Gå til innhold

Tråden 38:)


Amabolla

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen lille frøken!

 

Beina er bedre simba vurderte en lyntur til hudlegen min i dag, men da var det så lite synlig at jeg droppet det.

 

 

Bra du overlevde cat, kjedelig med mer undersøkelser.

 

Hei til dere andre

 

Jeg har fått termin!!

 

Jeg fikk termin 30. 10 mot min 29.10 litt surt at det ble 1 dag når jeg hadde 0 sist så hadde det vært kult med ultermin=menstermin begge gangene når det ble så nære mener jeg.

 

Gøy at jeg er så på skema likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må få tillatelse av min mann til å komme cat. Jeg er så mye på ting på kveld at jeg ikke har fåt spurt enda, svarer snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en oppdatering fra dette holdet:

 

Mye dritt(bokstavelig talt) og litt fint.

Vi har spydritt. Jeg hadde på tirsdag ettermiddag, men ble heldigvis fort forholdsvis bra. G fikk også tirsdag ettermiddag. Spøy overalt. Onsdag hadde han en skukkelig diaré på formiddagen, men spøy ikke. Hørte han ropte fra kjøkkenet: "Mammaaa, Æææææææssss!" Løp inn og der sto han med rompa i været på alle fire i en dam av dritt...

Skulle på jobb i går, for det hadde ikke kommet mer hverken ene eller andre veien, men når G våkna stinka det på rommet! Og ja, ha lå i et basseng av diarédritt inni babysafen. ÆSJ! Mere dritt utover dagen og et par-tre spykuler på ettermiddagen. Vidar kom tidlig hjem fra jobb så jeg kunne være på jobb fra 16.00 til 17.15. Er så lei av å alltid være dårlig eller ha sykt barn. Like moro hver gang man må ringe på jobb og si man ikke kan komme, når man vet at de andre må jobbe dritten av seg og ting egentlig ikke går rundt en gang. Deppe.... Også erjeg drittlei av å vaske gulv og vegger og under etter diverse ekle greier som kommer ut av diverse kroppsåpninger. Også har jeg vondt i hodet. Syt og klag. V har fått spydritt i dag og ligger nå og sover.

 

Så over på det fine:)

G har fått et skikkelig spåkhopp! Det er sååå gøy! Den ene boka vi lånte vettu, Tiny. Han kan så masse som er i den. Mange ting må man legge litt godvilje til for å fortå da, men her kommer en liste med ord han har lært i det siste:

 

Skkl = Sykkel

Toje/Tore = Toget

Daste = Danse

Ptte = Potte og Pute

Baste = Bamse

Bam = Banan

Totta = Youghurt

Skker = Sokker

Esta = Flaska

Sen = Grisen

Pipp Pipp

St = Hest

Seng

Ade = Spade

Såje = Sove

Ja, også litt til.

 

Også har jeg begynnt på NKI Regnskapsskolen. Nettstudie. Fikk tilsendt Brukenavn og passord i dag og har begynt på forkurset i studieteknikk. Veldig lærerikt og kjekt å ta med seg. Studiematriell får jeg i posten i løpet av en uke. Jippi!! Blir deilig å lære noe igjen. Føler meg litt hjenedød for tiden.

 

Så over til dere andre:)

 

Ama, hvordan står det til med alt?

 

Cat, godt du ovelevde. Deilig med saker i rassen når man har bryllupsdag da:D Gratulerer forresten!

 

Skummelt, med det beinet, Herk. Men det var vel kanskje noe rart forbigående bare??

 

Hei, PT!!!

 

Og hei til dere andre:)

 

Det går forresten bra med magen, tror jeg. Er konstant småkvalm og har vondt i hodet, men jeg overlever:)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg MTG , ikke alt var like hyggelig da Dritt og møkk og spy og drit

håper dere snart er ferdig med det!

 

Ja er det ikke gøy med språket. O har sagt mye lenge, men det kommer stadig mer. Han har litt setninger nå også og er kjempe søt.

Særlig når han sier MAMMAN MIN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

begynte å lagre seg her

 

 

Tilla ligger her med orange bandasje og er utmattet av varmen,

Vi måtte finne frem vifter i dag.

 

Håper dere andre har en fin dag.

 

Cat jeg kommer på mandag uten barn(selv om T foreslo at jeg tok ham med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Herk:) Gleder meg til å se deg igjen! Hadde du måttet ta med O så hadde det vært greit også.

 

Tiny og MTG har i grunn lovet meg å komme på mandag, så da håper jeg at de holder det;) For dere som ikke vil handle TP men bare å chatte litt så er det hyggelig også. Man må ikke kjøpe noe. Var det ikke sånn Tiny at alle som møtte opp fikk en liten ting? OG er det ikke litt ekstra siden TP har jubileum den uken som jeg har party?

 

Ting i rassen er sjelden noe jeg foretrekker bryllupsdag eller ikke;)

 

Uffa MTG, høres ut som dere har hatt litt å stri med ja!! Ser for meg en pose med dritt ja.. hihi:)

 

Ingen store fremskritt på språkfronten her nei. Tææææææ er vel det nærmeste spaden kommer et ord og det betyr takk. Så hun er høflig om ikke noe annet.

 

Igår drakk jeg meg spåbrisen på hvitvit. Ikke smart. Vondt i magen i dag.

 

Har i grunn vært litt busy de siste dagene. I dag har vi hatt besøk fra nederland. De dro akkurat bort til pappa nå, så vi skal snart etter for jeg og linea er invitert på middag. Mr T er i byen med kompis J og drikker øl og ser åpningskampen i EM på storskjerm. Jeg må nøye meg å se den hjemme alene:(

 

Kanskje noen vil komme å bade hos oss i morgen? Da skal T og J til rudskogen, så jeg og bølla er hjemme alene på dagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg bare litt kjøligere vær og litt mindre vann i kroppen nå! Får faen ikke sove om natten for det er så varmt på soverommet. Henda verker og jeg føler meg bare som en stor klump!!!! Håper at det forsvinner mye vekt med en gang ungen er ute altså, må jo være mye vann som tynger meg? Så mye kan jeg umulig ha lagt på meg av fett og junk? Jeeezzz.....

 

Bare så jeg har sagt det så reiser ikke jeg noe sted i morgen. Jeg regner meg ikke for noe fast trådmedlem så jeg tar ingen invitasjoner til meg uten at det blir spesifisert at det er til meg, men i og med at Cat etterlyser svar så kan jeg jo svare likevel. ;)

 

Finnes mer spennende ting å ha i stumpen enn legeinstrumenter og bedre settinger enn at det feiler enn noe i mage/tarm...

 

Nå dekkes det til med frokost på terrassen så jeg får vel krøke meg ut. Husker ikke om noe skulle kommenteres, så det får komme siden. 5 uker igjen nå.... phui!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 2 ÅRS DAGEN, ALEKSANDER!!! Blitt så stor og fin gutt atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2 års dagen Aleksander, jammen meg har førstemann ut blitt 2 år!

 

Blir det noen 2 årsfeiringer for tråden for barna våre eller?

O er jo litt feriebarn, så må vel kartlegge om det passer for folket å ta en tur

 

 

Jeg kommer i kveld cat og jeg kommer uten O,

NÅr er jeg velkommen?

Jeg er jo på jobb og drar ikke hjem, å jeg drar direkte, greit å vite når du tåler besøk:)

 

I går hadde O badet Flode, men vi har jo to så det skulle går gret, men

han hadde gjemt den andre Flode så vi løp rundt å lette.

 

Flode lå i garasjen sammen med snøfresen. Ikke første stedet vi lette.

Mens vi lå å lette lå O i sengen sin og ropte MIN MIN og Flode!

 

Når Flode endelig kom hoppende i senga så gikk det 2 min så sov O.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler besøk ganske tidlig jeg altså:) Tenkte å koke noen pølser, så da regner jeg med at du vil ha noen? Må jo ha mat:) Når sånn ca kommer du da?

 

Hehe, ler av flode i garasjen med snøfreseren. Ganske imponert over at dere kom på å lete der i det hele tatt jeg!

 

Vi er ganske fleksible i ferien. Bare kom med en dato i litt god tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oskar er en smule interessert i maskiner og biler og alt sånn, MASKIN sier han og peker på foreksempet fly, og andre bråkete saker.

Ja og så Motorsykkel det er også stas. Tror han er GUTT ja:)

 

(derfor lete i garasjen - til slutt)

 

Jeg slutter jo ¨på jobb 17. og da er det vel kø opp til deg så jeg kan dra herfra da og komme ca 18? om det ikke er for tidlig, jeg kan sitte her lenger jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molsefamilien kommer klokken 17, så tror klokken 18 går greit:) Nei, men er bare å komme når det passer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å. Burde man ikke bare komme tidlig, ta med seg meste av familien og forvente mat? Hvorfor har ingen sagt noe om detta før a?

 

Man KOKER ikke pølser.....

 

 

GRATTIS MED DAGEN ALEKSANDER:))) *blåsemann*

 

Sykt at det er et helt år siden vi rant bort i dalen. Ja for da var det VARMT! Kunne kanskje slått sammen noen barn i år? 1 år er liksom litt mer spes. (ja slo jo til slutt sammen en haug i fjor og da men) bare tenkte jeg da. Evt kan man slenge 3 på en av våre Herk og Ama? Ikke så nøye for meg altså, bare tenkte siden folk er så "lever i tiden og forventer effektivitet" og sånn. Også Blir det de 3 som har dag samme dag? Også får snutt for seg selv om a ikke slenger seg på gutta:)

 

oooooo glemte Tiril-sorry;) Lenge siden vi så Aleksander og nå er vel PT i suyden om jeg ikke husker feil. Og så 2 dager hjemme og til neste sydentur. Kunne kanskje tatt T og A sammen?

 

Bare virker som det ikke er like lett å samle sammen folk lenger...

 

Koooose deg med ferie og fri uten jobb på laptop i varmen som er kald svanine:)

 

Kan nevne at LT har fått klovesyken han og. Også 5 barnesykdom på toppen, bare for å gjøre det komplett.

 

E sier masse forståelig for tiden som MtG ikke skjønner en dritt av.

 

E griner 70% av våkentiden sin hjemme.

 

E er verdens søteste drittunge.

 

E digger å bade og går til han er under..også går han litt til.

 

Nå drar jeg til Cat.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Snutt kan slå sammen sin 2 års dag, men den nye Herkebabyen sin 0 års dag? Hihi.. jeg mener, siden Herk har termin på lilleL sin bursdag:) Eller må jo prinsessetrollet på fjerten feire alene som det bør seg når man er pappas prinsesse og er BORTSKJEMT!!!

 

Finnes det søte drittunger??? Hakke jeg sett..

 

Pølsene mine trekker ikke, liker ikke trekk, får vondt i pølsa..

 

Har ikke hatt en jævla barnesykdom vi, i hvertfall ikke som jeg har oppdaget. Kanskje det rett og slett er det at ungen har vært dausjuk og jeg ikke merket det??? dm!

 

Goooood ferie svanepane!!

 

Liker ikke folk som er på sydentur HELE tiden!!!!!! :P

 

Begynner å bli litt lei supersnusernes superjul eller hva faen den heter!!!

 

Ja, inviterer man fingeren på middag så kommer hele benet!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men da ringer jeg T og ber ham komme med familien tar da med en skadet hund også:)

(Kødda!)

 

 

Siden jeg ikke er mer oppdatert enn det som står over så sier jeg

 

God ferie til svanine og pt.

 

Lurt å slå litt sammen egentlig da. O har sikkert bursdag når alle er p ferie.

 

Ja så får vi vel ta en kombi fødselsdagsfeiring og fødsel i oktober:)

 

Ingen barnesykdommer her heller og O har jo vært i barnehage en stund også. Får bare holde seg unna den 5. barnesykdommen for den er ikke bra for gravide.

 

 

Første gang jeg hørte om den 4. barnesykdommen gikk jeg gravid med Oskar, og nå som jeg er gravid igjen så har den 5. plutselig dukket opp.

 

Så om det blir fler barn på meg blir det nok fler barnesykdommer også!

 

 

Se ju sun folkens,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner :o)

 

Fikk et lite visk i øret her (eller på pc´en) om at jeg måtte inn å ta en titt ;D

 

A var syk på bursdagen sin, så vi måtte avlyse lag... Men men, han er jo bare 2 og skjønner ikke så mye av bursdag, så han vet ikke hva han gikk glipp av og det er jo godt. Var nesten værre for søstra :o)

Men de fleste har vært innom med gaver allikevel og han har fått masse fint sommertøy som vi kan ha med oss på sydenturene og forhåpentligvis får vi litt mer sommer her hjemme også.

 

Som Molle sier blir det mye syden her i sommer. Reiser på lørdag (gratulerer med dagen på forskudd Cat :o)) til Tyrkia, blir der i to uker. Er så hjemme i to uker, før jeg tar med meg begge ungene til Kreta en uke, med to venninner og ungene deres. Da blir det 3 damer, 2 gutter på 2 og 3 jenter på 5, 7 og 11 - det blir nok livlig, hehe.

 

Hva går den 5 barnesykdommen ut på da Herk?

 

Vel, dere får ha finfine ferier alle sammen - er vel ikke så lenge til flere begynner? Synes jeg så noen skrev god ferie til svana - så da har vel hun begynt ballet.

 

Uansett må dere i alle fall ha en riktig så fin sommer alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei PT. Jeg vet ikke hva den går ut på, men det vet vist 1D er noe utslett som kommer på slutten i alle fall som er karakteristisk for denne sykdommen. Det er skummelt om forsteret blir smittet.

 

God sommer til dem som tar sommeren nå

Dere får kose dere i Tyrkia og på Kreta .

 

Jeg skal satse på godt norsk sommervær og reise til Kragerø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der lagret vi vist

 

Takk for sist alle som va hos Cat det var hyggelig å se dere igjen alle sammen.

 

Får be dere alle hit en tur etter ferien for å feire litt kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for sist:)

 

Blir bilferie på oss i år også. Liker det vi:)

 

Hei pt:)

 

God ferie til alle som har tjuvstartet:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har brukt 2 dager på å lese meg gjennom tråden;-)

Og dette er 3dje forsøk på et innlegg:-(

Jeg får data med meg hjem fra Oslo på mandag og håper dermed jeg kan være bittelitt mer aktiv på nettet. Nå waper jeg alt som må skje og det er tidkrevende. Passer meg dårlig siden jeg er en kvinne av tiden og krever effektivitet:-D

GRATULERER så mye til alle 2 barnsmødre in the making! Og ikke minst bursdags *fløytemanner* til alle med dager i disse tider!

Klem fra trønder'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har brukt 2 dager på å lese meg gjennom tråden;-)

Og dette er 3dje forsøk på et innlegg:-(

Jeg får data med meg hjem fra Oslo på mandag og håper dermed jeg kan være bittelitt mer aktiv på nettet. Nå waper jeg alt som må skje og det er tidkrevende. Passer meg dårlig siden jeg er en kvinne av tiden og krever effektivitet:-D

GRATULERER så mye til alle 2 barnsmødre in the making! Og ikke minst bursdags *fløytemanner* til alle med dager i disse tider!

Klem fra trønder'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har brukt 2 dager på å lese meg gjennom tråden;-)

Og dette er 3dje forsøk på et innlegg:-(

Jeg får data med meg hjem fra Oslo på mandag og håper dermed jeg kan være bittelitt mer aktiv på nettet. Nå waper jeg alt som må skje og det er tidkrevende. Passer meg dårlig siden jeg er en kvinne av tiden og krever effektivitet:-D

GRATULERER så mye til alle 2 barnsmødre in the making! Og ikke minst bursdags *fløytemanner* til alle med dager i disse tider!

Klem fra trønder'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...