Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

takk for d:) Fortelle ja, e ikke lett. Du får gå inn på profilen min å lese litt der. Men kort fortalt e eg ei jente på 25 år, som har en hærli liten gutt på 3 som e kjempeaktiv hele dagen. Begynte å planlegge nr.2 for ca 1 år sia, og ble gravid på første forsøk. Men på dagen 12 fullgåtte uke måtte eg ha utskrapning, va visst slutta å utvikle seg ganske tili... Så da fikk eg, pga sykdom et helt legeteam mot meg på flere forsøk før dem hadde overvåka tilstanden min over tid. E veldi godt å endeli være tilbake her igjen da:) Håpe bare helsa hold...

Dåkker får no bare spørre visst dåkker lure på nåkka, vet ikke ka mer eg skal si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du er tilbake da:) Jobber typen din på båt eller plattform?

Hva jobber du med da?

Skrevet

Titter, kjære titter. Du er så tapper du!!! Utrolig flink!!!

Dette skal du klare!! Tre uker til nå, så kan du ta en lang og velfortjent ferie. Bra du dukker innom her når du kan. Fått nettet oppe å gå nå eller? Vært mye for dere nå. Aborter, flytting og masse skole. Du fortjener en ENORM bukett med blomster!!!

gutt05, MA07, baby09...?: Kan jeg kalle deg noe annet tro? Baby09 f.eks? hehe..ble litt tungvindt med det lange.

Men velkommen skal du være. Du har kanskje fulgt litt med på oss?

Vi er en ganske så sammenspleiset gjeng med forskjellige skjebener, som har hatt kontakt i et års tid nå. Her kan vi snakke om det meste. Det har kommet og gått gressenker underveis, så alle er velkommen til å joine;-) Og bare spør hvis du lurer på noe.

Du er fra Nord eller? Hva driver du med ellers?

Jeg er også 82 mod, og er så heldig at jeg venter mitt andre barn nå i aug. Da blir også sønnen min 3 år. Bor i Vestfold.

De fleste her nå er gravide, men det er fortsatt noen som ikke er det også.

Trulte: Ble det av deg i går da??!! ;-) Du skjønner hva jeg sikter til, hehe...Uff, håper formen din er bedre nå..

Maya: Åssen går det med Siljemor? Har de andre søskenene tatt henne vel i mot? Amming og alt går bra? Du bare koser deg du nå tenker jeg;o)

Æsj, har desverre litt dårlig nyheter selv i dag jeg dere:-(

Dagen på jobben har vært knall da. Fått masse skryt, og det er alltid moro ;-)

MEN, så var jeg i møte i bhg i dag. Og PPTjenesten har fulgt sønnen min noen timer i dag. Han har jo vært litt sen med språket sitt og dette har nå blitt fulgt opp.

De sa språket har utviklet seg veldig bra, men at det var mere bekymringsfult at han er så asoslial. Han liker ikke å omgås andre barn for mye. Han vil helst ha en voksen for seg selv hele tiden. Men det har de jo ikke resurser til. Så han vandrer da rundt alene nesten hele dagen han. Han er også nesten litt FOR godtroende til fremmende voksne mennesker. Så her blir det enda mere oppfølging framover. Uff, kjedelig når det blir sånn asså :-(

Dette er kortversjonen da, så ikke innlegget blir for langt. Ganske langt allerede;-)

Også er ikke sambo her heller. *snufs*

Nå skal jeg bare kose og nusse masse på sønnen min ør han legger seg. Det er så deilig:-)

Skrevet

ååå:(

Det var ikke så koselige nyheter Morelli.. Men ting kan forandre seg! :) Det er jo bra at han får oppfølging så tidlig også da:) Jeg var nesten bare sammen med barnehagetanta mi når jeg var lita, og ville ikke være uten en voksen helt til jeg fylte 7 år. Men jeg har aldri hatt problemer med venner, og ikke er jeg asosial.. så det skal gå så fint vet du:)

Stå på videre Titter!! Vet hvor stressende eksamenstida er, og kan ikke fatte å begripe hvordan du holder ut etter alt du har gått gjennom. men nå har du kommet så langt at du vil fullføre med glans! Lykke til:)

Skrevet

He, he, du kan kalle meg akkurat d du vil:) E bare ikke så lett å finne nick som e ledig:)

Mannen min jobbe på land, men reise rundt på gassanlegg som elektrikker. Firmae han jobbe i leie ut sine ansatte til bedrifta som treng dem, så d hende dem e på plattform også.

Eg e arbeidsufør, ble syk for 10 år sia(derfor eg ikke bare kan bli gravid når eg sjøl vil) Har enda ikke tatt utdannelse, men måle e å begynne på skolen igjen så snart eg e frisk nok.

Hadde profil her inne sist eg va gravid, begynne å bli 1 år sia no, og da va eg inne å sneik litt hos dåkker:) hadde anna nick den gangen. Men sia eg ikke fikk prøve å bli gravid me en gang igjen har eg ikke vært her inne sia i oktober. Har blitt gravid på første forsøk di gangan eg har prøvd, så håpe jo eg snart e i samme båt som dåkker:) Skal i alle fall begynne å følge me her no, synes d virke som dåkker hold go kontakt me kværandre, og d e bra.

Kommer nordfra ja, vil ikke helt si korfra enda, visst d e kjentfolk her:) Men e ikke så langt unna Tromsø.

Håpe eg fikk me alt no.

Skrevet

Hei hei! Kjapp tur innom - har ikke annet enn syt å komme med.. Desverre!

Bekkenet har siste dagene vært helt på kjøret, og smertene er til tider grusomme. Sambo reiser offshore i morgen tidlig klokka fem og jeg er fortsatt på besøk hos min svigerinne!

Kjekt å være på besøk, men kjipt når jeg er så dårlig at jeg må ligge for det meste... Føler meg litt til bry ja...

Håper bare at jeg skal bli bedre, men er litt redd for at det er slik som dette det vil være ... Med andre ord, positiv er det ikke så enkelt å være om dagen... Så får litt dårlig samvittighet når jeg tenker på hva Titter går gjennom og dere som enda ikke er gravid! Jeg har jo tross alt ei lita jente i magen min!

I morgen er det 40 dager igjen til termin og jeg kan kalle meg høygravid! Bortsett fra bekkenet så har jeg det veldig bra, magen vokser sparkene begynner å bli sterkere og kynnerne er kraftigere når de kommer, men antar dette er fordi magen og alt annet er større og.

Håper dere andre har det bra! Og en ekstra klem til deg Titter! Håper du klarer deg fint gjennom eksamene!! Noe jeg tror på, du er jo ei sterk jente!!

Skrevet

Så dumt at du har så vondt i bekkenet Trulte:( (det er du som er Ørneredet ja?) Håper du blir bedre! Trenger ikke å ha dårlig samvittighet, alle har behov for å syte litt over sin egen situasjon! :)

For min del kom TR Søndag/Mandag *lettet*. Håper sambo kommer hjem til el! er faktisk spådd gravid i Juni/Juli, og en annen spådde meg i Juli. så jeg tror jeg blir gravid i Juni, med pos test Juli :P iom at sambo er vekke i Juli. Ja, jeg er overtroisk. Er vel mest at jeg håper så inderlig at det er sant;)

God natt gressenker:)

Skrevet

Trulte, så utrolig kjedelig med det bekkenet ditt! Det må være helt forferdelig! Syns virkelig synd på deg. Jeg har nok ingenting å klage på i forhold til deg, selv om jeg gjør det likevel. Er litt lei av plagene, men samtidig har jeg det veldig bra og føler meg veldig lykkelig i tilstanden. Det er så deilig! Og så trøster jeg meg med at jeg ER frisk, dette er KUN midlertidig! Det er en spennende tid foran oss nå, og vi to har ikke lenge igjen. Pappan kommer hjem på mandag, skal bli godt å få han i hus gitt! Da kan jeg slappe litt mer av å gjøre klart til det nye medlemmet av familien. Har bevist ikke pakket noen som helst ting til sykehuset, for jeg nekter å være klar uten han!

Merker reirbyggerinstinktet slår til. Må liksom rydde, ordne og handle inn til huset.

Har som dere vet hatt økning i kynnere i det siste, det merker vel du og Trulte? Så kjenner jeg litt mensmurring helt nederst. Vanskelig å forklare. Lurer på hva det kan være. Er også stiv og vond i ryggen, men det trenger ikke ha noen sammenheng? Nei, altså nå slutter vi å lete etter symptomer - må jo uansett vente helt til mandag. Nesten ei uke.

Håper du får lest litt til eksamen, titter. Flinke jenta. Stå på!

Morelli, skjønner du er bekymret for sønnen din. Så bra at barnehagen tar ting så alvorlig. Du har helt sikkert ingen grunn til å bekymre deg. Vi og barn - ikke minst- er ikke maskiner, så vi utvikler oss forskjellig! Det er helt normalt at noen er seinere enn andre på visse områder. Men det er bra det blir fulgt opp.

Skrevet

Go mårn alle sammen:)

Ville bare ønske dåkker en fin dag, her e d sol så skal hoppe i skoen å gå meg en tur. Funne ut at eg skal trene mens eg vente på EL og gubben:) Dagan går jo så mye saktere no når man skal prøve å bli gravid...

Skrevet

Føler med deg gutt05 ;) skal ut en tur jeg og nå.. har allerede vært hos legen, og hatt sangtime.. forberedelsesdag til eksamen i morgen.. men føler ikke det er så mye mer jeg kan gjøre nå! ut å gå;)

Skrevet

E vel ikke den ting litt frisk luft ikke hjelpe mot:) Du får ha masse lykke til på eksamen i måra da, snart ferie:)

Skrevet

Ja, det hjelper å koble av i litt frisk luft:)

Takk, skal gjøre mitt beste på eksamen.. gruer meg litt :/

Bruker å gå bra på tentamen, men så lenge eksamensnervene holder seg unna, og tankene ikke flyter skal det nok gå bra:)

(gleder meg til ferie!!!) :)

Skrevet

Stjerneklar, har sendt deg en pm!

Skrevet

Takk for gode ord Stjerneklar og Mixå :-)

Mixå: Lykke til på eksamen!!!

Elisabeth: Åssen går det med dine? Ferdig eller??

Trulte: Nå har jeg også skaffet meg et bekkenbelte. Åssen bruker jeg det egentlig? Skal den sitte kjempestramt? Og hvor langt ned skal den sitte ca? Ikke særlig behagelig å gå med syntes nå jg da men...er vel ikke meningen heller ;-)

Håper det hjelper..

Skrevet

Trulte, jeg får ikke svart deg på PM. Mulig du må slette litt i innboksen din?

Skrevet

Den skulle ikke være full, men har nå slettet litt, så prøv igjen:)

Morelli, svarte deg på msn. Ikke for høyt oppe - for da åpner du på en måte bekkenet i nedre del. Og ikke bruk det om du blir verre. Dette er jo ikke noe som er godt for alle. Men om du sliter med at bekkenet svikter og er ustabilt så hjelper det veldig.

Føler av og til at venstrefoten min skal falle av, hehe, og da blir jeg straks bedre når beltet er på ja!

Men er man så dårlig bør man nok vurdere krykker og. På kveldstid er jeg nå så dårlig at jeg ikke kan gå. Det sviketer bare, så da må jeg bare legge meg, evt gå med støtte av noe eller noen.

Gleder meg derfor å komme tilbake til min vanlige terapaut, håper han kan redde siste rest av svangerskapet!

Heldigvis er det ei inni magen som sparker til for å få meg i bedre humør nå, det hjelper veldig! Premien er en stor motivasjon nå ja!!

Skrevet

Tror det hjalp å slette, ja! PM sendt.

Stakkars deg, Trulte. Kan du ikke gå uten støtte? Huff. det må være helt fortvilende. Håper du blir bedre når hodet fester seg? Hører noen blir det. Uansett, ikke så lenge igjen å vente nå heller heldigvis!

Skrevet

Joda, på dagen klarer jeg det. Men på kvelden er jeg mye verre pga av dagens "kromspring". Bekkenet blir jo endel tøyd etter en dag..

Så venter veldig spent på om hodet skal feste seg snart og om det blir bedre da!! Håper håper!:)

Skrevet

Ja, når hodet festet seg på meg sist, så ble alt sååå mye bedre. Men det er jo kanskje forskjellig fra person til person.

De siste 2 ukene av sv.skapet mitt, kunne jeg gå laaaaange turer hver dag. Skikkelig digg. Men jeg hadde jo ikke bekkenplager da!!!

Nå andre gangen sies det at hodet ikke fester seg..bestandig...så det kan jo bli artig å se. Håper ikke bekkenet blir værre.

Men det er ikke der enda at benet føles skal løsne, hehe...Kan jo ikke være noe godt..uff...

Men hos meg nå er det trapper som er værst. og det er kun oppi lysken ett sted det gjør vondest. Aner ikke om det er bekkenet en gang jeg. Sitter i korsryggen også..

Men men...går seg til.

Har 1 mnd igjen å jobbe nå. Det er så deilig det!!! Da ska jeg bare nyyyyyte late dager hjemme med goooood samvittighet:-)

Skrevet

Hei jenter! Takk for alle gode og oppmuntrende ord. Det går i berg og dalbane her, noen dager får jeg lest, mens andre dager er jeg langt nede....er også så innmari kort mellom latter og gråt, så jeg føler meg jo helt ustabil. Må snart fortelle eksamensgruppa mi (er to ganske gode venninner) om alt, for jeg skal ha første time til utredning den dagen vi får utdelt hjemmeeksamen (2.juni). Gruer meg så fælt....begynner å gråte hver gang jeg snakker om det. Og så gruer jeg meg sånn til den timen...hvis de har noe positivt å komme med, så er det selvfølgelig greit, men dersom de ikke har gode nyheter sitter jeg der alene da....sambo er jo langt oppå finnmarka med båten! Så jeg grugleder meg...er selvfølgelig glad for å endelig bli tatt på alvor og kommet i gang med noe som kanskje kan hjelpe oss, men jeg frykter å få et til slag "under beltestedet", bokstavelig talt! Så kryss det som krysses kan, for jeg vil snart bli mamma!!!

Huff, det bekkenet ditt hørtes ikke noe særlig ut Trulte....men som du sier er det en stor premie i vente, og da vil nok smertene glemmes ganske fort! Håper i alle fall du blir bedre når hodet fester seg.

Og velkommen til deg Baby09:) Hyggelig med flere gressenker som kan holde ut her sammen med oss som sliter litt....

Morelli: Det er virkelig bra at han blir oppdaget tidlig dersom det skulle være noe, og at han får god oppfølging:) Jeg er spesialpedagog selv jeg, og blir glad hver gang jeg hører at noen tar det på alvor så tidlig som i barnehagen....det er alt for mange som har en vent-og-se-holdning, og dersom det er noen det går ut over, så er det barnet! Så dette ordner seg skal du se!

Stjerneklar: Du får kose deg videre med redebygginga di! Spennende tider i møte nå ja.... Og den lille venter nok helt sikkert til pappa'n er hjemme med å komme ut:)

Da får jeg bare ønske dere en fin dag og at alt går bra med dere alle! Jeg får kanskje internett i dag, så da blir det litt lettere å være her inne....så kanskje dere får høre litt mer enn bare negative ting etter hvert! Det håper jeg i alle fall...

Skrevet

Uff Titter:( er så trist å høre at du har det slik! Ingen fortjener å ha det slik som du har hatt det nå. Håper det går bedre 2. juni da, jeg har bursdag da, så vær så snill å kom med en hyggelig birsdagsmelding om at alt vil ordne seg! :) må ikke gi opp enda! men føler med deg med opp og nedturer snart annenhver dag. gikk gjennom det samme en gang selv, å jeg følte meg helt ute av kontroll. Er desverre ikke så mye mer enn å prate om det so hjelper. Lykke til videre med eksamen og utredning:) <3

Skrevet

Kjære titter,

Jeg syns du er så utrolig tøff! Det er kjempetøft bare å ta steget for å gå på utredning. Du stiller deg selv i en ekstremt sårbar possisjon for å møte sannheten. Jeg forstår godt at du gruer deg veldig! Men du vet sikkert like godt for meg at det ukjente er MYE værre enn det kjente! Uansett hva grunn det er for at dere ikke er med barn enda, så kan jeg forsikre deg om at det er mye bedre når du vet hvorfor! (Hvis de finner det ut og det er noen grunn). Prøv å fokuser på det positive, nå er du på vei til et barn! Dette kommer til å gå så bra. Vi tar utredningen først, og så tar vi neste steg etter det. Ikke bekymre deg for mye for alt, alt ordner seg for snille jenter! Vi skal støtte og hjelpe deg. Dette går så bra.

Skrevet

Takk for velkomsten Titter:) Skjønne godt at du grue deg for kordan beskjed du skal få. Di legan e ikke like grei alltid. Vi slit ikke me å bli gravid, men blir stoppa i prøvinga pga. min dårlige helse. Må ha 4 fine prøva på rad for å få lov å begynne prøvinga, så har vært mye tåra her når den 4. og siste prøven har "ødelagt" alt ved å forverre seg. Føle at man får den samme knyttneven i tryne på nytt og på nytt...(Synes sjøl eg e blitt ganske flink til å reise meg opp igjen og gå videre)

Så no e vi klar til å gå i gang, men tar fortsatt prøve kvær mnd. og blir den dårlig før eg e gravid må vi bare slutte igjen. Blir den dårli i svangerskape e sjansen for å miste ganske stor.(får eg rett medisin til rett tid vil d øke sjansen for at d går bra) Vi har gått flere runda å tenkt oss nøye om, og føle no at vi skal klare å ta d som måtte komme.

Litt positivt og da: bare en uke igjen til mannen min kommer hjem:)

Skrevet

Kjære Titter, du er tøff du! Og jeg er overbevist om du klarer å komme deg gjennom dette, og bli sterkere av det!

Vet jo at du i utgangspunktet har legskrekk, så å skulle dra til legen nå og utredes i det vide og brede alene vil nok bli tøft ja. Men tror nok det er bedre for deg å vite enn å ikke vite. Uvitenheten er som oftest skumlest, for da ser man for seg det værste tenkelige...

Håper bare du får noen svar og at de finner løsninger!

En mager trøst er jo at du kan bli gravid, selv om det kasnkje er mere en påkjenning nå enn at det er en trøst...

Mange klemmer til deg nå! Og det å fortelle dine nærmeste om hva du har vært gjennom og skal gjennom nå er sikkert ingen dum ide! Du har nok godt av å ha noen å støtter deg til som er rundt deg! Ikke minst midt oppi eksamensstresset og alt det der! En skulder å gråte på er godt å ha!

Skrevet

Ja, det jeg vil si er nå sagt. Jeg er enig med de andre her!!!

Vi støtter deg!!! Og jeg er som oftest på MSN om du ønsker å skravle litt privat.

Dette skal gå bra vil du se.

Har blitt så glad i deg jeg (dere alle her!!!) så håper ikke du føler deg helt alene i denne verden. Fo du har jo oss!!!

MASSE lykke.

Klem fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...