Gjest Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Noen som vil bli med på en skravletråd for oss som har IKM i uke 12? Jeg hadde EL i går, så da blir det testing den 22. på meg. Jeg har nå skikkelig tro på at det skal skje noe denne gangen.
Randis Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har IKM 22.mars. Skal ikke teste før jeg skal til legen 26.mars. Vi får se om jeg klarer det..
Randis Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg hadde dessuten EL 6.mars og er allerede kvalm og øm i magen. Håper det går bra denne gang.
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har ikm rundt den 20.mars, så vi får bare krysse fingrene. Har dere prøvd lenge?
Icerus Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Hadde el i går. Håper at det klaffer, men hvis ikke så blir det 2009 baby for oss, står over neste periode
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Hei jenter! Kjekt at vi er blitt en liten gjeng da.. Frk. B: Så at du hadde lagt inn et innleg hvor du spurte om temping. Jeg har tempet lenge nå, så begynner å bli litt dreven på det. Det du trenger er et termometer med to desimaler, så et system hvor du fører inn tempen. Det kan du gjøre ved å føre tempen på ei kurve som du lager selv, eller registrere deg på FF (www.fertilityfriend.com), så legge inn tempen der. Der blir kurven også tolket. Her kan du kjøpe termometer: www.babyornot.no/product_info.php/cPath/30/products_id/44 Du kan tempe i munnen, under armen, rectalt eller vaginalt. Det er viktig at du bruker samme metoden hver dag. Og du må tempe til samme tid hver dag. Når jeg har fri, pleier jeg å ha på vekkerklokken, så bare temper jeg og sover videre. Så anbefaler jeg deg å bare begynne å tempe når du har fått tak i termometer, du trenger ikke vente på en ny syklus. Her er nå min tempkurve, hvis du vil se på et eksempel: www.fertilityfriend.com/home/Elisabeth77 Det er nå kjekt å tempe da, da har en full kontroll på syklusen.. Vi har prøvd siden sommeren 2006, så håper det klaffer snart. Samboeren min jobber på sjøen, så han er borte annen hver mnd. Vi er ca i 16 pp nå. Hvor lenge har dere andre prøvd? Noen som har erfaring med progesteronkrem forresten?
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har liksom aldri tenkt tanken på å måle tempen,så det var samboeren min som nevnte det. Godt at én av oss er flink og følger litt med.. Men er jeg mest fruktbar når tempen er høy eller lav? Er dere i 16 pp? Stresser dere med det? Jeg mener, samboer og meg er "bare" i vår 2pp, og jeg blir kjempestresset,merker jeg. Sa jo selvfølgelig da vi startet at jeg skulle i allefall ikke bli sånn,men joda.. jeg tenker masse på det og sånn.. Takk for tips, forresten! Skal kjøpe meg et sånt termometer!
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 He, he.. Kjekt at han følger med da.. Tempen fungerer slik at tempen er lav frem til EL. Så når tempen stiger, da var EL den siste dagen før tempen steg, om du skjønner? Hvis vi går ut ifra min siste tempkurve, så kan du se at jeg hadde et temphopp mellom syklusdag 11 og 12. Det betyr at jeg hadde EL på dag 11. Videre skal tempen holde seg høy helt frem til mensen kommer. Hos meg faller tempen veldig mye den dagen eller dagen før mensen kommer. Så det betyr at tempen skal være lav fra ca syklusdag 1-14, og høy fra syklusdag 14-28. Eller lav før EL, og høy etter EL. Vær oppmerksom på at tempen kan variere, den kan f.eks. bli høy på syklusdag 5 for så å falle igjen dagen etter. Tempen går opp og ned, en må tolke den gjennomsnittelige tempraturen, ikke enkelte målinger. Det er derfor viktig at en måler så og si hver dag. Jeg stresset før da. Det var ikke bra for forholdet vårt, så jeg måtte bare skjerpe meg å slutte med det.. Leste bl.a. "The Secret" og noen andre bøker, så nå tar vi det som det kommer og fokuserer på viktigere ting i ventetiden. Ha en fin kveld!
Icerus Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Hei Fr. B Vi ønsker ikke å få termin i slutten av desember. Har regnet at vi vil få termin mellom 28 og 31 desember. Da med 14 dager fra eller til.. Har heller lyst på et 2009 barn da:) Ikke noen annen grunn enn det..
blirjegsnartmamma Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 jeg hadde etter alle kalkulatorer og magefølelse eggløsning på fredag.. Men ble ikke så veldig mye action, selvom det trengs jo ikke så mye hvis det først klaffer Har IKM 20 mars, hvis alt er stabilt.. Blir spennende å teste! Vil nok vente noen dager ekstra, for å være sikker på at TR ikke kommer.. Men har en sånn god følelse denne gangen.. Har egentlig ikke tenkt så mye på å bli gravid denne mnd.. Selvom jeg er her inne nå da
Nina_J Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Jeg har IKM 18.mars. Håper håper! Vi skal også stå over neste pp. Har ikke lyst at barnet skal fødes i julen. De havner på en måte litt i bakgrunnen med bursdagen sin. Kanskje litt dumt å tenke sånn, men vi ble enig om det ihvertfall Andre kanskje har helt andre tanker om å få barn i julen?
lykketall3 Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 har ikm 22 mars. Skal også stå over neste mnd. noe med julen asså.... pp1 ****************babystøv til alle ********* *********************************************
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har også ikm rundt den 20.mars, så vi får krysse fingrene for alle her! Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er gravid da, men men..
baby igjen Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Hei damer jeg er ikm'er i uke 12, og tester den 18. mars så fremt tante rød ikke kommer før da... er spådd gravid denne mnd med jente, mon tro om det slår til ... gruer meg litt til slutten av neste uke, vet jo hvor skuffet jeg blir om det heller ikke denne gangen slår til, går over i 7 pp da... blir spennende å følge med dere alle sammen og masse tvi tvi
Mia og gullgutten! Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Var en liten gjeng det har ja!! Koselig. Slenger meg med her. Har IKM 17.mars, er veldig spent på om det har klaffet. Kan ikke si vi prøvde ordentlig denne pp, men er så rar i kroppen og øm i puppa.... Var ikke det forrie måned. Men klaffer det ikke slenger jeg med gjengen som hopper over neste pp. Kan jo prøve å unngå jula hvis en kan planlegge.. Men kommer det så kommer det. Er veldig klar for baby nå.....
Randis Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Er på vår 4pp nå. Håper spiren sitter. Har regnet ut ny IKM dag er 18.mars. Trodde lenge at det var 22.mars som var dagen for testing, men fant fram kalenderen og fant riktig dato. Er veldig omtåket om dagen, kvalm og øm i magen. Krysser fingrene for at egget sitter og at alt er normalt. Mannen min tror det er best å hoppe over desember pga. at alle i hans familie har bursdag da. Håper vi alle kan hoppe galant over i 1.trimester forum etter denne mnd.
nr3hososs-og kanskje en til... Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 hei hei.. prøver og prøver, men har aldri vært en prøver før, det har alltid kommet når det skulle. Men så opplevde vi å miste barnet vårt i magen i uke 38... Derfor er vi nå såkalte prøvere...fordi vi vil ha en til fort. Skal teste i påska... onsdag eller torsdag, kommer veldig ann på hvor jeg er... Det er jo ferie, og lite gøy å teste på en utedo...hehe...kan jo være spennende....!! Synes jeg kjenner alle typer symptomer, uten at jeg egentlig gjør det. Det er nok bare optimisten i meg som styrer. Jeg ønsker ikke å gå gravid i julen, derfor kan det være mulig at vi hopper langt om vi ikke får det til denne måneden...kanskje prøver vi neste og, for jeg kommer sikkert til å få satt igang før termin. (mistet babyen min i desember...) Lykke til med alle testene neste uke!!
Mina06+Mats09 Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Hadde EL 2 mars, så er ikke lenge før testing nå..
Mia og gullgutten! Skrevet 12. mars 2008 #20 Skrevet 12. mars 2008 Litt opgitt av meg selv nå... Testet.. 5 dager før IKM, ikke skuffet for at den er negativ for det var vel forventet, også iom at jeg brukte 4 dager etter IKM før jeg tetstet positivt sist... Vet jo at det er gangske meningsløst, men klarte ikke å ikke teste. Tenk om det hadde kommet en svak strek da ..... Dette er grunnen til at jeg ikke kjøper billigtester, for jeg vet at har jeg klarer jeg ikke å la være å teste. Hadde bare en test liggene nå, men nå er det tomt og skal ikke kjøpes med mindre jeg går over IKM t uka... Men e ganske positiv alikavell jeg da:) Føler så sikkert at det har klaffa, men det er sikkert bare syken. Hvordan går det med dere andre?
Gurine Skrevet 12. mars 2008 #21 Skrevet 12. mars 2008 Hei dere her inne.. Jeg har også ikm rundt den 20 mars.. Ikke alltid jeg er helt regelmessig, men i uke 12 blir det i hvertfall.. Jeg hadde litt blodig el-slim denne gangen, og testet svakt positivt på el-test på fredag.. Første gang jeg har hatt antydning til el i følge billigtestene.. Hadde stadig stikkesmerter nederst i magen i går, og føler meg litt øm i dag også.. Sikkert bare innbildninger men Har blitt spådd graviditet i mars av et par stykker, så jeg får jo håpe.. Men også noen som mener at det ikke klaffer nå da.. Men spennendes er det lell.. Har en test liggende, håper jeg klarer å vente med å teste til det har gått noen dager ut i neste uke Lykke til jenter
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #22 Skrevet 12. mars 2008 Mia *2pp e MA* : Klarte du ikke å vente lenger med å teste? Tihi.. Uffameien, vet jo egentlig hvordan det er. Den første prøveperioden min, altså forrige,så tror jeg at jeg testet fem ganger FØR ikm eller noe.. Var heeelt på tuppa! Denne perioden har jeg ikke noen god følelse, så da tester jeg kun hvis mensen ikke kommer! .. noe jeg selvsagt håper at den ikke gjør!
Randis Skrevet 12. mars 2008 #23 Skrevet 12. mars 2008 Er det noen som gått til innkjøp av noe til kommende baby uten å være på vei? Jeg har.. Følte meg litt dum, men måtte bare kjøpe en turkis, stilig bag til quinnyvogna mi. Blir rosa oppi med jente og tukis og lignende med gutt. Har høye håp denne mnd. Er skikkeli kvalm og har nesten spydd flere ganger. Er ikke syk heller. Gleder meg til UL etter påske. Hvis spiren holder seg fast så lenge. Testedag er på er neste tirsdag. Trodde jeg ville vente til jeg skal til legen, men kjenner nå at jeg kommer til å teste. Utålmodig.. Kjenner det så godt at det er noe der.
Randis Skrevet 12. mars 2008 #24 Skrevet 12. mars 2008 La til et bilde av bagen i mine bilder på denne sida. Bare trykk på navnet mitt så kan du trykke på bildene, så får dere se bilder av mine to mirakler pluss bagen.
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #25 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har IKM 17 mars..... har blitt spådd at jeg skal bli gravid i løpet av denne mnd..... så det blir spennende!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå