KR0705 Skrevet 1. april 2008 #26 Skrevet 1. april 2008 Jeg har også hetetokter til de grader. Men bare på nettene, trodde ikke det var mulig å svette så mye. Alt for varmt unner dyna, og for kaldt uten. Blir sprø. Sovner, men våkner hele tida av at det er for varmt eller for kaldt. Får virkelig håpe det går over snart. Er på dag 15 i dag. Krysser fingrene for alle her inne, selv om jeg egentlig ikke har noe tru på at Pergo hjelper. Litt skeptisk til å ta hormoner,men hvis man blir gravid er det jo vert å gå noen dager med ubehag og lite søvn.. vi får holde denne tråden ved like sånn at vi kan følge hverandre. Ha en fin dag. =)
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 1. april 2008 #27 Skrevet 1. april 2008 Ja jeg er også veldig varm om nettene, men har faktisk ikke tenkt over at det er pergoen. Det har blitt så mildt ute her så jeg har trodd jeg snart må bytte til sommerdyna he,he. Jeg er idag på dag 11 i syklusen. Så jeg tror hvis alt går som det bruker når jeg går på pergo å få el til helga sånn ca. Jeg har heller ikke så veldig stor tro på at det er pergo som skal til for å bli gravid. Det har ikke hjulpet de andre pp jeg har brukt det så jeg tviler jo på om det hjelper nå også. Men men hva gjør vi ikke for å få oss en liten spire.
KR0705 Skrevet 1. april 2008 #28 Skrevet 1. april 2008 ja ikke sant. men det er som en skreiv til meg for noen uker siden, at når man går på perso har man ikke større mulighet til å bli gravid enn de som får eggløsning på naturlig måte. og har man normal sykluss er det ikke dermed sagt at det går på 1 forsøk. er min 1 kur da, så håper jeg slipper å gå på pergo i mange mnd. håper på spire JA=)
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 1. april 2008 Forfatter #29 Skrevet 1. april 2008 Jeg er på dag 13, og har masse hetetokter, både om dagen og om natta. Men som Ema skrev over her, så tenker ikke jeg heller på at det er pga pergoen. Er jo begynt å bli vår ute, og er mye varmere ute... Jeg har jo faktisk opplevd å bli gravid på pergo, selv om jeg mistet tidlig, så jeg vet jo at den kan hjelpe. Håper den hjelper meg denne pp! Men hadde liten tro på at den skulle hjelpe før første kuren... Hehe... Er jo litt større sjangse for graviditet på pergo enn de som har naturlig el, fordi det er større sjangse for at det løsner mer enn ett egg når vi går på pergo. Og da har vi jo flere sjangser til at et egg blir befruktet og fester seg. Sjangsen er sikkert ikke så veldig stor, men det er jo økt sjangse. Står jo i pakningsvedlegget at det er større sjangse for tvillinger når man bruker pergo, fordi flere enn ett egg kan løsne... Jeg kunne gjerne gått på pergo og hatt litt hetetokter noen mnd til, hvis jeg fikk el og _kunne_ bli gravid. Har ikke el av meg selv, så sjangsen er lik null uten pergo. Men man skal jo ikke pakke kroppen full av disse hormonene for lenge pga kreft risiko... Man må jo ha pause av og til... Men etter denne pp blir vi sendt videre, så dette blir nok min siste kur. Håper spiren sitter på denne kuren!!! Krysser alt jeg har for en spire denne pp. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Lykke til med prøvingen denne pp alle sammen... Nå skal vi greie det!!!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 2. april 2008 Forfatter #30 Skrevet 2. april 2008 Dytter denne opp sånn at vi finner den lett når vi vil skrive
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 4. april 2008 Forfatter #33 Skrevet 4. april 2008 Hei Ema73! Hvordan går det? Har du hatt el enda? Her har jeg ikke fått noen positiv test enda, så blir tidligst på dag 17 denne pp... Virker som om el kommer senere og senere for hver pergo pp... Er på dag 16 i dag (fredag), håper jeg får positiv test i dag, for er lei av å teste....
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 4. april 2008 Forfatter #35 Skrevet 4. april 2008 Hvordan går det med dere andre på pergo? Jeg fikk ikke positiv el test i dag heller, så el er visst ganske sen denne gangen... Begynner å bli lite tester igjen, fikk opp feilsymbol på 3 testpinner denne pp!!! Irriterende altså...!!! Så må vel løpe ned på apoteket og se om de har noe fornuftige tester der. Jeg vil bare ha CB digital, for jeg liker ikke å tolke streker... Noen som vet om Apotek1 har CB Digital el tester?
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 4. april 2008 #36 Skrevet 4. april 2008 Jeg har heller ikke fått EL enda, men det nærmer seg merker jeg. Merker det lett på at jeg får mer blank utflod før EL slimet kommer som jeg bruker å ha to dager. Regner med EL søndag eller mandag slik som det ser ut nå. Vi får krysse fingrene at dette er måneden vi skal få SPIRE!!!!! Jeg har også lyst til å skrive at jeg er gravid i dette forumet, og at jeg flytter over til 1. trimester. Det er nesten slik at jeg ikke klarer å glede meg over de som lykkes etter få pp. Jeg blir desto gladere for alle de som har slitt en stund da, som endelig lykkes.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 4. april 2008 Forfatter #37 Skrevet 4. april 2008 Ja jeg har det på samme måte. Jeg blir kjempeglad når jeg leser om slitere som får det til. Når folk skriver inn jubel innlegg om at de har klart det etter få pp, tenker jeg "stakkars meg" heheheeheh... Noen dager klarer jeg bare ikke å lese innleggene og gratulere.... Det er ikke det, jeg unner ingen å måtte vente så lenge på spiren, skulle gjerne selv vært blant de som klarer det på 1. forsøk... Men vi skal klare det denne gangen vi sliterne!!! Dette skal være "sliterne får spire pp", hihi. Jeg gleder meg kjempe masse til jeg kan skrive at jeg er gravid, det skal bli en deilig følelse... Er lei av Bli gravid forumet... Er jo koselig her, men når man er her, så vil man jo videre... Så nå skal vi videre jenter
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 4. april 2008 #38 Skrevet 4. april 2008 er visst litt for lite her inne merker jeg....jeg er ikke mer enn på dag 9 nå da men har faktisk hatt el slim noen dager nå så jeg fatter ikke meteren, pleier å ha el mellom dag 15 og 18, så at det skal lades opp til noe nå så pass tidlig er rart..men sånn er nå kroppen en gang desverre, finner nye måter å lure meg på rett og slett....smat meget lei pergo kurer nå=( har hatt tette eggledere så dette er første etter at dem renska opp inni der....*håpe* mange rundt meg er gravide nå*vil vil vil* lykke til jenter=)*XXX*
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 4. april 2008 Forfatter #39 Skrevet 4. april 2008 Hehe, ja vi kan ikke stole på at kroppen oppfører seg likt hver pp... Hetetoktene mine har begynt å avta, så nå må vel el være rett rundt hjørnet... Kjipt å høre at du har hatt tette eggledere. Har dere prøvd lenge?
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 5. april 2008 Forfatter #40 Skrevet 5. april 2008 Selvfølgelig hadde de ikke CB Digital EL tester på apoteket, så ble nødt til å kjøpe QR tester, og da må jeg tolke streker :s Uff, jeg liker ikke å tolke streker... Satser på positiv el test i dag eller i morgen, og at jeg ikke får flere feilsymboler på de to siste testpinnene jeg har igjen til cb testene.... Apoteket hadde selvfølgelig CB Digital gravitester, men ikke el tester... Typisk min flaks... Hehe... Krysser fingrene for positiv cb i helga XXXXX
Lillegull og spiren Skrevet 5. april 2008 #41 Skrevet 5. april 2008 Hei damer:) Henger meg på her jeg:) Er så spent denne mnd,tenk om dette skal til for at jeg virkelig blir gravid. Jeg startet med dobbel pergotime i dag( på mens dag 5)skal gå på dette i 5 dager.(gikk på pergo også for 6 mnd siden) Samme dag som jeg tar de siste pergotime tablettene,begynner jeg med puregon pennen..skal sette 75 ie Peregon hver dag i 4 dager. så en dags pause også setter jeg Ovitrelle sprøyten. Samleie da ca 24 og 48 timer etter sprøyten er tatt. For de som ikke kjenner meg,så er det ikke noe galt med noen av oss. Alle prøver er fine,han har tatt sæd prøve og den var veldig fin. Jeg har tatt blodprøver for å se om jeg har el,og det har jeg. Jeg har også vært inne til lap i nov,men alt så veldig bra ut. Har tidligere prøvd pergotime,men ikke blitt gravid. Så denne mnd skal jeg prøve meg på disse sprøytene,er så spent,selv om jeg ikke tror det virker på meg.Dyrt er det også,men det får gå..håper jeg slipper å gå på disse i flere mnd og at jeg blir gravid NÅÅÅÅÅÅ.. har aldri fått en posetiv test,så jeg drømmer om det blå krysset:) KLEM:)
Lillegull og spiren Skrevet 5. april 2008 #42 Skrevet 5. april 2008 dere som tster med el tester når dere bruker pergo...de slår ofte ikke ut når man bruker pergotime.. Jeg hadde testet med el tester i over 1 år jeg ,og når jeg begynte på pergo fikk jeg ikke posetive tester..skjønte ingen ting og var lei meg for at jeg ikke hadde hatt el når jeg gikk på pergo..men blodprøvene viste noe helt annet for de fikk opp bra el på meg:) Så dropp testene og hopp i høyet...da er sjangsen større:)
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 5. april 2008 #43 Skrevet 5. april 2008 Jeg har gitt opp all bruk av EL tester jeg, for jeg har enda ikke fått en pos. test. Har tatt blodprøve over mange sykluser og har hatt EL og det har ikke slått ordentlig ut på EL tester. CB digital var helt håpløst, strimler kunne jeg tolke å se når de ble litt sterkere, men jeg satser på mye sex og å kjenne symptomer nå jeg. Så spennende Baas må du sette sprøytene sjøl da eller? I magen, hvor da?
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 5. april 2008 Forfatter #44 Skrevet 5. april 2008 Hmm det var rart. Jeg får utslag på el tester når jeg går på pergo... Har gått på tre pergokurer, og fått positivt utslag på alle tre syklusene. Jeg har veldig uregelmessige sykluser, og måtte derfor bruke el tester for å vite når jeg skulle ta progesteron blodprøven... Legen min anbefalte meg å ta el tester for at vi skulle treffe toppen av progesteron kurven når jeg tar blodprøven... Men denne pp er visst el litt forsinket selv om jeg går på dobbel pergo. Dag 17 i dag, men leste på Sliterne om ei som ikke fikk positiv el test før på dag 29, så dag 17 uten pos el test er vel ikke så mye å klage over, hehe.
KR0705 Skrevet 6. april 2008 #45 Skrevet 6. april 2008 dere snakker om eggløsningsslim... det har ikke jeg fått med meg. noen som kan forklare... =) koz
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 6. april 2008 #46 Skrevet 6. april 2008 Eggløsningslim er et tyktflytende ofte blankt slim som man får i underlivet før eggløsning. Pergo kan påvirke dette da man visstnok kan bli noe tørrere i underlivet. Man kan trekke eggløsningslimet i lange tråder mellom fingrene eller det legger seg oppå papiret når man tørker seg. Lucy jeg har heller ikke fått EL, enda er på dag 16 i dag. Kanskje det er det som skal til for at vi produserer gode egg!!! :-). Tror det nærmer seg da, det sprenger i eggstokkene denne gangen, ikke vondt men noen sånne stikninger en gang i blant. Jeg har også fått ømme pupper ikke brystvorter, det stikker til i puppene også en gang i blant. Så det er noe som jobber i kroppen min for tida. Håper dette er noen flotte egg som kan befruktes og bli til et nydelig lite barn om 9 mnd.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 6. april 2008 Forfatter #47 Skrevet 6. april 2008 Ema73 denne gangen er alt annerledes hos meg... Hadde hetetokter, men de har gitt seg. Bruker ha ømme harde pupper, men det har ikke kommet. Forrige gang hadde jeg vondt i eggstokk-området, men det har jeg ikke nå, og el testen har ikke vidt positivt enda... Skal ta den siste testen jeg har litt senere i dag... Håååper den blir positiv i dag. Hvis ikke skal jeg ringe legen og be om å få en time hos gyn til innvendig ul for å se på eggstokkene og folikkelene... Kanskje han kan be han begynne med ivf søknaden i samme slengen
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 6. april 2008 #48 Skrevet 6. april 2008 Det er nok lurt å kontakte legen da ja, men det er jo håp for EL enda da. Kanskje lurt å sette igang IVF søknaden ja, da kan du slappe litt av og pergoen skal om det ikke lykkes denne gangen være virksom også neste syklus:) Denne gangen skal ikke jeg ha blodprøve og innvendig UL når jeg bruker pergo. Tidligere har jeg hatt det hver gang, men pga at det fungerte så bra de gangene så slapp jeg det denne gangen. Krysser fingerene for positiv test for deg da
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 6. april 2008 Forfatter #49 Skrevet 6. april 2008 Fikk positiv el test i dag!!! Snakker om flaks, på den aller siste testen... Ble så glad at det er helt ubeskrivelig... Så nå blir det spennende de neste to ukene. IKM mandag 21. april... Uke 17... Håper du og får el snart, og bra at pergoen har fungert så bra de andre gangene. Jeg tror ikke pergo fungerer i to sykluser på meg, for jeg fikk ikke el av enkel pergokur i januar en gang... Når den ikke greier å ordne el da, så greier den sikkert ikke å ordne el neste mnd... Men satser på at dette er min aller siste pp!!! Denne gangen skal vi greie det!!! Takk for kryssede fingre, det hjalp
♥Stjernøye♥lille stjerne♥ Skrevet 7. april 2008 #50 Skrevet 7. april 2008 noe sier meg at jeg er her inne litt for sjeldent*ler litt* vi har prøvd i over to år...så er rimelig lei nå kan man si, men lyspunktet er nært da sånnsett...siden vi får henvisning nå i sommer=) så kan egentlig ta det med ro sjøl om jeg har så veldig lyst å bli gravid på egenhånd istedenfor enda mer mas...men men vi får se=) hoppe i senga jenta, ikke sitte her med pos el test;o) min var neg i dag men blir vel mest sanns pos på torsdag vil jeg tippe, siden jeg da er i Holland og ikke har mulighet til å forføre min kjære*ler litt*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå