1881 Skrevet 25. februar 2008 #51 Skrevet 25. februar 2008 Min mann hadde kastet opp om det var Ole Ivars og hans venner hører ikke på slik musikk så måtte nok dekket kostnadene selv med mindre det var en kjent artist som var megapopulær som skulle opptre.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #52 Skrevet 25. februar 2008 Vel, han liker den musikken han liker. Og jeg er heldig som har en så fin mann, jeg valgte han ikke etter musikksmaken. Har litt høyere kriterier:-)
BettyBoob Skrevet 25. februar 2008 #53 Skrevet 25. februar 2008 hadde ALDRI i livet betalt 400 kr for å se Ole Ivars, samme hvem sin bursdag det hadde vært.....
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #54 Skrevet 25. februar 2008 Hm. Hadde ikke hatt problemer med å bruke både 1000 og 1500 kr på en 30-års dag, men ikke hvis 800 av dem var for at vi skulle høre på dem. Det er nok et band som man enten liker eller hater, så jeg vil på det sterkeste sjekke dette med gjestene. Ellers var det jo en god ide å arrangere en åpen konsert, liksom til ære for mannen din - de drar jo fulle hus overalt, så du går i alle fall ikke i underskudd
cherry coke Skrevet 25. februar 2008 #55 Skrevet 25. februar 2008 Ehhh...Hadde normalt sett IKKE betalt 400 kr for å se Ole Ivars (ikke 10 kr engang) , men for en venn hadde jeg sikkert gjort det...kanskje...
Tommage♀♂ Skrevet 25. februar 2008 #56 Skrevet 25. februar 2008 Ole Ivars?? Jeg hadde kanskje betalt 800,- for et bra band, men iKKE for Ole Ivars! Er de så kjepphøye at de tar 85.000,-for en spillejobb?? Herregud...
~La luna~ Skrevet 25. februar 2008 #57 Skrevet 25. februar 2008 Synes det er en god ide jeg, så lenge man har råd:o) Men, noen vil sikkert synes 400kr pr stk er litt drøyt, men det går jo bare ann å snakke med folk først, å høre litt synspunkter?? Vi hadde uten tvil, brukt 800kr på å feire vår venn's 30 årslag med band og mat. Om vi ikke hadde digget musikken, hadde det blitt bra m liv uansett ) Og ang gaver, så er nok ikke gavene det viktigste for mannen din, men at folk kommer og han har en fin fest. Heldig mannen din synes jeg ) Lykke til
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #58 Skrevet 25. februar 2008 Nei, det er slik jeg tenker. Jeg vet at de vil feire dagen hans, siden han egentlig ikke skulle fylle 30 år. Og om de ikke liker Ole Ivars, håper jeg de holder ut for hans skyld.
Mamman til Mari Skrevet 25. februar 2008 #59 Skrevet 25. februar 2008 Så hyggelig at du styrer og steller for at mannen din skal få en fin dag :-) 400 kr pr pers er kanskje litt mye, men pleier selv å gi 300 kr pr pers i 30-årsgave, så skiller jo ikke så mye.... Hvis han har hatt en trasig tid, stiller nok folk opp. Hadde jeg gjort, selv om jeg ikke er utprega Ole Ivars fan
Skrullemor Skrevet 25. februar 2008 #60 Skrevet 25. februar 2008 Ville nok snakket med gjestene først hvis jeg var deg,kansje ikke alle synns det er vert det?? Kan du ikke ta han med på en konsert utenom da. Personlig ville jeg ikke vært med om jeg hadde fått 400 for å høre ole ivars, men,men, smak og behag....=) Bare pass på så du ikke sitter igjen med en kjemperegning etterpå!!
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #61 Skrevet 25. februar 2008 Det er vel ingen grunn til at de IKKE skal være kjepphøye? Selv om du ikke liker danseband, er de faktisk norge`s ledende. Og jeg synes de har mye morsom musikk jeg. Festmusikk!:-)
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #63 Skrevet 25. februar 2008 Kjepphøye? Jeg hater musikken sjøl, men det er ganske mange tusen som ikke er enig med meg der. De drar jo fulle hus alle steder, det er jo markedsverdien som prater. 85.000 for en privat spillejobb syns jeg ikke er ille - selv om jeg personlig aldri ville booket dem.
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #64 Skrevet 25. februar 2008 Eg synst ideen med open konsert var elendig eg. Då er det ikkje mannen din sin fest lenger. Go for it! Eg ville valgt annleis, men poenget er jo å velge noko du og han likar. Forøvrig vil eg tilføye at å bruke pengar på opplevelsar er veldig miljøvennlig.
Anne-B. Skrevet 25. februar 2008 #65 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror, om dere nå ikke beveger dere i pengesterke sirkler da, at mange vil takke nei til å komme da. 400 for et bursdagsselskap er ganske mye. Selv om de betaler en slik sum i stedet for å gi en gave, så blir det ikke det samme likevel.
Gjest Jawhol Skrevet 25. februar 2008 #66 Skrevet 25. februar 2008 sånn i utgansk punktet så syns jeg 400/800 er mye, men jeg hadde lett gjort det for en venn som tydligvis har vært veldig syk og som du sier egentlig ikke skulle ha blitt 30 engang, og det hadde jammmen meg alle andre vennene mine også. Det skulle bare mangle at en tapper mann skulle få feriret livet sitt på denne måten ,ole ivars eller ei. Ta en ringerunde og spørr om folk vil spleise på gave til han , nemelig Ole Ivars
høstbarn:) Skrevet 25. februar 2008 #67 Skrevet 25. februar 2008 OK- dette må jeg jo bare svare på!!!! Punkt 1: å ha inngangbilletter/gave på kr. 400,- pr pers er for mye. OK for en person, men man er jo gjerne et par, og da blir det kr. 800,- pr par. Og det er for mye, man spanter ikke 800 kr. på en 30-års gave. Maks 250 pr pers vil jeg si. Kr. 800,- er mere bryllupsgave-klassen..... Så det er litt frekt å invitere noen til noe s¨å dyrt, kan ikke være kjekt å måtte si nei til en 30 års dag pga økonomi???!!! Punkt 2: ehhhhhh,- Ole Ivars? Mulig det er det mest populære dansebandet i Norge,- men det er jo ikke akkurat folk rundt 30 som er i målgruppen? Så da er jo sannsynligheter stor for at mange av gjestene tenker; nope - gidder ikke. Sorry altså, men det er helt realistisk at en god del i denne aldersgruppen synes Ole Ivars er helt grusomme. Så - hva gjør du da? Hmmmm, belager deg på å måtte betale en stor andel selv, og kjører showet. Hvis det ikke er så dyrt klarer sikkert gjestene å pine seg gjennom Ole Ivars. Eller tenker alternativt? Ta med deg mannen din på en Ole Ivars konsert..... og så lager du en artig fest uten inngangspenger:) Ikke meningen å være frekk altså, men Ole Ivars i en 30 års dag? hehe, måtte le litt. NB: tar forbehold om at det er store kulturforskjeller ute å går - dere bor vel på indre østlandet eller?
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #68 Skrevet 25. februar 2008 Vet du, jeg gidder ikke kommentere dette engang jeg, mammatilnuskeduske.
høstbarn:) Skrevet 25. februar 2008 #69 Skrevet 25. februar 2008 Nei, du behøver ikke å kommentere det, men det er jo du som spør oss hva vi synes, og da er det vel kjekt å få forskjellige innspill?
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #70 Skrevet 25. februar 2008 Innspill, ja. Men det er ikke akkurat det du kommer med?
Salat Skrevet 25. februar 2008 #71 Skrevet 25. februar 2008 Kan du ikke ringe rundt og spørre om folk har lyst til å spleise på bandet som gave da? Så kan de si hvor mye de vil gi og du ser om det går rundt?
høstbarn:) Skrevet 25. februar 2008 #72 Skrevet 25. februar 2008 Seriøst? Det er vel det jeg gjør,- er faktisk ikkke meningen å være frekk - det er sikkert stooore forskjeller i norges land, mellom by og land etc på hvordan man feirer slike dager. Her ville ikke Ole Ivars slått an, bor i Bergen.
___ Skrevet 25. februar 2008 #73 Skrevet 25. februar 2008 Ikke frekt, men jeg hadde nok ikke vært interesert i å komme. Mange kommer vel også som par. 800,- i 30 årspresang fra et par ligger i hvertfal vesentlig over det vi pleier å bruke. Jeg hadde nok også følt at det var forventet med en liten gave i tillegg.
Tommage♀♂ Skrevet 25. februar 2008 #74 Skrevet 25. februar 2008 Om det er sånn at mannen din har overlevd en dødsdom av et eller annet slag så joda, 800,- for å feire ham er helt ok..! Om jeg hadde eller ikke hadde fått høre Ole Ivars i samme slengen hadde jo vært ett fett da liksom... Såh, jeg tar tilbake mitt forrige innlegg og høyner med dette heller.
Tamline Skrevet 25. februar 2008 #75 Skrevet 25. februar 2008 Herregud, så mange kjipe svar du får! Tenkte ikke jeg skulle svare her, men må det alikevel. Jeg vil nå bare si at jeg har likt Ole Ivars siden jeg var 15 år, og liker dem fortsatt i dag. (Er 23). Så det er ikke sikkert at ingen liker dem bare fordi de er i 30-åra. og dessuten så er det vel ikke gjestene som var målgruppen her, men mannen som fyller år!! Jeg synes det var en kjempefin idé å gjøre dette for mannen din:) Ring rundt og hør hva vennene deres synes om det. Da får du nok mange hyggeligere svar enn her inne:) Lykke til! Håper du får det til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå