Gå til innhold

TROMSØJENTENE, 9 april


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Hei hei jenter=)

 

Nurk : oioioi.. det var tidlig å stå opp! regner med hun ikke akkurat ble trøtt og sovnet igjen? hehe =)

 

Kos dere masse på treff i dag, jenter=) Når dere møtes, sitter jeg i kollokvie å gjør oppgaver før seminar.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei :) Idag e æ LYKKELIG! Diabetessykepleieren synes verdiene mine va kjempefine! No skal æ måle et par ganga i uka for å følge med videre og ringe han om æ lure på nåkka eller får høye verdia. Da skal vi diskutere tiltak, han gjør liksom ting så lite skummelt :) Det e jo snakk om insulin om æ får høye verdia, vet jo det! Men skal klare å holde de fine!

 

Il mare ligger helt nede på kaikanten. Hvis dere går rett ned fra torget til sjøen og så til høyre er det første plassen. Røde stoler og vindu ut mot havet =) Er salsa der hver lørdagskveld, så jeg har vært der før! Tror de selger sushi der, men også anna mat. Det e nedfor Peppes liksom og fiskeutsalget. Passe så fint med treff der siden vi e på pilates rett før på torget. Bedre enn Peppes i forhold til maten for min del tror jeg, selv om de selger salat de fleste plasser da. Må sjekke menyen der i forhold til om æ kan kjøp nåkka eller må spise på jobb før treninga. Forresten tror æ det går an å meld sæ på pilates enda om dåkk vil! To ganga igjen foreløpig, koste 100kr. per gang. Vi trene bekkenbunn og litt styrke. Sitt på en sånn stor pilatesball og bruke litt strikk og sånt. Artig å lære nåkka nytt!

 

Ja, det ble ganske dyrt for min del med så mange treff tidligere, særlig siden æ kjøpte både drikke og mat hver gang! Det e jo absolutt ikke nødvendig og no begrense det sæ sjøl =) Men neste uke spørs det om det bare bli det kveldstreffet på onsdag æ går på. Skal på jobb mandag, onsdag og fredag på dagen. Vanntrim mandag etter jobb. Teater mandag og tirsdag på kvelden. Pilates onsdag etter jobb. Kafè med to venninner torsdag ettermiddag/kveld og så e det jo fredag og helg! Vi er avlastningshjem ei helg i måneden for ei jente med Downs syndrom så ho kommer i helga. Også skal æ på dobbel 30-årsdag lørdag te to venninner, det bli skøy! Gjør mæ ingenting at æ ikke kan drikke faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh kor bra tone:) trur du ska greie å fint holde d lavt:)

 

æ trur ikke æ kommer mæ på noen treff t uka heller, har hjemme eksamen da.. får den på mandag, men ska se kor langt æ e kommet på eksamen til onsdagstreffet.. håpe æ greie å komme mæ dit:) før uka ette der reise æ heim t skjevøy ijæn, så blir lang ti mellom treffan før min del da... e ganske dyrt å fære på så mange treff ja... blir jo roint 150kr kver gang... så æ må nåkk åsså bynne å spise før man fær på treff...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei He Jenter..

 

Nurk: Åjj ja d va tidlig altså!

 

Hos oss gikk plutselig brannalarmen inatt (i den blokka vi bor i), så regne me at hele borretslaget våkna.. Ane ikje kæm som hadde sotte den igang!

 

Men jepp æ skvatt :-(

 

Ka ska dåkker jenter te me i hælga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va ønske om nytt treff på tirsdag neste uke, på Dollys på Jekta senteret!!

E det mange som kan da??

 

Her i helga bli det stilt gitt.. Sigurd har no dratt med fly te foreldran mine som bor utfor bodø, å mannen min ska hjelpe en kompis med å flytte, så æ regne sterkt med at dokk finn mæ her!! :-)

 

HÆÆÆRREGUD SÅ GODT Å FÅ HUSET FOR MÆ SJØL IGJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Å tusen takk Pia for at du sa det om kommoden!!Gikk opp å bestilte en, så får den i begynnelsen av mai, å det e helt passelig!! Da kan æ begynne å kikke på klær å vaske dem å sånnt!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, æ tror også det :) Med riktig kosthold så virke det som det går veldig bra! Lykke te med hjemmeeksamen da! Kjenne du Ingunn som har termin 8.mai? Ho e også fra Skjervøy og reise heim no på søndag. Ho e sammen med Paal Ove tror æ han hete. Vi har no heldigvis nån uka igjen å gå på treff på før fødselen!

 

Passe veldig fint for mæ med treff på Dolly på Jekta tirsdag formiddag :) Æ og Kent-Rune skal ta bilda te fotograf kl. 17 den dagen, det bli stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ e hjemme alene i helga, Kent-Rune e i Levi og står på ski. Guttetur :) Ikveld skal æ på fest på jobben, litt spent på koss opplegg det e, nåkka hemmelig HMS-gruppa har planlagt. Vi kom te å bli lei oss om vi gikk glipp av det...

 

Imårra skal æ møte ei venninne som e på besøk fra Harstad og to andre venninne kjæm på besøk på kvelden til middag og Farmenfinalen! Søndag skal æ på kino med tre andre venninne igjen og se P.S. I love you på kino! Så kjæm min kjære heim igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! Kommoden det e snakk om e en på Skeidar, den hete Cubic.. Vi vil ikke ha vanli stellekommode, fordi æ vil ha en som æ kan bruk etterpå, å den kommoden e utrolig kjekk for den e så stor å dyp i skuffen.. Så ska gubben ta å lag den litt høyere med nån planka å sett hjul på !! Så når vi e ferdi å bruk den på badet så kan lillebabyen få ha den på rommet sitt me klær i.. Vi har den store på badet no å den e bare utroli kjekk å rommeli!!

 

 

Thihi.. No har æ vært oppe på loftet å leka me vogna.... Den har jo stått på rommet der svigers lå, så har ikke kunna gjort så mye med den, men no....... Å så fin den e altså!! Glede mæ bare så innmari te å få en baby oppi den! Særli etter i dag når æ har sotte å kosa med en på tre uke!! Hjelpes så snupp de va alle tre som va der i dag!! Å da æ holdt han lillemann (vet ikke om det e ok at æ legg ut navnet på han her så derfor skriv æ det no sånn bare!! ) så sparka det som bare det i magen!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Ja d va jo lurt... E så usikker på kordan stellebord vi ska ha.. Vil ikje ha et så tar så stor plass, samtidig som æ vil ha et stødig og bra et :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 UKER IGJEN!!!

Skal si tiden har gått fort! Ja, vel og merke etter uke 14, da jeg sluttet å spy =) Nå suser det avgårde mot sommer og babyer, jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi syns den type kommode e veldi ok.. Med ei antisklimatte oppå å så ei stellematte.. Pluss at den var på tilbud no til 899!! Det e jo en kjekk pris.. Får den i starten a mai å det e jo helt supert. Passa så fint! Har en egen balje som lilleknutta ska bade i, som vi brukte te Sigurd, å syns mer om det enn de badebaljan i stellebordan. Men det e jo en smakssak!! :-)

 

Ja i dag har æ faktisk 69 daga igjen te termin! Litt arti hver gang æ kommer "under" et nytt tall... Å neste gang så e æ utrolig nok nede på femtitallet.... :-) Stas!!

 

Gubben kom heim i går etter å ha vært på svalbard hele uka, å Sigurd e på ferie hos mormor å morfar, men æ bli no aleina her igjen gitt sia gubben ska å hjelp en kompis med å flytt i dag... KJEDELI!! jajaaaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter..

 

Jepp enig dær, tia går fort.. Går vell kanskje fortere no også, sia d e så fint vær ute :-)

 

Ja har hørt andre har sagt at d ikje va no særlig før de badebaljan i stellebordet.. Og at man ikje brukte de så længe!

Ikje veit æ, sia æ ikje har brukt d før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia jenter! :) Kommer dere på treff på tirsdag kl. 12 på Dolly på Jekta og/eller onsdag kl. 18 på Il mare?

 

Æ har no spilt inn plate i helga! Til og med synget solo, hehe. Det var en overraskelse på den jobbfesten jeg var på igår, proffe greier. Så nå har SMS en egen sang og musikkvideo. Veldig artig! Ikveld kommer to venninner og vi skal lage middag og se Farmenfinalen, koser meg egentlig hjemme alene! Imorgen må jeg lese litt til eksamen som nærmer seg med stormskritt også er det kino med jentene på kvelden. Håper dere har en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi prøvde det stellebordbadekaret en gang, men likte det ikke.. Pluss at babyan like ofte å få vann over øran... Da minne lydan om sånn som den va inni magen! Å de der knøttesmå baljan funke ikke særli te sånt. Pluss at det va knot å sku ta opp en oljeglatt baby å så få lagt plata over på plass. Men som sagt; noen sverge te dt så må jo være bra for noen! :-) Vi kjøpte heller balje på Obs te 129 kr.. Med ei tropp i bunn så æ slipp å løfte nåkka på den med vann i, veldig ok hvis man e i litt dårlig slag etter fødsel...

 

Spilt inn plate!! Wow så stilig!! Ska si dem kan å lage fest!! :-)

Idag får æ no heldigvis ha gubben for mæ sjøl litt, men regne med han bli å ta hunden med sæ på langtur i det fine været. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi likte heller ikke det badekaret i stellebordet....

Jeg gikk faktisk over til å ta henne med i dusjen da hun har ganske lita! Men mye for at jeg skulle få dusja i løpet av dagen også=P Hun sov jo aldri, og det nytta jo ikke å legge henne fra seg så............

 

Men vi kjøpte etter hvert den balja de har på obs vi og! Kjempe kjekk =)

 

Nydelig vær i dag ja...

Ut en tur må vi.. Men hvor og hva? Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E så fint og få tips i fra dåkker, som har unga fra før! :-)

Men dæm har jo en slags "støtte" på sjarmtroll man kan ha oppi en balje..

 

E vell meninga at ungen ska kunne ligge i den når han/ho bades!

Har dåkker sånn, eller ka mene dåkker om en sånn?

 

Ja nydelig vær i dag, må vell se og få rusla en tur etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så dumt at vi ikke visste det før, vi har jo kjøpt stellekommode for å ha på badet med balje oppi... men men, vi får prøve å se hva vi synes så får vi eventuelt bare kjøpe en balje utenom om det trengs =)

 

Bukta e jo alltids fint da Elise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Håper alle har hatt en fin helg og fått glede av det deilige været!

Her har vi kost oss med god mat, cafétur og tur med hunden :-)

 

Jeg er veldig klar for treff på onsdag kl. 18. Mulig jeg får med meg tirsdagen også, men må se det litt ann. Runder faktisk de magiske 30 denne dagen, så må ordne litt på dagen ettersom vi skal ha besøk på kvelden.

 

Ellers så har vi også bestillt kommoden Cubic etter tips fra Olinebrum :-)

Får den i sluten av denne måneden. Gleder meg til å fylle den opp med masse fine klær og stelleprodukter :-)

Har kjøpt en løs stellematte. Greit om man plutselig får lyst til å stelle i litt ander omgivelser og ikke bare på badet. Kommer også til å kjøpe badebaljen fra coop obs. Nå begynner virkelig utstyrsmanien å ta av...

 

Gleder meg til vanntrim i morgen og treff på onsdag!

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme

Du trenger ikke nødvendigvis sånn geie til å legge ungen på =P

Sikkert noen som synes det er greit, men jeg synes det er like greit å holde ungen mens den bader. Du lærer teknikken på sykehuset, hvor du holder rundt ene armen til baby mens hodet dens hviler på armen din =)

 

Kom oss aldri til bukta i dag...

Hadde tenkt tanken! Men snupp er såååå trøtt, men får ikke sove =/ Så vi har liksom brukt noen timer på det i dag vi.... Og så skya det til =(

 

Jeg blir nok med på treff på onsdag, men tirsdag kan jeg ikke, da har vi seminar fra 12-14..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Okei.. Hehe fint å høre fra andre som kan en del :-)

Man e vell bare skeptisk te d meste, men lærer vell fort!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har sett på de der som man legg babyen i, men syns det bli litt sånn vanskelig.. For æ like å ha full kontroll over den lille!! Pluss at hold man den i armkroken sin sjøl, så kan man bevege kroppen te babyen litt.. Å som sagt, ha full kontroll..

 

Når æ ser mange av de utstyrslistan som ligg rundt omkring så ser æ jo at en del av de tingan har vi aldri opplevd nå behov for.

 

Her har vi kosa oss i dag, bare æ å gubben. Vært å spist kake hos en nabo, vært ute i solveggen å brent litt bål å ellers bare kosa oss inne med å planlegg litt fremover.. Han bli jo 30 straks så i gave skal han få flatskjerm.. Heheh!

No ska vi spise seiiiin middag å se en eller anna film.

 

Grattis med dagen i dag Junibaby! (huska æ rett no fra det æ leste i sted??)

 

Håpe det dukke opp nån på Tirsdag, æ ser fram te treffan! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Nættemor!

Veldig mye unødvendig på disse listene ;-)

 

Og de lange listene med ting man skal pakke med seg til sykehuset! Man trenger jo ikke halvparten, hehe... Jeg må spesielt flire litt av hårføner, og eget dopapir =P Som om jeg skulle gidde å stå å føne meg etter hver gang jeg var å pissa, hahaha ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nættemor :-)

 

Enda en og en halv dag igjen som 29-åring :-)

Runder de magiske 30 til tirsdag. Er derfor mulig at jeg ikke kan ta turen på formiddagen. Mulig jeg må prøve å bake litt til vi får besøk på kvelden.

 

Høres ut som dere har hatt en koselig helg. Tenker det har vært godt meg litt barnefri :-)

 

Ha en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ka treng man egentlig me sæ til fødeavd da?

 

Dåkker andregangs fødende må bare komme me så masse tips som mulig, på alt mulig... :-) Bli gla før d!

 

Vært ei fin hælg, bare slappa av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...