Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann folkens!!

jeg har vært på fjellet og ikke hatt internett. koser oss veldig nå:)

jeg fikk tr sist torsdag, og hadde den i 3 dager, så det ble vel bom ja. heldigvis begynner syklusen å ordne seg da i allefall:)

nei, russetida tar jeg ikke så tungt! jeg kan gjerne være sjåfør for den saks skyld:) vi tar det bare som det kommer alt for tiden;)

håper alle har det bra med blodtrykk, bekken, svakpositiv graviditetstester, 123 med PCOS osv:)

ha en fortsatt fin påskeferie! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det innlegget var fra meg da..

er på besøk med ei veninne og trodde jeg var på min bim!

Skrevet

Må bare være kjapp nå.

Venninna har litt veer, men ingen fødsel enda.

I dag er det kjærstekveld, så jeg og sambo skal ut spise en bedre middag, så blir det vel en øl for de som kan hos broren hans etterpå.

Bare en liten info fra meg;-)

123..hvor i landet er du fra?

koselig å ha deg her:-) Og får håpe samboeren/mannen din blir med på nr.3.

Ha en fin påske videre dere :-)

Skrevet

Også er det jo selvfølgelig deg da Elisabeth!!! Åssen går det? Ikke dårlig å få en svak svak strek da!!! Åh, det hadde vært såååå supert om den forble sånn!!! Heier på deg nå!!! Symptomer???

Fra meg til deg: *************************************************************************************************************************************'

************************************ ;o)

Mixå: Hehe...så du skrev med feil nick ja;-) Fort gjort da! Flere som får til det i blandt. Har du mange venninner her på bim? Flere fra skolen som også ønsker barn? Hadde jo sikkert ikke vært så dumt å kjenne andre på sin egen alder med barn. ikke bare bare å være mor uten "støtte" fra venner. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om!!

Kom egentlig på at jeg ikke vet/husker så mye om deg jeg. Mange sp.mål her, hihi...

Åssen fag tar du igjen??

Hva ser du for deg å bli etterhvert?

Var du forlovet? Hvor jobbet samboeren din?

Skulle jo være mye jeg ikke husket om deg gitt, hehe...;o) (SORRY!!)

Hva gjør dere i Påsken da?

Vi koser oss masse vi. Men venter på fødsel enda da, skjer fortsatt ikke noe med hun venninna mi. Føder hun ikke før tirsd, kan jeg ikke bli med, for da begynner jeg jo å jobbe..Men ut skal henne uansett!!!

Klar: Hva gjør dere i påsken da?

Ørneredet: På tide å få bekkenet på plass å komme seg ut av senga!!! Off, syntes skikkelig synd på deg :-(

Men godt du har en søt kjærste da!!!

God kveld dere søte jenter! :o)

Skrevet

Hei jenter! :)

Ja, jeg testet både i går og dag med morgenurin, men det forble blendahvitt. Men det er nå enda to dager til IKM, så det ødelegger ikke mitt håp! :) Jeg føler på meg at det har klaffet nå. :) Det er mange som ikke tester pos før etter IKM også. Nå er jeg på nattevakt, skal på tre nattevakter nå.

Morelli: Spennede at du skal bli med venninna di da.. :) Jeg har vært med to venninner som har født, det var kjempefint! :) Hun siste som jeg var med hadde termin 19. desember, men det havnet seff på julaften! :)

Skrevet

Krysser fingrene fingrene for deg elisabeth.

Her er det snø som stort sett ellers i landet for tia, å strålende vær. Har vært ute med barna å lekt å jkøpt litt kosemat til resten av påska.

Til uka kommer sambo hjem, gleder meg så utrolig mye til det. Blir spennende med samtalen på sykehuset på fredag, men jeg tror nok dem tar hensyn ang igangsettelse, jeg er en som føder rimlig kjapt. Første tok litt over 4 timer å andre mann 30 min så.

Ellers håper jeg den som sliter med svangerskap plager ikke får det så aller værst. Dette svangerskapet er det beste jeg har hatt, føler meg i bra form plages litt av halsbrann nå men ellers topp.

Skrevet

Bra du ser lyst på det Maya:-)

Ellers hadde jeg en nokså spennende og laaaaaang dag i går.

Telefonen ringte 04:45, og vannet hadde gått!

Shit! Da var det bare å hive seg i klærne å komme seg på sykehuset. Hun skulle møte meg der.

Etter litt undersøkelse og div, så var det bare 2 cm åpning, så dette kunne se ut til å bli en lang dag, og det ble det også.

Først kl 13, hadde det forandret seg til 4 cm. Ikke stort det heller, så da var det bare å vandre rundt på sykehuset og spise masse sjokolade, hehe.. Hun fikk litt akupunktur, så hun fikk sovet litt underveis.

Kl. 15:30, fikk hun endelig sitt eget rom. Var ganske travelt der i går, for på natta var det fullmåne. Er jo helt merkelig, men vi snakket om at det kom til å skje den natta, siden det var fullmåne;-)

17:20 ble hun lagt på drypp, og da skal jeg si dere det skjedde ting ja!

Stakars jente, da kom smertene i superfart!! Men hun var kjempeflink!!

Kl 17:56 gikk jeg ut på gangen, for hun følte for å presse og JM skulle da sjekke åpning. Jeg stod ute i 5 min, hørte et par stønn fra rommet, også lukket døra seg opp:

Nå kan du komme inn å hilse på lille jenta.

Jeg bare: - Hææææ??? Er hun ute??!!! Og løp inn med øynene full av tårer, og der lå det ei nydelig lita jente med masse svart hår på brystet til mammaen sin.

Herregud for en spesiel opplevelse å være vitne til. Helt fantastisk.Hun ble født presis kl 18:00.

Venninnen min var i bra form. Ingen sting heller (den heldiggrisen!!, hehe). Jenta fikk pupp nesten med en gang og suttet som bare det.

Hun veide 3000 gr. og var 48 lang.

Jeg fikk filmet en god del:-)

Det triste oppi det hele var jo at sambo hadde bursdag i går. Jeg skulle vekke han med pakke og flagg, men den gang ei. Han måtte ordne i stand til familieselskap selv han, stakars.

Så nå tenkte jeg å lage en gooood frokost, også skal jeg tenne lys på et kakestykke som lillegutt kan gi til han på senga.

Så derfor må jeg bare gå nå.

Håper dere har en fin påske alle sammen :-)

Klem fra jordmor morelli, som er i lykkerus for øyeblikket ;o)

Skrevet

Ja, det hørets ut som en spennede og fin dag, Morelli! :) Det er veldig spesielt å være vitne til fødlser. :) Ikke så veldig lenge til det er din tur heller nå. :) Må være fantastisk å føde.. :)

Jeg har overlevd IKM dagen uten besøk av tante rød. Jeg er på en dag etter IKM i dag, og er på 15. dag etter EL i dag, jeg pleier å ha en lutealfase på 11-13 dager til vanlig. Det blir testing igjen på tirsdag på meg, og håper den blir pos da! :) Har dere erfaring med billigstrimler? Det er det jeg har brukt til nå da...

Det har vært så stille her i påska! Men det kommer seg vel igjen når hverdagen begynner. :)

Skrevet

Her har det skjedd ting i løpet av de dagene jeg har vært borte!!

Så spennende med testinga di Elisabeth!!! Får håpe det blir en sterk strek der på tirsdag da....

Morelli: Høres ut som en fantastisk opplevelse å være med på en fødsel! Jeg er så heldig at jeg ikke kjenner noen form for angst i forhold til fødsel (i motsetning til mange av mine venninner), og det er en opplevelse jeg virkelig ser fram til! Et av livets store underverker!

Ellers har jeg ikke tid til å skrive så mye mer nå. Har akkurat kommet hjem fra hytta og må få vaska litt klær og ordna litt! Ferdigpizzaen står i ovnen, så når den er fortært må jeg opp av sofaen! Håper dere har det bra alle sammen, så "snakkes" vi mer en annen dag:)

Skrevet

Kjekt å høre fra deg, Titter. Du har vel hatt det fint på fjellet? :)

Jeg fikk mensen nå for litt siden, så da er vi i gang på 17 pp..

Skrevet

Åi, så spennende Elisabeth!!! Dette er VIRKELIG spennende!! Åh, tenk om du er gravid a? Da dauer jeg!!! Av glede selvfølgelig :-)

Jeg tok en billigstrimmel dagen før Ikm, men helt hvit. Dagen etter var den veldig svak, men tok en digital noen timer etterpå, og den var pos. Så er litt usikker på hvordan de fungerer, men de skal nå hvertfall virke. Kommer det en svak strek, så er den jo ikke der uten grunn. Ville nå jeg tro hvertfall. Hm..hva er egentlig grunnen til at du fikk svak strek også at den ble borte igjen? Skjønte ikke helt det der jeg...?

Men gleder meg til tirsdag:-P Krysser alt jeg kan for deg nå!!!

Titter: Godt å høre fra deg igjen. Du har fått stått på ski og kosa deg masse. Heldiggrisen:-)

Selv har vi bare vært hjemme i påsken. Skal jo satse på en sydentur ca 27 april. Det trengs nå asså. Litt sol på kroppa og ikke minst litt energi:-)

Ørneredet: Er du hen i dag da? Fortsatt sengeliggende? Håper dette er et tegn på at du har kommet deg ut av senga.

Tenker på deg.

Skrevet

Du husker ikke så mye om meg nei, men jeg kan ramse opp jeg vettu:P

Jeg har bare 2 veninner på bim som jeg snakker mye med.. Ei som jeg besøker:) Vet ikke om noen på skolen/klassen som tenker på barn.. Går musikk, så de fleste brenner for det, utenom jeg da som har blitt kjempelei!! :P

Planen er å bli førskolelærer etter hvert. kanskje ta det på fjernstudier..

Jeg og min kjære nærmer oss 4 1/2 år sammen, bodd og vært forlovet i 1 år snart:) Han jobber på en fraktebåt..

Har ei veninne som akkurat har blitt gravid, så vi snakker en del sammen da:)

ellers så har jeg vært å fartet rundt i påska. Alle i familiene våre skal jo besøkes, men vi har jo koset oss likevel. Er i vår 3. pp nå (skal skifte på nicket;) ) og har vel el onsdag tenker jeg, samtidig når sambo drar.. Satser på at vi klarer det like vel..

håper alle har hatt en super påske, og lykke til med hverdagen igjen:)

Skrevet

Morelli, ammetåka har satt inn alerede. Jeg husker ikke om jeg har gratulert deg med jente i magen! Jeg ble i alle fall veldig glad da jeg leste det. Du er heldig som har en av hver da! Vet ikke hva jeg får, men hvis magefasong har noe å si så er det nok en gutt der. Men jeg kjenner flere som hadde guttemager som fikk jente og motsatt, så jeg vet ingenting. Gratulerer med overstått fødsel på venninnen din. Utrolig tøft gjort av deg, og hun må vel være utrolig taknemelig for at du stiller opp!

Hva tror dere forresten om magefasong og kjønn, er det bare tøys?

Elisabeth, jeg venter spent på testresultatet ditt! Håper det har gått din vei denne gangen!

Ørneredet hvodan går det med kynnerene? Jeg er sykemeldt nå for det, og det blir jeg vel resten av svangerskapet også. Har mest lyst å nyte graviditeten og gjøre alt jeg tenker jeg ikke får gjort når babyen er ute, men slik tilstanden er nå får jeg ikke gjort det.

Skrevet

Endelig hverdag igjen, å i morra kommer sambo hjem også.

Ellers har jeg en syk liten febergutt hjemme, håper han blir fort frisk.

Nå skal jeg snart gjøre litt husarbeid, så det ser ekstra fint ut til sambo kommer hjem. Ellers venter jeg forsatt spent på samtalen på sykehuset til fredag, skal oppdatere her inne etter jeg har vært der. Baby trives å sparker veldig i magen om dagen så det er bra.

Skrevet

Å ja, Elisabeth!!! Åssen går det??????? Åh, er så spent!!!! Testet???

Takk for ny oppdatering Mixå:-) husket litt av det nå når du skrev det.

Samme med deg Maya. Vet ikke så mye om deg heller når jeg tenker meg om...Syke barn igjen?? Uff..vet åssen det er:-(

Takk Stjerneklar:-) Husker ikke selv om du gratulerte jeg. Tror det..Men moro med jente ja:-)

Ørneredet??? Blir av deg a???

Skrevet

Åh, jeg er her... Men hver gang jeg starter på et innlegg blir det bare fullt av syting.. Så jeg stikker av hver gang..

Men jeg følger med og leser! Kommer med et knakende godt innlegg når positiviteten tar meg tenker jeg! Den er ikke å se om dagen, da bekkenet lenker meg til senga 80% av tiden.... :( Kjeder meg!!!!

Skrevet

Hei Ørneredet. Da er vi desverre to! Skuffet over at graviditeten ikke ble en tid for nytelse og drømmer! Føler mer den hindrer meg i alt mulig jeg skal og vil gjøre! Bekkenet krangler og kynnerne tvinger meg til å holde ro. Kommet til 29 uker, og det er vel ikke mye som tyder på at det kan bli bedre? Nå merker jeg virkelig hvor viktig det er med en velfungerende kropp, gleder meg til å kunne starte opp med trening igjen, gå lange turer, jobbe normalt, sove normalt uten å gå på do 4 ganger natten! Og legen som minner meg på hvor viktig det er å være aktiv,- "så aktiv som du klarer"! Jeg kan nesten ikke gå på butikken engang, og da må jeg gå så sent for å ikke slite med masse kynnere etterpå! Blir forbigått av gamle damer på gata! Og atpåtil hindrer dette meg i å jobbe, og siden jeg ikke har fast jobb, bare tillkalling, får jeg ingen støtte! Er altså blitt fattiglus og det hjelper heller ikke på humøret!

Beklager at det ble syting fra meg også.

Lurer på hvordan det går med Elisabeht!

Skrevet

Offa offa da dere!!!

Skal ikke være lett, men da kan jo jeg lette på humøret å si at jeg har INGEN plager for tiden :-) JIPPI!!!

Kan jo ikke bli bedre enn det da!

Var i grunn ikke noe plaget forrige gang heller, så ser fram til et nytt og fantastisk sv.skap nå. Hehe...er jeg litt slem nå?

Men til dere som ikke er gravide enda, så er ikke alle sv.skap like. Heldigvis for meg.

Nei, jeg krysser fingre for at jeg kun forblir trøtt og ikke noe mere. Trøttheten kan jeg leve med.

Også krysser jeg for dere. Bli friske snart!!!

Og den nye jobben er interessant. Blir en del markedsføring for Visma. Mest pr. telefon og mail. Men passer fint med >sitte i ro< jobbing nå, så slipper bekkenet å bli vondt igjen.

I morgen er min første ordentlige dag hvor jeg skal ta mine første telefoner osv..HELT ALENE!!! Er bare jeg som kommer til å være på kontoret. Gisp! Så det gruer jeg meg litt til. Men går seg nok til det også:-)

Men jenter, husk: Det er bare å syte i vei!!! Derfor vi har hverandre. ikke glem det da:-)

God bedring Ø og SK.

Og Elisabeth: ?!! Åssen er humøret om dagen? Gi bittelitt lyd fra deg. Vi bryr oss!!!

Love u all!! <3

Skrevet

Heldigvis er ikke alle svangerskap like, nei! Håper mitt neste blir bedre, og er veldig glad for at du har det bra Morelli! Skal krysse fingrene for at det fortsetter slikt! Hvor langt er du kommet nå? Ser termindagen din, men orker ikke regne etter i uker!

Førstegangsgravide er kanskje ekstra oppmerksom til kroppen og forsiktige, så mulig plagene derfor føles mer og man tar altfor mye forbehold i forhold til hva vi hadde trengt. Jeg velger faktisk heller å kjede meg med å ikke få gjort det jeg skal (selv om det er pyyyyyton), enn å risikere å gjøre noe som kan sette igang fødsel altfor tidlig for eksempel. Skal til jordmor neste uke til kontroll, og håper jeg får tatt det opp med henne.

Du må ha lykke til alene på jobb morelli, det går nok så bra! Spennende med ny jobb! Gleder meg til å begynne å jobbe ordentlig igjen. Men først må jeg bli ferdig med studiene. Veldig lei av å studere nå, så motivasjonen må kjempes for hver eneste uke.

Skrevet

huff, er så kjedelig å høre at dere har det vondt i sv. tiden!

håper ikke jeg og får det slik, selv om at ryggen ikke er noe bra..

håper dere blir bedre etter hvert! :)

Det blir jo litt spennende også da Morelli?

Jeg husker min første dag alene på statoil jeg.. huff.. gjorde så mye feil! men jeg overlevde, og ble glad i jobben min etter hvert:P

Tror det er sånn i alle jobber egentlig. En er redd og nervøs for å gjøre feil, men det går seg til:) Lykke til!

Stjerneklar: Skjønner at du er lei av å studere!! Jeg er jo bare elev, men nå er hodet mitt fullt av informasjon for å si det sånn!

Sliter skikkelig med motivasjonen, og har fått et stort behov for søvn. Utmattende egentlig!

Ellers så har sambo nylig dratt, og jeg holder på med oppsetning av musikalen west side story. Burker ekstremt mye energi og er nesten død når jeg kommer hjem om kvelden! men i dag er det russekro, og kåring av russepresident, så det kan jeg jo ikke gå glipp av :)

Ha en fin kveld jenter:)

Skrevet

Nei alle svangerskap er ikke like, sist var mitt helt forferdelig til tider, denne gangen er det den voksende maen å sprakene å halsbrannen som minner meg på att jeg snart skal bli mamma igjen.

Gruer meg veldig til samtale håper jeg møter på noe forståelsesfull jordmor og lege.

Ellers er sambo kommet hjem deilig.

Hva ville du vite om meg morrellli, mente du litt om meg eller? Eller var det noe annet. Lurer før jeg svarer er litt teit å legge ut masse opplysninger om noe du ikke lurte på.

Har fått opp den nye senga vi har kjøpt i dag så gleder meg til å sove i den, men først må jeg spise noen muffins sambo har bakt til oss.

Ellers håper jeg dere som sliter med plager får det bedre utover.

Skrevet

Hehe..nei, bare litt om hva du driver med, jobb, skole o.l. Husker ikke om du har skrevet det tidligere. Og hvor du bor. Husker ikke det heller jeg, hehe...

Alderen din sier vel seg selv på nicket ditt;-)

Nå har jeg hvertfall "sett" deg da, på Facebook, så kan hvertfall se deg for meg. Det er jo koselig syntes jeg:-)

Skrevet

Hei. Har prøvd å skrive tidligere, men har problemer med internettforbindelsen. Hver gang jeg har trykt lagre, har internett falt ut. GRrrrr. Jeg fikk mensen i dag, og jeg hadde den sist 27 januar så mine sykluser er ikke regelmessige=)

Hvor kjekt det må være å få bli med på fødselen til ei venninne da...

Mine to sv skap har ikke vært like, men jeg har fått jenter begge gangene=) Det ene sv skapet hadde jeg jentemage, mens jeg i det andre hadde mer guttemage. Ingen kvalme i det hele tatt, ingen bekkenplager, men mye halsbrann... det er kjekt å være gravid til tros for plagene. Jeg savner det å kjenne de gode sparkene i magen=) den følelsen er bare helt utrolig.

Ha ei fin helg!

Skrevet

Hei 123..Velkommen tilbake jan jeg vel si;-)

Ja, var velig spennende å få være med venninnen min. I går møtte jeg henne på akutten. Dattera har nok fått Bronkiolitt. Surkler og puster dårlig, så ser ut til at de må bli der den neste uka:-(

Ellers har jeg fullført min første uke på jobb, og det er deilig å være tilbake i daglige rutiner igjen.

HAHA..se hva jeg fant på VG i dag.Morsom og merkelig artikkel må jeg si;o)

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=513403

Skrevet

Jeg er hjemmeværende, kommer nok til å bli det i 2 år til ihvertfall funnet ut att det passer oss best sånn. Bor i moss.

Jeg har vært på føden i natt en tur, kjent litt lite liv den siste uka i forhold til det jeg pleier. Men alt var fint å hun var så stor hun skulle være å hun sparket veldig på sykehuset.

Urinprøva var det værre med har veldig stor utslag på proteiner noe som kan tilsi att jeg er på vei til å utvikle sv.forgiftning. Skal følges opp tett med blodtrykk og urinprøver, har fått høyere blodtrykk å litt ødemer. Men har ingen plager ennå så håper det ikke utvikler seg for mye.

Var på samtale på sykehuset også, men selvfølgelig har jeg blitt hensvist til feil sted. Men får ny time på mandag som skulle være i løpet av dem neste 2 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...