skimre Skrevet 25. februar 2008 #101 Skrevet 25. februar 2008 syns du høres ut som ei fantastisk flott kone Sladrekjærringa! og jeg syns det er en utrolig flott gave du har funnet på til mannen din! sender deg en varm klem, og hadde gledelig betalt 400 kr;o)
Dronningen! Skrevet 25. februar 2008 #102 Skrevet 25. februar 2008 Jeg ville gladelig ha stillt opp for vennen min om det var dette han ønsket i 30- årsgave. 400,- kroner for å høre "Kongen av campingplassen" og "nei, så tjukk du har blitt" hadde jeg gladelig betalt. (selv om jeg ikke liker de!) Lykke til....
(0_o) Skrevet 25. februar 2008 #103 Skrevet 25. februar 2008 800 kr per par var litt i overkant synes jeg. Det er jo det man betaler for konsertbilletter, og hvem vil vel gå på konsert til et band de ikke liker?... Dessuten, når man blir bedt i et selskap skal man jo slippe å betale for inngangen... I hvert fall så mye. Synes jeg, da... Jeg hadde i hvertfall takket pent nei og tenkt med meg selv at det var litt frekt.. Tviler ikke på at det antakeligvis er drømmebursdagen til gubben din, men man trenger ikke å overdrive allting heller synes jeg. I hvertfall ikke hvis man ikke har økonomi til å dekke utgiftene selv;)
Vibbemor Skrevet 25. februar 2008 #104 Skrevet 25. februar 2008 Huff... her har du fått masse kjedelige svar... I utgangspunktet synes jeg 400 kr pr pers er i meste laget, siden jeg ikke har veldig god råd. Om en av mine venner hadde fylt 30 år mot alle odds, så hadde jeg gladelig betalt 800 kr for meg og samboeren -selv for Ole Ivars. Det er tross alt mannen din sin dag! Men jeg hadde villet satt stor pris på å få vite det min 2-3 mnd i forveien, så jeg kunne spart opp. Med Ole Ivars blir det helt sikkert herlig feststemning, ikke min favoritt, men det ville ikke stått i veien for meg. Jeg vet at det blir skikkelig liv og masse morro med danseband, det er sikkert en grunn til at Ole Ivars ligger på topp.... Synes du er kjempe snill med mannen din, dette fortjener han, det synes nok vennene hans også! Men en ringe runde er nok ingen dum ide.
jordbærsjokolade Skrevet 25. februar 2008 #105 Skrevet 25. februar 2008 Hadde en nær venninne av meg arrangert noe slikt hadde jeg uten tvil sagt ja. Uansett om jeg hadde likt bandet eller ikke. Man drar jo ikke i 30års dag for å feire sin egen musikksmak, men man drar for å hedre den som har fødselsdag og da blir man med på hva det enn måtte være også har man det gøy uansett! Men, har man ikke råd så har man ikke råd, og jeg ville nok følt meg litt dum om jeg måtte si nei pga penger så det er flere sider til denne saken... Men jeg syntes ikke du er frekk, ikke med bakgrunn i at mannen din har vært syk og trenger en real oppmuntring. Lykke til, håper at så mange som mulig blir med dere på 30 årslag!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #106 Skrevet 25. februar 2008 Du har hatt en alvorlig syk mann og nå vil du glede han. Det vil sikkert vennene hans/deres også. Skriv i invitasjonen at istedet for gave så håper du at gjestene vil være med å spleise på at yndlingsbandet til din mann, Ole Ivars, underholder. Slik blir bandet en gave fra deg og vennene, i tillegg til at de er der og feirer med dere. Synes du har en fantastisk idê, og håper du ser bortifra folks kommentarer om musikksmak osv. Hadde en god venn av oss, vært gjennom det din mann har og vi så alle hadde fått muligheten til å feire ham slik, så skal jeg love deg at vi hadde takket ja- om vi misliker danseband aldri så mye!! Dette er jo en stor dag for dere og alle som er glad i dere og bryr seg om dere. Håper du får det til og at festen blir strålende!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #107 Skrevet 25. februar 2008 Jeg syns også at du er utrolig snill som går gjennom så mye for mannen din Det er hans bursdag som skal feires, og da er det vel rett og rimelig at det er musikken han liker som skal bli spilt? Håper dere vil få det kjempe koselig den dagen, når den kommer.
(0_o) Skrevet 25. februar 2008 #108 Skrevet 25. februar 2008 haha, jeg tror kanskje du skal satse på ideen om å gi musikken i gave i stedet for å ta inngangspenger. Jeg ville aldri ha betalt 400 kr for å komme i et 30årslag, SÆRLIG ikke når det er ole ivars som står for underholdninga... Men hvis man hadde gitt konserten i gave hadde jeg sett litt annerledes på det. Dog, 800 kr per par er en jævlig dyr kompisgave. Dessuten, ole ivars er et elsk- eller hatband. Jeg skjønner at du vil gjøre dagen ekstra spesiell for mannen din, og jeg beundrer deg for det:) Stå på, håper det løser seg!
Cat.68 Skrevet 25. februar 2008 #109 Skrevet 25. februar 2008 Mange unødvendige svar her ja. Ja jeg hadde glatt betalt 800 for oss begge, for å gjøre stas på en tidligere dødssyk venn som har Ole Ivars som sine favoritter. Jeg hadde kunnat lyssna på Ole ivars i flere Uker om det hadde gledet min venn, samma hvor mye jeg hadde mislikt dem. Synes det er et flott tiltak, og trur det kan lønne seg og ringe rundt og fortelle om dine planer slik at dt ikke kommer overraskende på de. Klem!!!
Norris Skrevet 25. februar 2008 #110 Skrevet 25. februar 2008 Herregud så mange gniene folk a..:-) Jeg synes bandet er pyton, men hadde selvfølgelig kommet hvis det var en venn av meg. Synes ikke 400 er noe mye, du sa jo at man skulle få noe servering også? Man bruker jo ofte mye mer enn det på en kveld på byen. Jeg har vært på liknende 30-års lag hvor det har kostet 600 per pers, og det har vært SUPRE fester. Men jeg synes det ikke var noe dyrt. Det er jo flott å feire venner med brask og bram!
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 25. februar 2008 #111 Skrevet 25. februar 2008 jeg tror jeg heller hadde leid ett lokalt ok band til bursdagsfesten, også hadde jeg tatt med meg samboeren/mannen min på en weekend tur med hotell og hele pakka med ole ivars konsert inn i den pakka hvis jeg var deg ;p Da får mannen din gaver og alle vennene kommer
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 25. februar 2008 #112 Skrevet 25. februar 2008 Blir litt overrasket over folks reaksjon her... syns lissom det blir for dumt å poengtere hvilket band det er.... hun vil jo booke de fordi det er hans favoritter og ikke gjestenes.... og gjestene skal jo lissom dukke opp pga burdagsbarnet da- for å glede han. Jeg møter alltid opp til sånt, syns nesten det er frekt å IKKE møte opp når noen arrangerer.. Ja, 400,- er kanskje litt mye- men de aller fleste klarer å prioritere så de klarer den utgiften allikevel.... Personlig tror jeg kanskje jeg ville redusert litt på kostnadene, men skjønner godt at du gjerne vil overraske han med konsert... og tanken er utrolig fin syns jeg. Hva om du heller overrasker han med billetter så dere to kan reise neste gang de er i nærheten av dere- evt reise avgårde på en weekendtur sammen?
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #113 Skrevet 25. februar 2008 Vi (min kjære og jeg) hadde GLADELIG betalt 800 kr for en sånn bursdagsfeiring. Herrefred så mange negative mennesker det er her inne! Ole Ivars er LAAAAANGT unna mitt favorittband for å si det sånn, eneste musikken jeg synes er værre er tance, dance osv,, men man kan da ha det morsomt fordet? danse litt sving å ta seg noen pils, blir sikkert kjempe morro :) Utrolig snill kone er du ring å hør med vennene deres før du bestemmer deg, tipper at de aller fleste (hvis ikke alle) vil komme.
Anna Nym :o) Skrevet 25. februar 2008 #114 Skrevet 25. februar 2008 Hadde det vert av mine aller nærmeste venner så hadde det vert ok. Men hadde det vert ett annet vennepar hadde jeg syntest at det var for mye. Vi er invitert i ca 4 bryllup i året og dobbelt så mange runde dager. Har ikke økonomi til å legge så mye i gaver. (I tillegg til utdr.lag, kjoler, reise mm) 800,- pr. par var mye ja. Men om musikken var så viktig, kan du kutte ned på andre utgifter? Var vel forholdsvis høye de også?
hva nå? Skrevet 25. februar 2008 #115 Skrevet 25. februar 2008 jeg synes ikke det er frekk tankegang, men har du råd til å dekke mer kan du jo gå den på inngangs prisen... slik at det ikke er så mye som 400pr pers. men en kjeme fin tanke.. skulle ønske jeg hadde råd til det samme, jeg elsker å lage slike fester for andre som betyr så mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå