Gå til innhold

TROMSØJENTENE 25.05.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NO e kommoden te babis på plass på badet, å senga står der den skal stå på soverommet! Å inne på Sigurd sitt rom e alt ordna å støvsuga å rydda!! Så no føle æ at det e litt lettere, for det som gjenstår kan æ gjør sjøl.. Æ har no bare sulla rundt her å peika å fortelt gubben ka han sku gjør!! Hehehe!!

 

Ja bli utroli spennanes å følge me her framover, e jo mange som har termin no SNART!! Hehhe!! Koseli at junli-babyan kommer (sjøl om de dukke opp i Mai) =)

 

Lykke til med eksamen AS!!

Og Lykke til du å Nurk! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre hvordan ting utvikler seg Mallis. Lykke til!!!

 

Masse lykke til til dere også Nurk og AA!!! Tenker det skal bli deilig å bli ferdig med all lesing og eksamensstress.

 

Gleder meg til å se de av dere som kan på bæretreff i morgen :-)

 

Ha en fin søndagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk : Føler med deg hva angår å sitte i ro og skrive.. hm.. Men, vi får bare holde ut! har 9 timer på fredag 6 juni, så spent på det hele. Krysser fingre og tær for at babyen holder seg inne til da=) Regner med det..

Ja, har eksamen hele kommende uke. Får utlevert i morgen kl 09 og så skal den leveres fredag kl 15. Går alltid etter koma etter slike lange eksamener ( også etter de lange skoleeksamenene), så regner med at jeg iallefall går i koma kommende fredag. Hehe..

Snart ferie da, så vi får bare holde ut=)

 

Takk for lykkeønsker, jenter=)

 

Nættemor : Kan tenke meg at det er godt å ha fått unnagjort en del ting, ja=) regner med S synes det e stas at han ser sengen hvor lillebrøster skal sove.. Heldig hun er, som får storebror! Alltid ønsket meg det, jeg=)

 

Fortalte forresten sambo at noen her inne på tråden viser tegn til at fødselen ikke er så langt unna.. han ble litt " ååååh... er vi klare"? hehe.. Ble visst mer virkelig for han også , at fødsel er nærstående nå når noen av dere merker tegn. Spennende=)

 

Kos dere masse på treff i morgen=)

Vi har som nevnt kjøpt Moby sjal, så tar i mot gode tips ang det, neste gang vi møtes=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle :) Oi, her har det skjedd ting i helga, hehe... Spennende selvfølgelig! Kjente meg veldig igjen i det du skrev Marlen, har det også sånn, men det har pågått i mange dager og er bare bittelitt hver gang så tror det er utflod. Og dem siste dagan har det ikke vært nåkka. E vel vanlig med økt utflod?

 

Veldig greit at du fikk det sjekka da. Spennende at du hadde rie/sammentrekninger! Kanskje du har en baby snart! Bare to uke igjen te du har termin da, oi, rart å tenke på... Æ e 36 uke på vei idag, 4 igjen. Tida går både fort og sakte synes æ.

 

Ellers har det vært ei hektisk helg, kjenne æ e sliten! Utdrikningslag te min kjære og hans søster som skal gifte seg 14.juni. Gud, kor mye rart Kent-Rune måtte gjøre - alt fra intimbarbering, selge bleie iført en bleie i byen, paintball, paragliding, pizzaspising, tautrekkingskonkurranse, quiz, ut på byen, spille poker, selge kassetter og synge Grand Prix melodier, stå i en rundkjøring og drikke hver gang noen tuta, ha på seg Elviskostyme og parykk, bitteliten elefanttruse i string... ja, har sikkert glemt masse. Vi var litt snillere med søstera! Ho paraglide også og vi spiste frokost sammen, pizza på Yonas, ho måtte selge tegninger og hilsninger i byen også grilla vi i lavvo på kvelden. Var koselig, men slitsomt å styre en hel dag, æ va heime og sov to tima på sofaen for å klare å holde ut på kvelden.

 

Ja, skal gifte meg 08.08.08 =) Dåkk e velkommen i kirka om dåkk har lyst, vielsen e klokka 16 i Elverhøy kirke! Glede mæ masse! Bli spennende å se om babyen e snill eller får kolikk...

 

Gratulerer med 3-årsdagen Elise! Vi har vaska klærne etter anvisningen på de, noen på 40 grader og andre på 60 alt ettersom. Det står jo på vaskelappen sånn som på andre klær.

 

Glede mæ te å se dåkker på bæretreffet imårra! Takk for at du har det hjemme hos deg Kari Anne =) Blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tone: Okei, så koselig :-) Hehe ja hadde jo vært koselig å vært i kirka da :-)

 

Ja står jo på de lappan kordan man ska vaske klærne, men sku bare høre..

 

Før dåkker som har eller ska kjøpe lammeskinn, vaske dåkker d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for invitasjonen til kirka, Tone=)

Hadde helt klart kommet, men er i Harstad da vi=) Håpe på å få se bilder da, etter den store begivenheten=)

 

åååh.. så mye jeg er på nett nå i kveld. Er vel fordi at jeg ikke kan være det i kommende uke, regner jeg med.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde d ute til luftings ute i flere daga, men ikke i sollys... d ødelegg skinne.. så lå d inne i ei stoinn før æ la d ne i posen ijæn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for alle lykkeønskningen!

 

Blir spennanes d her ja. Hadde jo planer om å komme på bæretreff i mårra, men må vel se an formen ;-) Ganske mye murring her no syns æ...

Ikkje at æ har nåkka å sammenligne d med da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallis

Du skjønner det når det skikkelig setter i gang, ikke noe å bekymre seg for ;-) Men var jo uansett bra du fikk sjekka på føden!

Og foresten... Prøv å slappe av og sove mye, så du er utkvilt og klar for fødsel når den starter. Ikke vask hus, og springe i trapper og slite deg ut for å få fortgang liksom..

 

Tone!

Det hørtes ut som en ekstremt slitsom dag!!!

 

Merker som flere av dere sier at jeg trenger mer søvn ja... Mye trøttere om morran, og orker ikke lenger stå opp halv 6 som jeg har gjort til nå.. Og trenger gjerne en time eller 2 på dagen..

 

Nå har vi henta fram bilstolen og begynt å få ting på plass. Og Alva har vært velig interessert i den stolen.. Bort å plukke på den, og gynge litt på den å sånn... Så sier hun 'lillesøster sin' =)

Tror hun faktisk skjønner at det kommer en baby, og at hun gleder seg! Hun har jo ei venninne som nettopp fikk seg en lillebror, og hun er velig flink og forsiktig med han, så jeg tror hun blir ei flink storesøster! Men blir spennende å se hvordan det blir når vi skal ha babyen på full tid, og ikke bare noen timer når man er på besøk ;-)

 

Mzme83

Ikke vaske lammeskinnet... De skal vaskes mist mulig for å bevare den selvrensende lanolin funksjonen de har... Heng det heller til lufting ja =)

 

Hvor har dere kjøpt foresten??

Noen som har noen formening om det er forskjeld på dyr og billig?? Trenger man de dyre på nøstebarn, eller er det bra nok med et billig fra jysk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har kjøpt basson baby sitt lammeull... men har kjøpt d på skjervøy... kommer nok ikke på treff idag heller... må jobbe me eksamen... har jo bare idag å i mårra ijæn å lese på.. ska bli gått å bli færdi me den, da e d bare e 1 ijæn=)

 

kossn går d me dæ mallis? merka nåkka mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Nurk: Så koselig at hun gleder sæ, blir sikker artig for henne :-) E så artig å begynne å få ting på plass, d vises at d nærmer sæ for de fleste hær...

 

Vi kjøpte lammeskinnet på sjarmtroll/reflex, mene vi betalte 299 el 399. Men va på tilbud.. Og d e ei lita stund sia vi kjøpte d! huska ikje ka den ordinære prisen va, men trur dæm ligg i fra 299 til 499.. Alt etter størrelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det va kjempekoselig og veldig praktisk å se de forskjellige bærealternativene =) Æ vurdere å kjøpe mæ et bæresjal eller mei tai i tillegg te bæreselen æ har!

 

Sees på Kysten imårra formiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et kjempe kos og lærerikt bæretreff i dag Kari Anne!

Tror fort jeg kan bli hekta på disse bæresjalene. Finnes jo så utrolig mange fine :-)

 

Regner med at jeg rekker treffet i morgen, men det kan se ut som det blir litt rydding hjemme i morgen ettersom min kjære har fridag. Greit å få gjort unna den verste ryddinga. Har tonnevis med papp og annet søppel som må kjøres på dynga. Greit å få frigjort litt plass til andre ting som f. eks barnevogn osv. :-)

Hvis jeg ikke kommer i morgen, så håper jeg å treffe så mange som mulig av dere på Solid til fredag.

 

Ha en fin kveld i sola!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Koselig å høre at dåkker hadde d fint på bæretreffet :-)

 

Hær e d også rydding som bare d, hehe.. :-) Greit å få ting bort, som man ikje treng!

 

Men uff så tungt d e, tar litt længre tid enn d gjorde før..

 

Ha en fin kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tusen takk Petrine for et supert treff i dag!!! =) Va veldig ok å få se det "live" å ikke bare på et bilde, for det e så utroli vanskeli å se korsn det egentli e da... Her bli det ei sånn ergo sele, men vi ska vente te babyen e ute da så æ kan bestill enten rød eller svart.. =)

Å så koseli å treffes hos noen, å ikke på cafe bestandig!! Dokk hadde det veldig koseli der hos dokk!! =)

 

Gubben har vaska å rydda oppe å på gjesterommet så no e det klart te mamma kommer.. Å æ har lagt trekk på babydyna som ska vær i sprinkelsenga... =) =) =)

 

Æ kjæm jo da ikke på treff i mårra, men håpa å se så mange som muli på solid!!! =)

 

Nån som har hørt nå fra Mallis??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Princess har dem forskjellige farga kluta! Har sett både farga kluta, å hvite med forskjellige farga rundt! Pluss at de med farge rundt e veldi myke å deili.... Men det e altså vaskekluta, e det det du mene me gaskluta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja e vell d.. Står hvertfall gasskluta på pakkan..

Mange små unga bruke jo sånne "gulpeklut", e d gasskluta man bruke te d? Eller e æ helt på "jorde" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har store hvite gaskluta te gulpekluta, som originalt va tøybleia!! Heheh! Men de e fantastiske gulpekluta.. Har å noen flanellskluta som e veldi myk å god å ha under hodet på babyen, å dem e rett å slett oppklipte sengesett som e sydd kant på...

Sånne pakka me store gaskluta får man sikkert kjøpt rundt omkring, æ bestilte dem på nettet da. Mulig dem har sånne på jysk?? Nei kanskje nån andre her inne vet kor de har sånne.. De små e iallefall veldi god te vaskekluta.. E det æ har brukt dem te iallefall,så kan like gjerne vær æ som e på jordet! =)

 

E så dårli i magen i dag, å grusomt trøtt, så det bli tungt i dag.. Har allerede vært me ene kattepusen hos dyrlegen for pelsstell, å ska no hent jr i barnehagen så vi kan hent mormor å morfar på flyplassen å kjør dem te sykehuset..

 

Ha en fin dag i regnet alle sammen da!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ stemme også for at vi bytte på å ha treff hjemme hos kvarandre av og til fremover :) Det hadde vært koselig, spesielt når babyene kommer synes æ det høres mer lettvint ut enn kafè i forhold te amming og stelling! Og på dagtid e jo gubban som regel bort så vi har huset for oss sjøl.

 

Æ kjæm på Solid fredag hvertfall! Når skal vi ha treff neste uke da? Passe tirsdag og torsdag på formiddagen te mæ, enn dåkk? Mamma og mannen hennes kjæm torsdag kveld på besøk og bli te søndag, glede mæ te det! =) Mandag skal æ jobbe - siste dagen.

 

Ikke hørt nå mer fra Marlen... spennende...

 

Æ tror også det finnes gasskluta med farge på, det meste finnes bare man lete på Kid, Princess, Jysk, Sparkjøp osv. Æ bestilte gasskluta på Sparkjøp, men dem va hvit da og æ skal bruke dem te gulpekluta ja. Har ikke tort å legge på sengetøy te babyen enda, da bli alt liksom klart og så virkelig... Går jo fort å gjør det når vi kjæm heim fra sykehuset eller at Kent-Rune gjør det mens vi er der... Å, bli spennende no utover juni når babyene kommer :)

 

Nei, no må æ kjøre te Kysten så æ ikke bli for sein igjen! Hehe... snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allle!

Nei d her va jo kjedeli..

Etter en hel dag i går me plagerier + på natta dro vi på føden i hal-2 tia bare for å sjekke korsn d lå an.

Der va d bare 1 cm åpning, å rien va selvfølgeli ikkje kraftig nok til å være skikkelige fødselsrier( men d skjønte æ jo, sjøl om dæm va ond!)

Så vi dro no bare hjem ifgjen, å JM sa bare at æ sku ta mæ en paracet så æ fikk sove. Så d gjorde æ, å d funka bra, for æ har sove så og si hele natta.

No e d ikkje mye action, sjøl om d foregår jo nåkka der kjenne d jo i mage,rygg.

Æ som trodde at NO KOM D TIL Å SKJE NÅKKA....

Jaja... snufs, får vel bare vente å se om d trappe sæ opp igjen..

Irriteranes å ikkje vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Uff æ har fått sånn halsbrann, svir sikkelig nede i halsen! E d nåkka man kan ta før d, eller ska man holde sæ heilt borte fra alt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...