Gå til innhold

Å herregud, theshapeofamother.com!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sant? Jeg fikk mine første strekkmerker da jeg var 17. Da veide jeg 49 kilo, var over 180 høy og fikk behandling for anoreksi.. MEn det er klart jeg var overvektig siden jeg fikk strekkmerker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du såret meg ikke, men jeg syns du virker litt selvgod og unødvendig dømmende.

Ekstrem overvekt er en ting, ja da kan man skylde på livsstil. Du sier at med sunn kost og trening så klarer man å få en bmi under 25. Men jeg trives godt med 27 jeg! Og det koster meg både trening og sunt kosthold.

Kan man se på folk om de er sunne? Jeg kjenner flere kjempe pene, slanke jenter som omtrent ikke spiser annet enn smågodt og epler. Flere av dem røyker også. Spenstig kropp har de, og det er ingentign i veien med holdningen heller. Ikke misforstå meg, jeg er stor tilhenger av en sunn livsstil. Men gener spiller også en stor rolle her! Jeg er veldig heldig med huden min f.eks. og den hadde neppe blitt styggere om jeg hadde spist dårligere. Litt forståelse for at ting kan være situasjonsbestemte er grei å ha...

Det skrives jo om at dagens ungdom er slappere osv. Men jeg har inntrykk av at dette er i endring. Ungdom spiser salat og jogger nå, det var det ingen som gjorde da jeg gikk på skolen. Da gikk det i cola og loff... At en 17-åring har lut rygg trenger heller ikke å bety at vedkommende ikke trener! Det kommer ofte av at en ungdom har vokst veldig fort, og har enda ikke lært å gå med de nye centimeterene! Det kan også være at vedkommende sliter med dårlig selvtillit, føler seg for høy og vil gjemme seg osv. Ikke døm så fælt! Jeg du har litt for stor tillit til din egen evne å bedømme livsstilen til andre...

Skrevet

Man velger å spise. Om man ser ut som en saccosekk så handler det om hva man har puttet på innsiden. Dersom man ikke har ryggrad til å bære det så bør man ha viljestyrke nok til å slutte å spise. Jeg mener det, og skriver det. Kanskje er det sårende, så gå og trøstespis litt mer.

På den annen side, om du har en BMI på 21,6 så skjønner jeg ikke hvordan du samtidig kan se ut som en saccosekk??? Om du har strekkmerker, så var det IKKE det jeg mente med utsagnet mitt.

Og for å presisere, jeg synes ikke at folk skal skjule seg selv om de har kropper som er merket etter fødsel, jeg synes ikke det er frastøtende. Til og med menn med hår på ryggen kan få gå uten skjorte på stranda om de vil. Det plager ikke meg, og jeg titter ikke på andres kropper overhode. Jeg er ikke misunnelig på noen, og jeg synes ikke synd på noen.

Men vakkert er ikke alt, selv om det er naturlig. Dersom du synes det er vakkert med strekkmerker, hvorfor blir du da så opprørt? Kan vi ikke bare ha forskjellig mening? Omtrent som at noen liker blondiner og noen liker brunetter? Jeg liker best glatte kropper, så får andre finne det vakre i rynkehud. Jeg er helt sikker på at vi har forskjellige preferanser. Og for å si det sånn, vi blir forhåpentligvis rynkete alle som en en dag.

Skrevet

Med mitt første barn slapp jeg unna strekkmerker og så ut akkurat som før. (Smurte meg med hvetekimolje eller hva det het i slutten av svangerskapet).

Lillemor derimot satt litt mer preg på kroppen min.

Jeg var sengeliggende og neddopet på intravinøs kvalmestillende størsteparten av svangerskapet. Å smøre meg var ikke det første jeg tenkte på der jeg lå. (Var dehydrert i perioder og det hjalp nok ikke akkurat på).

Skrevet

Jeg synes ikke at theshapeofamother er dum. Tvert imot. Jeg håper at vi kan godta alle slags kropper og fasonger. Det betyr ikke at alle kropper har de samme verdiene. Jeg er sikker på at man kan lære å elske seg selv, og jeg er fornøyd med meg selv. Kanskje har jeg mer strekkmerker enn alle her inne tilsammen, men siden jeg er fornøyd har jeg jo oppnådd noe andre her ikke har oppnådd. Theshapeofamother forsøker jo bare å få andre til å oppnå det samme. Kan dere ikke heller være glade på mine vegne?

PS. Et spørsmål til ettertanke : Er det viktigst i verden å være vakker? Hvis dere svarer ja på det spørsmålet, så synes jeg ikke dere bør ha barn.

Skrevet

Er det mulig, HI?? Hvordan kan du skrive noe sånt? Du er tydeligvis ikke moden til å få barn, iallefall. Hvis du er i stand til å dømme folks utseende så sterkt som du nettopp gjorde.

Jeg personlig synes det man har oppe i hodet er mer fascinerende enn det ytre. Og da må jeg si at du fascinerer meg ikke stort. Nei, faktisk ingenting!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Men det er jo nettopp den sida er der for...for at folk skal greie å akseptere seg selv ved at andre kommer med positivie bemerkninger. For ellers i samfunnet så hører man: æsj, strekkmerker! Å legge ut bilder av seg der kan være første gang mange av mødrene der inne viser seg nakne på år og dager. Tenk så fint det er for dem å se andre i samme situasjon og å få positive kommentarer.

Du kan komme til å få masse strekkemerker uansett om den sida eksisterer eller ikke, og det kan du ikke gjøre noe med. Om sida ikke eksisterte så hadde du bare unngått å se et potesielt resultat og det gjør du uansett når du velger å ikke gå inn på den. Men for mange av oss som ser slik ut så utgjør denne sida en positiv del av hverdagen, og dermed en positiv forskjell. Jeg håper ikke du får noen strekkmerker...du har allerede unngått det, så sjansen er vel stor for at du unngår det igjen. Og jeg håper at du greier å bygge på selvbildet ditt. Hvis det er til noen trøst så kan jeg fortelle deg at du ikke trenger å føle deg skremt av sida, mine egne erfaringer viser jo at man kan faktisk føle seg mye bedre ved å ha masse strekkmerker enn da man ikke hadde noen. Rart, men sant.

Skrevet

Min syltynne 21 årige SØNN har strekkmerker på ryggen!

Han vokste så altfor fort en periode. Stakkaren ser ut som om han har blitt piska.

Jeg har vært overvektig ved flere svangerskap (og lenge etterpå), og aldri sett et eneste strekkmerke på magen min, og etter 6 barn har det enda ikke kommet.Det er i forbindelse med svangerskap hormonelt og arvelig. Aldri smurt en eneste krem på magen,heller.

Men hadde magen min vært full av dem,hadde det faktisk bare vært et flott bevis på at jeg er mamma, og har båret ungene mine med stoltheten bare ei ekte mor kan ha.

Jeg blir så irritert på samfunnet og kroppsfikseringa!

Veldig ødeleggende for mange.

Skrevet

Det med å smøre seg har jeg ingen tro på. Strekkmerkene er ondskapsfulle og kommer okke som. Jeg slapp unna de denne, men har flere venninner som smurte seg hele veien, men de har likefullt fått strekkmerker. Javel, så er det ikke det vakreste i verden, men om jeg så hadde fått de (og, ja, kanskje kommer de neste gang), så får det så være. jeg har fått barn, og jeg er stolt av det.

Skrevet

Tror du ikke det er sårt å lese alle disse stygge kommentarene om folk med ekle og stygge mager? Dette er folk som har født barn.

Jeg har aldri påstått at jeg syns det er vakkert med strekkmerker. Det er jo gjerne derfor det er så sårt? Folk som ser så perfekt ut som sitter og henger ut oss som har vært uheldige. Jeg liker også best glatte kropper men jeg har ikke en selv. Det syns jeg er trist.

Men jeg dømmer ikke andre for hvordan de ser ut etter fødslene uansett om jeg syns det er fint eller ikke. For vi er alle forskjellige, noen er heldige og noen er uheldige. Jeg er en av de uheldige, og det gjør meg tydeligvis mindre verdt enn dere "fantastiske vakre" i følge mange her.

Skrevet

Monajenten;

Kom hit,du! Strendene i USA er fulle av frodige damer =o)

Jeg går aldri mer i bikini,men det burde jeg faktisk ha gjort. Man skal da ikke skjemmes over kroppen sin??!

Det er bare det,at de ikke lager overdeler som er behagelige for damer med bryst litt større enn Victoria Bechams...

Skrevet

Jeg driter da lang marsj i hva andre velger å gjøre med livene sine, så jeg dømmer ingen. Jeg bare sier at man kan gjøre mye med eget utseende bare ved å jobbe målrettet.

Du sier jo at du trener og lever sunt selv, så jeg skjønner ikke hvor du tror vi er uenige.

Dømmende? Jeg mener ikke å virke dømmende, men trøstende overfor HI. Det er min fulle og hele og sanne overbevisning at man kan forbedre sitt eget utgangspunkt ved målrettet innsats.

Som du selv påpeker : Noen er heldigere enn andre når de får utdelt gener, men selv den mest skrukkete dame kan stråle om hun bare har selvtillit nok til det. Jeg har selvtillit, og tro meg - jeg ville ikke vunnet noe skjønnhetskonkurranse. Jeg er bare fornøyd med meg selv.

Skrevet

Det du sier nå kom ikke frem i dine tidligere innlegg, men da er vi vel enige da:)

Skrevet

Må visst gjenta meg selv: Jeg har IKKE sagt at det kun er ekstremt overvektige som får strekkmerker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg sa at det var de eneste jeg kjente som har det!!

LES mer nøye før dere svarer, folkens!!!

Skrevet

Mindre verdt er man ikke, men som sagt man har andre verdier.

"All beauty must die"

Du må bare lære deg å elske deg selv som du er. Om du snakker om operasjoner og annet, så er det jo du som ikke takler skrukkene. For meg må du gjerne strutte gjennom hele byen med bar mage. Jeg kommer ikke til å lee et øyebryn, og jeg synes ikke det er ekkelt. Jeg synes heller ikke gamle mennesker er ekle fordi om de har skrukker.

Vær fornøyd med deg selv. Fokuser på de delene av kroppen og sinnet ditt du liker og bli et positivt menneske som sprer positive vibber.

Hvorfor misunne dem som har noe du ikke har? Det blir som med penger - man kan aldri få nok, for det er alltid noen som har mer.

Skrevet

herregud som dere overreagerer damer. er da ingen som ØNSKER å se slik ut, takk og lov for null strekkmerker etter 1 svangerskap og jeg priser meg lykkelig hvis jeg slipper unna neste gang

. glad jeg ikke så denne siden da jeg var gravid med snuppa, hadde fått helt angst, men er ikke ferdig med livet selv om man får barn, man ønsker fortsatt å se bra ut. man har behov for å føle seg bra. jeg hadde virkelig ikke hatt det godt med meg selv hvis jeg så slik ut i dag, men det er meg, hadde i hvertfall tatt enormt lang tid før jeg hadde klart å akseptere kropppen min. unner ingen damer å se slik ut, trist at noen kommer sånn ut av et svangerskap. skjønner at det er bittert. bare sjeleglad det ikke er meg. og til HI, jeg er HELT enig med deg. er bare noen har som er vanvittig hårsåre, så ikke bry deg:)

Skrevet

Jeg forsøkte bare å si til HI at det ikke er så stor risiko som man kan få inntrykk av på theshapeofamother.

Og jeg er nok enig med deg i at HI legger VEL mye vekt på at det er skummelt. Det er jo tross alt en liten pris å betale for å få et barn!

Skrevet

Det er jo ikke det jeg mener. Alle er forskjellige og noen er penere enn andre. Sånn er det bare. Men absolutt alle kan gjøre det beste ut av eget utgangspunkt.

PS. Har du vært hos legen og bedt om råd? Du kan få hormontilskudd dersom du har hormon-ubalanse.

Skrevet

mamsen og ML, du snakker om hårsår men du har jo ikke peiling!

Skjønner du ikke at det er sårt for oss som SER SÅNN UT at dere perfekte sitter og langer ut om hvor stygge vi er?

Skrevet

Jeg skrev "ekstremt overvektige".

Jeg har ikke noe statistikk, så helt sikker kan jeg jo ikke være, men det er nok en grunn til at innvandrere fra 3. verden er mer utsatt for fedme enn oss (de spiser fetere, veier mer og trener mindre). Spesielt kan man konkludere slik siden de ikke var overvektige før de kom til Norge.

Det er nok også en grunn til at fedme nesten ikke eksisterte i Norge for 80 år siden. De spiste riktignok veldig fet mat den gang, men de arbeidet fysisk.

Og det er nok også en grunn til at det finnes mer og mer fedme i den del av verden som er industrialisert, mens man ikke ser samme tendens i de andre landene. Livsstil : Stillesittende og fett.

Skrevet

jeg er IKKE perfekt og akkurat derfor er jeg så glad for at jeg slapp unna strekkmerker ol. har litt hengehud, mend et har jeg klart å akseptere. jeg har aldri sagt at dere er stygge, dømmer ikke fok på den måten,men jeg synes det er synd at noen kommer ut av et svangerskap slik, for dere vil jo åpenbarnt ikke se slik at. hva har jeg ikke peiling på, hvordan det er å ha strekkmerker? nei, det har jeg ikke, men merker at min kropp er annerledes nå en før jeg fikk jenta mi. har ikke trent, så det er min egen skyld, mye som kunne vært strammet opp litt, så all applaus til damer som står på og trener. skulle ønske jeg hadde det overskuddet i disse hektiske tider.

Skrevet

Haha, du skulle tenkt litt lengre før du ble gravid HI. Velkommen til oss maltrakterte mødres klubb.

Jeg ser ikke ut måneskinn med kenguruposen min, strekkmerkene mine og alt det andre som fulgte med. Gleder meg til sommeren, da skal jeg valse rundt i bikini for å få deg og dine til å bli mest mulig kvalm og forstyrret! Og HUSK! Bare tre måneder igjen, så er du like fin som megh! Hihihihihihihi...;-)

Skrevet

Men Monajenten, i dette tilfellet sier da sannelig ikke mamsen og ML noe ille. Det er jo forståelig for alle oppegående mennesker at man helst ikke vil se slik ut etter et svangerskap. At andre sier at det fakisk ikke er pent, er neppe noen bombe for noen. Det er litt i samme gaten som at overvekt ikke er bra, eller at knæsj rosa hår ikke er så veldig hipt.

Selvfølgelig er folk glad for at de ikke endte opp slik etter et svangerskap. Jeg er helt lik etter svangerskapet mitt som jeg var før jeg ble gravid, og jeg synes faktisk synd på mennesker som kommer ut av det så hardt. For selvfølgelig er det ikke morsomt. Det er ikke til å legge skjul på at det ikke er det vakreste. Men livet fører ofte med seg mindre vakre ting, noe man bare må tolerere. Det er ingen som snakker om deg personlig. Du kan ikke ta deg nær av det. At jeg kaller en fet og stygg, betyr ikke at jeg kaller alle andre som er fete for stygge.

Skrevet

Det er vel ikke spesielt hyggelig å kalle noen for stygg og feit;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...