Gå til innhold

""" IKM uke 12 """ Skravletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er jo alltid dumt at man ikke blir gravid når man holder til på bim's bli gravid, hehe. Men vi får bare fortsette å prøve, så vil tiden vise hva vi får til. Dette var min tredje pergokur, og tok dobbel kur denne gangen. Forrige kur (enkel) fikk jeg ikke el av, og første kuren (også enkel) ble jeg gravid på, men mistet tidlig.

Blir derfor bare en kur til, siden man ikke skal ta mer enn 4 kurer på rad. Så om en mnd blir vi sendt til gyn for søknad om ivf, hvis vi ikke mot alle odds skulle bli gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært så sikker på at det klaffa denne mnd. Har vært tung og oppblåst i magen, vi hadde sex nesten hver dag både en uke før og etter beregne EL, jeg har vært kvalm om morgenene den siste uka... Hadde IKM i går, har ikke fått TR ennå, men testen viste negativt i ettermiddag. Testet med vanlig CB.

Tror kroppen lurer meg...kanskje jeg bare har så lyst til å være gravid at kroppen "spiller med" på tanken? Noen andre som har opplevd det samme???

:(

Skrevet

Ja, greit om det klaffer etter hvert når en her inne.. He, he.. Får håpe at det klaffer denne syklusen da, så du slipper å gå å vente når du skal ta pause med Pergoen. De to siste gangene jeg tok pergo fikk jeg ikke EL, så hos meg er det omvent. Det er nå flott at du har blitt gravid en gang da. Tar du progesteron eller noe slikt også nå?

Skrevet

Hei Lydia81

Hadde det forrige pp. Gikk 1 uke over tiden.. Men TR kom allikevel..

Har denne perioden mindre symptomer enn jeg har hatt noen gang, selv om vi har vært ytterst aktive.. Så regner ikke med at det har klaffet. Men venter på TR på lørdag. Så det er noen dager igjen..

Skrevet

Har heller ikke tenkt til å stå over neste måned, min kjære reiser så mye i jobben, at her gjelder det å stå på så fort han er innafor døra ; ) Har alltid sett for meg at jeg skulle få barn i januar - sikkert fordi jeg er født i januar selv, men nå har jeg venta så mange år med å starte, at jeg tror nesten bare jeg får være blid hvis det blir noe i det hele tatt. Det viktigste er jo at ungen er frisk og ønska. Utover det så driter jeg faktsik litt i romjula 2008 - dessuten kan jeg jo feire 35 års-dagen utenfor sykehuset hvis bebiss blir født før nyttår ; ) (Det siste var ikke seriøst ment...)

Skrevet

Det er nå fullt mulig at du er gravid selv om du testet negativ. :) Ikke ta noe for gitt før evt tanta kommer. Venninna mi testet neg flere dager over IKM da hun var gravid. Mensen din er nå en dag forsinket alle rede, det er et godt tegn! :)

Skrevet

Jeg håper, jeg håper, jeg håper. Har ikke fått tante rød enda.tre dager på overtid. Har tøffet meg opp til at jeg skal ta test imorgen tilig. Skumle saker når drømmer kanskje kan bli virkelig. Ønsker meg knøtt i magen sterkt. :)

Gratulerer til dere som har fått knøtt i magen! :)

Skrevet

Spenende da! :) Håper at du er gravid! :) Pleier du å gå så lenge over?

Jeg testet blendahvitt i dag, men det er flere dager til IKM, og tempen var veldig høy, så jeg mister ikke motet! :)

Skrevet

Pleier aldri å gå over så lenge jeg ikke er gravid og mister like etterpå. :( Derfor jeg har vært redd for å teste. Jeg har aldri tempet, men lest endel om det. Så det høres spennende ut. Håper du har et lite knøtt i magen! :) Må jo holde seg positiv så lenge tanta holder seg borte. ;)

Skrevet

Ja, jeg holder meg positiv. :) Det er nå en spennede tid uansett. :)

Tar du progesteron da? Jeg bestilte meg progesteronkrem fra england for litt siden. Min var litt lav (20 og 21), men ikke så lav at gyn ville gi meg kremen.. :/ Så etter påske skal jeg hente den på posten.. Bruker Womans care (tidl. Progesta Care) nå da.

Skrevet

Ny her inne jeg :) Hadde ikm på tirsdag den 18. Testet både tirsdag og onsdag morgen og begge var negativ. Men ingen tr enda. Synes jeg kjenner at tr kommer hele tiden, og løper inn på badet for å sjekke, men ingenting har kommet. Fri for tester. Får vell ikke testet før etter påsken, hvis ikke apoteket er åpent på lørdag?

Skrevet

Her jeg bor hadde de åpent apotek fra 09.00 til 13.00 på lørdag. Jeg sjekket, for jeg har heller ikke igjen flere tester. Har ikm i dag eller i morgen, og ikke sett tr enda. Men den kommer nok... Testet med siste testen min i går, og den var negativ. Men var jo litt tidlig å teste da :)

Skrevet

Okei, da har de vell åpnet samme tid her regner jeg med :) Må få kjøpt en test. Man blir så utålmodig. Så lenge det ikke er tegn til tr så er det stor sjanse for at man er gravid ;)

Skrevet

Vell, i dag svei eg av den eine qr testen min *flau* Den var selvfølgelig blendakvit, er 3-4 dagerfrå ikm så egentleg ikkje anna å vente hehe. Har lova meg sjølv dyrt og hellig at den andre testen skal få ligge i fred til søndag he he :o)

Tja har eg symptomer?

vell, puppene føles litt ømme av og til, har "kløe" og stikkinger i livmorhøgd, og stikkinger/verk i eggstokkene, meeeen det kan jo være mens smerter også.

Dei 14 dagane frå mens til el går fort, men dei 14 dagane mellom el og mens går ufatteleg seint hehe, merkeleg det ;o)

Skrevet

Hadde ikm på tirsdag (kanskje mandag egentlig), tanta har enda ikke kommet....testet i går (onsdag) på ettermiddagen, da var den jo negativ.

Hvor lenge tror dere jeg bør vente før jeg tester igjen da?

Er oppblåst og øm og småkvalm..men er redd det er litt trøstespising sin feil :-O

Måtte vente lenge før vi kunne begynne å prøve fordi jeg måtte vente på en operasjon jeg stod i kø for å ta...og nå ønsker jeg at det skal klaffe fort, er utålmodig!! :( Er sikkert derfor tanta er sein og :(

Skrevet

Nei, har ikke prøvd progesteronkrem. Har generelt ikke prøvd ut noe utenom sex uten prevensjon. ;) Bruker å bli lett gravid, men klarer sjelden å beholde. Håper kremen funker på deg. Når man ikke blir gravid så er det greitt å prøve ut det meste. Du må teste positivt med neste test slik at vi kan følge hverandre. Glemte CB testen hjemme slik at det ikke blir testing før langt ut på morgendagen. Har barne og mannefri idag slik at jeg er på overnatting til ei venninne. Flere år siden sist. Har begynt å renne på do å tisse mye og har igjen begynt å bli øm på magen. Vondt med bukselinningen! :) Krysser fingrene i morgen og håper på at gravid lyser mot meg.

Skrevet

Vel vel, der kom tanta.. Hadde ikke trodd noe annet heller.. Bortsett fra noen dager med innbildning da ;)

Håper den holder seg langt vekk hos alle andre prøvere..

Skrevet

Nå har jeg mistet helt evnen til å gjøre annet enn å sitte her og surfe på nettet og kjenne på kroppen min etter symptomer. Hadde ubeskyttet sex samme dag jeg var ferdig med mensen, og begynner nå å tro at det ikke var så veldig sikkert likevel... Men må inrømme at tanken på at jeg kanskje har en baby i magen gjør meg veldig glad! Jeg skal ha mensen i morgen eller søndag, men siden kjæresten min er på tur med en kompis frem til søndag vil jeg ikke teste før han er tilbake. Men har alle mulige symptomer; har plutselig utviklet a-menneske tendenser, sovner som en sten om kvelden og våkner tidlig og er kjempeopplagt om morgenen (veldig ulikt meg...), blir litt småkvalm av fysiske anstrengelser, men blir fin igjen om jeg spiser litt, er sikker på at puppene mine har vokst, og ikke minst kjenner jeg masse stikking i magen, og en rar stølhet i siden hvis jeg strekker meg... Det kan da ikke være kroppen min som lurer meg med alle disse sypmtomene? Jeg har hatt dem i over en uke nå.Jeg vipper fra å være helt sikker på at jeg er gravid, til at jeg er sikker på at jeg bare er hysterisk og innbiller meg det hele... Tenker jeg tester på mandag eller tirsdag.... Håper nå at jeg også kan bli med over til november klubben!

Skrevet

Æg e gravid! Mått bare rop det ut! :) :)

Skrevet

Graulere så mye med spiren i magen din Randi! :D Heldi du er som er blitt gravid!

Skrevet

Ja, jeg er kjempeglad. Bruker å miste i uke 5 eller 6. Men har bestemt meg for å være glad så lenge det varer. Kan være at nettopp dette knøttet har lyst til å holde ut med meg. ;) Har større tro denne gangen pga av symptomer og diverse. Jeeeeei, jeg er gravid! ;)

Skrevet

Håper du ikke mister denne ganger, håper spiren klamrer seg fast i 9 måneder :) Må være en deilig følelse å få vite at man er gravid.

Skrevet

Hærlig følelse ja. Bare gled deg. Din tur kommer forhåpentligvis snart. :)

Skrevet

Gratulerer dere gravide, hærlig å lese om :o)

Vell, her er tanta ikkje komme på besøk endå, ikm i dag, men kan jo komme dei nærmaste dagane og.

Tok den siste testen eg hadde igjen i går,

neida klarte ikkje å vente til i dag som eg hadde tenkt*oppgitt* Testen var iallefall veeeeldig negativ.

Føler egentlig ingenting, hverken att tanta kjem eller at eg er gravid. Så må vell fint vente å sjå (og krysse fingre.)

Men tidligere gonger når eg har vore gravid, har eg hatt veldig ømme bryst og testet positivt før ikm -så trur vell sjangsen er liten egentleg.

Skrevet

TR kom som ventet. Vi tar en pause fremover slik at det ikke krasjer med reise som er planlagt i forbindelse med en 50 års-dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...