Gå til innhold

Å herregud, theshapeofamother.com!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kansje ikke så rart du ikke ahr sett mye av det siden vi som har slike merker er flinke til å skjule oss ;-)))

Nå er jeg ikke den som er værst ramma, men etter tre svangerskap så har jeg litt "sviskemage", ikke mye løshud, men mere "rynker" og strekkmerker.... Har ingenting med hvor mye man legger på seg eller muskelmasse, men arv, hudtype..sånt man ikke styrer selv...

De fleste får allerede merke det etter første svangerskap..så alder har heller ingenting å si der...

Jeg har stramme og sterke magemuskler..godt trent.,.men huda lever sitt eget liv..mulig jeg fikser på det en gang...for man føler seg ikke så vell når alle andre fikser på skavankene sine de også...føler seg lit uglesett da hvis man selv "forfaller"...trist...men sånn er det :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mona

alle de andre damen kan du ikke gjøre noe med, de er der de! alle de andre damene valgte ikke kjæresten din, han valgte deg. jeg sliter også sinsykt med sjalusi, og jobber intenst med meg selv vær eneste dag og utrolig nok så hjelper det. :D Jeg tror han hadde greid det. Alle damer burde egentlig finne en bra fotograf og ta noen bra bilder av seg selv naken. :D alle kan være sexy, selv med de feilene de mener de har. Og uansett hvordan du har det med deg selv er det helt sikkert noen som ser deg på stranden og tenker, så fin hun var!

og tja, tankini er jo en grei ting. ;D shorts får du ikke lov til å fyke rundt i på stranden. da kommer jeg å stjeler shortsen din. bruk heller et sånn sjal rundt livet eller noe når du skal gå rundt om du føler deg ukomfortabel. Et arr ved navelen? nå får du gi deg rara! Et arr liksom. vil du se keisersnitt arret mitt eller? Eller det utrolig teite arret og hudfliken etter den utrolig dumme piercingen i navlen. hehe.

Skrevet

Jo akkurat nå synes jeg den siden er dum, hadde du spurt meg for 12 uker siden hadde jeg nok hatt et annet svar ;)

Den eneste som ødelegger mitt selvbilde er meg selv, jeg er for gammel til å skulle legge skylden på kjendiser og andre vakre damer.

Jeg synes stort sett at alle har noe vakkert ved seg, men jeg ser annerledes på "skavankene" så lenge de sitter på meg selv.

Tror neppe jeg er den eneste som håper på å ikke få merker heller, selvom jeg ikke reagerer på det hos andre..

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Det er da faen meg ingen som tvinger deg innpå den sida, Mami! At du i hele tatt kaller det en dum side viser jo hvor mye du bryr deg om andre. Tenk på alle magasiner og reklamer...kunn struttende pupper og strekkfrie mager å finne der. Hvor i all verden skal vi som ser anderledes ut enn det finne andre som ser slik ut? Jo, nettopp på den sida. Og det geniale er at de som kommenterer bildene ikke har noe negativt å si.

Vet du...jeg hadde også et jævlig selvbilde før jeg blei gravid, har blitt erta for måten jeg ser ut på barne- og ungdomsskolen, og jeg blei selvsagt en av dem som fikk masse strekkmerker. Jeg var laaaaangt nede i januar i fjor...tenkte mye på selvskading av magen pga strekkmerkene. Men for meg er theshapeofamother.com en fantastisk side, og den har hjulpet meg der samfunnet generelt ikke har vært støttende.

Jeg ønsket meg ikke strekkmerker, og jeg har hatet dem, men jeg reagerte faktisk negativt her om dagen da jeg så en reklame om fjerning av strekkmerker...jeg tenkte, hvorfor skulle jeg fjerne dem? Det er jo ikke de som gjør meg stygge, det er mitt eget bilde på hvem jeg er som gjør meg stygg. Lavt selvbilde=stygg, bra selvbilde=fin. Så nå ser jeg ofte på strekkmerkene mine, og nå driter jeg i om andre ser dem også, fordi JEG ER FIN!!!:-)

Anbefaler deg å se på TVNorge på tirsdager kl 20:30!

Skrevet

lillemanns mamma, holdningene dine viser jo helt klart at du hadde baksnakket henne pga. utseende, før du hadde hørt henne snakke.

Og "de eneste jeg kjenner som har strekkmerker verdt å nevne, er ekstremt overvektige." Begynner nesten å lure på om du har drukket, er det MULIG å være så jævlig trangsynt? Tror du seriøst at alle mødre er vandrende modeller med null fett på kroppen og ingen strekkmerker?

Jeg trodde ikke jeg var ekstremt overvektig med mine 56 kg, men jeg er kanskje det da. Ekstremt overvektig og en sjokkerende stygg og maltraktert mage. Dette blir jo bare bedre og bedre.

Skrevet

Å bruke Rigas språkkunnskaper/skrivekunnskaper mot henne i denne debatten er lavmål! det har ingenting med saken å gjøre om hun kanskje ikke skriver perfekt bokmål.

Skrevet

Jeg hadde også sånn piercingarr, så vanvittig irriterende, hehe;-)

Men jeg har jo et langt arr etter operasjonen, sikkert noe lignende ks-arr, men det bryr jeg meg ikke om. Men det med navlen er kjempestygt. Vet du, send meg mailadressen din på pm så skal jeg sende deg et bilde. Det er akkurat som navlen er delt i to. Nede er det helt perfekt, men oppe er det tjukt og rødt. Ser helt grusomt ut. Du skjønner hva jeg mener når du ser det.

En liten bagatell kanskje, jeg burde jo være fornøyd i og med at jeg har flat mage nå. (men den er ikke så stram lenger som den var da jeg var nyoperert:-s) Men det ser virkelig helt idiotisk ut med den navlen.

Skrevet

Jeg reagerte på at hun sa "de eneste strekkmerkene verdt å snakke om". Finnes det strekkmerker som det er verdt å snakke om da? Og hva skiller disse fra de som det ikke er verdt å snakke om? He he he...

Skrevet

Antar at du henviser til det jeg skrev kl. 23:15, og ikke kl. 22:57!:P

Skrevet

Jeg syns dette blei en veldig ekkel tråd. Spesielt siden jeg vet at mange her har anstrengt forhold til kropp og dte siste man trenger er mer press fra jenter i samme situasjon.

Æsj. Ikke bra. Tror ikke noen av oss trenger å føle oss stygge og ekle, men merker at jeg selv gjør det etter slike diskusjoner.

Skrevet

Det var ikke meningen å såre deg, men å fortelle HI at man ikke trenger å se ut som man er tygd på av et udyr og fylt med saccosekk-kuler etter å ha fått noen barn.

De som får ekstremt mye strekkmerker er uheldige. De fleste får noen, men sånne småstreker er bare søte.

De som blir ekstremt overvektige kan i 99% av tilfellene skylde på livsstil. Ved sunn kost og trening så klarer man å få en BMI under 25, selv om det koster mer for noen enn for andre.

Man kan dessuten se på folk om de er sunne. Sunn mat gir bedre hud og sunnere utseende. Trening gir bedre holdning og spenstigere kropp. Uavhengig av BMI.

Jeg er ikke dømmende, bare observant. Ungdommene her vi bor er mye slappere i fisken enn da vår generasjon var yngre. Selvsagt er det unntak, men noen av 17-åringene har jo lut rygg (og de kan godt være tynne, det er ikke det jeg mener, de er bare så utrolig dårlig trente). Statistikk viser jo også at unge idag beveger seg mindre enn halvparten så mye som for bare 10 år siden.

Skrevet

mona

jeg sender deg emailaddressen min jeg, så kan du legge meg til på msn om du har men nå skal jeg legge meg så vi får ta det i morgen. :D Ja, arrvev er rare saker det gjør akkurat som det vil gitt!

Skrevet

Jeg har vel like mye rett å komme med min spontane og usensurerte reaksjon sånn som HI hevder hun fikk. Jeg er ikke sår, jeg blir selv provosert på at det finnes folk der ute som blir provosert av andres utseende.

Skrevet

Man skulle jo tro at ugler likte å bli uglesett....? Kan det ikke bli litt ensomt hvis ikke?

Skrevet

Herregud, jeg begynner nesten å grine!

SE hva du selv skriver Nøtteliten:

"...man ikke trenger å se ut som man er tygd på av et udyr og fylt med saccosekk-kuler etter å ha fått noen barn..."

Går det an å komme med mer sårende kommentar?

TROR du virkelig at man velger selv å se ut som en som er tygd på av et udyr og fylt med saccosekkuler??? Fy faen, du provoserer noe jævlig. Jeg har en BMI på 21,6, TENK DET DU!! Samme BMI som deg. Jeg har ikke valgt å se jævlig ut, men jeg gjør det likevel.

Herregud jeg klarer ikke være saklig en gang. Jeg er sjokkert over at voksne mennesker kan komme med så mange ekle og stygge kommentarer om ANDRE MØDRES UTSEENDE!!!

Skrevet

Japp. Ble jo bare kaos her. :-p

Skrevet

Herregud så hissig du er da Riga, ro deg litt ned!!

Les innlegget til mami en gang til, så kanskje du forstår hva hun mener med det.

Skrevet

hahahaha..jeg fikk strekkmerker på lårene som 20åring jeg og da veide jeg vel 55 kg og var 170 cm høy. Jajajajajaja! Ekstremt overvektig gitt! *glise*

og gravid var jeg iallefall ikke! ;D

Skrevet

Spesielt med tanke på at jeg er islandsk!:P

Skrevet

Nei det er ingen som tvinger meg til å se på den, og derfor gjør jeg det ikke heller. Men jeg har fått linken tidligere og akkurat nå synes jeg at den siden er dum, jeg har da like mye rett til å synes at det er en dum side som du har til å synes at den er fantastisk.

Og ja, det er kun struttende pupper og flate mager i reklamer osv, men nå er det vel et fåtall som ser slik ut så jeg vil vel ikke akkurat kalle det normalen. Jeg ser absolutt ikke slik ut jeg heller.

At jeg ikke liker den siden sier ingenting om hvor mye jeg bryr meg om andre mennesker hehe, det synes jeg var en rar konklusjon du.

Synes du overreagerer litt her nå riga, så mye fokus som det er på utseende, at man ikke skal være for tykk ikke for tynn osv, det vil alltid være noen av oss som faller inn under en eller annen kategori. Det tror jeg vi bare må finne oss i og heller prøve å akseptere at vi kan være fine på tross av de "skavankene" vi har. personlig er jeg ikke der enda, men håper på å få et bedre selvbilde med tiden..

Skrevet

Hvem sa at du er overvektig? Ekstrem overvekt er såvidt jeg vet benevnelsen som brukes på helseskadelig sådan. Snakker her om damer i 20-åra med slitasjer og kortpustethet osv. Helseproblemer pga vekt, altså. Det må kunne kalles ekstremt uten at noen reagerer. Jeg kjenner et par. baksnakker de ikke nei, nevner ingen med navn hverken her eller over en kaffe. Og de er hyggelige mennesker.

Og jeg tror ikke alle er perfekte, men at de fleste ser ganske alminnelige ut. Men det er ikke mange jeg har sett nakne.

Skrevet

Hehe...Nøtteliten og Bolla Pinnsvin prøver å komme med positive kommentarer til HI, men at damer som har masse strekkmerker og lager en positiv side om det, nei, det er bare dumt!

Skrevet

Jeg ser poengene dine, bare for å ha avklart det.

Men hvor har du det fra ta 99% av overvektige kun kan skylde det på livsstil? Vil gjerne se forskning som bekrefter det tallet :) Mulig du har rett, men det er ikke det jeg har lært :)

Skrevet

Hun skrev jo at det var de HUN kjente da. Ikke deg ;p

Skrevet

Det er ganske mye annet enn sunn livsstil som avgjør hud f.eks. da. Hva med oss med hormonell ubalanse som går med kviser ingenting tar? Det er ikke pga usunn livsstil, heller nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...