Gå til innhold

Å herregud, theshapeofamother.com!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår godt at damer er redd for å "miste" kroppen sin , jeg....Men jeg må si at etter jeg fikk jenta mi er det det siste jeg tenker på. Vi er heldigvs ulike både i sinn og fasong, og at HI synes dette var avskrekkende er en ærlig sak. Jeg fikk ikke den samme kroppen etter jeg fikk barn, men fikk strekkmerker, hengepupper og en mage som ikke ser ut i tåka=) Men å få et barn er verdt hvert merke og arr!

Så ikke noe frekt i det HI skrev, og som sagt kan jeg forstå redselen hennes selv om dette er langt ifra det "værste" jeg har sett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved nærmere ettertanke: magen til hu på bildet er mye finere enn min. Det HI gjør, er å bekrefte mine motforestillinger mot å vise meg ute i annet enn løstsittende klær som skjuler det aller meste fordi jeg er redd for hva andre tror/tenker osv. Så ræva har selvtilliten min blitt, desverre..

Skrevet

Ja, det er skikkelig synd.

Det syns jeg også. Og helt sikkert gulljenten min på fire år som enda har til gode å være på stranden med mammaen sin.

Men dette innlegget viser jo helt klart holdningene til enkelte mennesker. Jeg hadde lav nok selvtillit fra før av, og når jeg får skriftlig bevis på at folk faktisk hadde reagert med sjokk om jeg hadde beveget meg på stranden, da holder jeg meg heller hjemme. Det er jo heller ikke rart at man ikke er komfortabel med sin egen kropp når man møter disse holdningene.

Skrevet

jah, er noe som det der min mage ser ut som.. ligna faktisk endel på hu ene.. utroooolig kjipt, jeg er 22, har hengemage og kommer nok aldri til å gå i bikini igjen.. MEN sånn er vel livet... urettferdig..

Skrevet

Det var sånn jeg leste det :) Som en skrekkslagen aha-opplevelse at løs hud, strekkmerker og hengepupper kan skje hvem som helst, uavhengig av alder :)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg ante heller ikke at man kunne se slik ut etter et svangerskap...over alt i samfunnet ser man jo gravide mager med NULL strekkmerker, og mødre med null hengemage...ja, som om de aldri hadde fått barn. Jeg trodde jeg var helt aleine ved å ha magen dekket full av strekkmerker, i alle fall på min alder da jeg var 19 da jeg blei gravid med snulla og fikk strekkmerkene. På bim-treff sa alle sammen "så fin mage" til hverandre, men når de så magen min sa de: "stakkars deg". Jeg hadde et svært selvbilde, og ikke en gang psykologen jeg snakka med forstod hvor mange strekkmerker det var snakk om, jeg turte jo ikke vise magen til noen etter at legen som undersøkte meg i forbindelse med vesla slitt svangerskap kommenterte at: her var det strukket masse!, da han så magen min.

Det tok tid, men jeg greide å jobbe meg ut av dette helt på egenhånd. theshapeofamother.com hadde mye med det å gjøre...der var det folk som så ut som meg, til og med på min alder! Jeg var ikke aleine, og det beste av alt, jeg er ikke stygg!!! Ja, jeg er full av strekkmerker og jeg har hengepupper og jeg ser ikke ut som noen modell...jeg ser ikke ut som et "gjennomsnittsmenneske", men jeg ser jo ikke stygg ut heller. Hvorfor i helvete skal jeg finne meg i at noen andre blir såpass provosert ut av mitt utseende? Hva har jeg gjort mot deg??? Hva er galt med deg når det blir for tøft for deg å se kropper som min? Er jeg for stygg for deg å se på? Skal du baksnakke meg til venninnene dine om hvor jævlig jeg ser ut?

Det er faktisk helt vanlig å se sånn ut, men man får ikke sett sånne bilder noe sted, og i alle fall ikke i garderoper og på stranda. Folk skjuler seg for å unngå folk som deg som får sjokk når de ser en mage heldekka med strekkmerker. Men egentlig er det folk som deg som skulle holde dere vekk fra stranda slik at vi andre kan gjøre det vi vil uten å bli beglodd av andre og baksnakka!

Skrevet

men mona, du kan jo gå på stranden i sommer?! Æsj, jeg blir sikkelig trist jeg. Jeg skal melde dere alle på how to look good naked jeg!!!!

Skrevet

Det var bare min spontane og usensurerte reaksjon!

Skrevet

Gok er jo fantastisk selv om buksene hans alltid henger nede på rumpa!:P

Skrevet

Så innlegget ditt lengre ned og da forsto jeg din reaksjon. Mye mer virkningsfullt med forklaring fremfor drittslenging:)

Skrevet

Jeg synes også den siden er litt dum, skal innrømme at jeg er redd for å få masse strekkmerker, løs hud osv i dette svangerskapet siden jeg var så heldig å slippe unna sist. Er det virkelig så galt av meg?

Skulle tro at dere som har opplevd dette ville være de som forsto det best, for jeg regner ikke med at dere hadde ønsket dere et sånt resultat dere heller?

Jeg synes kvinner er flotte uansett str og med både strekkmerker og celulittter, men jeg har et forvrengt selvbilde og klarer så og si aldri å finne noe vakkert med meg selv. Nå har jeg verken det ene eller det andre og tørr derfor ikke tenke på hvordan selvtilliten hadde vært om jeg skulle fått enda flere komplekser for min egen kropp.

Og riga, i dette innlegget var du direkte ufin!

Skrevet

gud han er helt skjønn!! heheheeh! Dessuten er han såååå glad i kvinnekroppen. Jeg liker det ved han. Spesielt når han legger hendene på litt runde jentemager og disser litt med den!! <3 Han trenger en stor klem av alle damer som sliter med selvbildet sitt! Fanten ler når jeg glor på how to look good naked og skjønner ikke hva alle damene styrer sånn med, og jeg blir så irritert for alle damer har det sånn som disse damene. Det er alltid noe vi er misfornøyd med og da ser vi ikke alt det andre. Damer vil seg selv så jævlig vondt! Menn ser ikke tendens til måne og hår i nesa de, nejda..de tenker noe sånt som..jaja, men jeg har bra brystkasse da..eller svær **** e.l.. hehe.

Skrevet

Språkmektig er du hvertfall ikke, Riga. Jeg har ikke studert andres kropper så nøye hverken i dusjen eller på stranda. Er stort sett svært lite interessert i hvordan andre ser ut, og sørger for meg selv. De eneste jeg kjenner som har strekkmerker verdt å nevne, er ekstremt overvektige.

Tviler på at jeg kan bli provosert av ditt utseende, så unik er du neppe. Og baksnakke deg? Ja det ville jeg nok gjort. På grunn av kjeften din, ikke utseende. Så hvem har problemet her?

Skrevet

Jeg er gammel og grå, men kroppen min er fin-fin den. Jeg har vært heldig, og har ikke strekkmerker annet enn på siden av brystene (ikke synlig om jeg har bikini på. Magen min har en liten rynke under navlen, men ikke verre enn at jeg synes det kan passere. Og siden jeg trener MYE, så ser kroppen min mer veldreid ut enn de fleste yngre damer UTEN barn. Dagens ungdom er VIRKELIG dårlig trent... Jeg holder meg slank med treningen (BMI på 21-22) og jeg spiser sunt. Brystene mine er selvsagt ikke like spenstige som før, men ikke noe i nærheten av damene du viser til. Så nei - alle ser ikke sånn ut. De færreste ser vel sånn ut etter fødselen, tror jeg.

Skrevet

Herregud Riga! Nå er du rett å slett barnslig!!

Synes ikke det HI skrev var så gale, alle må jo få lov til å ha sine egne meninger. Om hun synes noen av de så maltrakTERT ut, so what? Det er HENNES mening, betyr ikke at alle mener det samme.

Og de fleste som har vært gravid har vel på et eller annet tidspunkt vært redd for å få strekkmerker, eller?

Skrevet

Jaja...skal ikke klage,ser jeg.Jeg er 42 snart, og aldri hatt "hengeskinn". Men det er jo hormonbetinget og ofte arvelig,hvor løst vevet kan bli.

Ekstra vekt har jeg hatt etter alle fødslene, og det er HELT NORMALT.

Faktisk =o)

Synes synd på alle filmstjernene som har fotografene rett i trynet (og kroppen), for å finne en ekstra halvkilo,etter at de har født, for så å disse dem i alle bladene.

Takke meg til for en normal kropp.

med litt ekstra =o)

Var verdt det!

Skrevet

"De eneste jeg kjenner som har strekkmerker verdt å nevne, er ekstremt overvektige"

Den setningen var du litt uheldig med vel:(

Skrevet

Meld meg på, meld meg på, jeg ELSKER Gok!!!! :-D

Han er fantastisk, det skal han ha. Og han ser noe positivt i ALLE! Men jeg spurte mamma om hun trodde at Gok hadde klart å omvende meg, men hun sa nei. Alle andre, men ikke meg:-O Huff, sier det litt om meg eller??

Ja, jeg skal det. Jeg skal jo til syden og jeg GLEDER meg. Men jeg må leve på salat de neste mnd, og trene som f***.......og så håper jeg at jeg kan få korrigert arret på navlen. Da tror jeg at jeg skal klare å kose meg litt ihvertfall. Hvis ikke blir det shorts og tankini.

Det verste med å reise til syden, er alle de andre fine damene. Jeg hater det og blir så jævlig sjalu. Er det ikke trist?

Skrevet

siden er jo ikke dum bare fordi du er redd for å få strekkmerker og slikt? Den viser jo mange former av kvinner, store og små med og uten strekkmerker og cellulitter og annet som vi damer gremmes over på en flott måte. Er det ikke greit å vite at andre damer ser normale ut og ikke som kjendisene eller glamourmodellene på forsiden av magasinene på narvesen?

skjønnhetsidealer forandrer seg gjennom tidene og akkurat nå er det inn med silikon og annet rusk. en gang i tiden var man sexy når man hadde født barn og fått merker etter det.. hva er mest sunt tror du? sånn for ditt selvbilde?hvem ødelegger ditt selvbilde? denne siden? du? eller alle de perfekte der ute?

Skrevet

Dagens "amen" går til Riga.

Det siste innlegget ditt satte ord på manges følelser tror jeg.

Skrevet

synes ikke du er overfladisk. Det er helt naturlig å være redd for å "miste" kroppen etter en graviditet. synd at folk ikke tør vise seg på stranden o.l. Føler virkelig med dem. Og jeg synes det er flott at folk godtar kroppen som den er selvom den er blitt "maltraktert" etter svangerskapet. Men jeg synes virkelig ikke at de har grunn til å skyte deg på den måten noen har gjort her inne.

Det finnes faktisk folk som aldri har sett kroppen til kvinner som har født barn, er det så rart man reagerer med sjokk? Har ikke selv vært på siden, men så en gang ei med skikkelig strekkmerker, jeg blei overraska. Kall meg gjerne naiv, men jeg ser sjelden nakne damer for å si det sånn....

Skrevet

Oj, for en vending dette tar da..

Er enig i at det virker litt uvitende om det kommer som et sjokk at kroppen forandrer seg etter en graviditet.. Og ja, den kan forandre seg mye og slett ikke se så pen ut igjen, men det er nå så..

Oppfattet det ikke som frekt overhode..

Mange sensetive mennesker her inne.. Trist at dere føler at kroppen deres er så ødelagt at dere velger og ikke vise dere uten klær.. For det er ikke det at dere ikke kan, men at dere velger å ikke gjøre det..

Jeg har selv både strekkmerker og hengemage, men det hadde aldri falt meg inn å pakke meg inn av den grunn.. Mange av damene på denne siden har flotte mager i forhold til min..

Magen viser at jeg har båret frem barn, og jeg synes det var verdt det, jeg!!! :-) Hadde gjort det igjen uten å blunke!!

Hvis noen synes det er så fælt å se på, må de se en annen vei. Jeg bryr meg ikke. Vil heller være på stranden med barna mine, bade og prøve å ha et naturlig forhold til kroppen min.. Stygg eller pen-uansett! :-)

Skrevet

Litt dømmende Nøtteliten og Bolla Pinnsvin? Jeg har ikke inntrykk av at dagens ungdom er så dårlig trent, jeg ser ungdom som er ute og jogger, på treningssenteret mitt osv.

Jeg trener også mye og spiser sunt. Likevel hadde du sikkert ment at jeg var kjempe utrent siden jeg har mye høyere BMI enn deg. Kan være greit å ha i bakhodet at man ikke alltid kan dømme livsstil ut i fra kropp...

Skrevet

Vet du hva lillemanns mamma.. Du la inn et innlegg her som faktisk var litt på kanten i forhold til syn på kropper etter graviditet. Du tråkket åpenbart flere på tærne, og kastet en brannbombe inn i et sårt og vanskelig tema.

Hvis du er voksen og moden trekker du deg stille og rolig tilbake, og beklager rett og slett at du såret noen. Jeg synes enkelte har gått over streken i sine tilbakemeldinger til deg, men når du nå svarer Riga som du gjør er du akkurat like ille selv. Det er vel ikke videre konstruktivt, enten man er gravid eller ferdig født.

Skrevet

Og jeg er 32 og har født 4 barn. Veier like mye nå som før alle svangerskapene. Ikke et eneste strekkmerke. Men det ligger i familien å ikke se ut som man har født barn. Og det er jeg selvfølgelig glad for :o)

Jeg skulle heller ønske jeg fikk beholde noen av svangerskapskiloene jeg hehe.

Og; det ser jo ikke ut som om man har jobbet seg ut av det traumatiske med å se "slik" ut etter svangerskap, når man reagerer såpass kraftig?! Snarere tvert imot. Den var rettet til Rigas innlegg og reaksjon. Synes ikke man skal hoppe i strupen på folk fordi man er litt sår selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...