Gå til innhold

greit, da er jeg igang.. nå binder jeg meg på denne tråden her, så nå er det ikke lov å gi opp for min del. her skal jeg plotte inn mine ukentlige veiinger osv:)jeg er 175 cm STARTVEKT: 89 kg


ojoj, NÅ er det liv i leiren!!

Anbefalte innlegg

jeg må nok bare si det samme ja.

veiet meg i dag og vekten stoppet på 84,8!!!!!!!!!!

for noe drit.

men kan jo bare skylde på meg selv.

nå er det bare å legge seg i selen og få fart på sakene.

til mandag er ferien over.

 

vi skal klare dette ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åkei, på tide med en liten oppdattering!!!

 

men først må jeg bare si at du verden for et ståpå trøkk du har auro! du er super flink:) og hei til deg Mom2boys, har ikke vert her inne på tråden så mye i det siste, men sert ut for meg at det er du og auro som er her mest nå? nettopp født du da eller? gratulerer med gutten:))

 

jeg trener, mye, (eller "mye") og har ikke vert i så god form på leeeenge (vertfall to år) har egentlig ikke hatt så stort "behov" for å skrive så mye her inne, for motivasjonen går fint av seg selv, er ikke noe strev å trene og ete sundt lenger, har liksom bare "blitt sånn" jeg nå (hehe)

og det er kjempe kjempe deilig! har forresten sluttet og røyke også, over en mnd siden nå, og føler meg jo bare super sunn og sterk:) hehe med andre ord, jeg har fått en ny og bedre livsstil, masse masse mere energi, masse masse mindre smerter, mere styrke i hele kroppen og hverdagene er rett og slett bedre å leve i enn før:)

 

treningsprogrammet mitt er faktisk det samme som før (har skrevet om det lenger oppe i tråden) bare at jeg legger til litt mere med gjevne mellomrom, så selve treningsøkten varer jo mye lengre nå enn hva den gjorde da jeg begynte med dette her for noen mnd siden:) nå tar vel hele greia en times tid mot ca tre kvarter før, trener også styrke på armer nå, forskjellige øvelser med vekter, nå klarer jeg fint 100 (!!) knebøy, mot drepende 50 før.. er kjempe gøy og merke så godt forskjell.

 

ellers faller det meg mere naturlig å bruke kroppen mere utenom trening også, eller, har en trang til å røre på meg, bobler over av energi om jeg ikke har trent på noen dager, og MÅ gå lange turer eller lignende om jeg ikke får anledning til å trene, huset har blitt reinere og ryddigere også, da jeg fort og plutselig kan bli en tornado som rydder, vasker, ordner osv på kvelder jeg er aleine med ungene (mannen er skiftarbeider, så ikke alltid jeg kan gå tur på kvelden eller trene) men mye aqv denne energien er jeg overbevist om at kommer som et resultat av røykeslutt altså! kjenner det i heeeele skråtten at den har det bedre nå enn med daglige doser gift (stakkars kropp) røykeslutten har gått heelt uproblematisk for seg, den var jo ikke planlagt, men benyttet meg av anledningern da jeg lå på sykehuset i en uke, uten røyk, tenkte jo ikke på røyk engang var jo så dårlig. og dermed har jeg ikke vert røykesugen heller!! kjempe flott. Sa ikke til NOEN at jeg hadde "sluttet" ikke til mannen heller, bare plutselig røykte ikke lenger. gikk vertfall to uker før mannen min kommenterte det, og da sa jeg at jeg ikke ville høre snakk (hehe, redd for press da vettu og for at jeg måtte jo jobbe LITT med meg selv pga bryte vanene med røyken, men selve røykesuget har jeg bare kjent ca to tre ganger)

 

og nå etter en mnd, så proklamerer jeg det fremdeles ikke til kjendte, kommer nok aldri til å gjøre det, men bare gliiser stolt om det blir kommentert, og tør nå å inrømme at ja, jeg har sluttet!! deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så kjekt å lese om hvor flinke og motiverte dere er :) kjempe bra jobba alle sammen. selv sliter jeg med de siste 2 kg etter svangerskap nr 2. nå er tulla blitt 1 år men kg sitter som støpt! forferdeli demotiverende. jeg har hatt et tungt år med fødselsdepresjon. slutta med anti depresiva for 2 mnd siden. når jeg gikk på de gikk jeg ikke opp men jeg gikk ikke ned heller. vekta har bare stått bom fast. jeg har sove veldig lite dette året og hatt masse masse innvendig stress. kanskje kan noe av dette være årsak til at jeg ikke går ned. uansett har jeg det bra nå. jeg prøver å spise sunt og skal til å trene igjen etter et opphold. men samme hvor flink jeg er i mat veien går vekta ikke ned. jeg sitter ikke akkurat mye i sofaen heller med en 1 åring ogen 4,5 åring. har noen gode råd? STÅ PÅ ALLE SAMMEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) jeg har 3 år og 8 mnd mellom mine to små, blir omtrendt som med deg det:) minsta mi har akkurat bikket 14 mndr nå, jeg har alltid gjennom hele svangerskapet og etterpå spist sundt, MEN det er mengden mat som har vert mitt problem.. kanskje det kan være noe å se på? hvor mye du eter? ikke vet jeg? men det var mitt "heteste tips" iallefall:) og trening selvsagt:) men det skal du jo begynne med skriver du:)

 

lykke til! kom gjerne her å skriv masse (eller lite, alt ettersom) du også:))) fint å høre hvordan det går med folk:)

 

 

ps: jeg er endelig nede på 70 tallet!!!!! (såvidt) og ser suuuper bra ut! "alle" kommenterer det, og jeg ser det selv, det er all treninga som får skylda, blitt "skikkelig stram" (hvis man sammenligner med før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei auro:))

 

er så moro at du og jeg har vert hr heeelt fra starten av! og jggu har vi klart mye også da!! jeg er kjempe super fornøyd, vekta viste idag 79,7 kg, og jeg er bare veldig happy for det:) det er 10 kg ned det siden jeg startet i april (var det ikke i april da?)

 

jeg leste på hva jeg skrev i de første inleggene og hva jeg hadde som mål. Det ene vae jo selvsagt vekten i seg selv, men jeg hadde også skrevet at målet var å bli en sunn og sprek tobarnsmor, en sterk en, uten smerter her og der, og sånn sett har jeg jo nådd ganske mye av målene mine, jeg føler meg sterk, har mye mye mindre smerter, mere energi og ikke for å snakke om kondisen, og selvsagt røykeslutten da... er ganske så kry:))))

 

 

men du kommer over over den kneiken snart auro! det går jo i rykk og napp:)) gleder meg til å titte innom å høre hvordan det går med deg videre:)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi holder ut.

 

Er også fornøyd med vekta, men håper å kunne gå ned 10 kilo til før neste sommer. Kanskje mer reelt med 5, men må satse litt. Akkurat nå jobber jeg ikke så hardt med slankinga, men holder meg stabil fordet. Og det er jeg fornøyd med. Går ei hard tid i møte med 4 bursdager på 3 uker. Så får jeg ta et skippertak igjen før det blir jul.

 

Vekt i dag 82.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg veiet meg i dag, 84,2.

har gått ned litt siden sist.

prøver å tenke at når det går jevnt nedover, så har jeg vel gjort noe riktig.

 

hadde håpet å klare å være nede i 80 til jul. så får prøve å bli flinkere nå.

 

synes dere andre har vært kjempe flinke! stå på videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

veiet meg i dag.

ble 84 kg . ikke mye jeg har gått ned siden sist, men har ikke vært flink. nå må jeg skjerpe meg om jeg vil ned til 80 til jul.

 

hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra. Har hatt slankepause ei god stund nå. Men vekta har holdt seg stabil og det er jeg godt fornøyd med. Skal ta i et tak snart igjen nå frem mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

veiet meg igjen i dag. endelig nede i 83 kg, har da tatt av 20 kg siden jeg var høygravid. jippi, endelig! men har en god del igjen før jeg er fornøyd. håper jeg klarer å være nede i 80kg til jul som er mitt neste del-mål.

 

jeg sliter med at jeg har ett veldig søtt-behov. ammer fredeles,vet ikke om det har noe å si for søt-behovet. noen gode råd mot søt-behovet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei på dere=)

har sittet og lest hele denne tråden her,den var laaaaang=)må bare si at dere har veert superflinke da!!!!vet selv hvor vanskelig det er og hvor crappy en føler seg når en veier for mye,men når kiloene sniker seg av hvor vidundelig superdeilig det er!!!!!! kan si litt om meg da.

ble gravid sommeren 05,veide da 84 kg. gikk opp til 103 kg når jeg var gravid....uff....etterpå(jan 06) var jeg 93-94 kg..(er 1,73 høy)..følte meg helt jævli....gikk til legen når minien var 6 mnd.da gikk samtidig jeg og min kjæreste gjennom fem år fra hverandre pga han var utro...så hadde det helt jæææævli da. fikk respet (så vidt:::)og begynte på xenical i august. men fikk skikkelig kick av det,så la om kosten helt!!!og gikk en time hver dag. i desember 06 var vekten min 80 kg=)fikk ikke mer resept da. men så fikk jeg skikkelig hudforkle,og tok en bitteliten bukplastikk nå i februar 08. gått ned til 75 kg rett før den=) er superfornøyd med meg selv nå=)møtte drømmemannen sist sommer og vi bor ilag nå,skal forlove oss og gifter oss mest sannsynlig 2010. men planlegger nå å få barn sammen,men jeg er livredd for å ødlegge kroppen min igjen,om jeg skal si det på den måten....så ønsker å gå ned noen kilo til så huden min har litt å strekke seg på under en ny graviditet,legen anbefalte også dette, og jeg må passe på å ikke gå opp mer en det vanlige,alstå ikke chips,brus og nett det som passer meg mat=)

så derfor er jeg her da,har jo verdens beste motivasjon da,et litte gull til=) fjerner spiralem i november,så må prøve å gå ned til des/jan om det klaffer fort.

håper jeg er velkommen=)

cm:173

startvekt 23.09: 75,5 kg

ønskevekt: 68+/-

hører nok til de som veier seg hele tiden...men skal ha fast veiedag om tirsdagene sånn ca=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

hei! tror jeg skal oppdattere, jeg er altså tjukkebolla jeg da, har byttet nick, for jeg har blitt gravid igjen!!

 

så var det dette med vekta da! skal bli et strev å unngå for mange kilo..

 

første tanke er null snop, fra nå av er sjokolade og brus osv forbudt.. største jenten min har bursdag snart da, så det blir mye kakebaking og to tre fester faktisk, så det blir en utfordring å holde seg unna, litt må jeg jo smake, men fristelsene blir enorme må jeg rekne med. Har allerede tenkt at jeg må sende kakerester med besøket hjem.. hehe, for er det i hus kommer jeg til å slite!

 

mosjon, kan IKKE bli sofasliter, not not.. så får vi se da, hvordan dette skal gå, jeg nekter å bli en hval :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gratulerer så mye. Hvor gammel er de du har? Går sikkert bra med vekta så lenge du passer på hvor mye du putter inn og mosjonerer. Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse. hvor mange barn har du fra før?

tror nok du klarer dette kjempe fint.får jo litt ekstra motivasjon når en tenker på at ett nytt barn er på vei.

 

jeg veiet meg i dag og det ble 82,2, er kjempe fornøyd. kanskje jeg klarer å komme ned i 80 til jul. men det blir nok litt verre framover nå med så dårlig vær. jeg pleier jo å gå ca en times tur hver dag. må nok kjøpe meg regntøy. dårlig vær må jo ikke være hindring.

 

hvordan går det med dere andre. hva er vekten blitt nå og hva er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

ny vekt i dag 80,4. har byttet ut vanlig brød, med rugbrød, ser ut til at dette har hjulpet meg litt.

ser ut til at jeg klarer målet mitt til jul.

dere andre da, er dere i mål? er det bare jeg som er på denne "tråden her igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei:) Så lenge siden jeg har vert her inne. Vekten stiger gjevnt og trutt... men akk ja..

 

Jeg har to barn fra før, dette er mitt tredje barn. Eldste jenta er 5 år, minste jenta er 20 mnd. Hun har bursdag noen dager etter termin, så det blir akkurat 24 mnd mellom minste jenta og GUTTEN som er i magen min nå:)

 

Jepp, vi får en gutt denne gangen, så nå tenker jeg at vi sier oss fornøyde med barneflokken vår:)) Så, jeg ser frem til å slanke meg "en gang for alle" etter dette svangerskapet. Med vissheten om at jeg ikke skal gå gravid flere ganger, tror jeg det skal bli "lettere" å nå match vekten. Jeg mener, motivasjonen vil være på min side, da vektreduksjonen ikke potensiellt blir "bortkastet", sånn om jeg skulle bli gravid igjen og fyke opp i vekt..

 

Dere har vert kjempe flinke, og jeg ser tråden er lagt død egentlig, det betyr vel at dere alle er fornøyd med vekta!! Gratulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...