Gå til innhold

TROMSØJENTENE 25.05.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Du kan ta Gaviscone som du får kjøpt på apoteket :) Også e det nåkka anna også, Link tror æ, du får høre med dem som jobbe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ENDELIG VAR EKSAMEN FERDIG!!!!!!!!

Det gikk vel ikke sånn helt kjempe bra, men håper det holder =)

 

Endelig fri, og bare forberede til babyen kommer!

 

Vi har de gass'bleiene' fra sparkjøp.. Kjedelig med helt hvite, men spiller jo egentlig ingen rolle;-)

 

Hadde en skikkelig mimre kveld her i går når vi pakka ut babyklærne... 2 store søppelsekker, men klær fra 0-1 år... Sprøtt å tenke på at tiden har gått så fort! Synes ikke det var så lenge siden snupp brukte mye av det =)

En god del har faktisk prislappen på ennå =P

 

Mallis...

Ikke se på riene og modninga som bortkasta, tenk bare på at du er ferdig med den delen, og klar for resten ;-) Kan drøye noen dager, ja, men det blir nok ikke så lenge til lillingen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme : Den der Gavi- ett eller anna synes jeg smaker fææælt! Jeg har derimot lovehearts liggende, og det funger som bare det.. =) Gode er de også=)

 

Nurk : Gratulerer med overstått eksamener!! herlig herlig=) Unner deg det, men slenger samtidig på at jeg er misunnelig! særlig siden jeg sitter her med en svæææær oppgave som vi fikk igår og som skal leveres på fredag. Skal si det er mye arbeid,så dagene flyr av gårde! Så, eksamen 6 juni. Satser på permisjon etter den tid :D

 

Kan tenke meg det var mimrestund i det babyklærne ble pakket fram. Ja, de vokser nok fort disse smårollingene, så får jo en påminnelse om at tiden flyr=) Synes bare de her ukene etter uke 14 i sv.skapet har flydd avgårde.. Owwwiii =)

 

Ja, nok digresjon. Tilbake til pliktene!!

Kos dere masse på treff fremover, jenter=) sees kanskje etter 6 juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ferdig med eksamen Elise :) Å, kor deilig! E du med på treff på fredag?

 

Masse lykke te med oppgaven Ann Silje og eksamen 6.juni! Glede mæ te å møte dåkk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere!!!

Og lykke til videre med din AS=)

Virkelig deilig å være ferdig!

 

Treff på fredag høres kanll ut! Det er jo kjempelenge siden sist nå....

Håper bare jeg holder meg frisk =/ For nå ligger nemlig snupp her å sover på sofaen, med høy feber=( Tror jeg blir gal hvis jeg skulle få det en gang til nå........

 

Anyway...

Får prøve å være positiv ;-)

 

Gleder meg til å treffe dere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Nurk at du e ferdig me eksamen!! Må jo bare vær utroli deilig.... Å lykke te videre AS!!

 

Det skjer no ting Mallis, sjøl om det ikke skjer sånn på sekundet!! Du e jo utroli heldi som har fått begynt på begynnelsen iallefall!! =) Det kommer sæ nok, å du har jo litt åpning, så det vil nok bli fart etterhvert! Bare hvil så mye du klare framover!!

 

Va på sykehuset i dag me pappa, å han sku akuttmottaket.. Å den ligg jo attme inngangen te føden... Gjett kem som bei mørkegrønn a misunnelse da det dukka opp to stk på kort tid me rie å nervøse manna!!!! Heheheheh!! D sku gjerne vært mæ ja...

Fikk å se såvidt ei lita nyfødt ei på vei inn te barsel, å Sigurd bei jo helt forelska å hadde ikke lyst å la dem gå forbi oss... =)

No har vi endeli kommet hjem, har ei "full" katt på badet som slit me bakfylla å mamma å Sigurd laga middag no. Æ va så utroli teit at æ rydda på kjøkkenet å satte i oppvaskmaskinen, så halvligg på sofaen no me sinnsykt vondt.. Men men! Det bei ryddig der før mamma slapp til iallefall!!

 

Arti vær i dag, har lyst på bolla å kakao når det bli sånn... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AS: Hehe ja de e go :-) Ska prøve å spise dæm :-) Har ikje vært plaga me halsbrann, d kom igår :-) Og lykke te me videre jobbing på eksamen, stå på :-)

 

Nurk: Gratulere me overstått eksamen :-) Gikk nok bra ska du se!

 

Mallis: Spennende.. Ting e vell på gang dær ja, sikkert ikje længe igjæn :-) Blir artig å høre videre...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: æ bruka Link me peppermyntesmak mot halsbrannen, smake ganske ok å virka bra. Men hvis det bli verre det æ har no så bli det flytanes gaviscon igjen, for det tok iallefall knekken på det sist da det va ille.. Det smake BLÆH! Men virka.. Å av to onda så valgte æ det som tok kort tid å gjorde mæ bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskene=) Innrømmer LETT at eksamen som høygravid er noe helt annet enn vanlig eksamenstid, ja.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Hehe ja d kan æ tænke mæ! Kommet langt på eksamen da?

 

Pusi85: Ka d va du studerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et deprimerende vær..Håper det er bedre i mårra!

 

Lykke til på eksamen dere som holder på med sånt :-)

 

Syns det var kjempetrivelig å ha dere på bæretreff :-) Skriver inn noen linker til nettbutikker jeg synes har mye fint:

www.lotusbarn.no

www.vidunderbarn.no

www.babyslynga.no

www.bæretøy.no

www.krusedull.net

www.sweetlittlemonkey.no (slipper frakt da hun som driver nettbutikken bor i tromsø).

 

På torsdag reiser jeg og J til foreldrene mine i Harstad. Det blir nok siste tur før lillebror kommer :) Godt å dra hjem til mamma å slappe litt av når A har jobbhelg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går helseadministrasjon.. så har offentlig politikk eksamen i mårra å sykdomslære 9 juni.... glede mæ t å bli fædi... ska æ bare kose mæ å styre heime me babyting:D

 

ska vist bli litt lignans vær t i mårra, litt mindre regn... e kjedeli me d har være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusi85: Okei, ja blir vell fint å bli færdi me eksamenan :-)

 

Ja forsto d sånn at d ikje blir sol og fint vær før te hælga!! Slitsomt når d e sånn regn ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt flaut å spørre/svare, men har dere som er høygravide enda sex med partneren deres?

Det ene er jo at man kanskje har lyst enda, mens partneren syns det er skummelt, nå når barnet har flyttet seg kanskje langt ned i bekkenet?

Eller kanksje man selv ikke har lyst lengere, mens gubben har.... har dere noen erfaringer dere har lyst å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvertfall sex enda og har tenkt å fortsette med det :) Håper på at det kan sette i gang fødselen når jeg er moden, skal visst være et veldig effektivt middel. Kent-Rune tenke mye på babyen og om den kjenne nåkka eller bli skada, men det e jo ingen fare for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex???????? Hmm hørtes kjent ut gitt..... Må visst slå det opp i ordboka for å finne ut ka det va igjen...

Nei ondtan dem gjør sånn at det bli skikkeli ukoseli, så det får bare være...

 

37 uke i dag, å litt over tre uke te termin. Kjekt.. Har vært på sykehuset flere ganga i dag å fikk så mye kynnera at du store mi tid! Trur ho inni der skjønte kor æ va hen å sku bare tull me mæ... Pappa bei overlykkelig å håpa nok at æ ska havne nån etasja under han snart! Heheh!! Men det e nok lenge te...

 

Nå action ellers i babyriket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Ja, e vel litt upraktisk med bekkenløsning og driv med sengeaktiviteter. Tror det e veldig forskjellig kordan det å være gravid slår ut på hvor lyst man har også. E litt artig at ukan og dagan snegle sæ avgårde sånn at termindatoen nærme sæ! 3 uka e ikke lang tid, kan nesten ikke skjønne det! Har tenkt å vær med på masse konserta og kulturelle aktiviteta den siste tida, sia det sikkert bli ei stund te neste gang! Så slipp æ å angre på det!

 

Ingen action her på fødefronten nei, likeså greit å vente noen uker til! Mamma og hennes mann kommer på besøk neste helg, det bli koselig. Da gjør det ikke nåkka om babyen kommer, det hadde bare vært artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Når det gjeld sengeaktiviteta e det vel æ som e bremsen her..Så aktiviteten e ikke like stor som før, men ikke fraværanes heller..

 

Nu e æ og J snart på tur til Harstad. Vi skal ta hurtigbåten og J elske å springe rundt der, så æ glede mæ ikke. Men blir godt å komme frem da :) Har ingen andre plana i helga enn å møte venna og familie. Mamma skal dra i grottebadet med J og det blir nok stas! I dag e æ i uke 35, bare 5 uke igjen nu. Og mye skal på plass og i orden til da, så æ e igrunn glad for de 5 uken,

 

Om ei og ei halv uka får vi den spiltter nye bilen vårres, det glede æ mæ til!

 

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente, blir dåkker å dra å svømme nåkka mer på LHL? Syns det va ganske herlig :) Ska dra på UL i dag æ, jordmor va litt usikker sia magemålet mitt ikke utvikla sæ helt i forhold til normalen. men mamma hadde også liten mage alle tre gangan, og det gikk helt fint. Skal sjekke likevell. Arti å smugkikke litt på lillepia uansett ;)

Charlbaby: Ja vi har enda sex, men ikke så ofte som før. Blir litt ekstra tiltak med magen. merke jo at han e nervøs for å svise magen, også kan jo æ være litt overfølsom på kossn han reagere. Det e blitt en kombinasjon av at det må gå ganske kjapt ellers blir æ fort utpeisa, hehe.. og at man treng forspill for å få i gang systemet. Går jo ikke så kjapt som ellers selvfølgelig :) selv om det e fysisk mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Aurora :) Elke snakka om å kanskje dra å svømme i helga, på søndag. Har ho nummeret ditt? Ja, synes også det e herlig å være i varmt og deilig vann! Lykke til på ultralyd! Alt er sikkert fint. Vi e jo så forskjellig i kroppan.

 

Vi har heller ikke sex like ofte som før nei, det e vel naturlig. Kent-Rune e også nervøs for at babyen skal bli klemt inni magen og sånt, tror det e helt vanlig, huske vi snakka om det på et treff for ei stund sida, alle mannan tenkte det samme om den saken :) Hehe, ikke så lett å skjønne. Leste at det er fin fysisk aktivitet og ha sex også, her på BIM et sted.

 

E dåkk klar for treff te uka? Nån som har forslag te sted og tid? For mæ passe tirsdag, onsdag og torsdag. Går ut i permisjon te uka, det bli godt! Siste arbeidsdag mandag. Og torsdagskvelden kjæm mamma med mann på besøk og bli te søndag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.

Gratulerer til dere som endelig er i permisjon eller snart er det. Også de ferdige eksamene, og lykke til for de som enda har noe igjen.

 

Kjedelig å logge seg på å se at det står -2 dager til termin. Nå er jeg så klar her, kom ut lille venn! Siden storebror kom en dag før termin, så har jeg jo ventet litt det samme nå, men nei.

 

Siden natt til mandag har jeg hatt rieliknende symptomer i lange strekker hver natt. Natt til igår var de veldig jevne fra 00:00 til ca 07:00 om morgenen. Men så forsvandt dem, var så sur da, følte det var bortkasta med den søvnløse natta...Ringte akupunktør å fikk igangsettingsakupunktur. Fikk ikke den reaksjonen jeg hadde håpet på, men i natt har det vært modningsrier hele natta, har det fortsatt. Men de er veldig uregelmessige enda. Har vært oppe på sykehuset en tur, 1,5 cm åpning, men livmortappen kjentes hard ut. Så jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Bare det har skjedd noe innen mandag, vil ikke på ny jordmortime!!

 

Håper du Marlene har det fint, spent på deg også!

 

Go tur til Harstad Kari Anne, vi snakkes vel snart:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå er det om bilseter på frokost-tv....

 

Ser du etterlyser mer svømming Aurora.. Hvis det blir noe mer på Elisabethsenteret, Elke - er jeg også med! Forøvrig litt rart å være ferdig med magedansen. De ukene har gått fort.

 

Kjedelig at du ikke fikk noe umiddelbar respons på igangsettingsakupunkturen May-Helen. Forstår at det er frustrerende å vente hvis du er lei og helt klar. Du får stå på! Det skjer nok noe snart..

 

Jeg er også spendt på å høre hvordan det går med deg,Marlene. Ble så stille....

 

Jeg har hyppigere kynnere enn tidligere, men ellers lite murringer og vondter. I natt sov jeg til og med godt! Skal til jordmor idag. Blir greit å høre hvordan det står til der inne... Regner det at det er lenge til det skjer noe her enda. Forøvrig ok hvis jeg føler meg ok og ungen har det bra.

 

Ønsker dere em god dag! Og god tur til de som er på reisefot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...