Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanta kom i dag hun, men denne gangen blir samboeren hjemme til cd 16, så vi får prøvd nå da.. :) Ja, fint å få levert den oppgaven. Har begynt å få godt kontroll på medikamentregningen også nå da.. :) Den eks skal jeg ha på onsdag. Mormor er 85 hun, og i går natt havnet hun på sykehuset igjen, så nå ligger hun der igjen. Jeg må inn i kveld da..

Hvordan går det med dere andr? Noen som har hørt noe fra Titter?? Lurer på hvordan det går med henne altså... Og er det noen som har hørt noe livstegn fra Miss?? Hun har jeg ikke sett snurten av på lenge, hun er vel godt på vei hun også nå?

Ha en fin deg, jenter! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge siden! Sambo min har reist på tur, så da får jeg sitte å knipe igjen. Ikke så gøy når jeg er høygravid og nesten bare en mnd igjen til termin! Han kommer hjem tre uker før termindato, så håper det skal gå bra. Kan ikke gjøre annet enn å håpe. Men vi syns det er veldig skummelt begge to! Takk for beroliggende tanker fra dere, jeg håper det hjelper. Ikke så stas dette, man tar jo en risiko..

Lurer på hvordan det går med Tittervennen. Stakkars. Håper alt går bra.

Morelli, han gutten din er en luring! Så kjedelig for deg å stadig få hjertet i halsen pga de eventyrlige utfluktene hans! Huff. Godt det går bra da! Forstår han ikke at han må si ifra hvis han vil noen sted?

Maya, tenker masse på deg! Virker som du er litt bekymra for fødselen nå. Du må huske på at du er i gode hender, og du og jordmor er mye mer forberedt denne gang siden dere vet at det har vært rask fødsel tidligere! Går sikkert mye bedre enn du frykter, det pleier ofte å være sånn. Tenk heller på at snart er bebisen din ute hos dere! Gled deg til det, og lykke til!

Ørneredet; Grattis med dag! Håper du har fått igjen din kjære? Utrolig kjipt med sånn ekstratur! FYTTIRAKKERN! Blir det mange flere dager da?

Elisabeht; så godt at din kommer hjem og blir helt til dag 16! Da vil dere i allefall treffe EL får vi håpe! Du er igang med utredning eller?

Idag har jeg vasket babyklær. Koselig! Vasker med Neutral, men glemte selvfølgelig å helle på tøymykner! Går det greit å vaske uten? Vasket slike gode myke velurplagg, og vasket dem på 50 grader. Turte ikke bruke 60, siden de egentlig bare tåler 30 og 40 grader.

Ha en fin fridag!

Skrevet

Sjekk nicket mitt, a!!

Elisabeth, Leste i vinter på 2 tri at Miss var i et utviklingsland og var blitt smittet av Malaria! Jeg vet ikke hvordan det gikk med henne, men hun var i allefall gravid da og den kombinasjonen er ikke så bra. Håper alt står bra til med henne, synd hun ikke henger med oss lenger!

Skrevet

OVERSIKT OVER TERMIN OG IKM

(denne kan jo bare kopieres videre og rettes på. (DEN SISTE!!!))

Elisabeth: 7. juni

Superklar: 25 mai

Maya - NÅ!!!

Stjerneklar - 16 juni

Ørneredet/Trulte - 29 juni (fullmåne 3.juli)

Morelli - 20 august

Klar: Ja, det var et flott nick! :) Det siste jeg hørte fra Miss var at hun hadde fått Malaria også.. Håper virkelig ikke at det er gått ille med henne..

Skrevet

Hei jenter! :)

Nå er jeg ferdig med første eksamen. Gikk veldig bra, alt rett! :) Måtte ha det for å stå også, det var medikamentregning. Nå skal jeg ut å prøve vår nye GPS og shoppe! :) Kun en eksamen igjen nå! :)

Hvordan står det til med dere andre da? :)

Skrevet

Gratulerer med vel overstått eksamen!! Er så glad jeg er ferdig med studier. Liker ikke den dårlige samvittigheten for alltid å ha lest for lite.. Er du ferdig til sommeren? Og lykke til på neste eksamen, og med shopping!

Dere som er/har vært gravide: Hvordan var sekret? Kanskje vanskelig å huske,, jeg husker ikke fra ene mnd til den andre.. Hadde bare vært innmari artig å vært gravid nå før vi skal male huset:) Hehe.

Og noen som har Donna fertilitetsmonitor? Erfaringer med den?

Skrevet

Hei alle jentene mine! Og takk for bursdagshilsner og tanker som er sendt den siste tiden:) Det varmer å lese at dere tenker på meg! Utrolig hvor glad man kan bli i mennesker man aldri har møtt...

Ellers er det vel en overdrivelse å si at alt er bra her... Har ikke vært på nett den siste uka, delvis fordi vi ikke har nett i den nye leiligheta vår enda, og delvis fordi at jeg har trengt en pause fra alt til ting var mer sikkert. Så får jeg kanskje komme med en liten oppdatering av hva som har skjedd...husker ikke helt hva jeg har skrevet tidligere, så dere får overleve hvis det blir litt repetisjon.

Forrige uke var jeg inne til kontroll og da så alt fint ut, ul dagen etter, og da så det ikke like fint ut. Var da 9 + 4, men ut fra bildene så det ikke ut som mer enn en 5-ukers graviditet. Siden vi brukte prevensjon helt til jeg var over 5 fullgåtte uker og ikke visste at jeg var gravid, var det jo fysisk umulig at jeg kunne vært 5 uker på vei. Men jeg hadde jo ikke blødd heller...så jeg ble satt opp til en ny ul som jeg har vært på i dag.

Natt til søndag våknet jeg av sterke smerter i magen, og når jeg da gikk på do kjentes det ut som om hele livmora mi kom ut! Blødde helt vannvittig mye, så tok på det største bindet jeg kunne oppdrive og gikk å la meg igjen. Smertene kom og gikk som rier (noe jeg har fått forklart i dag at det sannsynligvis var), og til slutt måtte jeg bare sitte på do eller ligge på en håndduk på grunn av at jeg blødde så mye. Slik gikk det helt fram til i 8-9-tida søndags morgen (jippi for en bra start på min 25-årsdag!), og da begynte smertene å avta og jeg blødde ikke så mye lengre. Jeg kaldsvetta og holdt på å besvime på badet, så sofaen ble min beste venn den formiddagen. Heldigvis tok formen seg opp ut over dagen (jeg hadde besøk av mamma, pappa og broren min hele helga...), så det ble ikke så aller verst bursdag til slutt. På en måte synes jeg det var like greit at jeg begynte å blø, for da slipper jeg kanskje utskraping. Nå blør jeg som ved en vanlig menstruasjon.

I dag har jeg altå vært på ul igjen, og der kunne de se at slimhinnene enda var veldig tykke og at det var litt rester igjen, så nå har jeg fått tabletter som skal inn i skjeden for å åpne livmorhalsen og fremkalle sammentrekninger i livmora. Disse skal jeg ta i ettermiddag, og jeg kan ikke akkurat si at jeg ser fram til en ny runde med smerter (har fått resept på pinex forte da, så det hjelper forhåpentligvis litt) og masse blod, men tross alt er det bedre enn utskrapning. Sambo er jo hjemme enda, og det er enda bra, for dette hadde jeg ikke gjort alene!

Så dette var altså et sammendrag av det som har skjedd den siste uka, og jeg håper ting går bedre framover. Jeg avbestillte jo ikke den første timen til utredning ved fertilitetsklinikken selv om jeg ble gravid, men det er ikke sikker vi får brukt den likevel. Sambo er selvfølgelig ute da, og når vi forsøkte å flytte den i dag fikk vi beskjed om at det ikke var noe ledig før i slutten av september... De skulle se om de kunne gjøre noe eller om jeg kan komme alene på den timen (og sambo levere nødvendige prøver før han drar ut), så det er bare å krysse fingrene. Nå må jeg også ta en telefonrunde for å få i gang utredninga av blodtrykket igjen, da det ikke blir prøving før til sommeren. Er mange baller i lufta for tiden, eksamen nærmer seg og jeg trenger egentlig et pusterom. Sambo reiser ut om en uke, så jeg kommer nok til å være mye her inne.....det er mye støtte i dere! Jeg synes i alle fall at vi har hatt vår del av uflaksen nå, og håper det snur snart!

Det ble et innmari langt innlegg om bare meg selv! Har lest alle innleggene dere har skrevet, men orker ikke svare på alle nå. Vil bare si gratulerer med overstått til deg Ørneredet:) Håper du hadde en fin dag! Og at du Elisabeth bare må stå på videre, det blir vår tur til slutt også! Og Morelli, han sønnen din er litt av en eventyrer! Stjerneklar, tenk at du allerede er høygravid, tiden går jammen fort! Hørtes skummelt ut med Miss....dere må si fra hvis dere får vite noe mer om henne! Har helt sikkert glemt noen nå, men dere får jeg heller svare en annen gang. Håper alle har det bra i alle fall:) Jeg kommer nok innom her igjen om ikke så lenge....

Skrevet

Tittervennen, Stakkars dere. Er det noe jeg er enig i, så er det at dere har hatt deres porsjon uflaks nå! Blir så lei meg av at det ikke gikk denne gangen heller, så utrolig trist. Og alle smertene du har hatt! Så utrolig godt at din sambo var hjemme sammen med deg. Nei, dette var ikke noe koselig å høre. Men det virker som om du takler dette fint, tross alt. Du er opptimistisk og det er bra. Du må beholde timen, og så får de ordne slik at sambo kan få levert det han trenger før han drar ut. Høres ut som en god ide og vente til sommer med å prøve igjen. La kropp og sinn få roet seg nå, det trenger du virkelig. Så får du orden på blodtrykket og ikke stresser med timing og mensen osv. Du er jo så ung at du har så utrolig god tid til å få barn. Er ikke det godt å tenke på? Kanskje lurt å bestemme seg for en dato dere skal begynne å prøve igjen? F. eks 1. september, og ikke gjøre noen innsats før. Da får du god tid til å stresse ned å ikke tenke på dette.

Det er jo utrolig vanlig å abortere, men når det skjer gjentatte ganger uten at man har et barn fra før - så føles det vel ut som om det aldri skal gå bra. Selv om det kanskje går bra før du aner!

Sitter her nå med den store magen min, og nurket vrir på seg og spreller der inne. Er veldig taknemlig for at det gikk så greit for oss, og unner dere som ikke er gravide enna det samme. Jeg er helt sikker på at det skjer dere også.

Elisabeht; så flink du er!! Ja, nå må du shoppe med god samvittighet! Du er flink. Lykke til på neste..!

Superklar; Sekret for meg varierte fra syklus til syklus. Etter at jeg ble opptatt av dette, fant jeg ut at noen sykluser hadde jeg mye mellom EL og mens, mens andre mindre. Mnd jeg ble gravid, hadde jeg ikke spesielt mye - så det var ikke tegn for meg. I det hele tatt hadde jeg ingen tegn på at jeg var gravid i det hele tatt, bortsett fra at mensen virket litt forsinka. Tempet litt sporadisk, og syns det var litt underlig at den fremdeles holdt seg så høy når jeg egentlig skulle hatt mensen dagen før.

Skrevet

Titter, helt helt enig, nå er det deres tur til å oppleve at det går bra!! Utrolig urettferdig, ingen ting annet å si om den saken, selv om det sikkert ikke hjelper så mye. Håper du klarer å holde fokus gjennom eksamensperioden nå. Også håper jeg du og sambo klarer å finne god støtte i hverandre! Og gratulerer med overstått!

Og til alle takk for gratulasjoner!

Sambo er hjemme enn så lenge, så "nyter" late dager med et bekken som har blitt to hakk verre:(

Var hos jordmor i dag, så alt er bra med hun som sparker inni her i allefall! Så får bare jeg bite tennene sammen og håpe det går fort på slutten!

Skrevet

Aller først titter utrolig vondt å høre klemmer.

Her har jeg nå født, fikk en datter i går. Alt gikk bra, å hun kom fort hun også. Heldigvis gikk vannet å derfor var jeg på sykehuset i god tid før fødselen starter. Hadde ikke rukket sykehuset om ikke vannet gikk først å vi kom oss inn. hun var 3385 g og 51 cm. Den minste av mine 3. Pappan er stolt førstegang far også.

Skrevet

Ååå!!! Gratulerer Maya!! Så kjekt å høre! Og god å høre at det gikk bra! Selv om det gikk fort! Vårt første gressenkebarn er født jo!:) 13. mai!

Ble det ei Silje?

Skrevet

Uff Titter, vi har jo pratet litt sammen før i dag, men ønsker nok en gang å bare med dele mine følelser med dere.

Unner ingen i verden det du opplever nå. Selv om jeg ikke har vært akkurat der du er nå, så har jeg opplevd en abort. Ikke noe moro!!

Håper du klarer å konsentrere deg om eksamener og skolen. Og prøv å nyte tiden framover med sommer og sol, og en kjærste som elsker deg og ikke minst oss her inne som bryr oss. Vi er her for deg. ALLTID!!

MAYA!!!! GRATULERER!!!!! :-)

Håper du er villig til å dele historien med oss. (er det noen som ikke ønsker å vite???)

Endelig er hun ute og alt gikk bra, som vi sa;-)

Igjen, gratulerer!!!

Skrevet

Håper dere kan svare meg på dette her...;=)

Hei!

Jeg har en samboer som av og til har turer i nordsjøen i løpet av året, da er han borte 4 uker av gangen..

Jeg synes det er kjedelig at han er borte, men også godt. Var jo selvfølgelig veldig lei meg og trist når han reiste.

Blir litt redd meg selv, savner han jo, men det går igrunn greit. Så er det veldig godt å få han hjem, men synes dette er vanskelig jeg, fordi følelsene min virker så FLATE hvis dere skjønner, når han er borte.. Da tenker jeg, herregud elsker jeg han ikke lenger eller hva er det her?? Men jeg er jo så glad i den gutten som bare det. Huff dette ble klønete skrevet, men hvordan føler dere det?

Jeg ønsker meg veldig barn, og dette er noe han ikke er klar for, så jeg lurer litt på om det kanskje er dette som ligger og ulmer også.. jeg vet ikke...

fortell litt om hvordan dere har det gressenker, og hvor lenge har dere hatt mannen på sjøen?

Skrevet

Hei Babysyk!

Syns du er litt heldig som syns det er litt godt å ha han ute, jeg! Hehe. Hadde vært ille om du ikke klarte fungere uten han! Jeg syntest også det er trist når han drar ut, og tiden kan gå ganske sent. Det som er "godt'" med det, er at jeg føler meg mer selvstendig når jeg er alene. Jeg er flinkere til å tenke bare på meg selv og kanskje være litt mer sosial. Min reiser ikke så mye nå som han gjorde tidligere, heldigvis for nå venter vi barn. Jeg er spent på hvordan det blir når vi har en liten en og han skal dra, for det tenker jeg kan være slitsomt for meg her hjemme. Jeg er uansett ikke den minste tvil om mine følelser for ham, jeg er helt trygg på at jeg elsker han over alt på denne jord. Når du mener at følelsene dine er litt "flate", kan jeg kanskje tenke meg hva du mener. Har hatt det litt slik med en av gamle kjærestene mine, jeg var rett og slett litt lei hele greia og han. Følte meg litt likegyldig, selv om jeg hadde det godt sammen med han. Det er jo mulig at det ikke er dere to det skal være? Mulig jeg drar det litt langt nå med å si det, men jeg er egentlig en ordentlig realist! Det kan også være at du lar deg ha flate følelser for å beskytte deg selv mot tristheten ved at han er borte. Det er så vanskelig å si! Håper uansett du finner ut av det, og vi kan gjærne snakke mer om dette.

Uansett. VELKOMMEN HIT!

Maya! Gratulerer så hjertligst med den lille jenta di! Godt at alt gikk bra, selv om det gikk fort. Gleder meg til å høre mer detaljer, om du vil dele. Etter termin så er jeg nestekvinne ut...!

Jeg er veldig glad for at min mann og jeg var like klare for barn begge to, selv om jeg kanskje ble det først.

Skrevet

Ja, her var det både glede og sorg.

Det var veldig trist å høre at det gikk galt igjen, Titter. Håper at dere får noen svar på utredning. Godt at samboeren din er hjemme!

Maya: Gratulerer! :) Så heldig du er, og det er vel godt at det er overstått nå!? :) Ble det Silje? :)

Skrevet

Tusen takk for svar *stjerneklarHØYGRAVID*! :) Gratulerer så mye, så moro!! :)

Æsj jeg håper ikke det stemmer det du sier at kanskje det ikke er oss to det skal være... men det er godt mulig, slike følelser er vanskelig å tolke! :) og en blir bare gal av å tenke på det... isj og uff.. klarer ikke å tenke meg han med andre jenter, da får jeg helt vondt inni meg..:( Og jeg er absolutt ikke interessert i å finne meg noen andre heller. ;) he he.. herregud nå er jeg vanskelig....

så må jeg innrømme at jeg også blir litt stressa, fordi jeg er 26 år, veldig klar for barn, og vil gjerne ha barn med han, han er den perfekte barnefaren..;) Hmmm hmmm, tenke tenke. er litt trist at han skal være borte så mye i sommer...

Skjønner du tenker på hvordan det blir når barnet kommer i forhold til reisingen. Min kjære har sagt at det blir slutt på offshore jobbing dersom det kommer barn i bildet, og det er jeg glad for. :)

Ønsker deg lykke lykke til! ;)

Skrevet

Hei hå alle sammen

Jeg er jo så innmari utålmodig, skulle egentlig ha el på sødag, men tror jeg hadde på torsdag.. Da fikk jeg samboeren min hjem. I dag morges testet jeg, og den er svaaakt positiv.. Hjertet banker, og jeg skjelver her. Tør ikke få opp forhåpningene, men alikevel.. Hørt at en strek er en strek.. Han kommer hjem i ettermiddag, men det er jo mange timer til.. Vil ikke fortelle han det om det ikke er sant, hva tror dere?

Åhh, jeg er superstressa nå. Skulle jobbe hjemme i dag, men vet ikke helt om det lar seg gjøre.. Hvordan skal jeg evt si det til han? Hadde vært gøy å si det på en artig måte.. Er skikkelig frynsete akkurat nå!!!

Skrevet

Hei du som er babysyk.

Jeg skal si deg det at akkurat sånn som du har det nå har jeg hatt det også. Hvis dere ikke har vært sammen så mange år, så kan det være en fase i livet dere har. (vi hadde en etter 3 år). Vi har vært sammen i snart 7.

Det endte i at forholdet vårt tok slutt. EN UKE!!! Da skjønte vi hvor teit det var. Og da vi ble sammen igjen, ble vi enige om å satse.

Jeg var superklar for barn og han var litt nørlende. Men han visste at han en eller annen gang ville ha barn, så han tok til mot å bare hoppet i det, sammen med meg. Det har vi ikke angret på. Nå venter vi barn nr 2 :-) Men det skal sies at det er tøft å være gressenke. Jeg er relativt heldig, for han reiser bare ut i sesong (apr-okt) Da har han vært borte 3 1/2 i strekk på det værste. Det var knalltøft for ei relativt fersk mamma som jeg var da.

Han er mye borte til vanlig også, da han pendler tønsberg-oslo hver dag med buss. Blir sene kvelder og noen dager kommer han ikke hjem i det hele tatt.

MEN, siden du ønsker barn med han og du ikke klarer å tenke tanken med han og ei annen eller motsatt, så tror jeg nok at du bare er i en usikker periode i livet jeg.

Snakk med han og del følelser. Ikke press han, da får han sikker nåia, hehe....men vær ærlig om hva du tenker. Det lover jeg deg kan være lønnsomt. Min er ikke lett å prate med, så vet hvis det kan være vanskelig for deg. Men det lønner seg, jeg lover!!!

Masse fra meg her nå, hehe...ble litt ivrig;-) Men kan ikke annet enn å ønske deg lykke til.

Jeg er selv 82-mod. Hvor i landet bor du?

Velkommen hit skal du være hvertfall :-)

Også deg da Superklar: WOW!!! Sååå moro!!! Tenk om du er gravid da!!! Jeg var også sånn at jeg ikke ville si noe til sambo, for å overraske han. Men ta en digital test da!!! Den fra Clearblue skal visst være ganske bra. Der står det gravid/ikke gravid.

Gjør det right away!!! Jeg er dødsnysgjerrig jeg nå!!!

Skrevet

Hei hå

Babysyk: Jeg kunne vel skrevet akkurat det samme som de to over. Jeg har i tidligere forhold vært veldig tvilende, og det viste seg jo at ikke det var mannen i mitt liv, men samtidig kan man jo ha gode og dårligere dager.. Bare prøv å ta bort alt det praktiske rundt et brudd, hvor lei seg han evt blir ved et brudd, og han med andre. Vil du fremdeles ha han er det sikkert bare en fase. Jeg har hvertfall tidligere vært så bekymra for om han overlever et brudd.. Vet det er teit å tenke slik, men.. Jeg ønsker deg lykke til uansett!! Kanskje du bare er litt stressa nå som du har lyst å ta et stort steg ut i babyverden..

Og jeg må vel ta en tur til byen å kjøpe meg cb test da. Men leste på pernille.info at de måler ved høydere hcg nivå enn billigtester.. Drar nok til byen og kjøper, og venter noen timer med tissing:) Noen som har noen forslag på gøy måte å si det til han? Gidder hvertfall ikke si det på tlf.. Og må nok ta en test til:)

Smask fra superstresset meg

Skrevet

Babysyk, du har allerede fått mange gode svar! Og jeg har ikke tid til å gi deg mitt lange svar nå, men vil bare si at man kan aldri være sikker på hva man føler om to år eller om ti år. Viktigste er å være åpen og ærlige til hverandre, snakk om det sammen! I en gressenkesituasjon har i allefall det at vi prater godt sammen vært alfa omega for oss!

Og superklar!!! Gratulerer, en strek er en strek! Men stikk og kjøp en digital, så tar dere testen sammen! Så får dere et sikkert svar sammen og blir den da negativ så vent nærmere IKM.

Men som sagt, en strek er en strek!! Gratulerer!!

Skrevet

Hehe. Allerede vært og kjøpt en digital nå. Men må vel vente en stund før jeg kan ta den.. Er jo bare 2 timer siden sist.. Den andre streken var supersvak altså. Men hadde jo vært innmari gøy, og da blir det en ukes feiring i Hellas fra søndag:) Sier fra når jeg har tatt den. Venter nok et par-tre timer til..

Skrevet

Hei igjen.

Nå venta jeg litt over 4 timer siden sist jeg tisset, og testet da med både billigtest og cb digital, begge negative.. Håper bare det er at hcg-nivået ikke er høyt enda, det er jo faktisk 7 dager til ikm. Håper virkelig den første jeg tolk stemte, selv om det var veeeldig svak strek. Tiden går litt vel sakte nå.. Klarer nesten ikke vente helt til i morgen tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...