Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, herregud, tenk så mye jeg har da.. :) For ikke snakke om en kjempeflott mann som har lyst på barn med meg! :) Tenk om jeg lot det å få barn skulle forårsake vonde følelser og uvennskap mellom oss? Det ville vært en stor feil (som jeg faktisk føler at jeg nesten begikk)! Har ei venninne som er 35 år, kjempelyst på barn, men har ikke type. Kun hatt noen kortere forhold med lumske fyrer..

12 i blodprosent er ikke noe å skryte av, nei :) Jeg er lav i trykk også, 110/60, det er nå bra mtp at trykket øker når en blir eldre og det er farlig å ha høyt trykk osv, men disse to faktorene fører til at jeg lett føler meg sliten, og fungerer dårlig i varme bl.a. Kan være fare for at jeg besvimer om jeg blir stående oppreist lenge i varme også. Hadde den vært 11,9 hadde legen gjort tiltak for å få den opp, men jeg slapp det mot at jeg jobber litt med det selv. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åj, dere er aktive i dag jenter! Og det har jeg og vært. Kjøpt masse planter og bursdagsgaver og annet hustinger, så nå skal det blir enda mere hjemmekoselig her!

Ja, Titter!! Jeg er veldig bekymret for deg nå! Tenker også på om du har blitt innlagt på sykehus eller noe... Er jo to dager siden du var hos legen, og du bruker jo å være på nett hver dag... Uff, prøver å la være å tenke så masse på det, men jeg er faktisk oppriktig bekymra!

Og håper veldig du har det bra i allefall!!

Bra det går bra med hekkinga Elisabeth!:) Og fornuftig at du har endret fokus! Er ikke alltid like bra å tenke for mye på en ting, man blir lett litt besatt da...

Boldprosent ja, hehe, bioingeniør som jeg er så irriterer det meg når folk kaller det blodprosent.. For det er en gammel måte å regne ut Hemoglobinverdiene på, og brukes ikke i dag.. hehe.. Der har dere meg.. Så min Hemoglobinverdi (blodprosent) ligger på 11,6! Var nede i 10,6 men så hadde jeg en periode med leverpostei og røbetermani, og da føyk den opp!:)

Jaja, da skal jeg sette på plass plantene mine jeg, og så blir det lett middag i dag, grandis i ovenen... Får heller lage meg noe ultrasunt i kveld!

Skrevet

Hei jenter!!!! I'm back:) Hyggelig å lese at dere har tenkt på meg! Jeg har tenkt på dere også, men har ikke hatt tilgang på nett de siste dagene....

Så kan jeg bare si bingo! til Elisabeth....innlagt på sykehuset: ja! Men ikke pga graviditeten, for den gikk nok ikke bra denne gangen heller, dessverre. Ble konstantert spontanabort, men det var jo ikke grunnen til at jeg ble innlagt... Så nå skal dere få høre en liten historie (som kanskje kan bli litt lang):

Det begynte med et forsøk vi hadde på skolen for en måned siden (Naturfag - Kropp og helse) hvor vi skulle måle blodtrykk. Jeg fikk ganske mye høyere verdier enn alle andre, men tenkte egentlig ikke så mye over det. Men nevnte det da jeg var hos legen og hun målte, og målte igjen, og igjen....og så sa hun bare: "Ut fra det jeg finner her, så har du skyhøyt blodtrykk!" Så ble det inn på et undersøkelsesrom, ligge i 1/2 time og måle blodrtykk hvert 10. min, uten at det gikk så mye ned. Inn til samtale med legen igjen, nye målinger, og så bestemte hun seg for å legge meg inn på sykehuset fordi hun ikke ville sende meg hjem med så høyt blodtrykk! Så ble det taxi rett ned til mottagelsen og jeg ble lagt inn ca 14.30 på onsdag...og siden har jeg vært der!

Var helt forferdelig første dagen, jeg gråt bare noen snakket til meg, klarte ikke å tenke på noe annet enn aborten og at jeg nå var innlagt for noe som var ganske alvorlig, men som jeg ikke visste noe om, at sambo ikke var her osv. Men det var flinke folk som jobbet der, og jeg følte meg godt tatt vare på:) Etter mange samtaler med sambo, sykesøstre og lege på sykehuset bestemte vi oss for at sambo skulle prøve å få seg permisjon/sykemelding for å komme hjem siden jeg var så ute av meg og ikke har annen nær familie her. Det endte med at han kom i går kveld omtrent ved midnatt, og aldri har det vært så godt å få en skikkelig klem før!! Så nå er han hjemme og er sykemeldt resten av turen hans (skulle egentlig ikke kommet hjem før om en uke), og kan ta vare på meg! Det er godt og betryggende når det har vært så mye som har skjedd:)

Så, i løpet av to døgn på sykehuset har jeg blitt sjekket opp og ned og i mente, uten at de finner noen åpenlys grunn til hvorfor det er så høyt. Selvfølgelig er den situasjonen jeg er i, med to spontanaborter på kort tid, med på å øke det, men det burde ikke gå så mye opp. Men jeg har fått en grundig helsesjekk i alle fall, og blant annet ble det tatt ultralyd av hjertet mitt av en utrolig flink hjertespesialist, og det var faktisk skikkelig interessant! Han forklarte og viste meg alt på skjermen, og ut fra det han kunne se og fikk testet hadde jeg et hjerte som fungerte utmerket og var helt friskt! Godt å vite:)

Så når alt kommer til alt er jeg bare glad for at det høye blodtrykket ble oppdaget og at jeg får utredning og behandlig for det. Det at jeg har spontanabortert er selvfølgelig også forferdelig trist, men fokuset har jo vært litt fjernet fra det de siste dagene...Men de tok meg på alvor med det også, så nå er vi henvist videre til fertilitetsklinikken ved St. Olavs og skal dit i løpet av våren! Så selv om de siste dagene har vært helt forferdelige, er jeg akkurat nå bare skikkelig glad. Jeg har blitt tatt på alvor med mine problemer, fått god oppfølging (og vil forhåpentligvis få det videre også), blitt kvitt litt av min legeskrekk etter to døgn med slike rundt meg, og så er det jo en ekstra bonus at jeg får ha sambo hjemme en uke ekstra!! :)

Så, ha en strålende kveld alle jentene mine her inne! Dere er fantastiske:)

Skrevet

Åh, Titter, såå godt å høre fra deg! Selv om det ikke bare var gode nyheter! Men så godt i alt det triste at gode ting kommer ut av det! Ingenting er bedre enn det! Og jeg er veldig glad for at du har fått hjem sambo og! Godt for oss å vite at du blir passa på nå!

Synd det med aborten ja, men godt at dere får utredning da! Lykken er jo at du vet at du kan bli graivd, så får vi håpe de klarer å finne ut av blodtrykket ditt etterhvert!

Hehe, det ble mye gode og godt...Selv om dette egentlig var litt trist...

Men det er viktig å se det positive i det negative!

Stå på Titter!! Og god bedring! Og kos deg med sambo!!

Skrevet

Å titter!!!

Såååå godt å høre fra deg. Skal si deg vi har vært bekymret.

Både Titter, Elisabeth og jeg har prøvd å se etter deg på Msn å greier.

Hva kan jeg si? Fryktelig lei meg for at du måtte gjennomgå nok en abort. Jeg har jo vært der og vet hvor fært det er!!!

Men alt i alt har du det jo bra nå og det er det viktigste. Er liksom ikke noe å gjøre med, annet enn å gå videre i livet som du gjør nå.

Masse lykke til med oppfølging av alt:-)

I kveld er det sen håndballtrening på meg. kjipt, siden det er så mye bra på tv, men godt for kroppen, hehe..Ikke det at jeg orker stort annet enn å kaste ball;-)

God helg igjen dere.

Skrevet

Hei Titter! :)

Kjekt å høre fra deg, men ikke så kjekt å høre hva du hadde å si! Veldig trist å høre at du mistet igjen.

Det høres nesten ut som det var hell i uhell det der! Å ha så høyt bt at en blir innlagt for det høres alvorlig ut. Tør nesten ikke tenke tanken på hva som kunne skjedd om du bare hadde blitt hjemme og ikke fått behandling for det! Du kan få litt av meg, jeg har jo det motsatte.. :) Hvor høyt var trykket da? Tok målte du trykk stående, sittende og liggende? Hva mente legen kunne være en forklaring på trykket da? Mente han at du kunne abortert pga trykket? Hva er trykket ditt nå?

Det var nå godt å høre at du fikk samboeren hjem også! Det høres ut som du fikk best mulig behandling for situasjonen du var i, håper det hjelper til å bli helt kvitt legeskrekken din! :) Mennesker som utdanner seg til leger og sykepleiere gjør det fordi de ønsker å hjelp og støtte andre. :)

Fint at du holder motet oppe, nå ser det ut til at du får så god hjelp at neste gang du blir gravid vil det gå bra! :) Og du blir jo gravid også. Jeg har sterk tro på at nå vil det gå bra med deg. :)

Kos deg med samboeren din. :)

Skrevet

Hei igjen!

Ja, det kom tross alt noe positivt ut av alt det negative, og det er det vi fokuserer på! Nå når sambo er hjemme får vi jo en skikkelig pp denne måneden også enten syklusen min blir lang eller kort....vet jo aldri! Men nå blir han jo hjemme en måned (luksus!!), så da rekker vi det og krysser fingrene som aldri før!

Elisabeth: Da jeg første gang målte trykket var det ca 190/130, men da var jeg dritnervøs hos legen....så gikk det ned til ca 175/120 etter 1/2 time. Fortsatt høyt, og på sykehuset kom jeg ned til ca 165/110 "på egen hånd" før jeg fikk medisin. Sist jeg målte på sykehuset etter å ha tatt første tabletten var det på ca 150/90, og så skal jeg tilbake til kontroll nå på torsdag! Skulle gjerne byttet litt trykk med deg ja:)

Legene har ikke kommet fram til noe grunn til det høye trykket, men aborten er jo en medvirkende årsak. Likevel bør det ikke bli så høyt av bare det, så jeg skal til kontroll av nyrene senere. De mente ikke aborten var pga det, heldigvis!

Skrevet

Jøss! Det var kjempehøyt! Hadde jeg hatt en pas på din alder med det trykket, så hadde vi nok kjørt med blålys tilbake ja.. Skjønner godt at legen la deg inn med en gang. Det at BT øker når lege måler det er et fenomen som heter "White coat" :) Så du er nok ikke den enese som får økt trykk av å være hos legen. :) Håper at du får et normalt og fint trykk på medisinene da! :) Og at alt står bra til med nyrene. :)

Skal du starte med progesteron nå? Jeg skal, bestillte progesteronkrem fra England i går. :)

Fint at dere får prøvd hele mnd da! :) Håper at det klaffer for dere med en gang igjen, så dere slipper med venting :)

Skrevet

Åssen har helgen vært jenter?

I går spilte jentene kamp, og vi tapte med glans, hehe...33-12. MEN, vi spilte fantastisk bra alikevel. Vi startet med 1 innbytter og endte opp etter fire mål en keeper som ble skadet, så vi spilte resten av omgangen uten innbyttere. Så jentene fikk kjørt seg ja.

Ut i andre omgang, ble spiller nr 2 skadet. VELDIG!!! Hun datt rett på ryggen og klarte ikke bevege seg, så hun ble kjørt derfra i sykebil. Stakars jente. Men ingen ting er brukket heldigvis.

Ellers en stille og rolig helg. Det er deilig. Idag holder jeg sneipen hjemme fra barnehagen, så vi koser alene han og jeg. Skal på besøk til Farmor som har bursdag i dag. Så drar vi til badeland:-D Må jo bare nyte all den tid jeg kan med han nå før jeg begynner å jobbe.

SÅ kommer Mommo hit for å passe han i kveld, for sambo er borte til onsd og jeg skal på revytrening i kveld.

Interessant? Kanskje ikke så veldig, hihi..

Alt bra med deg da Titter?

Godt å høre fra deg også Elisabeth:-)

Du da Trulte..eh..Ørneredet mener jeg..Bare slappet av siden hytteturen ble avlyst?

Mixå? Ikm??

Maya: Friske og raske?

Klar: Åssen går det med ryggen? Fortsatt vondt? Æsj, så kjedelig. Åssen er det med jobb om dagen da? Håper det går bedre vaffal.

Ellers kjenner jeg veldig lite liv. Det er kjipt. Men har jo hørt hjertet da, så roer meg med det:-)

Skrevet

Titter, så godt å høre fra deg! Det beste er å høre at du er så glad nå! Utrolig leit at du måtte miste igjen, og skremmende med blodtrykk. Veldig bra de tok deg på alvor og fikk sjekket deg ut. Og så herlig at du har fått igjen kjæresten din. Syntes ikke han utrolig synd på deg nå? Tenk hva du går igjennom, vennen! Alle gode tanker går til deg idag i allefall! Du må prøve å få slappet av og spise sunt. Ikke stress med babylaging nå. Bare kos dere med hverandre uten å måtte time. Dropp el tester. Kan jo være du må vente litt på mensen nå etter en spontanabort, og du kan fort bli stressa og opphengt i det. Forsøk å ta livet som det kommer!

Jeg har også veldig lavt blodtrykk, samme som deg elisabeth. Kanskje derfor jeg fort blir slapp og sliten?

Morelli, du har kanskje en rolig beby? min er også relativt rolig. Komt seg nå som den er nærmere kiloen i vekt, men tidligere kjente jeg bare noen sjeldne spark. Du har kanskje morkaka foran også?

Ørnredet, du har blitt skikkelig huslig! Jeg har også pynta opp her med blomster osv. Hadde gjester i helgen, Vi lagde middag til 18 stykk! Veldig hyggelig, men gjett om hu gravide fikk kjørt seg!

Skrevet

Huslig og huslig fru Blom... Hybelkaninene har fest hver natt... Så helt strøkent er det vel ikke.. Men kos med litt liv i vinduene:)

Ble også veldig fint her da vi fikk opp gardiner endelig!!

Ellers så har jeg vært hos Manuell Terapaut i dag, fått masse tips og råd om hva jeg ikke skal gjøre, og etterhvert når jeg blir verre, uff uff, så skal jeg begynne med en slags behandling som øker smerteterskelen. Kommer vel godt med når jeg skal føde!

Har vært veldig flink i det siste med å ta det helt piano, så bekkenløsningen er veldig under kontroll føler jeg! Lite smerter om dagen! Og det er godt, selv om lite blir gjort! Blir litt å lige på sofaen og kjenne på hu som spraker som besatt inni magen. Koselig!

Elisabeth, venter vi på IKM nå? Legg inn link til FFen din da, så vi kan følge med:)

Titter, du nyter vel enda å ha fått hjem din kjære? hehe, må nå si fra om de finner ut noe mere av din kropps mysterier! Også håper jeg du får gjort litt skolearbeid og oppi alt det her, kan ikke være enkelt å konse!

Maya, har hodet festa seg nå? Vet ikke helt når det skjer, men nå nærmer det seg vel termin? Åjåj, det blir spennende ja!

Klar, med rolig baby? Mi er ikke rolig, så gruer meg til hu begynner å sparke opp mot ribbena... Og middag til 18??? Gir meg over ende! Imponerende!! Du er jo sånn superwomen du! å passe på så du ikke går på en smell da!!

Morelli, hørtes kos ut med en slik dag!! Regner med Sneipen legger seg fornøyd i kveld da ja! Og skummelt med en slik episode på banen. Sånne midlertidige lammelser er veldig skremmende. Må bare passe deg selv nå! Stå på sidelinja og rop og kommander du! :) Det tror jeg du er strålende flink til!!

Mixå, har du symptomer? Eller var det slik at dere ikke fikk prøvd denne gangen?

Jaja, da er jeg klar for litt sofaligging! Vi snakkes!!

Skrevet

Elisabeth: Jeg har ikke planer om å begynne på progesteron, men tenkte kanskje å bestille babyklister denne måneden....leste det du hadde skrevet på profilen din og syntes det hørtes interessant ut! Men kanskje progesteron også hadde vært lurt.....hmmm! Har så lite peiling på slike ting, så bra jeg har deg her som kan komme med tips og råd:) Hadde aldri hørt om verken babyklister eller progesteronkrem før du nevnte det....

Stjerneklar: Takk for enda flere gode tanker:) Vi prøver å ikke stresse med babylaging nå ja....fikk jo trøbbel med syklusene (ble ustabile) etter den forrige sa'en også, så forventer liksom at det skal bli litt krøll nå også. Derfor er det så bra at sambo skal være hjemme helt til 7. april, for da kan vi bare kose oss i en måned:) Han synes det var forferdelig å være så langt unna når det var så mye som skjedde her hjemme, så var glad for å få lov å reise hjem! Og så godt som det var å få han hjem også! :)

Trulte: Ja, jeg skal nok si fra når og hvis vi finner ut noe om mysteriet meg! På en måte håper jeg at de finner noe galt i nyrene (så lenge det kan fikses i alle fall!), slik at jeg får en forklaring og kanskje slipper å gå på blodtrykksmedisin i 60 år! Det er jo litt vanskelig å finne medisiner som er "barnevennlige" mtp å bli gravid og gå gravid. De fleste medisiner er laget for eldre folk som er ferdige med den delen av livet.... Håper i alle fall at det er mulig å ordne det naturlig, så skal i alle fall jeg gjøre en innsats med sunt kosthold og trening:) Men det er jammen ikke lett å konsentrere seg om skolearbeid for tiden nei....er i praksis, så blir sliten etter fulle dager med små (og urolige!) barn! Er en del ting jeg ville gjort anderledes dersom det var min klasse det var snakk om....

Morelli: Høres ut som du har hatt en fin helg i alle fall! Med både aktivitet og avslapping:) Hvor langt er du på vei nå egentlig? Dere som er gravide skulle laget en liten liste her slik at vi ble oppdatert! Synes det er litt vanskelig å følge med på ukene når dere er så mange....

Ellers føles det som om alle andre rundt meg blir gravide!! Den siste uka er det tre jeg kjenner som har født, ei som har termin om noen dager og i går fikk jeg vite om to til som er gravide.... At det er mulig! Hele verden skal visst få barn før meg! Men en gang blir det vår tur også, og jeg gleder meg så enormt til den dagen!! :)

Og når vi snakker om å være huslig må jeg bare skryte av sambo! Da jeg kom hjem fra praksis i dag hadde han ryddet og vasket hele leiligheten og laget middag til meg! Fantastisk!! :)

Skrevet

Titter: Ja, ville snakket med både gyn og lege ang progesteron. Så hvis du kikker litt rundt på nettet, så finnes det en del ang det. Skriver oppgave jeg nå, så blir litt kort dette.. :)

Skrevet

Så deilig å se at dere er aktive her.

I går hadde jeg nok en slitsom dag. Hadde gutten hjemme fra barnehagen for å feire bursdag til Farmor. Der ble det MASSE kaker og digg, så han var jo helt turbo i hele går. Spiste KUN frokost. Det er ikke mor fornøyd med, men med ei smellfeit farmor som bare gir godis uansett hva mor sier, så er det ikke stort å si lenger. Gir opp jeg!!

Dro i badeland etterpå, det var koselig, men slitsomt!!

Så resten av kvelden brukte jeg kun på sofaen. Sovnet kl 21, og våknet igjen 01.30 på sofaen, hehe..stiv som stokk!!;-)

Klar: Ja, får håpe det er at babisen er rolig eller hvordan den ligger. Hørte jo hjertet, så burde vel ikke være bekymret.. Åssen er ryggen??

Trulte: Det gikk bra med hun som skadet seg på kampen. Og ja, jeg er et bra treneremne;-) ;-) Åssen syntes du det var med manuell terapi? Syntes det høres spennende ut.

Titter: Jeg er nå 17+3, så skal si tiden flyr!! Snart halvveis :-S

Kan jo sikkert lage et sånt oppsett. Mener du sånn som vi oppdaterer underveis eller?

Syntes det er så leit det du må gå igjennom hele tiden jeg. Men er utrolig glad for at du er en positiv person og ikke legger deg ned for å "dø" av den grunn.

Selv har jeg også lavt blodtrykk, men sambo sliter med høyt. Han driver med sånn utredning nå. Han har fått beskjed om å legge om kosten og trene mer, for de ville ikke gi han tabletter nå i så ung alder. Men nå siste gang hos legen, var de forts ikke fornøyd, så han skal også på sånn undersøkelse som deg, MR eller noe sånt.

Ikke moro det nei..Er arvelig i han sin familie da..er det det i din?

Nå skal jeg klippe og stripe håret. Skal bli deilig å få bort ettervekste, hehe;-)

Skrevet

God dag alle jenter! Ble vekket av jordmora mi i dag, hadde visst glemt timen min klokka ti ja.. Men skal til time nå klokka ett i stede, uff uff.. Vært så mange timer i det siste at det går helt i ball for meg... Tidlig ammetåke kan vi kalle det!

Sitter nå ved kjøkkenbordet og spiser frokost og ser ut på alle naboene som er ute i hagan og begynner å rydde frem våren!

Vi skal fjerne hele plena og få lagt nytt jordsmonn og ny plen i sommer, så da gidder jeg ikke ut å rydde hage nå.... hehe... Er jo mest pensjonister som bor her i området, så nå går de rundt i hver sin hage og suller, og nå har de samling da og står å prater i sola! Idyllisk!! Gjør sikkert ikke noe å bo langt unna familien, er jo så mange bestfaremner her ute atte:)

ManuellTeraputen virka veldig bra han. Tok bare forskjellige tester og fikk litt info om hvordan bekkenet fungerer og hva som jeg må unngå osv. Skal tilbake på mandag igjen, så da får jeg vel mere behandling.

Og det beste, han er gratis:) Så nå må jeg ringe kiroptaktoren min og avbestille hennes time..

Jaja, kan heller skrive et litt mindre egosentrisk innlegg etter jordmortimen, kanskje jeg har noe å melde da:)

Ha en fortsatt fin formiddag jenter!

Skrevet

OJ!!

mye som har skjedd siden sist jeg var her ja!

Klarer ikke å skrive så mye til dere alle, gikk litt i surr for meg:P

Titter: håper alt går vel med deg, trist å høre at du mistet...

Jeg har hatt en kjempeflott tur til Lisboa. Vi drakk og åt hele dagene:P må nyte litt spansk vin før jeg blir gravid vettu. Fikk faktisk med meg en tur på vin og ostesmaking, noe som var utrolig koselig!

Jeg vet jo absolutt ikke når jeg venter TR, men tror det er neste onsdag (visst jeg har 34 dagers syklus nå da).. Skulle ha el samme dag som sambo kom hjem, men tror jeg hadde den 3 dager før. Kunne jo ha klaffa likevel da men.. vi får se. Har ingen symptomer nei, noe jeg hadde sist! hehe. kan jo ha noe med at jeg akkurat hadde sluttet på p-ring da.

Vi stresser egentlig veldig lite med det for tiden, for jeg har så mye skole å tenke på. Sambo har heller ikke vært å sjekket sæden sin, men det er ikke noe stress det heller. Vi håper og tror at han er fertil selv om han hadde de operasjonene sine for testikler som ikke kom ned av seg selv.

Håper det går bra med alle sammen :)

Skrevet

Øy jenter!!!

Nå er det 1 uke til min UL. er så spent, for denne gangen skal vi vite skjønnet.

Hva tipper dere??? ;-)

Åssen gikk det hos jm i dag ørnemor?

Skrevet

Du får ei søt lita jente du Morelli! Det er jeg sikker på!

Nå har jeg kommet meg i seng, har av en eller annen grunn jeg ikke vet fått driiitvondt i bekkenet. Så i dag er ingen god dag:(

Har nå satt på ElviraCDn på PCn, som jeg gjør veldig ofte, og da danser hu i magen, tror hun har vent seg til den nå..

Gikk bra hos jordmor, hørte hjertelyd, fundusmål va ok høye, urinen negativ og jeg fikk kjenne på magen der hodet låg. Hadde aldri turt å trøkke så hardt på magen på egen hånd... Men de tåler vel litt mere enn vi tror!

Bra du kosa deg på tur Mixå! Viktig med gode opplevelser innimellom! åper jeg kommer meg på hyttetur i løpet av påska!! Men da må det blir sol og fint vær, og det ser ikke så oppløftende ut akkurat.

Hvordan går det ellers med resten av gjengen da?

Skrevet

Titter, trist høre, håper du får god oppfølging neste gang.

Her går alt bra, liten stund siden jeg tittet innm nå. Savner sambo masse, 14 dager igjen til han kommer hjem. Sitter å slækkarn i soffan og ser på tv.

Skrevet

Hei jenter!

I dag har jeg vært hos legen for kontrolltime av blodtrykket. Det var gått litt ned, men vi måtte enda gi medisinen litt tid til å virke så jeg skulle ikke være skuffet mente legen. Hadde håpet det skulle vært litt lavere...

Men det var egentlig ikke det som var det værste med timen. Legen mente at det ville være lurt av oss å ikke prøve å bli gravid før blodtrykket var under kontroll:( Så nå har jeg sambo hjemme, el rett rundt hjørnet, men ikke "lov" å prøve....trist. Så i dag er virkelig ikke min dag, men er glad det er påskeferie i alle fall slik at jeg slipper å tenke på så mye annet.

Huff, det er virkelig ikke meningen å klage så mye her inne som jeg har gjort i det siste, men jeg føler at ting går sånn imot meg for tiden at det ikke er like lett å være positiv.... Håper i alle fall dere har det bra, og at dere skal kose dere og slappe av i påskeferien. Kommer sikkert ikke til å være her inne hver dag i ferien pga at jeg er hjemme, men skal prøve å følge med i alle fall! I morgen tidlig tar vi hurtigruta nordover og gleder oss til avslapping og tid til hverandre.

Skrevet

Nei, kjære vene, du syter ikke i det hel tatt. Du forteller nå bare hva som har skjedd..

Hmm.. Vente med å prøve... Vet ikke om jeg hadde gjort det da... Siden de mente at aborten ikke var fremkalt av høyt bt, så ville jeg kjørt på i hver fall!

Har du bestilt banyklister, forresten?

Skrevet

Hallooooo!!!! TITTER!!!!!! Du trenger absolutt ikke å beklage deg. Herregud, det er jo derfor vi er her. For hverandre. Vi har alle opp og nedturer!! Du er ingen sytepave, heller motsatt syntes jeg.

Du har hatt en vanskelig tid nå og det med å legge prøvingen på is for en stund er jo heller ingen artig greie. Uff...men heldigvis har du mange år forran deg som du fortsatt kan bli gravid på. Og når blodtrykket har sunket, så skal du nok se:-) Da sitter den. GARANTERT!!!!

Så mitt tips til deg: ta legens råd, nyt kjærligheten og la helsa komme før noe annet!!!!

Bare vent Titter, din tur kommer!!! :-)

God påske!!!

Mixå: Hadde du en fin tur? Hvordan var temperaturen der nå? Var det Portugal du var? Algarve?

Ellers er formin min veldig bra. Er jo trøtt hele tiden, men begynner liksom å venne meg litt til det. Blir en stor forandring å begynne å jobbe igjen, men ser fra til å få en rutine på hverdagen igjen. Heldigvis har bekkenet blitt bedre, eller hvertfall ikke værre hvertfall. Og det er jeg glad for.

Gledergruer meg til UL til tirsd. Må jo innrømme jeg er litt nervøs for at alt ikke skal være som det skal. Men tror jo at alt er bra også. Så skal bli godt å få det overstått:-)

Skrevet

Titter, jeg sier som elisabeth jeg ville prøvd. Det å få blodtrykk til å bli normalt kan ta lang tid. Å du kan jo ha ett sånt blodtrykk til tider å det er normalt for deg, eller dem trenger ikke finne noe galt. Jeg fikk så mye rare råd etter jeg mista, å jeg følte heller på hva jeg selv ønsket mest å var klar for. Å jeg var ikke villig til å vente, ihvertfall ikke med oss som har menn som er borte kansje annhver syklus eller mere å om vi er uheldig med lange sykluser. Nei om det ikke er fare for livet ditt med blodtrykket ville jeg prøvd om det er det du ønsker.

Ellers er det snart fri helg her, lurer på om jeg skal komme meg på kino i dag. Har lyst til å se lange flate ballær, har gledet meg så sykt til den i lange tider. Men mulig jeg må gå alene, men det gjør ikke noe.

Skrevet

Ørneredet, si fra hvis du finner noe som hjelper mot kynnerne. Jeg sliter selv med dette. Lest at kaldt vann skal roe, men føler ikke det funker. Ellers skal et varmt bad også hjelpe. Tenkte å lure kjæresten med meg i badekaret i kveld. Lurer på om man kan få noe av legen for å roe, det er slitsomt å ha det sann og man blir naturligvis bekymret for at noe skal sette igang for tidlig. sant?

Skrevet

Ja, vi har selvfølgelig mest lyst til å kjøre på med prøvingen, men velger likevel å ta legens råd.... Hun sa at dersom jeg ble gravid med så høyt blodtrykk, ville det automatisk bli betegnet som et høyrisikosvangerskap, og det vil jeg helst slippe dersom det er mullig. Blir fort flere bekymringer og mer stress dersom jeg skulle gått og tenkt på det istedenfor å glede meg over graviditeten. Hun sa ikke noe mer om hva som ville være risikabelt, og jeg angrer på at jeg ikke spurte, men ble så overumplet av den beskjeden at jeg tenkte ikke så langt. Hun sa jo også det at hun kunne selvfølgelig ikke nekte oss å prøve videre, men av hensyn til min egen helse burde vi vente. Så da håper vi bare at blodtrykket blir fikset så raskt som mulig.... Mai blir vel neste pp for oss nå, så da må jeg bare forsøke å få tankene over på noe annet. Det er forferdelig frustrerende og trist, men jeg håper påsken vil hjelpe oss over denne kneika, og at hellet snart finner ut at det vil slå følge med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...