til selve fødselen =/

DE overraska meg sist, for jeg var ikke klar over at det var mer vondt som skulle komme. Også de super ømme puppa, før de har herda seg, og melkeproduksjoene har stabilisert seg...

 

Men men, det går seg jo til, og er jo i det hele veldig værd det ;-)

 

Gratulerer igjen, og kos deg med lille Jenny Aurora =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Så utrolig spennende at det er føding her inne på tråden. Skal si ting blir mer virkelig, helt klart=)

 

Koselig at dere er spent på hvordan det står til=)

Ja, som dere vet så har jo jeg sittet med hjemmeeksamen hele uka. Sukk.. det var helt sinnsykt mye å gjøre,så de fleste av ukas timer har gått med til å sitte fremfor dataen. Det heter visst at en bare jobber med eksamen fra 08-15, men det er helt klart bare bullshit. Døgnet i natt, men da klokka var 0630, tilså kynnerene og hodet at nok var nok. Sov en time og gasset på videre. Så, sov 1 time natt til idag, og 5 timer natt til igår. Disse hjemmeeksamenene er intense og tar på, iallefall når jeg er høygravid i tillegg.. Det skal være sikkert og visst! Men men..har nå beholdt roen og gjort en hederlig innsats=) Som sambo sa, så er han stolt av meg.. hehe..

Da jeg leverte oppgaven 1,5 time før fristen idag, så sier hun i administrasjonen " åååh.. skal si du er tøff, som tar eksamen som høygravid". Måtte bare svare " ja, det er jeg faktisk for det er virkelig ei påkjenning"... hehe.. Ingen vits i å legge skjul på det.. hehe..

 

Men men.. nok om det=) Nå har jeg fri ei uke, før 9 timers eksamen om 1 uke. Utsetter siste eksamen, så om 1 uke har jeg permisjon!!! Gleder meg STOOOORT!!! =)

 

Har sagt til sambo at nå er det på tide at vi virkelig setter igang med vasking av klær osv.. så, i morgen kveld ( han jobber hele dagen) skal kommoden monteres, slik at det bare er å sette igang med klesvasken=) 30 dager igjen til termin i morgen, så... selv om det egentlig ikke er noe stress enda, så trenger jeg å få kommet meg i orden og forberedt meg=) Synes det er så spennende og uvirkelig, det at det faktisk befinner seg et lite menneske i magen. Tror ikke det går opp for meg. Trenger å se gravide mager forsvinne, og nurkene som er resultatet.. hehe...

 

Nættemor : Flott at du fikk positive vibber fra JM. Som vi snakket om, så MÅ de jo se grunnen til at du tar opp dette med event igangsettelse. Flott med støtte fra jm.. krysser fingre og tær for at det snart blir fødsel for deg=)

 

Tone : Spennende at dere nå ser bevegelsene utenpå magen. Har K-R fått sett det nå? Vi har sett bevegelsene utenpå magen i flere uker nå. Men, husker hvor utrolig overraskende og spennende det var de første gangene. Morsomt morsomt=)

 

Ellers.. hvordan er dere i form? Jeg bærer klart preg av tilnærma null søvn de siste to dagene, men det reparerer seg fort det=) Ellers, så har jeg stikking i underlivet og menslignende smerter i bølger.. Er vel kroppen som forbereder seg, det=) =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Æ e imponert, du e dyktig må æ si :-) Må være sikkelig tungt å sitte rett opp og ned å skrive på eksamen.. Spesielt no!

 

Kroppen blir jo ekstra sliten no, og spesielt når du har sovet lite e d vell ekstra tøft!

 

Hehe ja den bulinga på magen e kos, va spennanes å se første gangen!! Selvfølgelig no og :-)

 

Hær e formen bra, litt stiv i fingran og litt sånn småstikking i underlivet men ellers bra..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS=)

Knall bra jobba! Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv, og egen innsats etter en slik uke!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jenter=)

Får se om jeg får lønn for strevet da.. hehe..

Igår kveld ordnet jeg meg å la meg, idet sambo gikk på badet. Hadde faktisk sovnet før han kom å la seg, så sovnet tvert kan man si.. hehe=)

Ei uke til permisjon :D:D

 

Ser det er flere som opplever stikkinger i underlivet. Ja, de kroppene våre gjør seg vel klare til det forestående=)

 

Ønsker dere alle i riktig god helg=)

Her er det sløving, før eksamenslesing i morgen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så flott MH!! Kjempefint at du sto på ditt å ikke dro hjem!!! Så deili at alt gikk så fint, det e jo bare supert!! =) Ja glede mæ veldig te det e min tur, å te det ryr inn flere her som har født, e jo utroli arti å lese =)

 

Råbra AS!! Du bør jo vær utroli fornøyd me dæ sjøl no ja =) . Godt at du e ferdig med den.

Ja JM skjønte ka æ mente med å ha så vondt, men selve bekkenet va ikke grunn nok te igangsetting. Men med det blodtrykket mitt å vannet så skulle det nok gå helt fint.

 

Kjenne virkeli at hodet e festa no, det stikk så innmari te tider! I går fikk ho for sæ at ho sku spelle håndball ilag me håndballguttan på tv, så halve kampen gikk æ nesten glipp av fordi det tok helt pusten fra mæ alt ho holdt på me å ondtan utav det!!

 

Jaja! Ha en god lørdag damer!! Vi ska i familieselskap, svigers å mamma å pappa å de to som vi e onkel å tante te! Så her bli d full fres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dåkker alle jenten!

 

Ja, da va æ hjemme igjen; me våres vakre prinsesse som kom onsdag 28 mai, akkurat to uke før termin ;-) Ho va 3000 gr å 49 cm lang. HELT PERFEKT!

 

Å gratulere til May Helen me si pia, d va nære på at vi lå å føda samtidig!

 

Min fødsel drog litt lengre ut, kom inn på mårran i 05 tida m 3 cm åpning, å jenta våres va ute kl 20:09. D blei nån tunge tima me kraftige rier, men dagen etterpå e ALT d onde glemt! ;-)

 

Æ ser tilbake på fødselen som en sterk og flott opplevelse. (Faktisk;-) )

 

FANTASTISK å bli mamma sir æ bare!!

 

Vi snakkes imellom amminga og bleiebyttinga ;-)

 

Marlen

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Marlen:

 

GRATULERER SÅ MYYYYE=)

Owwwiii, så spennende=) Flott å høre at det var en flott opplevelse, tross at fødselen varte lenge..

Har dere funnet navn til jenta?

Må være herlig å få se det lille nurket=)

 

 

Møtte en tidligere kollega av meg idag, som har termin i august. Hun hadde også fått spådd jente. Og, det er det jo mange av oss her inne som også har, meg selv inkludert. Så, enten er det skikkelig jenteboom for tiden, eller så har jordmødrene på sykehuset " jentebriller" på.. hehe=) blir spennende å se=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Marlen: Gratulere så mye :-) Fint å høre at fødseln va fin, sjøl om den varte længe!

 

Ja e mange hær inne som vente jenta, gutt hær da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere me jenten både mh å mallis:) dåkker e bra heldi som har fått lille gulle ut:)

 

å gratulere AS me færdi overstått eksamen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Marlen! Flott at det gikk bra og at dere har fått ei velskapt datter. Så gøy at vi ble så nærme hverandre. Har du vært på barsel eller hotellet? så deg ikke. Men nå ble det et kort opphold på oss da.

 

Idag har vi vært på trilletur, ikke så langt, men deilig å gå litt. Jenny Aurora sovnet godt på turen. Ellers så går det i soving, spising og bleieskift. Koser meg så:)

 

Kos dere i finværet!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...