Gå til innhold

****Skravletråd IKM uke 14****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Hvordan går det med dere?

Her nærmer EL seg, regner med å ha EL i begynnelsen av neste uke. Dette er første pp hvor jeg bruker fertilitetsmonitoren, så jeg venter i spenning og håper å få høy fertilitet snart, og full til uka.

Passer jo bra å ha EL i påska, sambo har fri og jeg skal bare jobbe bittelitt;) Har dere noen planer for påska?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei. Jeg har også EL til uka. Gleder meg sykt masse. Har så på følelsen at det skal gå denne gang. Er først nå vi virkelig skal prøve så blir spennende.Har også regnet ut på eggløsningskalkulator når min EL er så den ser ut til å bestemme med mine beregninger. Og som du sier, passer bra med samboer hjemme og masse fri. Tenker du sex hver dageller annenhver dag? Klarer nesten ikke å vente jeg..Men på enannen side er jeg litt i tvil om jeg egentlig vil vente til neste mnd. Med tanke på desemberbarn. Men vi får se.. Klaffer det denne mnd så blir jeg lykkelig uansett. Så da er det bare for oss å ligge med bena i været i påska da og tvi tvi til at det skal klaffe for oss!!

Skrevet

Så morsomt at du har en god følelse, det har jeg og!:) Spennende at det er først nå dere virkelig skal prøve. Siden jeg har prøvd så lenge lar jeg ikke en eneste sjans gå fra meg selv om det blir et desemberbarn. Synes du skal "go for it" du og!!;) Kanskje kjedelig å ha bursdag i desember fram til man blir 20, men på den andre siden så ville jo ikke akkurat dét barnet bli født om man hadde ventet:) Blir nok annenhver dag på oss, men det er fordi sambo ikke orker hver dag, hehe. Litt omvendt her i huset;) Det skal holde med annenhver dag, men om man får til hver dag rundt EL, så er kanskje det enda bedre. Tester du med EL-tester? Husk at det ikke er sikkert at EL-kalkulatoren virker, jeg har EL 2-3 dager senere enn det den sier;) Vi får bruke påsken til å ligge med bena i været ja, hehe. Krysser fingrene for at det klaffer for oss XXXXXX

Skrevet

Så du har en bra følelse du også?! Så bra!! Fortjener det nå synes jeg siden du har holdt på så lenge. Huff.. Ja da kan dere ikke la noen sjanse gå fra dere.Der er jeg enig..Vi kommer nok til å prøve så godt vi kan. Hadde vært gøye med et -08 barn. Har et -00 og -04 barn så passer bra med et -08 barn da.. hihi.. Jeg tester ikke med tester, har ikke holdt på så lenge at jeg trenger ikke det..ikke enda. Ble raskt gravid med de to andre så kan jo hende det skjer fort denne gang også.Faktisk blitt spådd at jeg skulle bli gravid denne mnd også. Litt morro å se om det stemmer. Den kalkulatoren vet jeg at man ikke kan stole på..VIle bare teste den jeg og se. Jeg har alltid merket når jeg har eggløsning så tror det skal gå bra..Blir vel sex hver dag tenker jeg..Håper vi orker det..Når har du IKM igjen. Jeg har den 6-7. Å dette blir spennende.. Krysser alt jeg har bortsett fra bena mine.. hihi

Skrevet

Hihi, det gjør jeg og;)

Tusen takk, koselig å få støtte når man har prøvd lenge. Håper det blir full klaff for deg og! Når sluttet dere med prevansjon? Ja jeg har en god følelse jeg og! Kanskje vi kommer i desemberforumet begge to, det hadde vært koselig!:) Hadde passet bra om du fikk et -08 barn ja når du har et -00 og et -04 barn, hehe. Hvis du ble raskt gravid med de to andre, så er det nok gode muligheter for at det skjer denne gangen og:) Bra at du merker når du har EL da, og hvis dere har sex hver dag er dere ihvertfall garatert å treffe. Jeg har IKM ca. 1. jeg. Kjempespennende!! Skulle ønske tiden gikk litt fortere så vi kunne teste snart;)

Skrevet

Heisann jenter!!

Jeg har i følge el-kalkulator el til søndag. Vi prøver vi selv om tanken om desember barn har slått oss også.

Når jeg ser på termin kalk vil terminen være den 9. desember og går man på overtid vet jeg jo at de prøver å unngå å sette i gang etter den 22. des (i denne sammenhengen) og i alle tilfeller unngår de 24. desember... og det er jo en trøst :D men min fetter har bursdag den 24. desember og det har jo gått bra med han :D Lille spire er i jo hjertelig velkommen.

Du som har blitt spådd... hvor ble du det?

Skrevet

Hallo. Jeg ble spådd her inne av Mamalari? var det det hun het? tror det. Så blir spennende å se om det stemmer..

Jeg tok ut spiralen min i midten av februar så det er ikke så lenge siden.Så jeg har vel egentlig en tro på at de skal gå ganske kjapt med nr 3 også. Har dere barn fra før?

Skrevet

Hei:)

Jeg ble også spådd av Mamalari (eller noe sånt:P). Hun spådde at jeg kom til å bli gravid nå. Får håpe hun har rett på oss begge! Har også blitt spådd på dinbaby.com av Aurora og Kimby. Aurora sier at jeg blir gravid til høsten, mens Kimby mente juni. Håååper at Mamalari har rett! Et av forumene her inne heter spå/horoskop, der kan du spørre. Spør etter en av spådamene, hvis ikke er det ikke sikkert du får svar. Så må du oppgi fødselsdato på deg og mannen.

Hvis jeg blir gravid får jeg termin 11. desember. Håper ikke den blir født på julaften, men jeg blir jo overlykkelig uansett:)

Jeg har ingen barn fra før:)

Skrevet

Så gøy at du også har blitt spådd av henne!! Da velger vi å tro på at det stemmer? Ikke sant? Artig vettu...Jeg får termin 15 desember hvis jeg skulle blitt gravid nå. Bare jeg ikke får på selve julaften så er det greit..hehe.. Men vi får vel bare vente å se.. Uansett er h"n velkommen. Lurer virkelig på hvordan jeg skal få dagene fram til EL og dagene etter EL å gå altså.. Dette er så nervepirrende. Tenk på deg som har prøvd så lenge. Sliter du deg ikke ut på all den ventinga? Var helt gæærn jeg på første pp. Hadde SÅ mange symptomer også vettu..helt utrolig hvordan kroppen spiller oss et spill mange ganger.. Men jeg skal ikke bli sånn denne gangen.Tar det helt rolig.. Prøve iallefall..hehe..

Skrevet

Jaaa det velger vi å tro på!!!:D Hehe. Det er litt risikabelt i forhold til at vi kan ende opp med å føde på julaften, men jeg tar den risikoen med glede;) Ja det blir lange dager fram til EL, og mellom EL og IKM. Jeg har dager der jeg er sliten, lei og deppa, men heldigvis så er det ikke så mange av dem. Prøver å tenke positivt:) Og jeg er like spent hver eneste pp. Får masse symptomer og tester i hytt og gevær, hehe. Utrolig hvordan kroppen kan spille oss et puss ja. Jeg tror at når jeg blir gravid så er det kanskje den mnd hvor jeg for en gangs skyld ikke har noen symptomer i det hele tatt;) Bestemmer meg alltid for å ikke tolke symptomer og få forhåpninger osv. Men det er bare å gi opp, hehe. Æsj, nå må jeg på jobb.. Kommer tilbake om noen timer når jeg har lagt hun jeg er assistent for;)

Skrevet

Hm...nå vil plutselig typen vente litt da eller? Med nr 3. Hm.. Så da får vi se om vi kanskje venter litt.. Men da er det opp til han å "være forsiktig" når vi har sex. Hehe.. Er vel da jeg plutselig blir gravid sikkert. Neida,men vi får snakke mere om det.. Så får vi se.. hihi

Skrevet

Neeeeii!!!!:´-( Så utrolig kjedelig!!!

Håper han ombestemmer seg når dere får snakket sammen, og at han ikke er forsiktig når dere har sex. Vi skal jo i desemberforumet sammen!:D Hadde jo vært typisk om du ble gravid hvis dere bestemmer dere for å vente litt, hehe, Men det hadde jo bare vært supert;P

Skrevet

Ja vi MÅ i desemberklubben sammen.Det hadde vært ekstremt koselig... Sukk. Men jeg skal nok go`snakke med han litt så får vi håpe det ordner seg. Hvis ikke blir det INGEN sex på han i hele påska. Det må jo blir det,men jeg kan jo lure han litt..hihi..

Skrevet

Hihi, smart du;) Kvinnelisten er god å ha, vi har stort sett våre måter å få det som vi vil på. Håper go´snakkinga hjelper, hvis ikke får du innføre "sexnekt" ja, da er han nok ikke så vanskelig å be allikevel:P For vi MÅ inn i desemberforumet sammen ja, nå har vi en deal, hihi.

Skrevet

Ja vi har en deal vi nå altså. Og den skal vi klare og holde!!Det er å ha masse sex,BLI gravide og komme i desemberforumet sammen. Alt annet bryr vi oss lite om. Merker jeg er litt spent, for med de to andre graviditetene holdt jeg ikke på sånn.. Da bare prøvde vi, også plutselig satt den. Venta ikke på noen EL eller noenting da..SÅ til uka kommer jeg nok til å være litt smånervøs.. Redd for å kanskje ikke merke EL..jeg som alltid merker det ellers...Hm.. oj oj oj..Må bare sette igang jeg med en gang jeg merker det jeg altså.. Gosj..

Skrevet

Jaaa det var en god deal, og den skal vi klare å holde ja!!!:D Skikkelig spent jeg nå, har en god følelse på at vi kommer til å klare det. Det hadde jo vært kjempekoselig:) Skjønner at du blir litt smånervøs siden dere ikke gikk inn for å prøve på samme måte som nå med de to andre. Det er jo en skikkelig psykisk påkjenning, men samtidig så er det jo utrolig gøy!:) Og man blir ihvertfall godt kjent med alle signalene som kroppen gir. Vi burde bare kjøre på hele neste uke vi da. Hvis du pleier å merke EL merker du det nok denne gangen og:) Tenk om vi står med hver vår positive test i hånden om 2-3 uker!

Skrevet

Ja dette blir en spennende tid i vente..MÅ bare få med kælln 100 % først.. Å sukk...Ja tenk om vi får positiv test begge to. ååååå så gøy. Men du..siden dere har prøvd så lenge.Pleier du ofte å få sånne føler på at denne gangen skal det gå bra? Håper virkelig at det skal klaffe for deg denne gangen..Vi må selvfølgelig kjøre på HELE neste uke tror jeg.. Så er vi på den sikre siden. Setter igang fra mandag jeg og kjører på..hehe.. Å må virkelig mase på sambo altså. Hadde passet så bra, for han pendler og er bare hjemme i helgene og er ikke alltid at det klaffer med EL da. Og nå skal han være hjemme helt til onsdag etter påske så det hadde passet perfekt å prøvd nå siden jeg har EL.. Nei tvi tvi sier jeg bare..

Skrevet

Håper du får han med 100% da!!:) Det tror jeg du får! Hadde vært såååå gøy om vi fikk positiv test begge to. Da kunne vi gått over på desemberforumet sammen og delt erfaringer om symptomer, gledet oss over den voksende magen, kjenne de første sparkene osv: Åååå jeg vil!!:) Det er egentlig sjeldent at jeg har god følelse før ikm sånn som jeg har nå. Jeg pleier å være ganske likegyldig fram til EL. Så hvis denne gode følelsen fortsetter etter ikm er det et godt tegn. For i september ble jeg gravid (mistet med en gang da), men da hadde jeg god følelse før ikm, så fortsatte den etter ikm og jeg bare følte at jeg hadde en liten gutt i magen. Så hvis den gode følelsen fortsetter så tror jeg det er lovende:) Det passer jo såå bra at samboern din er hjemme nå som du har EL siden han vanligvis pendler og er hjemme i helgene. Du må passe på å ikke mase for mye, det kan ha motsatt effekt. Sambo ville egentlig ikke begynne å prøve på noen år han og jeg maste og maste, og det gjorde det bare verre. Men når jeg sluttet og sa at det var greit å vente, så ville han plutselig:P Så du får prøve deg fram litt forsiktig;) Hvorfor vil han vente egentlig?

Skrevet

Å blir bare mere og mere gira jeg nå merker jeg..Ja dette skal vi klare sammen. Og tvi tvi til deg og at spira kommer denne gangen og at den blir!!.. Han vil vel egentlig vente ford han til tider egentlig er fornøyd med de to han har. To friske barn og et av hvert kjønn. Skjønner jo det egentlig, men jeg er liksom ikke fornøyd før jeg har tre..Han vil ha en tilsamtidig som han er fornøyd med de han har..Hm.... Men jeg tror du har rett som du skriver. Skal prøve å ikke mase så mye nå og får se til uka når EL nærmer seg om jeg bare nevner det litt forsiktig da evt..Eller bare ser hva han gjør med alle de svømmende spermiene sine..Hehe..

Skrevet

Du kan jo prøve å få med han på en liten sengevals i løpet av helgen, så får du se hva han gjør med svømmerne før du har EL. Så vet du hva du kan gå utifra;) Ja dette skal vi klare sammen, skikkelig gira jeg og! Gleder meg masse til vi kan teste! Krysser fingrene for oss, og for at du får med sambo! Så synd at han er litt usikker på hva han vil. Du får tenke ut noen gode argumenter som kan hjelpe han i den riktige retningen:) Jeg har også lyst på 3 barn, så skjønner deg veldig godt! Kanskje du kan "ufarliggjøre" det litt ved å si at dere bare koser dere når dere har lyst, og skjer det så skjer det:) Så passer du på å dra han med deg til riktige tider, hehe.

Skrevet

Men du som er så inne i dette med eggløsning..Prøv å hjelp meg litt med dette..Man skal helst ha sex før EL, ikke sant? Og da når jeg begynner å føle at jeg har EL, ved at jeg får mensenmurringer, litt ømme pupper og vondt i magen. Er det da jeg bør kaste meg over, eller vente noen dager til jeg får det (slimet)-sorry,..Er det når det slimet kommer at egget er ute, eller før når jeg bare har sånn utflodaktig..Har ikke helt kommet inni det greiene her enda jeg.. Tenkte bare å kaste meg over samboer til uka jeg.. Søren jeg må bare få han med nå..

Skrevet

Hehe;) Det lønner seg å ha det før EL ja, så svømmerne ligger og venter på egget. Men det er gode muligheter for å bli gravid om man har sex på EL-dagen og. Hvis du har begynt å få EL-smerter nå så kan du begynne å kaste deg over han;) Men hvis du pleier å ha EL-slim så kan du vente til det kommer. For EL er ofte siste dagen med EL-slim eller dagen etter, så EL-slimet kommer i forkant av EL. Synes det er veldig greit med EL-tester jeg, så vet jeg når EL er rett rundt hjørnet. Det ble veldig mye EL i dette innlegget:P

Skrevet

Takk takk, ble litt klokere nå.Men nå skal jeg ordne med middag. Snakkes snart igjen da snuppa. God kveld..

Skrevet

Sovnet på sofaen jeg;) Håper middagen ble god, hva laget du? Nå skal jeg straks lage middag, skal ha "date" med sambo i kveld:) God kveld du og snuppa.

Skrevet

dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...