Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #51 Skrevet 21. mars 2008 Er vel ikke trakasering, er ikke sånn ment da!! Herregud, da får du ta deg en tur rundt på forumene her miss moral-så burde du finne minst hundre andre innlegg du kan melde i fra om til moderator også!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #52 Skrevet 21. mars 2008 Har ikke spiseforstyrrelser, men er selvfølgelig ikke klar for å dra på meg 100 ekstra kg eller mer! Er du??
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #53 Skrevet 21. mars 2008 Er det ikke sunt å være normalvektig??! Eller slank??-(dvs ikke de som er fliser med spiseforstyrrelser) Hvor har du fått dette fra?? Vil gjerne ha kilden så jeg kan ta det opp med legen min....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #54 Skrevet 21. mars 2008 Herregud.. Det jeg prøvde å si (og som du hadde sjønnt dersom du hadde LEST ordenltig) var att: det er ikke sunt for normalvektige og tynne heller å bare putte i seg det dem har lyst til og ikke trene bare pga de er føde "heldige" med bra forbrenning! Går an å ha utrolig dårlig styrke, kooridinasjon, kondis osv fordi om du er tynn/normalvektig/slank eller whatever, er DET sunt kanskje? sa for POKKER ikke att det ikke er sunt å være normalvektig/slank, sa att det ikke er sunt for de heller å stappe i seg usunn mat. Men store mennesker kan å defineres som sunne, er dem som faktisk har god kondis, er friske og fine uten å være "perfekt" i kroppsfasong.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #55 Skrevet 21. mars 2008 Vel jeg trener jeg.. Nå var ikke temaet her normalvektige heller..og var ikke snakk om overvektige som spiser godt og sunt og holder seg i form heller..
Scorpio82 Skrevet 21. mars 2008 #56 Skrevet 21. mars 2008 Siterer HI: "Feite..smellfeite folk, som bare sitter på ræva og ETER..de som aldri rører noe særlig på seg..de som ikke gjør en dritt for å gå ned i vekt, men heller bare klager over at de er feite og skal ha sympati!! Og de feite..som ikke forstår at det å slanke seg vil si å endre hele livsstilen sin samt holdning-ikke bare å spise "sunt" og løpe turer.. Dritt lei av å se smellfeite folk hamstre godterier på svenskegrensa...dritt lei de i mc donalds køene som skal ha doble menyer+masse ekstra forså å bestille COLA LIGHT!!! Hva faen tenker dere egentlig? Har ikke en dritt sympati for sånne folk.. Og jeg mener ikke de som har "sykdommer" så de har slitt med dette hele livet, og ikke de som har lagt seg ut etter mange år på tabletter ol-bare de som rett og slett ER feite, fordi de overspiser som faen..." Og hvem faen er det du tror du er?? Du må da ha utrolig dårlig selvtillit selv som virkelig GIDDER å bry deg det der!! La folk være som de vil uten å bry deg. Pass dine egene saker!! Har en i familien som holder på sånn som deg- komenterer ALLE hun synes har feil sko, feil hårfarge, feil tykkelse på bena, veska er for stor, hun går rart- WTF?? GROW UP!!! Så dritt lei fordomsfulle mennesker som dere. Har du virkelig noe med om folk sitter på rompa si og spiser?? Du bør heller irritere deg over folk som er som deg sjæl. Se deg selv i speilet før du hyler og skriker og bryr deg med alle andre....
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #57 Skrevet 21. mars 2008 Signerer Labambie jeg...Man kan ikke sitte og syte,klage og synes synd på seg selv om man ikke prøver å gjøre noe med situasjonen sin uansett vekt,da får man hverken sympati eller respekt for i mine øyne blir det bare patetisk... Man kan ikke få respekt fra andre så lenge man ikke respekterer seg selv!! Jeg syns faktisk at en person på 150kg som respekterer seg selv og utstråler selvtillit er mange ganger penere enn en på 50kg som har så dårlig selvtillit at man må rakke ned på andre!!Ikke ta dette som et angrep på tynne mennesker nå da,poenget mitt er at vekten er ikke noe man skal dømme folk på,men at det er personligheten som avgjør!! Litt utenom,men jeg ble litt sjokkert over sambo når han så vekta mi her om dagen.Før jeg ble gravid lå jeg på 62-63kg,nå i uke 36 veier jeg 75-76kg...Altså lagt på meg ca 13kg og samboeren min klarer å si at han syns det er LITE...Ettersom jeg i utgangspunktet var noe overvektig i forhold til høyden og trivselen min er jo jeg sjeleglad for at jeg ikke har gått opp mer...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #58 Skrevet 21. mars 2008 ja det er jo det jeg oxo spør om..synes det er merkelig!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #59 Skrevet 22. mars 2008 jøss... skal dere ha barn eller har dere banr?... stakkars unger dersom det ikke er mulig for dere å holde inn både fordommer(ordet som egentlig burde være forummer...) og temperament.. Og jeg håper virkelig ikke disse barna får stoffskifte problem...hverken den ene eller andre veien. For å forklare det; har du for høyt stoffskifte så kan du bli så tynn at folk tror du er anorektiker(ikke et vakker syn...) og har du for lavt stoffskifte så kan du ende opp med å se ut som om du ikke har gjort annet enn å ha trynet ditt ned i en hamburger( heller ikke et vakkert syn...) Håper ungene er friskere enn debatantene...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #60 Skrevet 22. mars 2008 er faktisk litt enig i HI fordi en har liksom ikke lov til å kritisere overvektige! det er liksom mobbing å kalle noen feit... selvfølgelig er det jo mobbing, MEN det er liksom helt greit å sitte å kritiskere tynne folk. jenter som faktisk ikke klarer å legge på seg som blir kalla bimbo og flyfille bare fordi hun er tynn! det er liksom lov det! de som faktisk trener og bryr seg om hva di spiser osv. di er liksom fitter og har anoreksia og er sykelig opptatt av utseende... syns det er skikkelig urettferdig rett og slett! skal vi tynne tåle negativ omtale får da søren meg overvektige tåle at di er feite også!!!
leatroll Skrevet 22. mars 2008 #61 Skrevet 22. mars 2008 hehehe....HI..tar poenget, men du ber jo om bråk..Folkens: lurt å lese alle innlegg godt før du melder, mye artige misforståelser her.. At dette burde fjernes av moderator? Totalt uenig. Finnes ikke mobbing, men en samfunnsdiskusjon og en kostholdsdiskusjon som kunne vært fruktbar om folk hadde holdt seg til tema HI legger frem og ikke miste hodet fordi man tror man er ute etter alle med en kilo eller ti for mye.. Hadde vært ok og diskutert kostholdssituasjonen i Norge skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #62 Skrevet 22. mars 2008 jøss... skal dere ha barn eller har dere banr?... stakkars unger dersom det ikke er mulig for dere å holde inn både fordommer(ordet som egentlig burde være forummer...) og temperament.. Jeg vil heller si stakkars unger av feite folk som forer ungene sine opp til små griser. Ser mye av dem rundt om! Vil si det er bedre å lære ungene opp til å spise sundt og ta vare på kroppen sin. slanke foreldre har vel mer energi til å ta med barna på turer og aktiviteter så barna blir aktive. Det er ikke synd i fete folk, alle er sin egen lykkes smed. Om de vil ned i vekt, er det ingen problem å gjøre det. Jeg hadde et halvår selv da jeg var en sofagris og spiste kun usunn mat og snop. gikk opp fra 59 kg til 77 kg. Jeg så ut som en gris, og hatet kroppen min for det. jeg var feit. Jeg innså det at om jeg skulle bli lykkelig måtte jeg ned i vekt. Dagen etter meldte jeg meg inn i sats, stumpet røyken og la om kostholdet. Jeg trente hver eneste dag og spiste normal sunn mat når jeg var sulten, og litt snop i helgene.Gikk ikke på noe diett eller noe annet tull, bare vanlig middager og brød. på ca 5 måneder gikk jeg ned 20 kg og fikk en fettfri og veltrent stram kropp. Så enkelt var det. Fikk masse energi og var generelt lykkelig hele tiden. Så slutt å syt og kom dere i gang om dere er feit og ikke trives med det. Det er ikke vanskelig! Alt går om du virkelig vil det!
babygullz <3 vilde Skrevet 24. mars 2008 #63 Skrevet 24. mars 2008 Vel..nå har det seg slik at MANGe mennesker får dårlig samvittighet av spise en vaffel...pga den dårlige samvittigheten, spiser de gjerne 4 vaffler til. Det er menneskelig..og noen legger på seg, mens andre ikke... Syns ikke man skal være så forbanna stor i kjeften om "feite" menneskers matvaner.Jeg syns det er ille nok for den at den dårlige samvittigheten skal ta overhånd på demmes kropp og helse... Jeg tviler sterkt på at de er ute etter hverken sympati eller empati...
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #64 Skrevet 24. mars 2008 Jeg er sååååååå enig HI ! Jeg er selv overvektig og hater det! Prøver selvfølgelig å slanke meg men får det ikke til. Men jeg prøver jo å holde meg unna Mc`er etc så ikke så veldig mange skal bli støtt av synes av meg.. Har jo det på samme måte på andre ting jeg også. Jeg HATER folk som ikke steller seg. Som går rundt med fett hår og kvisete tryner. Og de tynne beinrangelene som ser ut som de kommer rett fra "Plata" som går rundt i billige jeans og stygge boblejakker. Og det som jeg synes er ekkelt er folk som kjører sånne gamle stygge biler. Jeg selv og min familie kjører SUV(Audi) og skjønner ikke at de som ikke har fine biler ikke bare kan kjøpe seg ny bil?????? Er det så vanskelig da? Og at mennesker kan røyke?? Kjenner lukten av illeluktende røykere og tenker -- jez, er dere ikke redd for å få kreft?? Røykere koster jo mye for oss som ikke røyker? Er det så vanskelig å slutte da? Og mennesker som kjøper H&M klær til seg selv og barna er avskydelig! Er det så vanskelig å gå innom fru Lyng og kjøpe skikkelige klær??? Og er de ikke ekle de menneskene som faktisk bor i blokk? Uten terasse og hage. Nesten slik at det er barnemishandling altså!! Nei, fysj til oss feite og fysj til mange andre!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #65 Skrevet 25. mars 2008 "Feite..smellfeite folk, som bare sitter på ræva og ETER..de som aldri rører noe særlig på seg..de som ikke gjør en dritt for å gå ned i vekt, men heller bare klager over at de er feite og skal ha sympati!!" Det er mulig du kjenner noen sånne mennesker personlig, og i så fall får du gjerne syte og klage over dem, men når du ser "smellfeite" folk, vet du egentlig så mye om hvordan de ellers lever livet?! De står neppe i McDonaldskøen og ber deg om å ha sympati med dem, gjør de vel? Men kritisert blir de uansett, nettopp fordi de går på McDonalds eller kjøper smågodt på svenskegrensa (noe vi andre også gjør, uten å få kommentarer på det). Som et generelt innlegg er jeg derfor ikke enig i det du skriver. Jeg kjenner spreke feite folk og late feite folk, men for å vite hvem som er hva, så må man kjenne dem! Sånn som du skriver det, så blir det diskriminering.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #66 Skrevet 25. mars 2008 " Vel..nå har det seg slik at MANGe mennesker får dårlig samvittighet av spise en vaffel...pga den dårlige samvittigheten, spiser de gjerne 4 vaffler til. " Er litt facinert over den altså.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #67 Skrevet 25. mars 2008 jeg er overvektig og jeg bestiller cola light bare fordet at jeg ikke liker cola!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #68 Skrevet 25. mars 2008 Spiser og drikker hva enn jeg vil jeg, men ikke får jeg dårlig samvittighet for det og ikke spiser jeg fireganger så mye fordi jeg har trøkka i meg en vaffel.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 25. mars 2008 #69 Skrevet 25. mars 2008 Jeg kan ikke lavere og svare på dette, får det er faen ikke bare HI som er teit her!! Ja h*n kunne sagt det på en penere måte i overskriften, men det vekket oppmerksomheten, og det var vel det h*n ville!!! Og ALLE dere anonyme som slenger med leppa hele tiden, kan dere i det minste begynne og lese innlegget 1,2 eller 3 ganger før dere svarer, for dere skjønner jo tydeligvis ikke hva dere leser... Hun sier at huner lei av feite folk som klager og ikke gjør noe med det!!!!! hun sa ikke noe negativt om feite folk, som prøver, eller ikke kan!!! og vet du, jeg er helt enig med Hi i akkurat det, det er irriterende og sitte ved siden av en som er feit, og mens h*n stapper i seg en burger, klager h*n over at h*n er så feit! Hva skal jeg si da? neida, du er så slank så.. daha!!!! like irriterende er det med tynne folk som sier, å jeg er så tykk jeg, Holdt kjeft, 2 kg for mye er ikke og være tykk! men jeg gidder heller ikke stå og si, neida du er jo så tynn... Jeg gidder ikke gi respons på så åpenbar fisking etter et kompliment! Og JEG har INGEN ting i mot tykke mennesker, det finnes utrolig mange herlig mennesker av de overvektige å.. men ikke klag vist dere ikke prøver! Og de overvektige med en sykdom osv, ja, det er ikke de vi snakker om her.. men de er ikke unnskyldt de heller, vist de dytter i trynet alt de vil ha, og skylder på sykdommen, Du er hva du spiser, og da hjelper det ikke om du er syk eller ikke! men overvektig, men med normalt kosthold, og en sykdom, ja da har jeg maaaaasse medfølelse og gi!! signerer med mitt sjarmerende nick jeg, haha
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #70 Skrevet 25. mars 2008 Hva med de som har noen kilo ekstra oppi knollen da? Hva med å lese ditt eget innlegg 1, 2 eller 3 ganger før du sender det avgårde? Ikke så viktig kanskje?
enik<3M06&L08<3 Skrevet 25. mars 2008 #71 Skrevet 25. mars 2008 er det norsk ekspertens om er ute igjen.. vist du ikke har noe mer konstruktivt og komme med enn evt skrive feil, så HOLDT KJEFT A!!! du trenger ikke ødelegge enda en debatt med det greine der!!! Og igjen, veldig voksen utsagn fra deg...Hva med de som har noen kilo ekstra oppi knollen da? Du overrasker faktisk stadig over at det går an og si så mye dumt!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #72 Skrevet 25. mars 2008 Ta deg litt fårepølse, du, før det begynner å putre oppi der.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 25. mars 2008 #73 Skrevet 25. mars 2008 haha, du er latterlig:) men igjen, du kan sitte her og ødelegge debatten selv... jeg er finito med deg:)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #74 Skrevet 25. mars 2008 Ferdig er du vel ikke, siden du fortsetter å svare <3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #75 Skrevet 25. mars 2008 Moderator? Skal ikke HI få lov til å ytre sin holdning bare fordi DU ikke liker den? Det var faktisk ganske sjokkerende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå