Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden sist nå, men jeg ha prøvd å holde meg unna dib ei stund for å ikke bli så sjalu på alle gravide og prøvere=) Misforstå ikke, er kjempeglad hver gang noen blir gravide asså. Vi har bestemt oss for å diskutere om vi skal ha nr 3 eller ikke i i løpet av ferien. Samboeren har jo hatt sine tvil, og da må jeg bare akseptere dette.

Gratulerer maya!

Titter: jeg ble så lei meg da jeg leste innleggene dine og jeg tenker mye på deg. Lykke til videre.

Trulte: håper bekkenet roer seg når hodet er festet ja.

Stjerneklar: rart å nærme seg den dagen du får møte vidunderet ditt???

Til resten av dere: god helg. Skal stikke innom av og til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hyggelig å høre fra deg 123:-)

Så samboer er ikke med enda? Da må du nok bare gi han litt tid. Jo mere jeg maste på sambo, jo mindre lyst fikk han. Tror han fikk litt nåia. Men tok ikke lang tid før han ville selv da, heldigvis.

Åssen er det med dere andre?

Klar: Når er terminen din igjen??

Trulte: Fomen i helga? Sambo hjemme nå? Går så i surr om dagen, så beklager at jeg ikke følger helt med.

Titter: Åssen er det med deg? Fått internett i leiligheten nå?

Elisabeth: Deilig å være ferdig på skolen kan jeg tenke meg. Hva gjør du om dagen nå? Ambulansen?

Maya: Igjen, åssen går det med dere?

Åh, er så trøtt at jeg

Skrevet

..nesten går å legger meg nå. men det kan jeg jo ikke. Da våkner jeg vel lys våken kl 4 i natt, hehe..

Var i utdrikningslag i går. Moro :-)

Skrevet

Dere er så søte og gode! Begynner jo å gråte hver gang jeg er her inne fordi dere er så omtenksomme og flinke til å støtte meg opp! Det er så godt å høre at dere bryr dere:) Og jeg må bare si meg enig med Morelli, jeg har blitt utrolig glade i dere her inne:)

Ellers var det en montør her på fredag for å installere internett, og jeg satt meg ned foran pc'en på lørdag og tenkte at endelig kunne jeg gå på nett hjemme, men nei! Da funka ikke linja... Gjorde alle tips og triks som sto i brosjyra som fulgte med uten hell, og ringte til slutt kundeservice. De kunne fortelle at linja ikke hadde fungert ordentlig siden den ble installert, så montøren må komme en gang til:( Men innimellom (slik som nå) fungerer det for en kort stund! Dårlig start på et kundeforhold, så håper at montøren kommer snart! Orker ikke vente mer...

I morgen er det full fres igjen med eksamenslesing, men det har vært utrolig godt å slappe av i helga! Har vært småsyk, og i går våkna jeg med feber og vond hals, så trengte nok noen dager med avslapping i sofaen foran tv'en. Har jo nesten ikke sittet i sofaen siden vi flyttet inn her, for det har vært bæring og rydding og vasking og skolearbeid på biblioteket.... Tror ikke allmenntilstanden min er helt 100% for tiden på bakgrunn av alt som har skjedd, og jeg føler med veldig sliten. Men nå er det to arbeidsuker igjen, så dette skal jeg klare! Etter det blir det avslapping og meg selv som førsteprioritet. Denne uka har jeg faktisk bare to dager lesing, så skal vi på ekskursjon onsdag, torsdag og fredag, så det blir koselig! Da skal jeg ikke ha med meg bøker, men bare følge den undervisningen som er på dagtid og kose meg i fjæra, rundt bålet og ute i båt på ettermiddagene og kvelden (skal til kysten)! Så jeg gleder meg til det, og der håper jeg å finne en passende anledning til å fortelle de andre om hva jeg går gjennom for tiden. Det skal bli litt godt egentlig....gruer meg til å fortelle det, men ser fram til at det er gjort, for da har de litt bedre forståelse for hvorfor jeg er litt fraværende både fysisk og psykisk for tiden.

Og så er sambo innom her på tirsdag, så da skal jeg ned å få en god klem! Får ikke sett han mer enn ca 1/2 time, men man får ta det man får som gressenke. Blir godt å se han uansett:)

Kjempeklem til dere fra meg! Dere er fantastiske!

Forresten, er det noen som vet hva man gjør når man ikke kommer seg inn på "min side"? Har ikke gjort det på kjempelenge. Jeg får jo ikke forandra nicket mitt, og synes det er litt trist å signere med "alle gode ting er tre" når det ikke var det likevel...

Skrevet

Jeg må bare en kjapp tur inn her nå.

Men Titter, hvis du endrer nicket ditt for ofte, så kan dette skje. Skjedde med meg også en gang. Du må sende mail til support.

Ha en fin kveld dere:-)

Skrevet

Hei hå alle sammen

Velkommen baby09:)

Og lykke lykke til med utredningen Titter, håper virkelig de finner en eller annen ting som er lett å fikse.. Skal krysse alle fingrene mine!

Og jeg har kommet tilbake fra en strålende uke i Hellas. Startet litt dårlig forrige fredag med innstilt fly pga snøstorm, så vi kjørte til alta på natta for å ta et fly derfra på lørdagen.. Ble ikke no særlig søvn den natta, men vi hadde en koslig 17 mai alikevel:)

Klarte jo ikke vente med de testene, så tok en mandagen tror jeg, negativ, tok igjen på tirsdagen, glemte å se på den med en gang, og etter ca 20 min var den svakt positiv.. Og så fikk jeg mensen søndag..

Synes det var litt unødvendig av tr å dukke opp, men men.

Har lest gjennom en del av tråden, men glemmer jo alt når jeg skal skrive.. Kan jo ha oppe to sider kanskje...

Ha en fin dag:)

Skrevet

Hei jenter!

Sjekk nicket mitt nå 'a!!! Sitter å skriver liste til min kjære så han vet hva han skal ta med når han er hjemom for å hente vogna. Baggen er nesten pakket, utrolig vanskelig å bestemme seg for hva slags antrekk jeg skal ta med til den lille! Var å tittet litt i butikker i ste, for å se om jeg skulle kjøpe noe rosa og noe blått. Hadde vært morsomt med litt farger, men fant ikke noe særlig så da blir det hvitt, offhvite o.l.

Så deilig med ei uke i Hellas, Superklar! Velkommen tilbake, ikke værst å være her heller disse dager. Men du er vel i nord, og der er det vel ikke så varmt som her.

Titter, koselig at du får en god klem av sambo. Det hjelper alltid det! Det passer aldri sånn for oss, for min seiler kun på andre kontinenter. Er sjelden i Europa. Men nå har jeg fått min hjem, endelig! Det er veldig beroliggende for meg. Stå på siste eksamensinspurt! Du må jo vurdere selv om du vil fortelle det til de andre. Det er ofte godt å bare få sagt det å snakke ut om det, men det er også litt offentlig da så for noen kan det kanskje oppleves som litt mer press? Ikke sikkert det gjelder for deg. For å unngå deg kan du også si at dere har bestemt dere for å vente i ett år med å forsøke igjen. Da er det ingen som begynner å vente på den store nyheten.

Elisabeht, ja hva driver du dagene med nå? Slikker sol i ålesund, eller blir det litt kjøring? Må være så deilig å være ferdig med eksamenene! Jeg får ikke gjort noe skole med min form, og sånn har det desverre vært nesten hele svangerskapet. De første mnd pga kvalme og tretthet, og de siste pga rygg, bekken og div. Jeg har masse å ta igjen med andre ord..

Skrevet

Velkommen tilbake superklar! :-)

Skulle så vært i Hellas en tur jeg også :-(

Sambo er i Portugal nå han, så noen som har det. ARG!!!

Så rart at du fikk skyggestrek på testene. Og synd tr dukket opp da.

Men neste gang burde du vente til Ikm, så slipper du å gå sånn å "vente" ;-)

Bedre lykke neste gang. Skal nok sitte snart skal du se!!

Jaggu er du fødeklar nå Klar. Termin 16 juni??

HAHA, jeg ler av meg sist som skulle pakke bagen. jeg endte opp med en liten trillekoffert, muahahaha!!!!

Men den var kjekk å ha på vei inn til sykehuset. Måtte gå opp til føden, og da var den god å sette seg på når Riene/veene sto på som værst på vei til avd.

Spennende å se om det blir gutt eller jente da. For du vet ikke det?

Da tipper jeg gutt ;o)

Føler du noe selv?? navn klare??

Trulte: Når reiser du hjem igjen da?

Skrevet

GRATULERER MED DAGEN MAYA!!!!! :-)

..dytter samtidig litt på tråden vår!

Skrevet

Det positive er at jeg enda ikke har fått hemoroider:):) haha

Men kraftig hodepine i to dager, så var hos lege i dag. Utslag på urinprøven på laukocytter, sukker og proteiner...

Blodtrykket er det høyeste jeg har hatt, men ikke høyt i forhold til normalen... Så da skulle vi ta det med ro og følge med... Jodda, ta det med ro det kan vi jo;)

Urinen blir dyrket mtp UVI, noe jeg ikke har noen symptomer på, også skal jeg drikke masse vann, noe jeg får halsbrann av, nam nam...

Så får jeg bare håpe det er ingenting og ikke en svangerskapsforgiftning på vei....

Fikk også vite at fødeloftet skulle holde stengt tre uker i juli, så skal jeg få fødd der må jeg satse på før termin....

Snakka med fødeloftet på tlf i dag, og jordmora anbefalte modningsakkupunktur fra uke 38....

Ellers.... så er alt bra da!!!

Gratla med dagen maya!!

Og håper dere andre og har en fin dag! Sola skinner i allefall her, så håper dere kan ut å nyte den! Jeg holder senga jeg:)

Skrevet

Hei! :)

Bare et lite livstegn fra meg! Har vært noen hektiske dager. Bestemoren min ligger på sykehus, men blir bedre. Faren til svigerinna (og bestevennina) mi har vært kreftsyk siden før jul, men det så ut til å gå bra, selv om han ikke klarte å prate elle svelge pga kul på halsen. så nå på tirsdag fikk de beskjed om at han hadde full spredning. Han fikk en stor kul som vokste ut av traekostomien i halsen og blødde mye. Så døde han i dagtidlig. Veldig trist, så jeg har vært der borte om natten og slikt for å passe datteren hennes og hunden og slikt.

Men kan evt skrive mer senere da. Har ikke lest så godt over det dere har skrevet over, men vil si lykke til med utredningen Titter! :) Håper at dere får god hjelp. Jeg er fremdeles overbevist om at det vil gå bra med dere! :) Gratulerer med dagen, Maya! :)

Skrevet

Uff så ille Elisabeth. Men du er virkelig en god venn som stiller opp,

Også kreft da!!! Det er ille :-(

Bra det går bedre med bestemor da.

Trulte: Visste ikke at du skulle føde på fødeloftet. Har aldri hørt om fødeloftet jeg da, men hva er grunnen til at du vil føde der?

Selv er jeg i dag hjemme pga litt av hvert.

Først var det pga planleggingsdag i bhg, så pga streik, også har sønnen blitt syk. Så det er tydeligvis "ment to be" at jeg skal være hjemme i dag.

Men go`vær har vi hvertfall. Skikkelig sommer her nå :-)

26 gr var det i går :-)

Skrevet

Kondolerer til elisabeth.

Hvordan står det til ellers, ser noen snart nærmer seg fødsel. Håper du får født på fødeloftet trulte, selv fødte jeg på noe av det samme her jeg bor å det var en fantastisk opplevelse veldig annderledels fra dem to andre gangene jeg har født på vanlig føde avd.

Her har jeg om sagt slitt med blodpropp å ikke kunne gå på beinet. Heldigvis har den ikke sitte i dem dype blodårene så er nå på bedringens vei heldigvis.

Ellers takk for bursdagshilsener.

Å ellers nyter jeg dagene med sambo og barna.

Skrevet

uff det var ille maya. har jo skrevet med deg tidl. om det. bra alt er bedre vaffal.

hyggelig å høre fra deg :-)

dere andre da? begynner å dabbe av for oss her. håper ikke det forts sånn. jeg vil veldig gjerne fortsette å se utviklinga hos alle. Høre om fødselene til de gravide, også vil jeg jo være her når dere andre blir gravide:-)

Skrevet

Beklager fraværet - finværet har skylda!

Forferdelig trist, Elisabeht! Det er ingen mening i sånt, håper de nærmeste klarer å tenke at det er godt han slapp å lide lenger når det først måtte bli sånn. Veldig meningsløst og trist. Huff!

Trulte, ja da er det bare å fortsette med det du driver med - TA DET MER RO!! Haha! Det er jeg også drittlei! Stakkars deg, håper alt er fint og at det ikke er hverken UVI eller svangerskapsforgiftning! Fikk påvist UVI engang jeg og, uten å ha symptomenene, så det var sannsynligvis bare forurenset av utflod eller noe.

Ja vi må ikke miste tråden helt her, selv i varmen. Nå skal det jo fødes på rekke og rad her. Selv lurer jeg på hvor lenge jeg har igjen. Trodde vannet gikk idag, og dro på fødeavdeling for sjekk. Men de fant ikke ut av hva det var, så mulig det er en vanndig utflod. Nå har jeg også litt blod i utfloden, pluss en haug av kynnere (som vanlig, men vondere). Så dette blir spenende!

Skrevet

Du høres veldig fødeklar ut stjerneklar, når er terminen? Min første fødsel hadde jeg blod i utfloden å fødselen strartet ett par dager etter, hadde masse lurerier også i forbinndelse med det var vel på føden hver dag i nesten en uke pga jeg trodde fødselen var i gang. Visste jo ikke helt da hvordan rier kjentes ut heller.

Dem to siste har jeg ikke sett blodspor før fødselen.

Ang vannavgang her lakk jeg lite fostervann hele dagen nok til att det ikke ble bløtt i truseinnlegget mitt, virket litt sånn slimete eller mere glassaktig å lignet litt annderledels enn både den tynne utfloden jeg hadde hatt å den vanlige ellers. Ante ikke skikkelig hva det var før over midnatt da jeg ble litt våt på papiret selv om jeg nettopp hadde tørket meg var på do hele tiden pga uvien min. Ringte til føden å da trodde dem ikke det var vannavgang men mens jeg pratet med jordmora rant det putselig dråper ned på gulvet og det smålakk litt sånn med jevne mellomrom.

Hvet att ved veldig lite hull i fostersekken kan det være så lite att dem ikke får testet om det er fostervann eller sett det på ul om det nettopp har skjedd.

Jeg ble veldig urolig på kvelden å fikk ikke sove men tok litt tid før jeg ante vannavgang skikkelig pga det var så lite, selv om jeg mistenkte det.

å når det endelig lakk litt mere så lukta det kvalmende søtt.

Skrevet

Sier du det, Maya! Høres litt likt ut som for meg. Vannet mitt var også litt tynt slimete, men første lekkasjen var rent vann tror jeg. Med litt slim ved siden av som en klatt på en måte. Så rart. Og det er veldig spennende. Lurer på når noe skjer. Det er slitsomme med vonde kynnere som jeg har med jevne mellomrom nå, så håper ikke jeg skal ha det over så veldig lang tid nå. Får vel bare vente å se om jeg lekker mer! Det ble ikke noe på bindet mitt heller, så de fikk ikke testet om det var fostervann eller ikke.

Skrevet

Utrolig detaljerte vi ble her da;-)

Jeg får slenge meg på jeg også, for jeg har nemlig så mye utflod at jeg måtte sjekke det ut hos legen!!! Det drypper, seriøst!!! Ekkel :-S

Men er visst vanlig. De tok noen tester på om det kan være noe bennelse e.l.

Fy søren så spennende Klar!! Nå er du virkelig klar du!!!! :-)

Vannet gikk aldri hos meg. Og de tok det aldri heller, så ett sted må det jo har blitt av!!! Et mysterium;-)

Du har ikke barn fra før av du Klar??

Lov med en ting. IKKE drøy for lenge med å komme inn her etter du har født. Kommer til å dø av nysgjerrighet!!!

Jeg tipper fortsatt gutt på Klar. Hva tipper dere andre??

Ellers er det så fint vær for tiden. Ligget på stranda i dag. Bor jo rett ved. Den stranda ble faktisk kåret som Norges 5. fineste strand. Huk kom på 4., Klar;-)

Kl 19 i kveld målte det 32 gader på verandaen min!!! 8-)

Lovely :-)

Æsj, fått halsbrann jeg :-/

Natta

Skrevet

Hei jenter!

Jeg har ikke internett hjemme enda, for det funka selvfølgelig ikke etter at de hadde installert det....og det kommer til å ta flere uker før de får fiksa det! Så da sa vi at vi ikke vil ha det før i august/september, for vi reiser jo bort i juni og kommer ikke tilbake før i august en gang! Så da må jeg på skolen/biblioteket for å komme på nett...

Ellers har jeg ikke hatt tid til å lese gjennom alt dere har skrevet, men håper det står bra til med dere! Jeg sitter på skola og får utdelt hjemmeeksamen om to timer....siste eksamen! Skal levere på torsdag, og da er det ferie:)

Og så er det utredningen da....har time i dag klokka fire, så det er bare å krysse det som krysses kan for at jeg får noen gode nyheter. Klarer ikke flere dårlige nå...

Så må jeg gratulere mixå med dagen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...