Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titter, kanskje du er litt stresset, og at du nå må vente for å roe blodtrykket er sikkert kjempelurt og samtidig når du får roet sinnet litt er det nok lettere å bli gravid også. Syntes du skal høre på legen, ikke tenk på babylaging nå. Bare stress ned og gjør det du kan for å få ned blodtrykket ditt, det er faktisk det aller viktigste. Barn kan du jo få etterpå. Et par mnd fra eller til med å bli gravid, spiller ingen rolle på sikt! Lykke til og god bedring. Kos deg med din kjære og gjør masse koselig sammen. Bare nyt tiden sammen og ikke stress!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åååå, for en dag!!!

Sto opp og gikk i dusjen, da jeg var ferdig måtte jeg legge meg ned på badegulvet for ikke å besvime, var småskjelven og ekkelt og kvalm og ikke i form!

Lam eg bare i senga igjen etter en kjapp frokost, ringte legen men han mente jeg måtte komme på mandag om jeg ikke ble bedre til da, også måtte jeg ta det helt med ro. Joda - ta det med ro har jeg jo gjort siden positiv test omtrent!! Uff, jeg blir frustrert...

Hadde sånn press nedert i magen mot "utgangen" liksom, og kynnere selv om jeg bare låg i sengen og surfet på nett...

Så ble kynneren tettere, og mellom hall fore og hall fem hadde jeg ti kynnere med alt fra 3 til 12 minutters mellomrom. Ikke regelmessige, men de var på grensen til å være vonde.

Så jeg ringte føden for å høre hva jeg skulle tro om dette.. 25+0 i dag.

De ville ha meg inn for sjekk, så da jeg kom dit leita de først etter hjertelyden, den var jeg ikke redd for at de ikke skulle finne, for hun har vært i aktivitet i dag. Og den fant hu. Så fikk jeg sånn belte rundt magen so mskulle måle rie aktiviteten.. Ble liggende med den inne på rommet der i nesten to timer, kjeeeedelig!

Kynnerene hadde nesten forsvunnet og, så jeg følte meg virkelig über-hysterisk der jeg låg, hehe...

Men jordmora tok med seg resultetene og snakka med en lege, så fikk jeg gå hjem med beskjed om at kom det slim eller blod måtte jeg ta kontakt med en gang.

Så Stjerneklar, mitt råd for å bli kvitt hyppige kynnere er å dra på føden, haha...

Ingenting var i allefall som det ikke skulle være, så da er jeg litt roligere i forhold til kynnerene. De er visst kommet for å bli, også får jeg bare fokusere på at jo flere jo lettere fødsel sier ryktene!!

Og kanskje til og med fødsel før tiden! Vi får konkurrere om det Klar!!:)

Titter, kjipt med beskjeden om å vente, men tror jeg ville fulgt rådet. Det er jo viktig at mor og har det bra! For din helse vil jo påvirke den lille etter hvert.. Men fysøren nå har du fått nok alstå!! Du får kose deg som best i påska, også må du senke skulderene når det kommer til dine krav til deg selv mtp skole og andre ting som kanskje ikke er til ditt eget beste. Har på følelsen at du tenker på deg selv til slutt, og det må du snu helt om! Nå skal du kun ta hensyn til deg selv fremover! Lov meg det! :) God god bedring!

Elisabeth da? Nå kryper IKMdatoen nærmere!! Symptomer eller? Spennende dette!

Har ikke sett den første ballefilmen en gang jeg Maya... Kanskje jeg skal lei den på DVD.... Den har jo fått gode kritikker.

Morelli, veldig bra bekkenet ditt er i orden! Det er mitt og, skulle egentlig bare mangle så mye med ro jeg tar det for tiden. Men skal til behandlign igjen på mandag, så det er jeg spent på, var bare til samtale på første timen. Du må ha veldig til lykke med ny jobb etter helga da! Eller var det etter påske?

mixå da? Symptomer på deg? Eller tror du det ble bom denne ppen?

Egentlig bra du ikke stresser da! Personlig, hadde jeg vært deg, så ville jeg venta til etter russetida med prøvinga, hehe. Det er en tid jeg gjerne skulle hatt tilbake!! Ikke at alkohol er så veldig viktig, men russetida er noe eget.... :)

Jaja

På mandag (kanskje) kommer min kjære hjem!! Johooo!!! De blir kastet på land ved første anledning fra båten han er på, og sendt hjem med første fly. Antar det blir fra Aberdeen, ergo TaxFree gave til meg, hehe!! Også har han jobbet så mye overtid nå at vi tar oss en tur med det første. Enten storby ei langhelg, eller en god varm plass ei uke... Ikke helt bestemt oss enda... :)

Jeje, da skal jeg se resten av underholdninga på TVen i kveld!! Snakkes!

Skrevet

åj, det ble langt....

Skrevet

Med fare for å være litt for intern nå..

Ørneredet, for en skummel opplevelse! Ja du har ikke hatt et lett svangerskap, og med nedpress sammen med tette kynnere er skummelt. Hadde det slik i forrige uke, de haglet på konstant. Men har tatt det mer med ro nå, og det har nok roet seg litt. Men fytti katta så kjedelig det her skal bli hvis jeg nesten ikke kan dra i butikken engang! Fikk også undersøkt på sykehuset, og ble beroligget. Likevel er jeg veldig redd for at noe skal skje fortidlig, så jeg vil helst holde meg i ro selv om jeg ble fortalt at det er ufarlig og bare ubehagelig for meg.

Godt at du får tilbake kjæresten din, så kan han passe litt på deg.

Jeg ble tatt godt i mot på føden, så vi må bare ringe dem når vi blir usikre. Jeg er 27 uker. Føler egentlig vi har hatt ganske likt svangerskap! Forresten, en kynne på gang nå. Æsj! Ikke bruk klær som strammer, eller ta deg på magen.

Så hyggelig med tur! Vi har også planlagt ferie, men jeg vet ikke hvordan det blir å reise med disse kynnerne. Hva tenker du om det?

Og for alle sammen: Hvor sent mener dere at deres kjærester kan reise før termin?

Morelli; spennende med UL. Hm. hva du får? Jeg føler alle får jenter nå, jeg! Tror kanskje du også får det, selv om du har guttefølelse!

Tror dere på mageform og kjønn? Jeg har vel en typisk guttemage, men vet ikke hva jeg får.

Mixå; Så godt at du har fått deg en tur og kunne nyte landets goder som god vin...Gleder meg veldig til det, gitt!

Ble langt dette også, beklager!

Skrevet

Ja, vi får bare være litt interne:)

De var veldig forståelsesfulle på føden, også i telefonen da jeg ringte, så det er god å ha slike opplevelser med dem. Det gir trygghet å vite at de er der for oss!

Og angående min kjære som skulle komme på mandag, det ser ut som det kan ta litt lengre tid. Var visst meldt veldig uvær dit de skulle, så ikke sikkert de får gjort jobben før uværet kommer. og da blir de å ligge på vent... akk.... gressenketilværelsen er en tålmodighetsprøve av og til...

Også sa mamma at jeg måtte spørre jordmora mi om lov til å dra på tur.. Hadde ikke tenkt på det jeg, håper ikke hun setter en stopper for tur, uansett så må jeg vel snakke med legen da jeg er sykemeldt.. og da skal man jo ikke dra til utlandet.. ikke uten attest på at det er ok eller noe..

Jeg er forresten sikker på at Morelli får jente nå!

Skrevet

Så moro at dere tipper jente, hehe...Har jo et lite ønske om det da, siden jeg allerede har en gutt..og siden vi ikke skal ha mer enn to barn. Men herregud, det blir hva det blir:-)

Titter: Jeg er helt enig med deg. Ta det heeelt med ro og slapp av i påsken. Unn deg selv en skitur og og bare nyt livet. Du lever jo tross alt, og har verdens søteste kjærste (nesten, hehe)..God bedring hvertfall.

Klar: Mye kynnere på deg også ja. Hadde det ikke sånn sist jeg, men etter å ha vært her inne så mye, får jeg vel ratt det denne gangen, hehe... Jeg tipper gutt på deg jeg Klar:-) God "bedring".

Ørneredet: Og deg tipper jeg jente;-p

Uff, så mye du skal måtte gå igjennom denne gangen da. Forferdelig kjedelig. Godt du ikke har noen barn fra før av, da hadde det nok vært ekstra ille. Du får vel bare gjøre som legen sier, å ta det helt med ro. Kjedelig men:-(

Går heldigvis over når babisjenta di er ute. Hvis det er noen trøst..

Ang storby-tur fikk hvertfall jeg an anbefalning av legen om å IKKE dra. Det blir som oftest mye og langt å gå. Det er ikke bra for bekken eller rygg. Så hun sa at hvis vi absolutt må dra noe sted, så burde det bli et sted vi kunne ta livet helt med ro. Så det er nå fastbestemt at vi drar til sydenland 27 april:-) Æ glææær mæ!!! :-)

I helga har sambo vakt og jeg har besøk av hun venninna mi som er temmelig fødeklar. Hun skal bo her i helgen. I går satt hun med enormt mange kynnere og hun tisset heeeele tiden. Hodet har festet seg og hun kjenner ofte stikninger nederst i magen. Så dette begynner å bli spennende asså. Må si jeg gruer meg litt...men er jo tross alt henne som skal igjennom dette da..

Her er det sååå fint vær i dag. Sol og vår i lufta. En ny butikk åpner i byen i dag. Meg og magen (www.megogmagen.no) Må jo se om de har noen fine gravidbukser der:-)

Holder meg til mine egene klær enda, men begynner å bli korte de overdelene jeg har, haha..Er uke 18 i dag :-) :-)

Skrevet

Her kommer sambo hjem ca 11 dager før termin, dem har krav på 10 dager før med betalt. Nå reiser ett av skifta hjem 11 dager før å det er lettest å få han hjem fra sjøen sammens med dem.

Det går greit, jeg har født begge dem to andre rett før termin.

Men jeg skal på samtale på sykehuset i slutten av mnd om spørsmål om å få bli satt i gang. Har litt fødselsangst fra sist, jeg gruer meg noe fælt å det att jeg fødte på 30 min etter jeg kom på sykehuset med 2 cm åpning, så hadde jeg en styrtfødsel. Gruer meg noe utrolig å lvredd for å føde utenfor sykehuset, noe som er en større risiko denne gangen.

Så da blir han ikke å dra ut mere før etter fødselen.

Skrevet

Åi, det var jo veldig rask fødsel da.

Har du fått klarsignal i å bli satt i gang eller? Noen som alltid må mase mere enn andre på ønsker (har jeg fått inntrykket av).

Og når er terminen??

Venter bare på venninna mi som skal føde jeg da. Hun fikk modningsak. i går, og fikk slappet av i hele natt. Det var nok deilig for henne. En hel natt uten å måtte gå på do en gang, så jeg er temmelig sikker på at jeg fra uke 37 skal starte med modningsakupunktur:-)

Hva skjer med dere andre i helga da? Blir sikkert litt døtid her inne nå i Påsken, men har vi mulighet, så dytt hvertfall siden litt opp da:-)

Skrevet

Har termin 19 mai. Nei har ikke fått klarsignal ennå, men snakket med sykehuset på telefon å sjangsen er stor virker det som. Dem lurte på ihvertfall om ønsket var ks, men det har jeg ihvertfall ikke lyst til. Så man må alltid på samtale uansett på sykehuset, vi skal gå iggjenom fødselen fra sist, å mine tanker denne gang å angsten for gjentagelse. Sist ante jeg jo ikke hvor nærme jeg var å føde utenfor sykehuset. Det var jordmor på føden som mente jeg var i fødsel å jeg hadde planer om å drøye hjemme en time til egentlig, hadde ikke vondt i det hele tatt. Men når smertene så vitt begynner som kommer fort så har jeg det travelt.

Skrevet

Ja, uff, det er jo sikkert en skummel opplevelse. Og da tenker man jo mere på det neste gang sikkert.

Får håpe det ordner seg da.

Hun kommer sikkert 17 mai hun da, hehe;o)

Skrevet

Dytter den opp litt jeg for dere. Må innrømme at jeg har sniklest på denne tråden veldig lenge, og må si at jeg synes dere er en fantastisk liten gjeng som støtter hverandre. Godt å se at det finnes slike mennesker som bryr seg om hverandre. Ha ei fin påske!

Skrevet

Tusen takk, det var hyggelig. Og vi er VELDIG klar over det, haha;-)

God påske til deg!!

Og lykke til, til meg selv i dag :-S :-D B-)

Skrevet

Åja, Morelli! Du skal jo på UL i dag!! Jeg vedder for at der ei lita jente inni der:)

Og til en-to-tre, koselig å høre, for min del må du bare slenge deg på. Du kjenner oss jo allerede du nå:) Og vi trenger tilskudd av flere prøvere..

Maya, du plopper vel snart ut med noe du nesten.. Det nærmer seg i allefall, og skummelt at det skjer så fort når det først setter i gang..

Elisabeth, symptomer å finne eller?? Spennende dette nå!

Åh har det egentlig travelt, gubben kom jo hjem i går, så nå driver han å lager frokost. Også fikk jeg "fordi-du-er-så-flink-å-være-gravid"-pakke da han kom fra Aberdeen i går. Speilreflekskamera!! Jippi:)

Også fant jeg ei eske med et smykke under hodeputa igjen da vi la oss, hihi, han er sååå søt for tida... Må bare skryte litt ja....

Ah, og nå skal det blir godt å ha han hjemme i fem uker!!

Ha en fin dag da jenter!!! Og nok en gang lykke til Morelli!!!:)

Skrevet

Jaggu tror dere ikke jeg får ei lita jente gitt!!!

Heeelt sprøtt!!!

Ikke gått helt opp for meg enda tror jeg, hehe...

Men såååå moro med en av hver.

JM var temmelig sikker i sin sak også så..

*kremt* det var jo jeg også, hihi..

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hun er frisk som en fisk og alt er bare velstand.

Sambo begynte å tute også, hehe..Det var deilig å se. Han ble kjempe letta og nå har det gått opp for han at vi skal ha et barn til.

Supert dette her asså:-D

Skrevet

Gratulerer Morelli! Alltid godt å se at alt er bra når man kommer til UL

Skrevet

Grattis Morelli!! Det er godt å vite at alt er bra ja:) Også så kjekt at dere får en av hver!

Nedtur for meg i dag da, ligger i segna nå. Bekkenet har helt slått seg vrang i dag.. Men heldigvis er vi to i senga da. Ligger her med hver vår PC, jeg surfer BIM og Gubben betaler regninger! hehe...

En-to-tre, fortell litt om deg selv da!? Siden du har fulgt oss ei stund vet du vi alltid ønsker nye velkomne til "oss".. Og siden du allerede vet litt om oss er det sikkert enklere for deg å bli og? :)

Skrevet

Ja 123 (lettere å skrive, hehe)

Du er hjertelig velkommen for min del også..

Bare hyggelig med noen nye. De fleste er her litt også forvinner de igjen, hehe..men nå "kjenner" du oss jo litt fra før, hehe.

Og takk dere :-D Moro med jente ja!!

Skrevet

Hei alle sammen!!

Og først: Gratulerer med ei lita pie i magen Morelli! :) Utrolig koselig at dere får en av hver da....perfekt! Og kan tenke meg det er godt å vite at alt står bra til inni der.

123: Velkommen til oss da:) Alltid hyggelig med nye "ansikt"! Fortell gjerne litt om deg selv, og spør dersom det er noe du lurer på:)

Trulte: Håper bekkenet ditt viser litt godvilje igjen snart....du har jammen vært litt plaget du også! Bra du har fått sambo hjem igjen i alle fall:)

Elisabeth: Vi venter i spenning her.....og krysser fingre og tær:)

Stjerneklar: Håper alt er bra med deg også:)

Jeg har hatt late dager her hjemme siden jeg kom. I går var jeg på rødvinskveld sammen med gamle venninner, og vi skravlet som bare det! Skikkelig koselig:) Og så har jeg hatt en tur i bakken og fått kjørt telemark, så i dag har jeg stive muskler i både armer og bein, samt noen nye blåflekker her og der! Morsomt:)

Når det gjelder blodtrykket har foreldrene mine en måler her hjemme (sikkert ikke veldig nøyaktig, men den gir da en pekepinn), så jeg har målt med jevne mellomrom. I dag tidlig var jeg for første gang under 150 i overtrykk (hadde 148/94), så jeg er fornøyd med det! Snakka også med ei venninnne i går, og det viste seg at hun også hadde høyt blodtrykk! Ikke like høyt som meg vel og merke, men hun kunne fortelle at da hun ble gravid sank det til normalt nivå! Så der er håp.... I morgen skal jeg på helsekost å kjøpe hvitløkskapsler, for i dag leste jeg en artikkel om at det hadde positiv effekt på høyt blodtrykk! Ellers trener jeg litt hver dag (i alle fall en lang gåtur), og bare håper på positive resultater neste gang jeg er hos legen slik at vi kan begynne prøving igjen i mai....

Ble litt mye om meg og lite om dere andre, men det er litt vanskelig å holde seg oppdatert med foreldre rundt seg hele tiden....Ønsker i alle fall dere alle en flott påske! Kos dere med de dere har rundt dere og sett pris på det dere har:) Påskeklem fra meg!

Skrevet

Litt om meg selv ja. Er 30 år dette året, og har to barn fra før. Er litt av og på prøver. Vi var enige om å prøve på nr 3, men samboeren min har blitt mer i tvil nå. Når han er i tvil, er hjemme ei uke før han er borte i 2 uker, og jeg samtidg har PCOS, skal det vel mye til før det klaffer. Greit med to barn da, men jeg føler meg ikke ferdig med det å gå gravid...

Vet ikke hvor aktiv jeg blir her, men det har vært helt fantastisk å følge dere. Jeg beundrer det motet dere har, og den støtten dere gir hverandre..

Og til deg titter.. ikke spis så mye lakris med det blodtrykket du har. Du går ikke på noen naturmedisin som kan gi høyt BT??

Skrevet

Hei 123! Jeg går ikke på noe naturmedisin nei....går ikke på noe medisin i det hele tatt annet enn blodtrykksmedisin nå. Jeg har også hørt at lakris gir høyere blodtrykk, så et har jeg kutta ut....og så jeg som elsker lakris!!! Men det er nå tross alt et lite offer!

Hyggelig at du har "meldt deg inn" her hos oss da:) Jeg er ikke aktiv noen andre plasser på bim enn på denne tråden....er så koselit å gå inn her å snakke med de andre jentene, enten man er glad eller trist:) Nå blit jo prøvingen vår satt til side fram til mai, men jeg kommer nok til å være aktiv her inne likevel....det går mye opp og ned med humøret for tiden, og da er det greit med en "ventil" her hos gressenkene!

Ellers reiser vi på hytta i dag, og der har jeg ingen mulighet for å komme meg på nett....så neste gang jeg er her inne er når vi er tilbake i Trondheim på mandag! Gleder meg skikkelig til hytteturen, for det er det som virkelig er påske for meg:) Her i byen er det jo også koselig å være, men det blir ikke det samme. Og i går ble jeg så irritert!! Møtte en del kjentfolk, og det er jo koselig, men så må alle spørre "ja, blir det smått på dere snart da?" og "er det ikke på tide at dere også utvider familien litt nå da?".........jeg blir så lei meg av det, og får mest lyst til å fortelle dem hvor vanskelig det kan være for enkelte!! Er det en ting jeg har lært av disse 15 pp, så er det at jeg ALDRI skal spørre noen andre om slike ting! Det er en ekkel situasjon å bli stilt i, og det er mange følelser involvert!

Såh, det var dagens utblåsning fra meg!! :) Nå skinner sola og vi skal sette oss i bilen med kurs for hytta!! Humøret skal være på topp resten av dagen, og i morgen blir det tur på fjellet med bål og pinnebrød! Jeg gleder meg:) Ha en strålende påske jentene mine!! :)

Skrevet

Hei jenter! :)

Ja, nå er jeg tilbake. Vi har vært en tur på Kiel-ferga! :) Det var koselig da. Kjørte til Oslo, så var vi en natt på hotell, bare oss to. :) Det ble påsketuren vår da, siden jeg skal jobbe natt hele påska!

Jeg er nå på syklusdag 22 (11 DPO), og jeg har troa denne gangen! :) Skal teste på ca søndag, men jeg skal jobbe natt, så hvordan blir det med testing da? Kanskje jeg skal vente til dagen etter IKM? Jeg kan nå ikke teste når jeg kommer hjem fra nattevakt, for da må jeg jo sove.. :) Jeg har ikke PMS heller nå. :)

Så driver jeg å planlegger utdrikningslag for bestevenninna mi som skal gifte seg med broren min... Ha, ha.. Der skulle jeg til å skrive moren min, det hadde blitt vel perverst! :)) Kom gjerne med noen tips om dere har! :)

Morelli: Så kjekt at du får jente! :) Det passer jo perfekt med en av hvert kjønn! :) Så søtt at samboeren din ble rørt også da.. :) Jeg har lyst på tre barn da.. :)

123: Hei og velkommen! :) Kjekt med nye ansikter. Husker at vi diskuterte for en tid tilbake om vi hadde "lesere" på tråden her, og det hadde vi visst nå -kjekt det! :) Hvor jobber samboeren din da?

Titter: BT ditt hørtes mye bedre ut nå ja! :) Det var godt å høre. Litt høyt ennå, men ikke så urovekkende da.. Måleren til foreldra dine er nok grei den. For å få et mest mulig riktig BT kan du hvile 15 min før du måler og ikke røyke først (om du gjør det). Det kan være greit å måle trykket noen ganger etter hverandre og så gå ut i fra et gjennomsnitt. Så er det viktig at målestedet er i hjertehøyde. Fint å ligge med litt hevet overkropp når en måler. Før ble jeg også veldig frustrert når folk spurte om barn og slikt. Jeg kan bli det litt ennå da, men tenker litt på motivet deres. De som spør gjør jo det ikke for å være ekkel eller noe, og det med at noen sliter med å bli gravid har nok aldri streifet dem. Tenk på dem som f.eks har mistet barn, folk spør sikkert dem om de har barn også (evt sønner/døtre), så blir det på samme måten for dem; skal vi ikke spørre noen om de har barn? Jeg leste også ei bok fra ei som slet (har skrevet om den i bloggen) og der har hun et kapittel om hva en kan svare ol. Kan sende den på mail til deg om du vil? Og så har jeg en flaske med babyklister som du kan få, jeg kommer ikke til å bruke den. Bare send meg en PM med adressen din hvis du vil ha den. :)

Høres deilig ut med hyttetur, ja! :) Kos deg masse!! :)

Trulte: Høres ikke godt ut med låst bekken, nei! Det var nå godt at du har samboeren din hjemme! :) Vi pleier også å kose oss sammen med hver sin laptop.. He, he.. :)

Nei, nå skal jeg hoppe i dusjen, så skal vi ut å handle inn til påske! :)

Ha en fin dag jenter! :)

Skrevet

Hei igjen! He, he..

Jeg tok en test nå, fire dager før IKM, fikk så lyst! :) Det kom frem en svak, svak, svaaaaaak skyggestrek der.. :) Så nå må jeg ta en ny i morgen på morgenurin... :) Weeee spennede!!! :))

Skrevet

Så spennende elisabeth, dette svangerskapet begynte også som små skyggestreker før ikm, skal krysse fingrene for deg.

Velkommen 123.

Gratulerer med velykket ul og en jentebaby i magen morreli.

Håper du får orden på bt ditt titter, har du hatt problemer med det tidligere eller noe som ble oppdaget nå. Håper det stabiliserer seg raskt ihvertfall.

Her teller jeg dager til sambo kommer hjem neste uke, vi håper han ikke blir forsinket pga påsken siden vi skal på samtale på sykehuset neste fredag. Det skal nok gå bra for det men både han å jeg vill att han skal være med. Ellers håper jeg været holder seg så jeg å barna kan få vært litt ute, pappan dems er på ferie så egentlig skulle jeg hatt helt fri men det er koselig å være sammens med dem i påska da.

Skrevet

Takk! :) Hvor "små" var de da?? Min var veldig lite synlig, med antydning til farge på.. He, he.. Skikkelig svak med andre ord.. Så var den borte ca 45 min etterpå.. Gleder meg til å teste med morgenurin i morgen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...