Gjest Skrevet 25. februar 2008 #76 Skrevet 25. februar 2008 mammatilnuskeduske Der fornærma du nok flere enn bare HI. Jeg bor i Norges 5 største by, og sist jeg sjekket lå den rimelig nært Indre Østlandet (iallefall dersom man skal se på kartet og slikt) OleIvars vil nok neppe slå an her heller. Fornærm noen andre.
snartgift.no Skrevet 25. februar 2008 #77 Skrevet 25. februar 2008 Du sier det er i november. Så lenge du er tidlig ute med invitasjoner og gjestene er forberedt på prisen er det sikkert ikke så mange som kommer til å takke nei av økonomiske årsaker. Tipper flerparten av vennene deres er rundt 30 selv og da har man ofte en stabil økonomi som det går an å planlegge litt utfra...
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #78 Skrevet 25. februar 2008 Takk for det, Tamline!:-) Datteren min også elsker Ole ivars. Jeg synes ikke de er ille selv jeg, selv om de ikke er favorittene mine. Uansett, takk for et fint svar!:-)
Pixie Power Skrevet 25. februar 2008 #79 Skrevet 25. februar 2008 Ikke frekt, men kanskje mye forlangt? 400 kunne vi gjerne kjøpt gave for, men når det blir 800 til sammen, så blir det i dyreste laget. Vi kunne betalt det for en konsert vi virkelig ønsket å se. Ellers synes jeg det er en utrolig fin tanke overfor mannen din, da! At du vil gjøre skikkelig stas på han, og ønsker å gjøre kvelden uforglemmelig med noe du vet HAN setter stor pris på :-)
___ Skrevet 25. februar 2008 #80 Skrevet 25. februar 2008 Hvis du skal dekke inn 85.000,- med ingangspenger så trenger du 213 gjester. Om la oss si 1/3 rakker nei så må du invitere 319 personer. Så mange venner har i hvertfal ikke jeg.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #81 Skrevet 25. februar 2008 Les hva jeg har skrevet da. Jeg skal ha inn 45.000 i inngangspenger, jeg dekker 40.000 selv. Og ja, vi har veldig mange venner, pluss at vi er to veldig store familier:-)
Pixie Power Skrevet 25. februar 2008 #82 Skrevet 25. februar 2008 Og jeg ser nå at dette er mer enn en vanlig 30 årsfeiring, og da skjønner jeg at du vil slå på stortromma - og at det nok er flere som ønsker å begynne å spare penger (det er jo lenge til) for å feire sammen med dere :-)
pandabjørn Skrevet 25. februar 2008 #84 Skrevet 25. februar 2008 det er i allefall fint å få greie på hva det koster før mann takker ja til et 30års lag jeg var i 30års lag til min kusine i fjor og det var også et overaskelseparty vi var 7 par og mannen hadde leid lokale og så skulle vi spise 3 rettersmiddag, vi var litt usikre på om vi måtte betale selv eller om mannen skulle betale hele selskapet, da vi var ferdig med å spise og drekke så ble hele beløpet delt på 6 ! og det var 2 av parene som betalte mere enn hva de skulle gjøre så kom de til oss og jeg sa at vi må da dele på 7 og ikke 6 og ikke nok med det vi synes det var veldig urettferdig at vi skulle betale øl, vin brennvin som ikke vi hadde drukket vi drakk bare brus den kvelden så vi måtte ut med 1450,- og det synes jeg var dyrt nok ! dette skrev jeg i en sms til min kusine noen dager senere (noe jeg angret på nå) og sa at vi hadde ikke regnet å betale for maten når vi ble bedt i 30års lag + at vi kjøpte en gave til 1000,- også ! må også nevne at vi ikke er venner fortsatt og dette var i sept i fjor ! så det er jo fint at dere informerer hva det koster før dem takker ja.. lykke til med planleggingen )
___ Skrevet 25. februar 2008 #85 Skrevet 25. februar 2008 Svarte bare på det første du skrev. Orket ikke lese gjennom alle svarene og motsvarene ;-) og du snakker fortsatt om god over 100 betalende gjester. At jeg ikke tror jeg hadde kommet har for øvrig ingen ting med hvem som spiller å gjøre, er bare generelt lite musikkinteresert og misliker konserter. Aleternativet ville selvfølgelig være å betale, men ikke møte opp. Det hadde jo vært en mulighet. Da hadde jeg jo sluppet utgifter til barnevakt og reise slik at prisen ikke hadde blitt så ille.
3 sjarmtroll <3 Skrevet 25. februar 2008 #86 Skrevet 25. februar 2008 Synes du har fått en del kjipe svar her... Jeg synes det er utrolig flott at du gjør dette for mannen din!! Hadde det vært min kamerat som hadde vært syk og dama hadde ville stelt i stand dette for han, hadde jeg gladelig betalt 800 kr for meg og min mann selv om jeg ikke hadde vært storfan av bandet. Her er det jo snakk om å tenke litt på andre, og ikke hva man liker selv! Tror stemninga blir god uansett ;o) Håper dere har gode venner som vil støtte deg på dette! Ta en ringerunde å hør! Masse lykke til ;o) håper det ordner seg og at du får realisert dagen til mannen din!!!!
Bøggly Skrevet 25. februar 2008 #87 Skrevet 25. februar 2008 Hva er alle disse innleggene om konsert? Forsto det slik at dere skulle ha fest, jeg, og at bandet skulle spille til dans? Det er som regel det vi "på bøgda" gjør - danser og har fest altså, ikke som stive pinner på konsert. Det må da virkelig være de som har misforstått, eller hva?!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #88 Skrevet 25. februar 2008 Det kan hende du har god kontroll på økonomien. Men den arven får sannelig bein å gå på. Er du sikker på at det er så lurt? Frekt er det ikke hvis du har så pengesterke venner at du tror de dukker opp, og du evt har klarert det med alle 100 eller så. Hva med å betale ned på huslån med pengene. Om du har lyst å være virkelig snill, så kan du betale ned på hans gjeld. Da får han en varig glede. Jaja. God fest.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 25. februar 2008 #89 Skrevet 25. februar 2008 Tja, frekt og frekt...Hadde heller forsøkt å få et annet billigere band jeg da:) Lykke til i hvertfall!
Vintersol Skrevet 25. februar 2008 #90 Skrevet 25. februar 2008 Jeg liker ikke Ole Ivars. Jeg ville normalt ikke brukt 400,- på 30-års-presang til en venn. Dersom en av mine venner hadde overvunnet en dødsdom, hadde jeg uten å nøle betalt 400,- for å være med på 30-årsfesten. (Hadde det vært jeg som skulle arrangere, ville jeg nok sjekket litt rundt først. Dumt om det er mange som ikke kommer pga at det blir for dyrt.) LYKKE TIL!
Gjest Mylian er svimmel Skrevet 25. februar 2008 #91 Skrevet 25. februar 2008 Hadde senket det til 300 per pers!
Meandmyprincess Skrevet 25. februar 2008 #92 Skrevet 25. februar 2008 Ville nok forhørt meg litt blant de du har tenkt til å invitere.Ellers må jeg bare si at det er utrolig for noen svar du får her..hva så om en 30 åring liker Ole Ivars liksom..nei, stå på du, håper det ordner seg!
Tibra Skrevet 25. februar 2008 #93 Skrevet 25. februar 2008 Hvis dette var en god kompis så hadde jeg så klart kommet selv om festen kostet meg 400 kr (spesielt hvis du hadde forklart meg på forhånd hvorfor)! I tillegg så hadde jeg blitt glad på kompisen min sine vegne for at han har en så snill kone som anstrenger seg for å gjøre han glad - regner med at jeg ville visst at han var kjempeglad i Ole Ivars hvis han var en nær kompis og hadde gladelig vært med å spleisa på konsert (kan selv ikke utstå Ole Ivars, men det er jo ikke det det dreier seg om, poenget er jo å glede bursdagsbarnet og gøy skulle vi nok fått det uansett!). Stå på
Vintersol Skrevet 25. februar 2008 #94 Skrevet 25. februar 2008 Forresten. Jeg hadde kommet, og betalt mine 400,-, enten vennen hadde vært syk eller ei. Det er jo utrolig kult gjort av deg å lage en sånn fest! Og 400,- er da ikke mye når det er både mat, drikke og band.
Krøvvel Skrevet 25. februar 2008 #95 Skrevet 25. februar 2008 Herregud så mye frekke teite svar du får. Det er vel ikke saken hvorvidt dere som svarer liker Ole Ivars eller ikke, bare bursdagsbarnet gjør det. Jeg synes det er en ærlig sak å gjøre det slik som du har tenkt, ring rundt og sjekk om folk har råd.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #96 Skrevet 25. februar 2008 Jeg hadde kommet, og det uten tvil! Om mannen din har vært ille syk, så tror jeg at alle vennene deres gladelig ville betalt 800 kroner for å gjøre dagen hans helt spesiell, og det er faktisk noe jeg tror de fleste gladelig vil gjøre! Stå på, dette fortjener mannen din!;-) Knallrått band, synd jeg ikke kjenner dere!;-D
miriam007 Skrevet 25. februar 2008 #97 Skrevet 25. februar 2008 Har du vert i kontakt med Ole Ivars?? Når de hører hva han har opplevd ville det ikke forundre meg om de var villige til å senke prisen litt Så ville jeg hørt med familien om de var villig til å sponse litt Og sagt til venner at dere ville satt pris på om de heller ville bidra med penger til bandet enn gaver. Da kan hver enkelt gi en sum de selv føler passer. Synes du er kjempesnill som gjør dette for samboeren din!! Håper han er blitt helt frisk igjen. Det har nok vært en tøff tid for dere begge. Masse lykke til med planleggingen
Mamma'n til Tobias♥ Skrevet 25. februar 2008 #98 Skrevet 25. februar 2008 Høres ut som mannen din har en fantastisk kone som er villig til å legge ned så mye arbeid og penger i dette:) Men, det jeg tenker da, er at de som har dårlig økonomi kanskje vil syns det er litt voldsomt av dere å leie et så dyrt band, og så "forvente" at de skal være med å betale.. Det jeg ofte tenker er at hvis folk med god økonomi inviterer venner som ikke er like heldigstilte til noe som koster litt så blir det et press om å betale, og det er så synd for de som ikke har råd. Dette ble litt vanskelig å forklare, og jeg håper du ikke misforstår. Syns virkelig det er en flott ting du prøver å gjøre for mannen din:) Men hvis du vet at du setter noen av vennene dine i en vanskelig/ubehagelig sitasjon så burde du sette ned prisen litt.. 250 feks. burde de fleste kunne klare:)
Stjerne37 Skrevet 25. februar 2008 #99 Skrevet 25. februar 2008 Syntes du er ei fantastisk kone som vil gjøre dette for mannen din. Etter det jeg har skjønt så lever mannen din mot alle odds,er ikke Ole Ivars fan i det hele tatt,men hadde dette vært i min gjeng så hadde jeg mer enn gjerne stilt opp for vennen min. Lykke til,håper det ordner seg:)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #100 Skrevet 25. februar 2008 Takker for alle positive svar!:-) De negative også. Jeg skjønner at 400 kronr pr. person virker dyrt, men samtidig mener jeg at de har over et halvår på seg, så da kanskje de som har dårlig råd også kan klare det? Vi er ingen rikinger selv vi, men jeg har arvet en del, og fått unna gjeld. Dette var helt nødvendig, da mannen min ble syk, og jeg måtte slutte å jobbe. Har en snill farfar, som betalte ut forskudd på arv, slik at hverdagen skulle bli enklere. Og ja, jeg skjønner dere synes det er helt tullerusk å bruke så mye penger på et band. Men hadde dere sett mannen min, og gleden han følte når han hørte på de på NRK lørdagsnatt der han lå på sofaen syk, hadde dere skjønt meg. Han ble mer og mer hekta på Ole Ivars i denne tiden, og på mange måter tror jeg gladsnuttene fra de fikk han gjennom hverdagen, enn så rart det høres ut:-) Jeg har vært i kontakt med Ole Ivars, og de har slått av 40. 000 på prisen, noe jeg synes er kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå