Lucy T og prinsessa *** Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 På mandag begynner jeg på min foreløpig siste pergokur (dobbel) før jeg blir sendt videre til gyn. Fastlegen sa at det ble søknad om ivf hos gyn, og at jeg ikke trengte mer utredning... Men håper så inderlig at jeg ikke trenger å bli sendt til gyn... At jeg får en spire i magen på denne siste pergo kuren... Forventet EL blir i uke 14, og IKM uke 16...
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Jeg skal også begynne på dobbel pergo igjen i dag. Har prøvd i over 2 år og har tidligere også brukt pergo uten at det har gitt meg noen spire, fikk mer regelmessig syklus etterpå da. Nå skal jeg ha dobbel denne pp og pausemnd før event trippel kur. Vi er ferdig utredet og ingenting galt er funnet med oss. Lykke til!
KR0705 Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Hei, jeg har begynt på min 1. pergokur. Dobbel kur. Har tatt pergo i 3 dager, 2 dager igjen. Blir veldig spennende. Vi har vært prøvere i 16 mnd, så begynner å bli litt utålmodig gitt. He he... Lykke til alle sammen
2exu-guttjanuar2010 Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 hva er egentlig pergo?(vet at man tar det for å fremkalle el, men hva er det?) og hvordan tar mande og hvordan virker det?
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2008 Så gøy at vi er flere som prøver pergo samtidig, får følge litt med hverandre gjennom syklusen da Den første pergokuren var den jeg syntes var mest spennende, hehe... Men for meg som ikke har el av meg selv er det veldig spennende å se om jeg faktisk får el av pergo (blodprøven...). Når jeg får høy verdi på blodprøven, så får jeg et kjempehopp i forventninger... Blir spennende å se når EL blir, med tanke på en evt. termin... hehe. Midt i romjula sier min terminkalkulator regnet fra første dag mens... Krysser fingrene for alle oss denne pp! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Pergo heter egentlig Pergotime, og er i tablettform. Ved en enkel kur tar man en tablett daglig fra dag 5 i syklusen og til dag 9. Riktig hva den gjør/hvordan den virker er jeg ikke noen ekspert på.... Men jeg får i alle fall el, så noe gjør den jo Det er hormon tabletter da, så de hjelper nok kroppen til å produsere nok av de ulike hormonene for å modne egget, og hjelpe det til å slippes fra eggstokken? Du kan lese på www.felleskatalogen.no bare skriv inn pergotime i søkefeltet der... Kanskje du blir mer klok av det som står der, enn mine tanker... hehe...
KR0705 Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 ja veldig morro å vite at andre også har beg på pergo samtidig som meg. vi får krysse fingrene for at det klaffer for oss alle denne gangen, selv om det er 1.gang jeg prøver pergo. Vi får holde den linken her gående sånn at vi kan følge hverandre. Krysser fingrene for alle som er her inne
LoVeLaDy Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hei.. jeg har også beg på pergokur denne mnd..for første gang (dobbel kur) .. tar siste tabl i morgen kveld. Det blir veldig spennende:) Men skal prøve å ikke ha så veldig høye forventinger.. jo større nedtur Jeg fikk pergo for å gi et lite puff. er vel i pp 20 nå ca. Gyn fant ingenting galt, så nå får vi se om pergo er løsningen:) Har dere bivirkninger? Jeg kjenner ingenting.. hadde litt problemer med å få sove de to første nettene, men
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2008 Hei. Jeg er på min 4. pergokur (2 enkle+2 doble), og har ikke el av meg selv. Har hatt EL på 2 av kurene, denne vet jeg jo ikke enda. Min første pergokur ble jeg gravid på!!! Lykken var stor de få dagene det varte, mistet da jeg var 4+3, men testet positivt 3-4 dager før ikm... Så det er mulig!! Jeg har ingen bivirkninger av pergo, annet enn litt hetetokter rundt EL. Aldri hatt det, men noen har visst mange bivirkninger... Jeg er jammen glad jeg ikke har annet enn litt hetetokter.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2008 Dytter denne så den ikke forsvinner...
Lille jente Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Vi er i gang med vår første periode med pergokur denne mnd. Har EL i disse dager, så er spennende dager vi går i møte. Har vært prøvere i 23 pp så er ganske lei. Og legene kan ikke finne noe som er gale med oss, så nå satser vi alt på dette. Noen som har merket noe til bivirkninger? Jeg føler jeg har kommet i overgangsalderen. Har hetetokter som en 50 åring..puh... Lykke til alle sammen
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2008 Hehe, hetetoktene er begynt her også, men de går over, og er glad jeg ikke har flere bivirkninger... Har to dager igjen med tabletter... Satser alt på denne pp, for dette skal visstnok være siste pp med pergo... Jeg har ikke el av meg selv, så dette er på en måte siste sjangse for naturmetoden... Hehe... Vi har prøvd i 3 år, og er veldig lei ja...
KR0705 Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Hei alle sammen. Hvilken dag har dere eggløsning? Har fått beskjed av legen at vi må ha sex annahver dag fra 12-18 dag? Noen andere som har andre erfaringer? Krysser fingre og tær for alle sammen her inne Blir spennende å se hvordan det går med dere, selv har jeg ikke trua på at dette skal hjelpe på meg. Gitt opp håpet litt tror jeg. Kanskje jeg blir positiv hvis jeg ser at det klaffer for dere!!
Veslesnuppa Skrevet 27. mars 2008 #13 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Jeg er på dag 21 i syklusen nå,men har ikke funnet EL enda... Blir frustrert av denne Pergoen jeg..
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 27. mars 2008 Jeg bruker å få el på dag 14-16 på pergo, så vi hopper i høyet lenge før det... Så lenge tr har dratt sin vei, så koser vi oss når vi vil... Så begynner før jeg er ferdig å ta pergoen, og akkurat rundt 13-17 dager er det litt pliktsex... Som sagt så ble jeg gravid på første pergokur, så det går an... Må ha håp...
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 27. mars 2008 #15 Skrevet 27. mars 2008 Her er også hetetoktene innom en gang i mellom. Jeg kjenner egentlig aldri noe særlig til pergoen jeg utenom litt småvondt i hodet og EL har jeg hatt rundt dag 15/16 når jeg har brukt pergo. Jeg er blitt veldig negativ når det gjelder å bli gravid så jeg har egentlig alt for liten tro for at det er pergo som skal til for å gi oss barn, men vi forsøker jo igjen allikevel da. De fleste av oss kommer da tydeligvis til å tilbringe deler av neste uke og neste helg i senga :-D
Kitsune Skrevet 27. mars 2008 #16 Skrevet 27. mars 2008 Jeg er også på andre runde med dobbelt kur. IKM rett over helgen tror jeg. Krysser fingre, men jeg har ikke så veldig store forhåpninger;) Jeg har ikke testet etter EL jeg da, så det går litt på flaks og tvangssex annenhver dag fra dag 10-16. Ikke så innmari spennende med tvang, men må man så må man:P Har hatt noe hetetokter, ømme bryster og småkvalme men det kom flere dager etter tablettdagene var over. Hvordan er det med dere? Kommer bivirkningene samtidig med tablettene eller etter?
Lille jente Skrevet 28. mars 2008 #17 Skrevet 28. mars 2008 Bivirkningene mine kom noen dager etter jeg var ferdig med tabelettene. Hetetokter til de grader. Og så er jeg veldig trøtt, sover mye, men vet ikke om det kommer av kuren. Ellers hadde jeg EL i går, og var oppblåst som en ballong. Så ut som jeg allerede var gravid. Og utrolig øm i magen....pleier å kjenne at jeg har EL, men ikke på samme måten som nå.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 28. mars 2008 Jeg skal ta de to siste tablettene i dag, og hetetoktene begynte allerede på onsdag kveld!!! Tror de kom tidligere på dobbel kurene enn på enkel kurene... Ømme pupper får jeg ikke før rundt EL/etter EL, og da blir de veldig ømme og harde, nesten vonde... hehe.. Forrige pp fikk jeg sykt vondt i magen rundt EL, klarte nesten ikke å gå oppreist... Men det ga seg noen dager etter EL. Blir det like vondt denne pp, så ringer jeg til legen for å få en ul og sjekke at alt er i orden inni der.... Blir en spennende uke 14!!! Krysser fingrene for at jeg får en kjempe god EL denne pp også!!!
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 28. mars 2008 #19 Skrevet 28. mars 2008 Jeg merker hetetokter og slikt alt ca den 2 dagen. Men jeg har aldri opplevd et verre kviseutbrudd som jeg har fått denne gangen. Jeg har hele 7 svære byllekviser på hakepartiet mitt og 3 store i panna. Jeg ser ut som om jeg er angrepet av byllepest eller noe slikt. Fryktelig ser jeg ut.Jeg og du Lucy er akkurat like langt når det gjelder pergoen. Jeg har også tatt mine to siste tabletter i dag. Så nå er det å vente på EL.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. mars 2008 På hvilken syklusdag bruker du å få EL når du går på pergo? Jeg får den rundt dag 14-16. Hvis vi er så heldige å bli gravid denne pp, så får vi termin heeelt i slutten av desember, men jeg bryr meg ikke så mye om det. Hvis jeg hadde fått en baby i desember, ville jeg blitt verdens lykkeligste
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 29. mars 2008 #21 Skrevet 29. mars 2008 Jeg får EL på ca dag 15-16 jeg også. Har iallefall fått det de andre pergokurene. Har hatt to enkle og en dobbel i fjor høst. Uten resultat. Hvis det skulle bli slik nå også så har jeg termin veldig rundt min bursdag 5. juledag. He he. Det hadde vært saker det to julebursdager i huset :-D
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 29. mars 2008 Da kommer vi sikkert til å ligge ganske likt i dagene mot ikm. Skal be til høyere makter om at det må klaffe nå... Er så uendelig klar for en liten spire, og jeg skal ta godt vare på den... Skal du gå på pergo i mange sykluser? Eller skal du videre til ivf snart? Får krysse fingrene for at pergoen gir resultater for oss begge denne gangen
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 30. mars 2008 #23 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har en pergokur igjen, trippel og da får det bare være etter det, ikke bra med alle disse kunstige hormonene tror jeg. Vi har også gitt oss selv et år til på å prøve på egenhånd før vi begynner på assistert befruktning. Jeg er ikke noe glad i sykehus og leger så da venter vi litt til og håper at vi lykkes selv. Jeg har også den trøsten at både mamma og søsteren min prøvde i lenge på den første før de lykkes så jeg krysser fingerene på at dette hører med til familien, også kan jeg vel plusse på noen år for alderen min :-D . Jeg har aldri hatt noen positiv test i de to årene vi har prøvd. Sånn ordentlig med å passe på hvor lang og hvor jeg er i syklusen har vi bare gjort siden mai i fjor. Lykke til vi får håpe det er denne perioden vi skal lykkes, vi får følge hverandre mot EL og IKM.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #24 Skrevet 30. mars 2008 Vi har som sagt prøvd i 3 år, og er veldig lei. Ble gravid på den første pergokuren (enkel) i oktober/november, men mistet tidlig (4+3), så det er vel håp, selv om jeg ikke helt klarer å tro at vi skal få det til igjen. Søstra mi ble gravid på 3 pp etter pilleslutt, men mamma og pappa prøvde lenge før de ble gravid med sin første... Så kanskje det hører litt til familien for meg også... Men det hjelper egentlig ikke å tenke slik, for blir bare mer deppa av at det skal ta så lang tid. Legen min sier dette blir siste pp med pergo, og blir det ingen spire nå, så blir vi sendt til gyn for søknad om ivf. Om gyn er enig vet jeg ikke enda, for sist jeg var til han (etter sa) virket det på han som om vi hadde såååå gooood tiiid....!!! Jeg har ikke så god tid, skulle gjerne vært gravid med nummer 2 nå allerede... hehe... Jeg gleder meg til å bli sendt videre, til å komme i gang med noe som kan hjelpe oss å få den etterlengtede lille spiren vår... Når det skjer skal jeg ta så godt vare på den, og bli verdens beste mamma for babyen min. H*n skal alltid komme i første rekke hos mamman og pappan sin... XXXXXXXXXXXX Krysser alt jeg har for en spire i april XXXXXXXXXXXXXXXX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå