Gjest Skrevet 27. februar 2008 #101 Skrevet 27. februar 2008 når jeg gikk gravid med min første så tok jeg noen trekk av en røyk en gang i blandt (røyka vell 5 røyk tilsammen i hele svangerskapet) jeg slutta å røyke å snakket mye med legen om problemer med barnefaren og hvor stressa jeg var i tillegg pga at jeg slutta å røyke. hun sa faktisk at jeg kunne unne meg ett par trekk en gang i blandt for da fikk jeg mindre lyst på røyk og stressa mindre, for jeg hadde nok å tenke på. hun sa nemelig at det var farlig om vi stresset for mye, og at røyken er ikke like farlig som det har blitt fremstil for ett foster å være, men at det er ikke bra for noen... så kommer nå litt an på situasjonen. mamma røyka med alle oss 5 og vi er helt fine =) jeg kjenner kun 1 jente som slutta å røyke når hun ble gravid og hun gikk over til snus..alle andre har røyka, alle har friske barn, og jeg kjenner veldig mangen med barn. (noen som aldri har røyka også da, og datteren til hun som aldri har røyka fikk astma og har lungebetendelse hele tiden, mens barna til røykerene er friske) ER IKKE NØDVENDIG Å BAKSNAKKE OG SLENGE DRITT, MEN ALLE FÅR HA SINE MENINGER...bare tenk nøye etter om det er nødvendig å blåse ut sine meninger til alle som ikke er som deg!
lanoforliten Skrevet 27. februar 2008 #102 Skrevet 27. februar 2008 Du er ikke enkel å diskutere med, mamma til prisen, jeg føler jeg stanger hodet mot veggen. Hvor i huleste har jeg skrevet at jeg ser på henne som en dårlig mor eller dømmer henne????? Men bare kall meg dømmende du, så får du vel fred i sjela di. Men jeg vet sannelig ikke hva som er verst, at jeg da altså dømmer denne damen, eller du dømmer meg for å dømme.
Nordlyspar♥ Skrevet 27. februar 2008 #104 Skrevet 27. februar 2008 La dama røyke hvis hu vil, ikke noe du skal bry deg med. pass på deg selv du!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. februar 2008 #105 Skrevet 27. februar 2008 Lanoforliten... det er vel ingen steder jeg spesifikt sier at DU er dømmende.. men ja, det er personer her inne som dømmer.. det jeg har reagert på er de som sier at vi er dårlig mødre og ikke verdt barna våre, og at vi ikke prøver særlig hard... og om hun røyket 3 på jobb, kan det hende hun bare røyker 1 eller 2 hjemme... det er det ingen som vet, og derfor syntes jeg det er dårlig og kalle henne en storrøyker, og at hun sikkert ikke prøver, osv osv... Men Men jeg trur ikke jeg har sagt noe negativt direkte til deg? diskusjonen "oss" imellom begynte vel da du lurte på hvorfor jeg ble forbannet, og det svarte jeg på... Jeg trudde ikke jeg trengte og legge ut hele svangerskapet mitt, får å få forstålese får det jeg mener om og uttale seg, når man ikke vet bakgrunnen... Men jeg har virkelig ikke ment og si noe stygt personlig til deg, enestejeg har sagt noe stygt personlig til, er hun som mener at noen burde ta fra alle barnet sitt vist de tar seg en røyk ingen sure miner til deg jeg lanoforliten, og jeg respekter dine meninger om at du ikke liker at folk røyker,,, men jeg mener at dere må være åpne får og se at alt er ikke like lett får andre... og får meg er ikke røyken et valg jeg tar.. det var et valg jeg tok når jeg var 12 år(lenge før jeg tenkte over konsekvensene vist jeg skulle bli gravid) akkurat nå er det faktisk bedre får både meg og barnet at jeg tar et par røyk, enn at jeg stresser... Uansett hvor dårlig samvittighet jeg har.. trenger jeg ingen til og dømme meg! håper denne diskusjonen snart kan være ferdig, og at folk kan slutte og uttale seg om hva andre gjør når de ikke vet hvorfor en gang...
lanoforliten Skrevet 27. februar 2008 #106 Skrevet 27. februar 2008 Takk,gode ord fra deg.... Vi har nok sterke meninger begge to... -og de må vi få holde på. Ha en fin kveld! :0)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 5. mars 2008 #107 Skrevet 5. mars 2008 Hvis jeg hadde sett ei som jobbet på samme arbeidsplass som meg selv som stod høygravid og røykte så ville jeg sendt en mail med noen linker til røykesluttkurs eller annen relevant info på nettet og noen få linjer med at "Sender litt info som du kan bruke hvis du er interessert." Kan jo hende hun har tenkt på å slutte men ikke helt vet hvordan hun skal gripe det an? -og da har man gitt hjelp uten å være spesielt påtrengende eller moraliserende. Hvis hun ikke vil slutte så er det bare å slette mailen og det er det. Personlig røyker jeg ikke, og forstår ikke de som gjør det hverken i svangerskapet eller andre tider. Ville de gitt sitt nyfødte barn en sigarett i munnen? Har sett film av et foster og dets reaksjoner når mor røykte, det var utrolig ekkelt.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 5. mars 2008 #108 Skrevet 5. mars 2008 Jeg reagerer også når jeg ser sånt, men det er desverre ikke min sak.. Jeg kan bare passe på meg selv og han i magen. Hvilke avgjørelser andre tar er opp til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå