Gjest Skrevet 15. mai 2008 #76 Skrevet 15. mai 2008 7 dager før IKM? Ja, det var veldig, veldig tidlig! Det står vel at billigtestene kan brukes opptil 3 dager før IKM, hvis de da taes på morgenurin. He, he.. Du er utålmodig ass.. Men får håpe at den skyggestreken du fikk viste riktig da, og at det er noe på gang!
superklar Skrevet 15. mai 2008 #77 Skrevet 15. mai 2008 Utålmodig ja. I know. Ikke bra egenskap nå i disse prøvetider:)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 15. mai 2008 #78 Skrevet 15. mai 2008 Hei superklar! Haha 7 dager til IKM? DET er tidlig å ta test, den vil uansett ikke slå ut nå så det er ikke vits å kaste bort penger på dette. Men spennende blir det! Vent til ikm dagen eller dagen etter er mitt råd, blir så fryktelig dyrt om man skal teste seg hele tiden! Tenk så mange hundre kroner som går ut i lufta da! Skal uansett krysse det jeg kan, beina er krysset fram til sambo kommer hjem og her skal du få en dæsj babystøv ****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************! Jeg er litt i ammetåka tror jeg. Har helt glemt hva dere andre skrev så kan ikke svare desverre. Håper du får litt bedre tid framover trulte, må være utrolig slitsomt og tror mine plager er bare barnemat i forhold til dine. Men tiden går utrolig fort! Hvordan går det med vekta forresten? Har du lagt på deg masse? Jeg har gått opp ca 8 kg, og jeg tror det bare er på magen. Iallefall mener andre det, og jeg klarer vel ikke se det helt selv. Nå har jeg en måned igjen, så det kan jo skje litt av hvert fram til da..
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. mai 2008 #79 Skrevet 15. mai 2008 Haha, 7 dager før IKM? Det er vel litt vel tidlig ja:) Sikkert best å vente noen dager da ja! Lykke til da! 8 kilo bra? hehe, var til Jordmor i går for veieing, 14 kg opp... Og med 49 kg som utgangspunkt så blir prosentandelen rimelig høy... Nå siste mnd har det lagt seg mye på låra og rompa, og jordmaora sa at når ammingen starter så er det greit med ekstra på rompa, for det forsvinner først.. Så får vi håpe det blir igjen sånn passe med rompe til slutt:) Også skrev jeg at det var fullmåne 3 juli, men det var feil, er nullmpne da. Så fullmåne er 18 juni... Det er ti dager før termin, så sprøs om det klarer å påvirke noe da... Spennende i alllefall! Maya? Drog du hjem allerede dagen etter fødsel? Går det bra med dere?
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 15. mai 2008 #80 Skrevet 15. mai 2008 OJ, fullmåne 2 dager etter min termin og en dag før menstermin.. IIIIIIKKKK!!! Blir spennende detta her! Kanskje vi får tvillinger, trulte! 14 kilo er jo bra, trulte. Tenk de som legger på seg 30..! Det er uansett til en god sak og ikke noe å bruke energi på å forargre seg på. Har virkelig ikke rumpe jeg.. Så jeg må nok spise masse smågodt for å holde produksjonen igang. Hehehe! Neida. Kan jo komme et godt lager på slutten uansett. Bruker du krykker til vanlig?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. mai 2008 #81 Skrevet 15. mai 2008 Ja, jeg bekymrer meg ikke for vekta! Men det er litt rart da.. Kroppen endrer seg mye nå! Rart den takler det... Får håpe strekkmerkene holder seg unna! Krykker bruker jeg hver gang jeg skal utenfor døra ja... Hvert skritt gjør vondt, så for å klare å gå lengre strekker må jeg ha dem! Plagsomt, for man klarer jo ikke få med seg noe annet, så er avhengig av å ha med meg folk når jeg skal noe! Tvillingfødsel hadde vært bra ja! Har ingenting imot å føde litt før tiden jeg i allefall! Men vi får vel ta det som det kommer!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 15. mai 2008 #82 Skrevet 15. mai 2008 Fy søren dere har ikke lenge igjen jenter!!! Jeg har ca 94 dager igjen, så begynner å nærmere seg her også. Har ikke kjøpt en ting enda jeg. Ikke en klut en gang, haha!!! :-) Skal på UL 6 juni for å dobbelsjekke skjønnet. Får meg ikke tol å kjøpe jenteklær jeg, for jeg føler fortsatt at det blir gutt. He, merkelig. Men blir en 3D ul da så er jo mest for moro! Gleder meg! Superklar: Så rart at du fikk utslag så tidlig. Jeg holder det jeg kan krysset for at det skal gå bra. Og babistøv**************************************************************************************************************************************** Trulte: Velkommen tilbake, gamle Ørn;-) Du er og forblir Trulte!!!! ;o) Skal vi snart begynne å diskutere navn her eller? Sliter såååå med navn jeg. Har for mange rett og slett, hehe...Også har sambo og jeg litt forskjellig smak. Her om dagen kom han med et navn jeg er litt usikker på. Falt ikke helt i smak med dt første men. Hva syntes dere om Maina?? Hmm...
superklar Skrevet 15. mai 2008 #83 Skrevet 15. mai 2008 Takk for bebystøv. Og jeg synes Maina var et veldig fint navn. Alle navn vi har tenkt på begynner på M. Maie er min jentefavoritt, mens Mina er hans.. Er kanksje en ide å bli gravid først, men må jo starte tidlig så jeg får vilja mi, hehe. Ha en strålende kveld:)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 15. mai 2008 #84 Skrevet 15. mai 2008 Litt mye kynnere i kveld som jeg også kjenner i ryggen. Og de varer litt for lenge syntes jeg.. Skulle ønske min kjære ikke var på sjøen nå. Sikkert ingenting, men jeg begynner bare å bekymre meg litt.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. mai 2008 #85 Skrevet 15. mai 2008 Ring føden da! Bare for å høre hva de mener! Greit å kunne bli beroliget, og så kan det jo hende de vil ha deg inn for sjekk og. Kynnere med tak i ryggen hørest litt spoky ut spørr du meg.... Og kynner skal ikke vare lengre enn ett minutt! Så ring du, i stede for å bekymre deg!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 15. mai 2008 #86 Skrevet 15. mai 2008 Åh nei, det tør jeg ikke! Vil ikke på sjekk alene og jeg vil ikke høre at de tror det kan være noe på gang.. Hjelpes. Håper dette gir seg. Og det gjør det sikkert. Får legge med litt nedpå å slappe helt av. Skal ta litt tiden på dette og varighet. Det er sikkert ikke mer enn det jeg vanligvis sliter med (håper jeg). Sambo kommer hjem neste mandag, hvis ikke båten er forsinka. forresten, kanskje tirsdag siden de legger til på mandag.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. mai 2008 #87 Skrevet 15. mai 2008 Ja, ta tiden, tell og sjekk om de er regelmessige! Husk at du må la bekymringene dine dreie seg om din og babyens ve og vel, ikke at du ikke vil alene på sjekk! Av og til må man bare bite tenna sammen:) Men det er ikke noe kjekt når sånnt skjer og man er alene hjemme!
babysyk-med spire! Skrevet 15. mai 2008 #88 Skrevet 15. mai 2008 Tusen takk for gode svar alle sammen. Veldig godt å få høre litt hvordan andre har det. Morelli: Vi har vært sammen i over 7 år, og har aldri hatt en slik "periode". Vi har bestandig vært nyforelska og alt har vært en "dans på roser" eller hva en skal si, men tror nok nå at siden begge er ferdig utdannet og begynt i jobb, er dette en ny tilværelse for oss. uvant.. så jeg velger å tro det er slik som du sier, fremfor at dette ikke er den rette for meg.. Det går alltid opp og ned i et forhold, sånn er det jo bare, så vi får bare se hvordan det går. 3 1/2 mnd i strekk eller uke?? nå ble jeg skremt her 3 1/2 mnd virker litt for lenge. Jeg bor i Oppland fylke, vil ikke si så mye mer siden jeg ikke er anonym, er redd noen skal plukke opp hvem jeg er , hvis noen leser dette.. Kjenner mange som er inne på forumet. vi kan heller ta det privat hvis du vil Så moro at dere skal ha barn nr 2!! jeg er misunellig!!! he he. Gruer meg til helga nå som det er 17 mai og det hele, og sambo er borte... er i allefall over halveis nå da. ikke verst.. så reiser vi til syden i slutten av juni og da håper jeg han har lyst til å smelle til håper jo at under skal skje. Jeg går jo ikke på noe prevensjon, men han er veeeeeeeeldig forsiktig...! litt for forsiktig!!! jeg må jo passe på siden han bare er hjemme noen uker nå før han reiser ut igjen ha ha.. hvor langt er du på vei?
superklar Skrevet 16. mai 2008 #89 Skrevet 16. mai 2008 Hei hå. Tok en test i dag morges også, jeg klarer jo ikke bare sitte og vente til ikm!!! Og den var negativ:( Men tester med billigtester, så er ikke så veldig dyrt. I kveld drar vi til Oslo, for så å dra til Hellas på søndag. Gleder meg veldig!! Så det var meldt dårlig vær da, men håper de tar feil. Ha en fin uke alle sammen.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 16. mai 2008 #90 Skrevet 16. mai 2008 Stjerneklar: Åssen gikk resten av kvelden i går? Syntes du skal høre på Trulte jeg asså. Du har jo ingen ting å tape på å hvertfall ringe. Kanskje du kan risikere å bli mere beroliget også? ;-)Ta vare på deg selv nå da, og tenk at dette kommer til å gå fint. For det gjør det!!! Kynnere er ikke unormalt så tett opptil termin. Kanskje du stresser litt for mye pga samboeren din som er ute? Han kommer helt sikkert til å rekke fødselen skal du se. Babyklar: Jeg er nå i 26 uke..Så har i overkant av 3 mndr igjen. Joda, sambo var borte 3 1/2 mnd I STREKK!!! Ikke kult :-( Du skriver at du ikke er anonym her, men du bruker jo nick. Er det mange som kjenner nicket ditt her da eller? Superklar: Du er virkelig superklar du!! ;-) Morsomt:-) Også Hellas da!!! Heldiggris!!! Æsj, jeg vil å til Hellas. Hvor skal du? Har vært i hellas 4 ganger jeg. Skikkelig fint der! Lykke til med videre testing og god tur!! :-)
superklar Skrevet 16. mai 2008 #91 Skrevet 16. mai 2008 Jeg skal til Karphatos. Tror det er velddig bra der, mange som sier det hvertfall:) Vært på noen andre øyer, men ikke denne. Nå må vi pakke siste rest, så komme oss på flyplassen etterhvert. Lykke til med prøving og bekken:)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 16. mai 2008 #92 Skrevet 16. mai 2008 Takk for støtte trulte! Det har vært en slitsom kveld, natt og dag, men nå er jeg blitt normal igjen. Så heldigvis ble det ikke noe mer! Takk for at du mener jeg kan ta det helt med ro at sambo skal rekke dette, Morelli! Jeg må bare tro på deg! Tenk du er 26 uker! Begynt å få bra mage da, eller? Du er i fin form nå? Titter, hvordan går det med deg? Holder du humøret oppe? Her kommer en klem til deg!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 17. mai 2008 #93 Skrevet 17. mai 2008 Så bra da Klar:-) Jo, jeg skal si deg det syntes grei på meg nå ja.(+6kg) Sammenliknet bilder av meg selv på samme tiden sist, og jeg er nok hakket større nå gitt.. Kjenner det på kroppen, men formen er etter forholda bra. Prøver å ikke klage. Er jo tross alt flere (som deg og trulte) som har det MYE værre enn meg. Jeg jobber fult enda, og er masse alene med sønnen som stikker av bare jeg snur ryggen til, så lever ikke late dager akkurat, hehe... Bekkenet og ryggen kjenner jeg greit, men er fortsatt til å leve med. Bank i bordet!!! Så igjen, jeg prøver å ikke klage ;-P Ellers er det jo selveste 17 mai i dag!!!:-) Må jo innrømme at det er litt surt med det triste været i dag. Har vært skinnende sol i 2 uker nå, og akkurat i dag skal det bli regn og masse vind!! Urettferdig :-( Hehe,,, MEN, vi skal da klare å spise masse is forde vi :-D Ha en strålende dag alle sammen!!!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 18. mai 2008 #95 Skrevet 18. mai 2008 Ja Mixå? Du ligger vel hjemme i senga å er fyllesyk i dag du, hehe.. Åssen ble russefeiringa? Vel overstått:-) Vi tok dagen i går helt med ro vi, men ble alikevel en del trasking, så i dag er jeg ikke bra i verken rygg eller bekken. Men går seg som oftest til. Været lettet litt utover dagen, så alt i alt ble det en fin dag:-) Vært å kjørt sambo på toget nå. Trist:-( Ville ikke at han skulle dra nå. Men er bare 16 dager da. Med en tass på snart 3 år og en gigamage, så kan det bli 16 lanaage dager, hehe;-) Han var jo søt i dag da. Stod opp med veslegutt kl 6:30 og lagde en bedre frokost til oss. Samt et DIGERT fruktfat som vi kunne kose oss med i dag. Så det var jo koselig da. Som oftest er det jeg som pleier å gjøre noe fint for han før han drar, men denne gangen orket jeg ikke noen ting gitt..stakars.. Jaja..kjeder meg litt her jeg som dere kanskje merker. Blir nok sofaen i hele dag, om jeg har samvittighet. Tassen må jo få lekt litt han også. Men en film eller ti har han ikke vondt av i dag;-) ..kanskje vi drar til byen å ser på Mumitrollet. Får se.. Åssen var deres dag i går da jenter??
Mixå Skrevet 18. mai 2008 #96 Skrevet 18. mai 2008 Hei Morelli:) Fyllesyk nei! Har ikke vært det på hele russefeiringa, derav 0 fravær på skolen:) Russeferiringa har vært strålende! Har koset meg ekstra mye, og festet absolutt ekstra mye:P Er veldig deilig at det er over, det må jeg bare si.. Men nå er det jo bare alvor! 4 eksamener + en muntlig :/ ikke noe jeg gleder meg til, men det er jo flere som har vært gjennom det samme før:) Håper dere har det bra alle sammen.. har lest litt av tråden, men dere er jo så veldig aktive at jeg ikke rekker å komme gjennom alt.. Hadde en ekkel tanke her en dag.. Jeg husker ikke når jeg skal ha TR, så vet ikke når jeg hadde EL.. Men jeg tror vi var ganske sikre på at vi ikke traff, men tror dere ikke at jeg drømte at jeg var gravid, og jeg som har vært på "konstant" fylla i snart 3 uker.. uff.. men det hadde jo vært typisk min flaks at jeg ble gravid når jeg ikke skulle bli det :/ Vi får vel bare vente på TR.. Når han kommer hjem har det i allefall gått over IKM, så da må jeg nok begnne å teste.. har litt blandede følelser nå egentlig.. det var vel mitt første syteinnlegg, lover at det ikke skal bli så mange!
Titter Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #97 Skrevet 19. mai 2008 Hei dere! Skulle bare si at det er liv i meg...og gratulerer så mye med lillejenta Maya! Du er så heldig.... Ellers går det både opp og ned, og sambo reiser ut i overmorgen. Det kommer til å bli helt utrolig tungt, og det er ikke lett å konsentrere seg om eksamenslesing....håper bare at jeg klarer å bite tenna sammen i tre uker til og i alle fall stå på eksamen selv om det nå virker umulig. Er så sliten for tiden at jeg har mest lyst til å bare ligge i senga hele dagen...i alle fall når sambo drar! Han er så flink til å ta vare på meg, oppmuntre meg og fortelle meg at alt skal gå bra til slutt. Han er verdens beste mann altså, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han. Men nå må jeg tilbake til lesinga her....håper dere har det bra alle sammen!
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 19. mai 2008 #98 Skrevet 19. mai 2008 Titter, du har oss her så bare klag og syt i vei! Jeg forstår deg utrolig godt, og syns du er sterk og tøff om du klarer å holde ut eksamensperioden. Gjør det - så kan du ligge leeenge i senga etterpå. Det er helt forferdelig det du har gått gjennom, og at din kjære skal reise er ikke noe hyggelig. Jeg skjønner godt at du har det tungt nå, men hold ut - så slipper du å ta eksamener igjen. Det gjør det i allefall ikke bedre, ikke sant! Stå på du er sterkere enn du tror..!
baby09...:) Skrevet 19. mai 2008 #99 Skrevet 19. mai 2008 Hei, kaste meg på her i lag me dåkker, ble frareist i dag:( Men e så heldig at han kommer hjem igjen akkurat til EL:) E bare i 1.pp,så e spent å se kordan d skal klaffe me jobb framover...
Mixå Skrevet 19. mai 2008 #100 Skrevet 19. mai 2008 Hei gutt05, MA07, baby09..? velkommen hit:) fortell om deg selv da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå