Gå til innhold

TROMSØJENTENE, 9 april


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Huff AS=)

Du har skikkelig fått det nå.... Håper du blir frisk fort!

 

Og enig med Petrine!

Det må da være mulig å tilrettelegge litt for deg, så du kommer deg på fysio Nettemor? Kanskje ikke så bra plasert det stedet, når det er sånn at de som trenger det, ikke kommer seg dit!

 

Kjenner selv det begynner å bli tungt å komme seg rundt, her må det prioriteres nå. Kan ikke både støvsuge, og planlegge tur ut av huset, eller både dra på skolen, og på BIM treff....

Jeg beundrer deg Tone som klarer å ha så mye planer i løpet av dagen!! Jeg blir nesten stressa bare av tanken, hehe =)

 

Enig med du Petrine, bæretreff funker sikkert best hjemme hos deg! Så om du har plass og ork til å ha masse bimmere på besøk så er jo det yppelig =)

 

Nei, da må jeg stikke nesa ned i bøkene igjen...

Vi snakkes i kveld, dere som skal dit!

Il mare... klokken 18.00? Får se om jeg finner det... Men det er ikke sånn super fancy resturang det da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for mange hyggelige bursdagshilsner!

Hadde en fantastisk dag hvor jeg virkelig ble gjort stas på av både mann og venner! Nå venter topp til tå spabehandling (tilpasset gravide) på Essence dagspa. Må gjøre det innen jeg er 8 måneder på vei, så det blir nok trolig til uka. Gleder meg :-)

 

Ser frem til treff og Pilates seinere i dag! Håper bare det verste snæværet gir seg snart...Nå vil jeg ha vår!!!

 

Riktig god bedring til deg AS! Håper formen snart er bedre!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Uff ikje bra, god bedring til dæ... Måtte du bli fort frisk...

 

Ja uff er tungt å komme sæ i mellom! Blir så fort varm æ da, sikkelig de hetetoktene :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med overstått bursdag PIA!!

Jeg kommer meg ikke på treff i dag, for vi skal ikke i mindre enn to bursdager i dag.. Trivelig det :) Alltid godt med kake!!

 

Hvis dere snakker om treff neste uke, håper jeg det blir et dagtreff mandag eller tirsdag. For nå har jeg lyst å komme meg på treff, og treffe dere. Tiden begynner å gå fort nå synes jeg :)

 

Nå begynner det så smått å nærme seg.

Og jeg leste i dag i bladet "Gravid" at det er arverlig fra mor til datter det med å føde for tidlig. Både jeg og broren min er født 4 uker for tidlig.

 

 

Håper det ellers står bra til med dere.

Ser det er flere som er kraftig forkjølet. Jeg har vært det, men er nå på bedringens vei

 

Ha det flott på treff jenter, så sees vi forhåpentligvis på treff neste uke

 

Klem fra mæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Tror jeg kan være med på dagtreff neste uke, om det blir tirsdag=)

 

Olaug : Leste det samme i " Gravid". Mamma fikk meg om mine to søsken før tiden. 3-4 uker før termin. Hun er overbevist om at det samme kommer til å skje med meg. Ikke vet jeg, men forbereder meg på å gå over tiden, så får jeg ha det i bakhodet det at ungen kan komme for tidlig;) Altså, prøve å være forberedt på det meste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter..

 

Kom mæ ikje på treff idag :( E så sliten etter jobb..

 

AS: Kordan ordna du d når du fikk tilrettelegging i din jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :) Æ elske å ha masse planer, bestandig vært sånn, vet at mange andre blir sliten av tanken ja, hehe. Men æ kjede mæ så fort og blir rastløs og er veldig sosial, så liker å finne på mye. Vi e jo forskjellig! Har faktisk kjent litt på at det hadde vært godt å vært hjemme en dag og bare lest en god bok og slappet av i det siste, men slår det fra meg ganske så fort, hehe. Men merke at det e litt tyngre og farte sånn fra sted til sted og gjøre så masse no. Men gjør det no likevel!

 

Supert om du inviterer oss på bæretreff hos deg Petrine =) Vi har no kjøpt bæresele brukt, Red Cross tror æ den hete eller nå sånt. Virka no veldig grei, gikk an å ha alle veia og sånt. Og helt nøytral beige farge. Men greit likevel om vi ikke skulle bli fornøyd så vet vi ka anna vi skal kjøpe. Samme koss ettermiddag det bli for mæ!

 

Dagtreff te uka ja, æ jobbe tirsdag-torsdag, så for mæ passe det mandag og fredag =) Men bare ha treff tirsdag om det passer best for dere andre, æ kommer mæ jo på nok treff uansett, hehe. Noen som har forslag til kveldstreff da? Bare legg det ut på BIM-treff sidene når og hvor. Ikke noe vanskelig.

 

No får æ besøk av ei venninne som e heime i permisjon med sønnen sin. Vi skal trille tur i snøværet og spise kyllingsalat her etterpå te lunsj. Også skal æ møte to fra jobb i ettermiddag og spise tapas, gleder meg! Skal også prøve å få sett den siste episoden av Jordmødrene på nrk.no, synes de episodene jeg har sett har vært skikkelig bra! Ha en fin dag jenter!

 

AS - er du på bedringens vei? :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Tone : JA, nå ser det ut til at jeg er på bedringens vei. Herlig herlig=) Tør ikke si det for høyt da, for da går det vel troll i ord. Holder meg inne idag også, så kanskje den stygge hosten slipper taket. Feberen ble jeg kvitt en gang i går kveld, så glad er jeg for det=)

Viktig dag på uni idag og i morgen, så typisk at jeg blir syk akkurat nå. Jaja, skal ikke klage, for har ikke vært syk på leeeenge=)

 

Jenter : Noen som har erfaringer med brystpumper? Trenger nok elektrisk, da jeg må pumpe meg ofte og leddene mine nok ikke vil ha godt av å foreta dette manuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS=)

Hadde Avent sin, og den funka greit. Men har jo bare brukt den, og kan ikke sammenligne med noe, så jeg vet ikke om den er bra eller ikke....

Men siden du må pumpe masse, så bør du finne en dobbel, altså slik at du kan pumpe begge sider samtidig ;-) Og ja, elektrisk er lurt!

 

Dritt lei snø.... Og det var ikke dette jeg hadde bestilt til dagen... I dag har nemlig jeg bursdag! Så enig med deg AS=) og Pia, april er en fin mnd ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED DAGEN, NURK=)

Planer for dagen?

Herlige april, men stygt vær vi har i dag, da.. Sukk.. jaja, det gir iallefall ikke eksamensfølelse, siden vi forbinder vårvær med eksamen=) Får se det positive i det negative=)

 

Hm... hørt om de doble pumpene, ja. Men, om den skal være elektrisk og i tillegg dobbel, så blir den jo å koste innmarig mye da?! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Nurk: Sa no gratulere me dagen til dæ før idag, men hehe gratulere me dagen :-)

 

Ja uff d hær snøværet, læste at d hadde kommet 30 cm ny snø i natt... :( Ikje no særlig artig d nei!!

 

Vil ha vår... Me masse sol... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Takker for omtanken jenter!! Va ikke klar over det med handikapkort, men blir nok ikke å fær mer te legen denne graviditeten.. Og snakka me fysioterapeuten i går, vi tar et treff annenhver uke fremover.. E jo parkeringsplassa rett utfor der, men e ALLTID fullt! No e det da tre uke te neste gang æ ska dit, sia vi reise hjem neste helg, å da bli det litt lettere å tenk på det.. Bli nok ekstra tungt sia det gjør så vondt med behandling å, æ e jo så låst i musklan etter nån daga sia æ har så mye vondt...

 

Fikk vit i dag at æ ska på møte med sjefen neste tirsdag, så hvis det passe for flest å ha et dagtreff da så bli æ OVERLYKKELIG!! Slipp å kjør heim igjen, men kan heller kom mæ på treff.. Det hadde vært kanon! Å e heller ikke fremmed for treff på fredag, for da har æ jordmor å hadde passe supert å treffe nån etterpå!! :-) E alltid kjekt å møte dokk!!

 

I dag har det vært en lang å smertefull dag, litt ekstra mye sia gubben jobba å ikke kommer heim før seint i kveld, så stakkar JR måtte klar sæ med mæ i dag.. E ikke akkurat så mye fart å spenning... Så no bli det hvile å frustrerte fruer på dvd resten a kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Elise :) Hvordan har du feiret?

 

AS: Så bra at du e på bedringens vei! Når har du bursdag?

 

Ser ut som det blir treff på tirsdag kl. 12 på Dolly dimples på Jekta - Minda skal legge ut på BIM-treffsidene. Og kveldstreff onsdag kl. 18 på Il mare. Flere som har mulighet å møtes på fredag da?

 

Æ har hatt besøk av venninne som e heime i permisjon og hennes sønn idag, det va full fart, så no veit æ litt ka æ har i vente, hehe. Også va æ å spiste tapas på Presis med to fra jobb, utrolig koselig. Godt å gjøre noe når jeg er hjemme fra jobb. Vi sees og høres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka med et treff for oss juni/juli-jenter te uka? Æ og Elise har snakka om torsdag kl. 16. Passe det for dåkker? Kor skal vi gå? Æ har lyst å gå på Cirka, men spørs kor mange vi bli da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: 5 april ble jeg 25.. =) Torsdag i neste uke passe bra for treff=) Må imidlertid da ha bilen, og sambo begynner på jobb kl 1615.. Må derfor komme litt sent på treff, men det går vel bra=)

 

Nættemor : Så plaget du er, stakkar!! sender deg gode tanker=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Gratulere me vell overstått bursdag :-)

 

Nættemor: Uff synd at du e så plaga, håpe på d beste før dæ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra vettu AS :) Skal vi gå på Cirka da eller nån som har et anna og bedre forslag?

 

Så bra at du også kan komme Mallis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen=)

 

Circa høres fint ut for min del=) Tenker det er praktisk å møtes i nærheten av Nerstranda, dersom noen av oss parkerer der ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk allesammen =)

Og grattis selv AS=) Husker ikke om jeg sa det.......

 

Men Cirka er greit for min del! Kjempe trivelig der, og hvis vi ikke får plass til alle, så går vi bare et annet sted. Vi har jo både meieriet, og på byn rett bort i gata ;-) Men det bruker nå uansett ikke å være så mange ute i 4 tiden =)

 

 

I dag er jeg hjemme med snupp, BH er stengt pga vaskedag... Bare så kjipt at det snør sånn. Er ikke helt i form til å springe rundt med snupp på kjelken lenger... Så det blir vel en inne dag, men mye film, tegning og bøker =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Ska sanneli sjekk om æ har mulighet til å være med på treff på torsdag, hadde vært så koseli å vært ilag vi! Ser fram te at flere av dokk kan møtes på dagtid, e litt lettere...

 

Takker for tankan jente, bekkenet mitt e ikke så greit, men æ kosa mæ no veldi me å være gravid fordet!! :-)

 

Sitt her å e svimmel å rar i dag.. Lura på om æ rett å slett e for lite flink te å spis... Så ska prøv i dag å spise litt oftere!

 

Nurk: steng dem bhg for vasking? Jøss.. Her ute så får dem låne lokala på skolen, så ingen stenging her. Men e jo godt å være heime me lilletuppa å da vil æ tru!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kombinert planleggingsdag og rundvask... Ikke vet jeg!

Men i går fikk vi beskjed om å ta med alle klærne hjem, så de fikk hatt rundvask =) Greit egentlig, så får vi gått igjennom, og bytta ut det som er blitt for smått...

 

Huff... nok snø nå..................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

E så lei d været ute no altså... Men som æ forsto sku d være sånt hær vær hele hælga :(

 

Cirka, e d den som ligg rett over den plassen som hete G?

 

Blir rolige daga på jobb før mæ no da, e aktiv sykemeldt.. Sia d va så stort problem og mye at og fram for tilrettelegging..

 

Sjøl om d e stort rom for d hær..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme, det var nå virkelig på tide med tilrettelegging/sykemelding!

Jobber ikke du innen pleie? Mye løfting og sånn?

Må bare si jeg er imponert over de som klarer 8 timers dager ennå, tilrettelagt eller ikke!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Jepp va d.. Men virka ik som d va så lett å få tilrettelegging (sjøl om d e pliktig til å gi d) Så får gå på aktiv sykemeld til neste kontroll hos jm, så får vi se va hun ordner videre..

 

Jobber innen pleie ja.. Mye løfting, men æ har vært forsiktig..

Begynt å bli tungt, så når æ kom heim fra jobb var æ heilt utslitt resten av ettermiddagen/kvelden.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...