KR0705 Skrevet 12. april 2008 #76 Skrevet 12. april 2008 Ja helt enig, enklere å høre på slitere som prater om graviditet enn hu som blei gravid på 1 forsøk. kanskje litt urettferdig men.... Jeg også blir lei å vente på ikm, tror det er til mandeg. Men med den syklussen min er det aldri godt å vite. Men i dag har jeg vært litt kvalm, sikkert BARE meg som tenker på å bli gravid hele tida at jeg vil ha symptomer... Jeg tror ikke jeg er gravid den gangen her. Hvorfor skal det klaffe nå, når ikke det har klaffa de andre 16pp??? Men utrolig spennende da. Når har du ikm?
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 12. april 2008 #77 Skrevet 12. april 2008 Jeg er også enig i at det er vanskelig å høre på de som lykkes så lett, og som skryter og ikke snakker om annet enn svangerskap. Siden vi også prøver i hemmelighet er det jammen godt å ha dette forumet. Vi har jo prøvd i over to år nå og KR0705 jeg skjønner hva du tenker på med at hvorfor skal det lykkes nå. Jeg sliter også med den innstillinga, har blitt skuffa så mange ganger at det liksom ikke er noen fornuftig grunn etter min innstilling til at vi skal lykkes nå liksom. Lykke til med IKM, har sett du har testet alt, men det er håp så lenge den teite tanta ikke har kommet vet du:-)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 12. april 2008 Forfatter #78 Skrevet 12. april 2008 KR0705: Er enig med Ema73 jeg, det er håp for deg så lenge tr ikke har meldt sin ekle adkomst... Tr skal ikke komme til noen av oss denne pp!!! Ema73: når har du ikm? Blir det helga uke 16/begynnelsen av uke 17? Når skal du teste? Ja dere, jeg også sliter til tider med samme holdningen... Hvorfor skal det klaffe nå, når det ikke har gjort det før??? Er så fælt å gå og håpe for så å få drømmen sin knust enda en gang.... For det skjer jo hver gang tr dukker opp! Så vi får prøve å muntre hverandre opp, og holde håpet oppe Vi skal greie det denne gangen!!! Sender over litt positivitet og håp til dere andre pergojenter, aner ikke hvor jeg har fått det fra denne pp, hehe men deler gjerne ******************************************************************************hååååååp******************************************positivitet******************************************************* Ha en flott lørdagskveld jenter Nå skal jeg se farmen
Lillegull og spiren Skrevet 12. april 2008 #79 Skrevet 12. april 2008 I dag tok jeg den siste av 5 sprøyter. tok el sprøyta i dag og er veldig spent på¨om det har noe efekt. jeg har tenkt til å ta en test den 1 mai for da har samboeren min og jeg vært sammen i 6 år:) har el 13 og 14 april,så da vet dere hva jeg driver med de neste dagene..he.he:)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 12. april 2008 Forfatter #80 Skrevet 12. april 2008 Oj det blir spennende å se framover da... Ivf oppskrift denne pp, må vel føre til et godt resultat. Håper de sprøytene har god effekt, og at resultatet er et blått kryss 1. mai... Selv håper jeg på et blått kryss neste helg... Dere er nok opptatt de neste dagene, så ønsker deg lykke til med el
Lillegull og spiren Skrevet 12. april 2008 #81 Skrevet 12. april 2008 Tusen takk:) for å være helt ærlig,så har jeg ikke store trua på at jeg får et blått kryss. har ikke en eneste gang på 2 år testen posetivt,så derfor klarer jeg ikke helt å forestille meg det. Heier på deg også masse lykke til:)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 12. april 2008 Forfatter #82 Skrevet 12. april 2008 Jeg skjønner godt at du ikke har tro på at det blir noe blått kryss, jeg hadde det ofte før... De få gangene jeg tok gravitest så var de blendahvite, ingen resultatstrek å skimte noe sted... Da jeg ble satt på pergo, fikk jeg beskjed om at jeg MÅTTE teste ved ikm uansett om jeg ble gravid eller ikke (pga jeg skulle ikke begynne neste kur hvis man er blitt gravid og hatt en blødning rundt ikm)... Det var jo spennende med pergo, men trodde ikke det skulle hjelpe meg noe særlig da... 4 dager før ikm bestemte jeg meg for å ta en test, og jeg så min aller første skyggestrek!!! Testet på nytt etter 2 dager og da var den tydelig positiv, og på ikm dagen var den enda mer positiv!! Mistet desverre i tidlig sa... Siden da har jeg greid å se streker som ikke er der, hehehe... Så den opplevelsen har i alle fall gitt meg håp, greier å håpe og tro mer enn før... Uten den opplevelsen ville jeg ikke trodd jeg noen gang skulle klare det... Denne pp er (som jeg sikkert har skrevet før) min siste pp med pergo, klaffer det ikke nå blir vi sendt til gyn for søknad om ivf... Legen mente at jeg ikke trengte mer undersøkelser (har ikke hatt hsg eller lap) siden den graviditeten i høst viser at egglederne er åpne og jeg kan få det til... Er spent på om gyn er enig i det da, det er jo ikke helt sikkert akkurat... Da jeg var hos gyn etter sa, så virket han som om jeg hadde all verdens tid, noe jeg slettes ikke føler at jeg har... Skulle helst vært gravid for 3 år siden jeg, hehe... Takk for lykkeønskninger og at du heier på meg, trenger alt denne pp!
KR0705 Skrevet 13. april 2008 #83 Skrevet 13. april 2008 Jeg skulle egentlig teste i dag jeg, men regna med at sykehusapoteket stengte seint på lørdager (trodde det var vitsen) men de stengte 17.00. Hm... Vil ikke teste i morra for jeg begynner tidlig på jobb. Kommer til å bli skuffa hvis ikke det har klaffa. Da trenger jeg kanskje litt tid på meg. Hehe... Får teste til tirsdag, da beg jeg på jobb klokk 16.00 så har GOD tid. Blir så spennende... Håper det klaffer... Og da skal den j.... svigermora mi få beskjed om det SIST! Hehe... Har en svigermor som går meg på nervene... Føler jeg ikke er bra nok fordi jeg ikke har barn. Men det SKAL klaffe for alle den mnd her og det kommer til å bli så bra =)
Lillegull og spiren Skrevet 13. april 2008 #84 Skrevet 13. april 2008 he.he må le av meg selv assa....når jeg var hos spesialisten min sist for å få disse sprytene,så sier hun til meg at jeg IKKE må teste med gravid test tidlig,for den kan slå ut posetiv pga av hormonene i sprøytene. dumme meg,i går dagene før el så tar jeg teset bare for morro skylt..har jo sååå lyst til å se om det kommer frem noe på testen,for jeg har aldri fått en strek.. tissa på pinnen og den var først helt blenda hvit,men så kom det frem en lyyyyse rosa strek,,,,ser den tydelig...vet at jeg ikke er gravid,men jeg fikk tårer i øynene å følte meg gravid med en gang,,he,he så nå ble jeg litt posetiv etter jeg har sett en svak strek...selv om det bare er hormonene som slår ut på testen. ja.ja håper jeg tester posetvt den 1 mai da:)he.he
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 13. april 2008 Forfatter #85 Skrevet 13. april 2008 Jeg skulle egentlig teste i dag jeg, men regna med at sykehusapoteket stengte seint på lørdager (trodde det var vitsen) men de stengte 17.00. Hm... Vil ikke teste i morra for jeg begynner tidlig på jobb. Kommer til å bli skuffa hvis ikke det har klaffa. Da trenger jeg kanskje litt tid på meg. Hehe... Får teste til tirsdag, da beg jeg på jobb klokk 16.00 så har GOD tid. Blir så spennende... Håper det klaffer... Og da skal den j.... svigermora mi få beskjed om det SIST! Hehe... Har en svigermor som går meg på nervene... Føler jeg ikke er bra nok fordi jeg ikke har barn. Men det SKAL klaffe for alle den mnd her og det kommer til å bli så bra =) KR0705: Håper du får positiv test på tirsdag... Blir spennende, jeg er jo så spent for hver dag å sjekke bim for å se om du har testet positivt, hehe... Snakker om å bli oppslukt av nettet her ja... Men men... Haha, svigermødre ja, de er ikke så enkle å ha med å gjøre alltid. Jeg har egentlig en grei svigerfamilie, men har også følelsen av at siden vi ikke har barn så er vi ikke like viktige å holde kontakten med... Også er de så overfladiske på en måte. De spør aldri hvordan vi har det, snakker bare om været og ting og sånn... Er aldri noen som spør om hvordan man har det, og det er veldig uvanlig for meg. I min familie gir vi hverandre en klem ofte, og spør alltid hvordan det går med de andre... Prater om følelser og sånn, og det gjør de ALDRI i svigerfamilien, hehe... Tror nok min familie får vite det først her i huset også, men mest fordi de faktisk kommer på besøk... Kommer nok til å prøve å ikke gjøre forskjell, men HVIS min familie får vite det før uke 12, blir det kun min familie. Hans får vite det etter uke 12. Er jo lettere å fortelle det til familien min som spør hvordan det går, enn hans som bare svarer "ok" og aldri nevner det igjen... Hehe... Oj ble langt dette... Baas: Hehe, det der høres ut som mitt første møte med en positiv el test... Jeg tok bilde av den positive el testen og gråt... Viste den til sambo, og jeg gråt og smilte og lo... Endelig liksom... Hehe... Husker jeg da tenkte "åååh så god en følelse dette er, lurer på hvordan jeg kommer til å reagere på en positiv gravitest..." Skulle tro det var en gravitest som hadde blitt positiv sånn som jeg oppførte meg, men det var jo stort for meg... Hadde jo aldri fått positiv el test før... Du skal se vi tester positivt denne pp hele gjengen, først KR0705 på tirsdag, så jeg og Ema73 neste helg, også du 1. mai.... Det hadde jo bare vært helt supert, åh for en fin tanke....
KR0705 Skrevet 13. april 2008 #86 Skrevet 13. april 2008 he he... oppslukt av nettet ja... =) gleder meg til å gå inn på bim for å se om det er noe nytt. Ja,vi får teste og følge hverandre opp her =) denne pp SKAL vi klare det =) vet hvordan følelesen er å se en positiv test, helt ubeskrivelig.
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 13. april 2008 #87 Skrevet 13. april 2008 Å ja jeg stemmer for positive tester for oss her inn altså! Jeg har egentlig lovet meg selv å ikke teste før jeg er på dag 35 i syklusen, men har ikke tanta kommet innen neste søndag, så skal jeg teste da. Har IKM på neste søndag antageligvis. Lykke til alle sammen:-D
LoVeLaDy Skrevet 14. april 2008 #88 Skrevet 14. april 2008 Hei igjen:) Nå må jeg spørre dere som kanskje har litt peiling her. FIkk res. av progesteronprøven tatt på dag 21 i dag.. Den var på 405! Forsto dette var høyt. Er det noen av dere som vet hva det kan tyde på? Gyn sa det kunne tyde på graviditet. Men jeg lurer på hva det kan være hvis jeg ikke er gravid? Og om det da kan være negativt? Håper dere skjønner hva jeg er ute etter:) veeeldig spent nå ja
KR0705 Skrevet 14. april 2008 #89 Skrevet 14. april 2008 Hei LoVeLaDy. Nei desverre har ikke peil,men samtidig tenkte jeg å dytte litt på denne linken her =)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 14. april 2008 Forfatter #90 Skrevet 14. april 2008 Hei LoVeLaDy, ja 405 var veldig høyt!!! Legen min sa at 0-15 viste at el ikke hadde funnet sted, 15-20 viste en el, men en dårlig en... 20-100 viste en god el... Så 405 var jo super bra da... Får håpe det tyder på graviditet da... Har du noen symptomer enda da? Og hvilken syklusdag er du på nå? Har du tatt gravitest eller? Spennende...
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 15. april 2008 Forfatter #91 Skrevet 15. april 2008 Nå går tiden så sakte altså... Er jo BARE tirsdag enda... Jeg kan teste tidligst på fredag... Hmmm... Lurer virkelig på om jeg klarer å holde meg helt til søndag, eller om første test blir avfyrt på fredag... Er så spennende denne pp... Ingen symptomer i det hele tatt!!! Krysser fortsatt alt som fins for meg selv.... Knis.. Hihi...
LoVeLaDy Skrevet 15. april 2008 #92 Skrevet 15. april 2008 Hei:) Jeg er blitt litt negativ igjen her...hehe. Jeg har ingen symptomer annet enn de jeg bruker å ha (pms)...er faktisk ingen forskjell, så har ikke så mye håp egentlig. Er på dag 27 i dag. Har ikke testet, håper jeg klarer å holde meg til iallefall fredag hvis ikke mensen dukker opp. Er du kommet langt i syklus?
KR0705 Skrevet 15. april 2008 #93 Skrevet 15. april 2008 Da har jeg testa igjen. Ingen TR og fortsatt ingen porsitiv test. J... syklus... Får vente noen dager og teste igjen. Skal vi teste sammen til fredag hvis ikke TR har kommet til da???
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 15. april 2008 Forfatter #94 Skrevet 15. april 2008 Ååååh har sååå lyst til å teste på fredag da... Men er samtidig livredd for negativt resultat, er jo vår siste sjangse til å klare det på egenhånd denne pp... Er ganske redd for å ødelegge hele helga med å teste negativt på fredag... Er så vanskelig å bestemme seg. Tenkte jo å ringe legen og høre om de har fått svaret på progesteron blodprøven min på fredag, og da MÅ jeg teste før jeg ringer.. Men vil ha sambo tilstede når jeg tester... Så hvis jeg ender opp med fredag, blir det jo i lunsj pausen hans... Heheh... Vi får snakkes nærmere fredag om den teste-daten!! Hihi... Håper tr holder seg borte fra både meg og deg...
KR0705 Skrevet 15. april 2008 #96 Skrevet 15. april 2008 Jeg har hatt så uregelmessig syklus, så hvis ikke jeg er gravid håper jeg at uka mi kommer i løpet av noen dager sånn at jeg kan beg på ny pergokur. Skjønner at ikke du vil teste på fredag, og ødelegge helga. Skal teste uansett til fredag, så sant ikke tante rød dukker opp da =) natti natt =)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 15. april 2008 Forfatter #97 Skrevet 15. april 2008 Er så vanskelig å bestemme seg. Har sååå lyst til å teste samtidig som jeg vil utsette en evt skuffelse. For klaffer det ikke denne pp, så blir jeg så deppa som jeg aldri har vært før, kjenner det liksom på meg allerede hvor skuffa jeg kommer til å bli. Er skummelt at dette er vår siste sjanse... Men har jo hatt en god følelse denne gangen, så håper så inderlig at det er noe i den følelsen... Håper sånn at det klaffer nå... IKM er på mandag, og har time til legen neste torsdag... Åh det hadde vært som en drøm å kunne fortelle han at jeg er gravid... Skal virkelig drømme om det... Kiler i magen, er redd og spent på en og samme gang... Sambo mener vi tester på fredag før jeg ringer legen. Så håper han kommer hjem i lunsjen...
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 16. april 2008 #98 Skrevet 16. april 2008 Da er dessverre håpet ute her i gården. Jeg spotter på dag 10 etter sannsynlig EL. Lykke til dere andre, håper dere er heldigere enn meg :-D
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 16. april 2008 Forfatter #99 Skrevet 16. april 2008 Åååh det var synd, men... Som legen min sa, man bør teste med gravitest uansett om man får blødning eller ikke, for det trenger ikke være mensen selv om man får en blødning når man går på pergo. Var mange som fikk en blødning rundt ikm uten at det var mens... Så jeg håper det kan være noe på gang for deg likevel... Vi skal jo alle få positiv test denne pp... *grøss og gru jeg skal teste på fredag*
KR0705 Skrevet 17. april 2008 #100 Skrevet 17. april 2008 Jeg har fortsatt ikke fått tr på besøk, så krysser fingrene jeg nå. Jeg skal også teste i morra tidlig =) Både gleder og gruer meg jeg også. Jeg har ikke noen god følelse den mnd her. Tror bare at syklussen min er i ubalanse som alltid. Har bestilt time hos legen til mandag. Off.. vanskelig det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå