Gå til innhold

TROMSØJENTENE, 9 april


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

 

Har hatt en flott helg.

I går var jeg ved lavoen i Tromadalen, hos "gutta på skauen"

Har aldri vært der før, men der var det jo kjempeflott.

Vi var tre venninner som var der , men tilsammen 5 barn

Var jo kjempebra tilrettelagt, mye folk, og mye sol

En super dag med andre ord!

 

Jeg har og tenkt litt på det med sykehuset.

Dere erfarne her inne har vell tips om hva som er lurt å ta med, og ikke ta med.

 

Jeg jobber tirsdag på dagen, men skal prøve å komme meg på treff onsdag.

Blir trivelig det :)

 

Og du som har bursdag Junibaby

Håper du får en fin bursdagsfeiring!

 

Ha en fin mandag jenter

klem fra mæ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei Pia, æ leste nok bare for fort!! :-) 30 e ingen alder.. :-) Ja skjønne godt du prioritere bursdag, men sku du finne på å komme så ska vi synge en sang te dæ da å!! :-)

 

Te sykehuset så va det ikke mye æ trengte nei.. Kan ikke si det! Heheh! Egen shampo å balsam, å ellers stelleprodukta e jo klart man må ha. Å treningsklær, løse vide bukse å t-skjorte å sånt brukte æ. Å kameraet da..

Te babyen så bli æ å ta med noen få babybodya/skjorte med knyting, ei eller to babybukse (de med høyt liv e utrolig deilig... ), babyteppe å vogna!

 

Men æ stresse ikke med det, for bli det til at bagen bli igjen hjemme så tar Ulf den med sæ neste gang.. De har både vakre sykehusskjorte som man kan få låne, pluss litt tøy te babyen. Å æ regne me dem ikke sett sæ helt på vrangsia hvis man må låne det ned til hotellet, å bare kommer opp med det så snart bagen har kommet. Her bli nok bagen lokalisert, men bli nok ikke å pakke nå i den før æ kjenne at ting skjer. Men blir å lage ei liste å legge oppi i tilfelle det e Ulf som ska pakke den, så han vet ka han ska ha med. :-)

 

I dag kommer Sigurd hjem fra miniferie, veldig rart å vær her uten han.. Men han har hatt det utrolig kjekt da! I ettermiddag kommer han, å det glede æ mæ te!!

 

Å no har æ ringt legesenteret å skal å ta glukosebelastningstest i mårra før treffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

I dag skal jeg til jordmor. Det blir nok bra, har jo ikke vært der siden uke16. Fikk sjokk da jeg gikk på vekta i mårrest, hvor kommer alle kiloene fra???

 

Jeg husker knapt hva jeg hadde med meg på føden sist, men kan jo prøve meg på en liten liste. De fleste bor jo så nært at det ikke er noe problem for pappaen å dra hjem å hente det som mangler.

 

-Noe energirikt å putte i munnen (brukes under fødsel)

-Gode, romslige klær

-Bestemors bombesikre truser i god bomullskvalitet :)

-Ammebh

-Toalettveske med alt du bruker til vanlig.

-Jeg synes ikke det med hårføner var så dumt etter hardangersømmen jeg hadde etter fødsel. Dette kommer jo veldig ann på utfallet av fødsel. Noen revner dessverre mye og stingene kan gjøre vondt. Jeg ble veldig hoven og måtte ha tabletter for å få ned hevelsen. Holdt på å besvime hver gang jeg satt på do..Fikk ikke lov å sitte der alene engang. Så ja, her pakkes hårføner i baggen!

-Henteklær til babyen

-Ammetilbehør kjøpes på sykehusapoteket (salve, innlegg, brystskold osv kan kjøpes etter behov på apoteket på sykehuset)

-Filmkamera, fotoapparat med nok batteri

-Lette sko/sandalertil bruk inne på sykehuset

-Nå kommer jeg ikke på noe mere...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Takk for tips te ka som bør vær med te sykehuset! 10 uka igjen no for min del! Både veldig artig at tida går fort og litt skremmende etter å ha sett på Jordmødrene på nrk.no!

 

Den her uka e det treff imårra kl. 12 på Dolly dimples på Jekta og kl. 18 på onsdag på Il mare. Spørs om vi ikke bli så mange på dagtreffet den her uka... kan nesten virke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...

Jeg både revna og ble klippet, lå å ble lappa sammen i 45 min etter fødselen, men jeg syntes ikke det var noe problem og klappe tørt med papir etter do besøk ;-)

Mista masse blod, så å skulle stå å føne tørt, hadde ikke funka!

Men men, vi har vel alle ulike behov =)

 

Ellers så tenker jeg å ta med toalettmappa, med det jeg vanligvis tar med på overnatting. Romslige kosebukser, romslige skjorter som er lette og amme med og slipperser til dusjen.

(Sokker, egne truser og BH brukte jeg faktisk ikke på sykehuset.... Men kan vel være greit å ha med sånn tilfelle, hehe... Sist var jeg jo ganske sengeliggende de første dagene.)

Synes de er kjempe fin de sykehus skjortene, og de nettingtrusene =P

Bind og ting til babyen får man på sykehuset!

 

Ellers må jo fotoapparat med!!

 

Og noe brus/jus/snaks/frukt eller hva jeg måtte ha lyst på til selve fødselen/eventuelt etterpå, sykehus mat er ikke så veldig spennede...

 

Pappaen kan komme med klær til hjemreisen, greit å slippe å ha for mye liggende på sykehuset ;-)

 

Kom ikke på mer i farta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja som dokk ser så har vi litt forskjellige behov å ønska her! :-) Må jo bare plukke av det man trur, å så får heller noen ta med på sykehuset hvis det mangle nåkka.. (å butikkan stenge jo ikke sjøl om vi havne på føden... Som mannen min si.)

 

Men innesko ja, det ska æ ha med fra starten denne gang, for e hardt golv å vase rundt på i sokkan.

 

Så lenge vi bli flere enn bare mæ på dagtreff denne uka så går det helt fint! :-) Håpa vi klare et te, kanskje på fredag?? Va en kjekk dag å møtes på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, æ kommer no imårra hvertfall og ho CaJenne sa også at ho skulle prøve å huske på det :) Så får vi se hvem andre som dukker opp! Bli spennannes! Æ kan ikke fredag, skal ha kollokvie på jobb til eksamen da, åh, det bli godt å bli ferdig med den! Kan på torsdag da! :) Men har avtalt å møt ei venninne på dagen, så vet ikke når det bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Morsomt å lese hva dere tenker mht sykehusbagen=) Særlig siden jeg i helga har lovet samboeren å pakke snart. Dvs, han vil at jeg skal pakke nå, men har sagt at det blir gjort tidligst 15 mai. Moren min har født meg og søskene mine 3-5 uker for tidlig, så er vel det at sambo tenker at samme kan skje med oss.. hehe..

 

Nættemor: Du skrev at du skulle ha med vognen. Hadde du det med Sigurd? Fortell gjerne litt ang fordelen med å ha vognen med, istedet for å bruke de trillegreiene vi låner der ;D

 

Takk for oppdateringer mht når det er treff denne uka. Satt på uni å leste idag, i det jeg fikk sinnsykt vondt i halsen. Har litt feber også, så føk hjem. Får se formen ann.. År og dag siden jeg var forkjølt ( er det vanligvis i jula, men denne jula ble nok forkjølelsen skremt av all kvalmen og oppkastet), så er vel min tur nå.. hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Dær va kontrollen hos JM unna gjort :-) Alt i skjønneste orden! E jo så koselig å være hos JM, ho tar sæ så god tid, og svare på alt man måtte ønske sæ! :-)

 

Takk for alle de gode tipsene mht til tingene man kan/trenger me sæ til sykehuset!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jo vogna va det ei venninne av mæ som tipsa mæ om. For den e lettere å trill å styr med enn fuglekassan på sykehuset. Men brukte den te sigurd å syns den va helt grei altså!! Så e bare at æ har lyst denne gang.. Å så bli det litt mer "mitt" det som ska ligge oppi der.... Hehe! :-) Sigurd si vogn va utrolig diger å tung, mens den her nye e jo så lett å smidig at ååå... Vanskeli å vente på at det ska komme nåkka oppi den!! :)

 

Godt at jordmorbesøket gikk bra, det e alltid kjekt!

 

Huff, forkjølelse e ikke arti.. Får håpe det e bare nåkka som e innom dæ å som forsvinn straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener ang vognen=) Gleder meg masse til å få et lite nurk som vi kan legge oppi der. hehe.. Slo sammen vognen og pakket den bort, etter å ha glodd litt på den. Må bare innrømme at det var litt vemodig. Kunne godt tenkt meg å ha den stående, slik at vi kunne se på den og glede oss=) hehe.. jaja.. den hadde bare stått i veien enn så lenge=) Gleder oss masse nå.. tenker jo ikke på annet =) hehe..

 

Hvem skal på treff på onsdag da? enn i morgen?

 

Her har feberen gått litt ned, godt er det. Drikker chailatte ( te og varm melk med honning) og merker det gjør godt for halsen =)

 

Fikk forresten pakken fra Sparkjøp i dag. Hadde bestilt gasskluter til å vaske babyen med. De var så mye og gode. Bestilte også " tisselaken", gassbleier som vi skal legge under hodet til babyen, et helseteppe og ammeinnlegg i ull. Ja, og en bukse til meg etter fødselen..

 

Var å shoppet litt på Princess idag. Måtte komme meg avgårde, selv om formen var elendig. Samboeren bare " du er så forbanna sta".. hehe.. Stemmer nok det=) Iallefall..

Kjøpte gasskluter i vasking av babyen ( skal bruke de med grønn kant til oventil-vask og de med gul kant fra Sparkjøp nedentil. Greit å ha fargekoder, iallefall for meg som elsker slikt), badehandle,fleecepledd, flere laken,noen smekker og .. ja, det var det=)

Mamma ringte, spurte om jeg ville ha noe fra princess. Det var før jeg dro dit selv. Hun kjøpte ei dyne til senga, sengehimmel og sengekant..

 

Nå mangler det bare senga, madrass, brystpumpe, flasker og sikkert noen småting som vi ikke har tenkt på.

Hvordan ligger dere ann? Fått på plass det som trengs?

Her er mai og juni eksamenstid, så vi skal være ferdig handlet i løpet av april =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei...

 

Har også fått spar kjøp pakken, fikk den på Torsdag i forrige uke.. Også har vi og vært på princess :-)

 

Hmm kor har dæm "tisselaken" hær, nån som veit? Og Pris?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er mye å tenke på før den lille kommer ;-)

 

Vi har nå egentlig alt vi trenger, og litt til...

Men når engangsstønaden kommer skal vi bestille henge vugge, fisher price vippe stol med masse dingel dangel, lamull til vogn/seng, og tørketrommel =)

Og så må jeg vel ha noen ull innlegg, og sånt småtteri, men det er ikke noe stress :)

 

 

Nå begynner det virkelig å bli kraft i sparkene der inne! Skvetter til, og roper ut hele tiden, hehe... Og jeg tør ikke bøye meg mens det står på som verst... Blir jo redd for å få brist på ribbeina og sånn!

 

Nei nå ble det seint... Må komme meg i seng NÅ!!!!!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Feber og forkjølelse har holdt meg våken store deler av natten, så.. dere får kose dere på treff denne uka=)

 

Nurk : Sparkene er knallsterke her også. Blir nesten litt sjokkert, for trodde ikke de skulle være på grensen til skikkelig ubehagelige for om flere uker. Jaja, bare glad den lille beveger seg :D

 

Ønsker dere en fin dag=)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff AS=)

Ikke noe serlig med sånne forkjølelser! Men man må vel gjennom de og av og til...

Her har nå lille snupp vært plaga med hoste og svette/feber de siste nettene, men vært i grei form om dagen..

 

Og GRATTIS med 30 års dagen PIA!!!

Håper du får en trivelig dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

 

Gratulerer med 30 års dagen :-)

 

Jeg er hjemme i dag, men må en tur til legen. Har fått alt for høy hvilepuls og den hopper veldig av og til. Så jordmor mente jeg måtte få det sjekket og det har hun helt sikkert rett i. Hadde det samme forrige svangerskap, så jeg er ikke bekymret :) Faren er at jeg blir helt sykemeldt, for det har jeg ikke lyst til. Vikaren min begynner ikke før den 28 april heller, og jeg vil jo gjerne lære henne litt opp.

 

Jeg tror jeg skal begynne å handle litt til babyen jeg også. Skal bestille vugge i neste måned så vi er sikkert på å få den til slutten av Juni. Kjøpte litt klær da jeg var på Lindex på lørdag, kjempesøt body og bukse samt en lite lue. Johanne prøvde å få på seg lua, men fant ut at den passet mye bedre til dukka :) Tøybleiene er bestilt, så de venter jeg på. Bestilte gaskluter og vaksekluter fra bleieboden også, de hadde så fine møster på klutene der. Tisselaken tror jeg ikke jeg kjøper før jeg ser om det er behov for det.

 

Huff for et vintervær, jeg vil ha vår!! Og bare veier!

 

Nå skal jeg slappe av med litt presskannekaffe og et nytt blad :-) Ha en god dag alle sammen. Jeg gleder meg til treff i mårra ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Ja, gratulerer med dagen junibaby=) Har også bursdag i april, fin mnd...hehe=)

 

Takk takk for god bedrings ønsker.

Fryktet lenge at jeg skulle spy. Merker at kvalmen drar meg rett tilbake til de første 14-16 ukene der jeg spydde i ett. Prøvde å tenke på noe annet, men det hindret dessverre ikke maten i å komme opp. Håper det er forbigående omgangssyke, og at det forsvinner i det forkjølelsen takker for seg. Hvis ikke, så kan det spøke veldig for tiden framover mht eksamener osv.. jaja.. kan ikke tenke det værste=) En kan jo ha spysyke selv om en er gravid=)

 

Petrine : Koselig det høres ut med kaffe og bladlesing. Håper legebesøket blir som du håper=)

 

Dumme snø.. Var SÅ KLAR for våren!! må bare godta det at været er slik det er. Elsker snø, men når det nærmer seg mai med stormskritt, så får det altså være måte på.. hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei.. :-)

 

Hær er også sparkene kraftige, skvetter også til når nurke dær inne tar sikkelig tak! :-) Men bare artig d..

 

Pia: Gratulere me 30 års dagen Pia... :-)

 

AS: God bedring... Håper at forkjølelsen gir sæ snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :) Er det noen som er interessert i å kjøpe ullklær til babyen? På torsdag kl. 19-21 skal det være et ullklærparty (tror det er i Workinnmarka). Dere kan kontakte Lyanne Stam på 45209449 om dåkk e interessert!

 

Vi snakkes imorgen da dere som skal på pilates og treff! No skal æ lage og spise middag - kyllingsalat. Også skal æ busse te byen i kjole, skal nemlig til fotografen med min kjære! =) Veldig spent.

 

Anbefale forresten Et annet dukkehjem på det sterkeste om dåkk like teater =) Det va knallbra og artig! Gleder meg til ikveld når vi skal se generalprøven på Et dukkehjem. Etterpå skal vi hjem til ei som har lagt ut masse baby/barneutstyr, leker osv. på finn.no og se om vi skal kjøpe noe brukt av henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Ville bare ønske dere et flott treff idag=) Her hindrer feber, halsbetennelse og oppkast meg i å komme. Skal til legen nå i morgentimene.. Vanlig kontroll, som passet bra da formen er slik den er..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker i dag gitt!!! :-)

 

Kan heller ikke komme på treff i ettermiddag, blir å prioritere dagtreffan sia det e lettere for mæ. Så e noen intressert i et til dagtreff denne uka så si fra! :)

 

Skal til fysioen no i formiddag, å grua mæ ja. E langt å gå dit sånn som æ e, å alt gjør jo da vondt, så må finne ut i dag om vi ska trappe ned på besøkan mine der....

 

Gratulerer med vel overstått Pia! Håpa du hadde en fin dag!! :-)

 

God bedring AS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

God bedring AS, håper du snart er frisk og rask igjen :-)

 

Selv er jeg hjemme med en småsyk jente i dag. Hun er heldigvis bare veldig forkjøla, tungt å være i bhg da. Så nå ligger hun på sofaen å ser på barnetv. Jeg skal på jobb etter lunsj, da kommer sambo hjem slik at jeg får tatt meg av en ny spl som starter hos oss i dag. Og så er det pilates og Bim-treff :-)

 

Nættemor: Har du spurt legen din om å søke på sånn handicapparkeringskort? Det har man krav på ved bekkenlønsning :) Blir jo mye lettere for deg å komme til behandling når du slipper å gå så langt. På treff også for den saks skyld :)

 

Ang. bæretreff hos meg så må det vel i grunn bli på en ettermiddag siden de fleste jobber? Jeg må avtale med sambo at han kan finne på noe med J, hun kommer til å bli helt bajas av å være med, blir nok ikke så mye ro til prating da nei :) Evt kunne jeg jo tatt med meg på treff, men det blir ganske mye å bære på. Tror kanskje det blir lettest om vi tar det her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...