Gå til innhold

greit, da er jeg igang.. nå binder jeg meg på denne tråden her, så nå er det ikke lov å gi opp for min del. her skal jeg plotte inn mine ukentlige veiinger osv:)jeg er 175 cm STARTVEKT: 89 kg


ojoj, NÅ er det liv i leiren!!

Anbefalte innlegg

jepp.. og målet er litt så som så, tenker ned til 70, selv om jeg var 62 da jeg ble gravid med Kine. men 70 først, og da tenker jeg hard trening altså, vil bli STERK nå, og som kjendt veier jo muskler litt, så om jeg skal bli 62 igjen på død og liv vet jeg ikke, var egentlig ganske rangel med den vekta, så, det viktigste målet er en veltrent kropp, en sterk og solid en, som er uten smerter her og der.

 

så, nå skal kiloene av, og jeg skal bli en supersprek tobarnsmamma!!!

 

 

ønsk meg lykke til!!!

 

neste veiedag blir fredag neste uke tenker jeg, de som vil hive seg på her er selvsagt hjertelig velkommen!! (håper flere blir med!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir med, er 69 og SKAL ned til 60 kg (helst58) Jeg er 165 så nå vekten er litt for mye for lille meg....Hva spiser du å hvor mye trener du for å nå målet ditt??

 

Lykke til!!!!Dette skal vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med, men veier meg på lørdag. Har allerede holdt på ei uke. Er 180 cm og startet på 98,6 kg. Etter ei uke kom jeg ned på 95,8. Så er spent på lørdagen som kommer.

Bruker kun trim og sunt kosthold.

Første delmål er å komme under 90.

Målet er under 80 og drømmen er 75.

 

Så får vi bare håpe viljestyrken holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere to!! så bra dere henger dere på:))

 

 

her er mitt utgangspunkt :

 

jeg har drevet på siden nyttår og fomlet og famlet og egentkli ikke visst helt hvordan jeg skal gjøre dette her.. vert sulten og skuffet og sprukket og mere skuffet og trent, moderat til "mere moderat" og gitt opp og mere skuffet igjen.. sliter med en forbaska rygg, fikk akutt lumbago (hekseskudd) noen mnd etter fødsel, og den var av skikkelig ille sort, kiropraktoren vurderte å ringe etter ambulanse til meg etter første behandlingen for jeg kunne ikke rikke meg fra benken jeg lå på... hehe, fikk karret meg hjem på et vis og etter ca 10 behandlinger kunne jeg stå/gå i vanlig oppreist stilling, så, "kroppsspøkelset" spøker i bakhodet hele tiden, smerte smerte smerte styrer veldig mye av hverdagen og begrenser bevegeligheten min. går myye bedre nå, men har gått i rykk og napp. helsen har vert slem med meg egentlig helt siden i fjor sommer da jeg fødte, og alle trene opplegg har endt med sengeligging (ikke pga trening, men har vert fucked i ryggen, og syk MANGE ganger) som har gjort meg senge liggende i uker av gangen og sabotert vektreduksjon og motivasjon..

 

så da, nå etter nyttår, har jeg holdt meg frisk, men nå har liksom motivasjonen vert så som så. eller, ønsket har vert sterkt, men jeg har famløet i mørket og gått rett i veggen gang på gang. men nå som våren har kommet, "ser jeg lyset" ( hehe) og klarer å sette meg større mål og motivere meg selv på en helt ny måte, nå har jeg bestemt meg, det endelige målet med slankingen har jeg satt et tidsperspektiv på til neste sommer, altså om ca ett år skal jeg være nede i 70/ 65 alt ettersom. kan hende jeg kommer ned til den vekta lenge før (??) men den skal stabiliseres der også, og denne gangen har jeg ikke gjort meg blind på vektreduksjon i seg selv, denne gangen er motivasjonen først og fremst helse, altså mindre smerter (smertefri!!!) sterk og smidig kropp sundt kosthold og ettehvert røykekutt. jeg vil være sunn og leve lenge og godt!!

 

 

hehe

 

AMEN

 

hehe:))

 

flere som føler seg frelst og ved friskt mot?? hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo fint å ha noen flere å kjempe med. Har også neste bikinisesong som mål. Så da får vi håpe vi er tynnere og strammere i fisken til da.

Er kraftig bygd, så har aldri vært noen spinkel sylfide. Men etter første svangerskap ble jeg supertynn. La bare på meg 6 kilo, og hadde gått ned 10 før jeg dro fra føden. Det gikk bare nedover, og endte vel en plass mellom 70 og 75. Men så kom sv.skap nummer to og ødela hele greia. He, he... Så nå sitter jeg her og veier like mye som da jeg var høygravid med nummer to. Det skal det nå gjøres noe med. Har lagt om kostholdet. Trimming har det blitt så som så med, da vi står midt i flyttekaos. Men skal ta det igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei auro! 3 kg på en uke er jo mega bra!! du er flink:)) jeg drikker på NOKA kuren, og spiser ett til to vanlige måltid dagen også da, så kombinerer. det føles supert! har gått på den i ca 1 uke, og duverden, energien min har hoppet i taket, så det er helt tydelig at den er bra sammensatt og helt ypperlig som måltidserstatter. helt opplagt at jeg får det jeg trenger i det pulveret der, til motsetning av hva jeg har fått til med mine matvaner. har ikke følt meg så kvikk og opplagt på lang lang tid, tør jeg si på kanskje to år?? jeg ble sykemeldt tidlig i svangerskapet, altså høsten 2006 og har vert syk og syk og atter syk i omtrendt to år nå, så nå føler jeg at livet mitt kommer tilbake her, og det er sinnsykt deilig og motiverendes! som sagt har jeg vert frisk siden nyttår ( BANK I BORDET!!) og først nå har jeg virkelig overskudd til å trene meg tilbake til den energien og formen jeg trives med. Trener nå hver dag også, og siden trimsykkelen min er rar, noe galt med den, så bruker jeg baderoms krakken til eldste jenta mi og trener step. svetten siler!! og det feteste av alt, er at de dagene jeg trener step, er jeg så godt som smertefri resten av dagen (vertfall veldig reduserte smerter) og det er ingenting som er mere motiverendes enn det. det er derfor jeg har trent stort sett hver dag siden jeg tok krakken frem

 

og den krakken forresten, er et supert tips for alle som ikke bruker treningsstudio av ulike grunner, og som ikke har noe treningsapparat hjemme.

 

i morgen er det veiedag for meg... spendt på å se. når skal du veie deg da auro? på lørdag? da må vi stå ekstra hardt på i disse dagene så blir vi enda mere motivert til å fortsette når vektpila smiler til oss:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan går det med deg nå da blomstersmå?? :))) til spørsmålene dine har jeg begynt på NOKA kuren da alle mine spise sundt forsøk har blitt mislykket pga manglene resultater og et VANVITTIG matsug hele tiden. har nok ikke nok kunskaper om å sette sammen riktig "diett". så langt er jeg kjempe fornøyd med NOKA for jeg blir mett, og har ikke sug etter verken søtt eller salt, så for meg er det tydelig at den inneholder alt det riktige jeg trenger, da energien har hoppet i været i løpet av denne uken!

 

ellers trener jeg da step på krakken til jenten min hver dag samt sittups og ryggøvelser som jeg lærte av fysioterapauten min under og etter svangerskapet. veldi gode øvelser for meg vertfall, reduserer smertene mine mye! og det i seg selv er tydelige resultater for min del, så kan vekten krype nedover så sakte eller fort den vil for min del, den generelle livskvaliteten min er allerede mye bedre og det er grunn til å feire og stå på videre:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på sunn mat. Det blir mye knekkebrød. Et til frokost og et til lunsj. Spiser det samme som resten av familien til middag, bare mest grønnsaker. Blir jeg mer sulten blir det frukt eller yoghurt. Drikker masse vann. Går ikke rundt og sulter, og er eller ikke spes sugen på noe godt. Prøver å ikke spise noe på kvelden.

Har tenkt å melde meg inn i et treningssenter. Skulle gjerne ha strammet opp litt her og der og fått bedre kondis. Vet ikke om jeg skal drøye det til etter sommeren eller ikke.

Skal veie meg på lørdag ja. Nærmer meg nok 94 nå. Og det skal feires med litt pizza.

Lykke til i morra. Skal krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje for å blande meg, men du et tilsynelatande for lite mat og for få måltid. Du bør i tillegg til dei tre måltida, ha to mellommåltid (for å auke forbrenninga). Du bør nok også ha minst to knekkebrød til lunsj, eller eit knekkebrød og ei frukt eller grønnsak.

Når det gjeld innmelding på treningsstudio kan det vere veldig greit å gjere det no. På våren og sommaren er det mindre folk, og det er jo litt greit for nybyrjarar. Du får også moglegheit til meir rettleiing frå treningsinstruktør når det er mindre folk der.

 

Eg skal ned 6 kilo. Har tatt av ett denne veka (på ketolyse). Eigentleg vegedag i morgon, men greide ikkje vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, har faktisk tenkt på det. Vil jo ikke spise så lite at forbrenninga stopper opp. Får prøve å presse inn litt frukt og grønt innimellom. Men er under tilsyn av lege, da jeg håpet å få slankepiller pga arvelig hjertesykdom og BMI over 30, men har ikke fått ennå. Skriver kostholdsdagbok, som han har sett, og skal tilbake i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du spiser altfor lite.

Jeg spiser 5 måltider hver dag, 4 brødmåltider, med 1 skive pr måltid evt 2 knekkebrød. Middag bestående av ca 200 gr fisk/kjøtt/kylling, 100 gr potet/ris/pasta og masse grønt (spis så mye man orker) Til hvert måltid spiser jeg klibrød el fibertab, skal spises først. Spiser i tillegg 2 frukter, prøver å spise de etter måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 14 kilo på 15 uker, så det funker.

Jeg sykler og går mye tur, jeg trimmer hver dag, iaf 1 gang om dagen. Har hund, så får en del "gratis" trim der, bikkja er også på slanking, så da er vi jo to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer! da har jeg hatt min første veiing etter starten i forgie uke, og er nå 87 kg:)) glise glise:)

 

litt over en uke siden jeg begynte da, men altså 2 kg ned:) jepp! fornøyd! og formen er fremdeles knall. masse energi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt tidligere, så har jeg tenkt å gjøre noe med det. Grattis med den fine nedgangen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, denne var til Tamira. Men grattis til deg og Kine. Du har vært flink. Håper det fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra :-)

Har hatt dager med konfirmasjoner og div nå, skal ikke veie meg igjen før etter 17 mai. Skal hjem til mamma på ferie en uke snart nå, blir bare tull med spising da, og litt må man jo unne seg innimellom.

Stå på jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

94,0 !!! Veldig godt fornøyd. Og slapp av alle sammen, jeg spiser nå mer/oftere. I kveld skal jeg skeie ut med hjemmelaget pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! auro! gratulerer med uken som gikk:) hehe- eller hva sier man? hehe, godt jobba iallefall:) blir optimist av å være "sammen" om slankinga, men hvordan går det med deg da blomstersmå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, en oppsummering, da er det oss her som har hivd seg på foreløbig:

 

 

tamira

mallefisk

auro

blomstersmå

tjukkebolla

 

lykke til i uken som kommer da folkens, oppdattere etterhvert da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med på denne tråden. Begynner i morgen og vet ikke helt hvordan jeg skal klare dette uten oppmuntring og noen å "stå til ansvar for" om man kan kalle det det.

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg veier nå, men regner med at det er midt på 90 tallet et sted. Jeg er bare 164 høy så det er ikke noe særlig. Jeg er i utgangspunktet tung og 70 kilo er nok det som passer best for min kropp. Greit jeg er overvektig men jeg er ikke sånn bælfeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sju dagar på ketolyse har eg gått ned 3,2 kilo. Jippi! Sjølv om det ikkje går like fort i fortsettinga reknar eg med å vere i mål før juni. Då gjeld det å halde vekta. Gidd ikkje slanke meg fleire gongar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du på ketolyse kur?

Altså, jeg vet man skal avstå fra alt over 15 gr karbo, men åssen i alle dager klarer dere å spise egg hver morgen? (f.eks), og lage salater til flere måltider om dagen?

 

Spiser dere virkelig ikke brød, knekkebrød, ris, poteter osv?

tror ikke jg hadde klart meg et liv uten gitt.

 

Vi er skapt for å spise det Moder jord har gitt oss!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg et eit spesialbrød med kun 1,5 KH per skive(oppskrift på ketolyse.no) Eller så et eg ein "frukostlapp" laga av egg, cottage cheese og ost (steiker mange om gangen) med pålegg. Salat til lunsj. Vanleg middag utan potet/ris/pasta og ei skive/lapp igjen til kvelds. Veldig kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rosalille og sjarmtrollene!!! så bra at du blir med, ja, nå må vi stå til ansvar her!!! hehe, har du funnet ut hva startvekten din er da? tenkt ut en plan kanskje? trim tror jeg er viktig uansett hvilken taktikk man legger seg på- gleder meg til å slå følge med deg:))

 

jeg har tjuv tittet på vekta, ikke like stor nedgang som første uken, men har tenkt som så, at det skyldes all treninga, for trener hardt nå (synest jeg selv vertfall-- hehe) og muskler som vokser, ja, da går vel ikke vekta like fort ned?? måler nemmelig med målband på strategiske steder, og lårene har krympet 3 cm på ca to uker, så det må jo bety at treningen viser resultater allerede:)) fint å måle seg med målband, så mister man ikke motet om vekta snegler seg nedover.. kan man telle millimeterne i tillegg til grammene- hehe:))

 

hvordan går det med dere andre nå da??

 

og blomstersmå: har du feiget ut??!!!!!!! ???? :) neida, bare tuller, men hvor er du henne?? hva skjer? går det bra??

 

stå på videre da folkens:)) kom å fortell hvordan det går, kjipt som godt, skriv det ned da:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag, og det går fortsatt nedover og formen blir bedre. Sykler til og fra jobb og går tur med bikkja.

Ny vekt 92.8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...