lykkelig78 Skrevet 24. mars 2008 #76 Skrevet 24. mars 2008 Noen av dere som har prøvd cb Fertilitetsmonitor? Vi lurer på å kjøpe en sånn, men har ikke helt bestemt oss enda. Alt jeg tenker på fortiden er å få baby....blir nesten helt gal her... leter etter tegn på graviditet hele tiden, huff... men leter også etter tegn på at noen skal være galt....at vi aldri skal få en liten spire liksom.... selv om jeg vet at 8 pp ikke er så mye så føles ut som utrolig lang tid.... Åsså tenker jeg på deg *dreamer* som har gått 16 pp. håper virkelig du slipper å vente lengre nå! sorry alt sytet...men måtte bare få ut litt
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #77 Skrevet 24. mars 2008 Tusen takk, så snill du er!! Skjønner godt at du tenker på å få baby hele tiden, det gjør jeg og. Tolker symptomer allerede enda jeg har lovet meg selv å ikke gjøre det denne pp´n. Kiler i magen hele tiden for jeg bare hååper at det har klaffet denne gangen! Tror du skal prøve å ikke tenke på om noe er galt, selv om det er vanskelig. Men tror man har godt av å tenke positivt. Man får heller ta sorgene når de kommer. Med all tenknologien som finnes i dag så er det vanvittig liten sjans for at man ikke kan bli gravid. Sånn prøver ihvertfall jeg å tenke:) Og siden det er vanlig å bruke opptil et år på å bli gravid, så kan du jo prøve å tenke at i følge statistikken så er det stor sjans for at du blir gravid innen sommeren, hehe. Er bare bra å få ut alle de vonde tankene. Man trenger det noen ganger, og så føler man seg bedre igjen:) Håper du har en liten som spirer og gror i magen din nå. Kanskje vi har hver vår baby til jul!
lykkelig78 Skrevet 24. mars 2008 #78 Skrevet 24. mars 2008 Tusen takk for oppmuntrende ord!!! Vet jo at det er store mulighetr for at det skal klaffe snart, men negative tanker er ikke lett å styre gitt. Å få en baby til jule hadde jo vært det beste som kunne skjedd! Var hos foreldrene mine i påska og de er nok ganske spente på når de får det første barnebarnet sitt. Så får prøve å gi dem det i julegave! Har du prøvd cb Fertilitetsmonitor ???
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #79 Skrevet 24. mars 2008 Nei negative tanker er ikke lett å styre:( Håper du kan gi foreldrene dine gode nyheter snart! Ja det glemte jeg å svare på. Ja jeg har prøvd cb sin fertilitetsmonitor, dette er min første pp med den. Veldig fornøyd, anbefaler den:) Fantastisk at den viser flere fruktbare dager enn det man finner ved EL-test!
tingeling87 Skrevet 25. mars 2008 #80 Skrevet 25. mars 2008 hei! jeg er i min 1.pp nå og har IKM 1-2. april tror jeg. har vært på hytta hele påsken og har ikke fått vært på bim.. det har vært rart å prøve mens man er på hytta med flere i familien, men vi har klart å snike oss unna litt:) hehe. det blir veldig spennende å se. noen som har noen morsomme "måter" å fortelle samboer det når man har blitt gravid?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #81 Skrevet 25. mars 2008 Hei tingeling87! Så spennende at du er i 1. pp! Håper det har blitt full klaff på første forsøk;) Skjønner at det var rart å prøve mens dere var på hytta med andre i familien, men det var bra at dere klarte å snike dere unna litt;) Når har du planer om å teste da? Jeg har kjøpt en body som jeg skal pakke inn til han sammen med den positive testen når jeg blir gravid;) Ellers så har jeg tenkt på å la testen ligge på vasken og skrive "gratulerer du skal bli pappa" på speilet, som han ser når han våkner. Eller så kan man sende mms med bilde av den positive testen mens han sitter ved siden av;) Men kjenner jeg meg selv så klarer jeg ikke gjøre noe av det, hehe. Sist jeg testet positivt (mistet tidlig), så hadde jeg også planene klare, men endte opp å komme hylende inn på soverommet og viste han testen:P
ønskebarn-09 Skrevet 25. mars 2008 #82 Skrevet 25. mars 2008 *dreamer* - 16pp: Nei nå skjønner jeg ingenting... eller dvs dette virker nok mer logisk: Fikk nemlig skikkelig mensenvondt og var litt uggen etter at vi hadde vært i middagsselskap til svigers. Trodde det var omgangssyken siden mamma hadde det når vi var på hytta i påsken. Når jeg kom hjem og fikk gått på do så jeg at det hadde kommet en del klumpete EL slim!!! Ingen tvil om at det var det det var! Så da var det var det bare å hoppe til køys ;-) At EL var i går stemmer i alle fall med mine utregninger, samt el-kalkulator på babyverden.no. Kan jo håpe det var i går i alle fall for da har vi kanskje ennå mer sjanse for at det kan klaffe :-) MEN blir det ikke noe nå så får jeg heller sjekke med disse testene neste pp. Er så glad for at det er mye som skjer fremover nå.. skal reise bort og ellers mye som skjer på jobb. Må bare få tankene på andre ting! De ukene etter EL og frem til TR er såååå utrolig kjipe. Forrige mnd var jeg helt fjern. Føler meg rar og når jeg tror jeg kjenner symptomer så blir jeg plutselig redd for å trene... skikkelig teit, for vet jo egentlig at det bare er sunt å trene! Har bestemt meg for å slutte med å bruke det som unnskyldning ;-) Hva gjør du for å få ventetiden til å gå fortere? Hadde vært bra med desemberbarn, men mest for min egendel...lei av å vente ;-) Sikkert skikkelig kjipt for ungen hehe... Ha en fin kveld!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #83 Skrevet 25. mars 2008 ønskebarn-09: Ååå så spennende!!!! Da har dere garantert truffet EL:D Hååper at det har klaffet for dere, tenk om to ukers tid kan det hende at du sitter med en positiv test i hånda! Krysser fingrene for deg! Kjempebra at du har mye å gjøre framover, for den ventetiden er helt uutholdelig! Føler meg helt fjern mellom EL og TR jeg og, tør nesten ikke gjøre noe. Man burde vel bare leve som vanlig, og trening er nok bare bra! Jeg har ikke noe tips til å få tiden til å gå, sitter bare her og er nervøs jeg, hehe. Skulle ønske jeg hadde mye å gjøre, men det har jeg ikke. Lei av å vente jeg og, så håper vi får desemberbarn. Ungen kan jo på en måte ikke synes det er kjipt, for det er ikke det barnet som hadde blitt født om vi ventet:P Ha en fin kveld du og!
tingeling87 Skrevet 25. mars 2008 #84 Skrevet 25. mars 2008 hadde vært moro om det klaffet på første forsøk ja. har vært gravid en gang tidligere (mistet) og da prøvde vi ikke engang, så jeg vet at vi kan=) jeg vet ikke når jeg skal teste enda. er student så jeg har ikke råd til å kjøpe så mange tester.. venter til jeg er noen dager over IKM før jeg tester tror jeg, hvis jeg klarer det da. hehe. har lyst til å teste allerede i dag jeg, selvom det er altfor tidlig:) det var mange gode tips til hvordan å fortelle samboer det. gleder meg til jeg får en positiv test=) men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å blåse i planene jeg legger, for å løpe inn å fortelle det, slik som du gjorde:p når har du ikm forresten?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #85 Skrevet 25. mars 2008 Så trist å høre at du mistet:( Men det er jo godt å vite at man kan bli gravid hvis man skal se det positive i det. Jeg er også student:) Hva studerer du? Du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Jeg studerer spesialpedagogikk jeg, går andre året av en bachelor nå. Jeg kjøper nok litt vel mange tester, hehe, er heelt testoman. Svir av tester alt for tidlig jeg. Skulle ønske at man kunne teste dagen etter EL, hihi. Hehe, ja er ikke så lett å fullføre planene når man først får en positiv test;) Har du tenkt på noen måter å fortelle det på da? Jeg har IKM rundt 31. mars. Hva med deg?
ønskebarn-09 Skrevet 25. mars 2008 #86 Skrevet 25. mars 2008 *dreamer* - 16pp: Hehe håper det ja :-) ...men skal for en gangs skyld bare prøve å ikke tenke så fælt, ikke at det er så enkelt da ;-) Har faktisk ikke tenkt på at det ikke ville vært den samme babyen om den ble unnfanget i mars eller i april, har bare tenkt at JEG har så veldig lyst på en baby! Når man ser det på den måten kan jo ikke ungen synes det er kjipt.. alternativet hadde jo vært å ikke blitt født!!! MEN blir det ikke noe baby nå så får jeg heller tenke positivt at da slipper ungen jul og bursdag i ett ;-) Er i alle fall glad for at det skjer så mye nå, faktisk skjer det noe hele tiden frem til august! Mye jobbing hvor jeg kommer til å være borte i flere uker i strekk. Innimellom dette skal vi på flere ferier, så hvis det ikke blir noen kluss i syklusen så kan dette gå veldig bra... har regnet på dette flere ganger hehe :-) ...men håper jo selvfølgelig vi slipper å prøve så mange mnd til da! OG det håper jeg virkelig dere slipper også, 16 pp er LENGE å vente :-( MEN ei jeg kjenner ble gravid etter nesten to års prøving, da var de til utredning... ingenting som var galt med noen av de... og plutselig en dag bare klaffet det av seg selv :-) Så er absolutt håp!!! Du virker som en utrolig positiv jente så dette kommer til å ordne seg :-)
Raskatte Skrevet 25. mars 2008 #87 Skrevet 25. mars 2008 Hei! Jeg har ikm ca siste dagen i uke 14 jeg da, tror den skal være 6. Så blir spennende å se.. Har slitt litt med lange sykluser og lite menstruasjon (1 og 2 dager), så har begynt hos akupunktør, fordi legen var usikker på om jeg hadde eggløsning. Har testet EL, og jaggu var den positiv på søndag..Men dessverre jobbet jeg både søndag og mandag, lange vakter, så ble ikke noe på meg..Men hadde sex langfredag, så kanskje spermiene overlevde fra da;) Ellers syns jeg at jeg hadde EL-slim idag..Det var vel litt sent...Tenkte jeg skulle ordne meg litt idag også da, selv om det vel er litt sent etter EL... Lykke til dere andre!
tingeling87 Skrevet 25. mars 2008 #88 Skrevet 25. mars 2008 jeg studerer medieproduksjon. går første året av et treårig studie, men jeg kommer bare til å fullføre det første året. studiet var ikke helt som jeg hadde tenkt meg. skulle hatt termin 23. juli i år, noe som hadde passet veldig bra mht. fødselsstipend og sånt, siden jeg ikke skulle gå mer enn det ene året. så jeg er litt redd for økonomien fremover.. hvis jeg har blitt gravid denne pp så er jeg redd for at jeg ikke får jobb til sommeren og siden jeg ikke er student lengre enn til sommeren så kommer vi til å få problemer med økonomien når jeg ikke får stipend og lån lenger. samboer er student han også. men ønsket om barn er så stort.. men synes det er skummelt å ikke vite hvordan det vil gå med økonomien når jeg blir gravid.. men det ordner seg vel alltid?
ønskebarn-09 Skrevet 25. mars 2008 #89 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har alltid vært redd for å få barn når det ikke "passet" og når det virkelig passer så sliter man å få barn... er det ikke typisk?! Hadde jeg bare visst dette før så hadde vi begynt mye før, men det er jo ikke akkurat sånn det fungerer da hehe... Synes bare dere skal prøve jeg, det er jo trygdeordninger som vil hjelpe dere! Dere kommer sikkert ikke til å ha verdens beste økonomi i starten, men så lenge man er villig til å ofre noen ting til seg selv og har litt økonomisk sans så kommer det nok til å gå bra :-)
ønskebarn-09 Skrevet 25. mars 2008 #90 Skrevet 25. mars 2008 Da har vi nok IKM samme dag, moro :-) Skal heldigvis på ferie fra lørdag av så da går tiden frem til IKM mye fortere! Lykke til!
tingeling87 Skrevet 25. mars 2008 #91 Skrevet 25. mars 2008 vi hadde ingen planer om å bli gravid før jeg samboer og jeg var ferdig utdannet, men jeg har hatt lyst på barn det siste året. så ble jeg gravid, helt uventet i oktober, men veldig velkomment. vi gledet oss masse og når vi da mister er det klart at vi vil prøve på nytt selvom det ikke "passer". flere sier at jeg er ung osv og at jeg har all tid i verden på å få barn.. det er jo sant det, men jeg er veldig klar for å bli gravid igjen så om det ikke passer økonomisk sett så får det bare være=) vi prøver så godt vi kan på å bli gravide ihvertfall, så får vi se hvordan det går. vi er positive i allefall:)
ønskebarn-09 Skrevet 25. mars 2008 #92 Skrevet 25. mars 2008 Uff så trist! MEN samtidig så vet dere jo at dere kan få det til :-) Fortsett å være positiv, hjelper nok ikke å gå og deppe hvis man prøver å bli gravid.. selv om det ikke alltid er så lett da!
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #93 Skrevet 26. mars 2008 Det er så utrolig trist at dere mistet. Skjønner veldig godt at du vil prøve igjen da, selv om ikke alt er "på stell". Men jeg er helt sikker på at dere klarer det uansett. Du kan jo prøve å finne en vikar-jobb. Da spiller det ingen rolle for dem om du er gravid. Også får du svangerskapspenger:) Ordne seg gjør det uansett. Håper du snart blir gravid igjen og at det går bra denne gangen! Har noen av dere fått symptomer enda? Jeg vet jeg ikke skulle tolke symptomer denne pp´n, men klarer ikke la være, hehe. Jeg har litt ømme brystvorter + stikkinger i puppene. Har også hatt litt stikkinger i underlivet. Tempen sank i dag, 7 dager etter EL, så jeg håååper jo på at det var en festedipp;)
Momlegåsegg Skrevet 26. mars 2008 #94 Skrevet 26. mars 2008 Hei Dreamer snuppa mi!! Å jeg ser du har noen symptomer og gleder meg sånn over det.. hehe. Utrolig spennende. Jeg haro også ømme brystvorter. Og en del murringer. Pluss økt utflod. Men akkuratt dette hadde jeg sist gang også. Er så rart. Har aldri hatt det sånn før mellom EL og mensen. Så rart det skjer hver gang nå. Hm? Ellers så er jeg lite her inne nå, det merker du kanskj? hehe.. Jeg har istede for å tenke på barn og graviditet begynt på en liten slankekur. hehe.. Prøve å gå ned litt før jeg evt blir gravid. Så det er godt å ha noe annet å tenke på.. Så tempen din sank ja, betyr det at du faktisk kan være gravid eller? HAr jo aldri skjønt meg på den tempinga jeg. Skal den fotsette å syke ved en evt graviditet eller øke igjen? Krysser alt jeg har for at du er gravid, til og med bena har jeg kryssa for deg de siste dagenen.hehe.. hatt noen sex frie dager. utrolig deilig.. GLeder meg til å høre fra deg gjen vennen. Stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooor klem.
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #95 Skrevet 26. mars 2008 Heeei snuppa mi!!! Jaa, jeg har noen symptomer, men klarer jo alltid å finne noen, hehe. Sååå gøy at du og har symptomer! Merkelig at du hadde det samme sist og, håper det betyr graviditet denne gangen! Åååh da hadde jeg blitt så glad:D Jeg pleier alltid få ømme pupper mellom EL og TR og det har begynt å komme nå, så det er et dårlig tegn:( Men at tempen sank er er godt tegn. Hvis tempen synker rundt 7-10 dager etter EL kan det bety at en spire har festet seg! Og jeg er på dag 7 nå Men da må den stige igjen dagen etter da. Jeg får ikke tempet i morgen fordi jeg jobber i natt, men blir spennende på fredag! Så utrolig flink du er som har startet på slankekur, kunne sikkert gått ned et par kg jeg og;) Sikker på at du klarer det kjempebra! Gleder meg til å hare fra deg igjen og vennen:) Stooooooooooooooooooooooooooooooor klem
tingeling87 Skrevet 28. mars 2008 #97 Skrevet 28. mars 2008 jeg har ingen symptomer jeg da.. så jeg har ikke tro på at det klaffer denne pp. som egentlig ikke er rart siden det er første pp for meg=) men jeg går hele tiden og leter etter symptomer. skal bli spennende å se til uken!! har bestemt at jeg ikke skal ta tester får det har gått noen dager over ikm, siden jeg er litt utsikker på når ikm er. har ikke helt fulgt med på når jeg har mens før jeg begynte å prøve. men tror jeg har ganske normal syklus.
LilleT + 08 gutt & juni 11gutt Skrevet 28. mars 2008 #98 Skrevet 28. mars 2008 Hei hei, jeg har IKM på mandag.....prøver å ikke lete etter symptomer men det er ikke så lett.... Hadde sinnsyke stikkinger i magen på tirsdag og så har jeg vært så kvalm at jeg nesten ikke har turt å bevege meg langt fra do....men det er litt tidlig med kvalme så jeg tror ikke helt på det. Men det er vel lov å håpe litt er det ikke....??
tingeling87 Skrevet 28. mars 2008 #99 Skrevet 28. mars 2008 jovisst er det lov å håpe!! jeg har ingen symptomer i det hele tatt tror jeg, men jeg håper alikevel jeg da=) det er sikkert noen som blir kvalme helt fra starten også. gleder meg så masse til neste uke
LilleT + 08 gutt & juni 11gutt Skrevet 28. mars 2008 #100 Skrevet 28. mars 2008 Litt skummelt også. Vi har ikke prøvd så lenge, og har ingen små fra før, så vi vet vel ikke helt hva som venter oss....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå