Gå til innhold

Sjokkert!!

blirjegsnartmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig veldig veldig godt skrevet SandraMedLitenGuttiMagen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du pisser i motvind mamma til 1 stor+++++

Skrevet

Jeg pisser på do og der er det ikke vind i det hele tatt

Skrevet

som jeg sa.. jeg mener ikke det om ALLE som mener at man ikke skal røyke.. men jeg sier det om sanne som mener at de som røyker burde blitt tatt fra barnet sitt...

og igjen, jeg har ikke noe imot meningen deres om at dere mener at man ikke burde røyke, det jeg har noe imot, er at dere mener at dere har rett til og uttale dere og si hva dere vil til de som evt røyker, og at dere kaller en person dårlig mor ene og alene fordi hun røyker!!

Skrevet

Tror ikke hun virkelig mente at man skal bli fratatt barnet sitt om man røyker, da. Det var nok helst for å sette det litt på spissen. Det var iallefall det jeg gjorde da jeg kalte gravide røykere for dårlige mødre. Jeg mener bare at i det de tar seg en røyk, og utsetter barnet sitt for farene ved det, så gjør de jo stikk i strid med det jeg regner med de fleste av oss forbinder med å være en god mor. Nemlig å beskytte ungen sin, og passe på at de har de aller beste forutsetninger for å leve opp og få et godt liv.

Heldigvis får de aller fleste av oss sjansen til å rette opp i feil de gjør, og mødre som røykte under graviditeten er nok ofte verdens flinkeste mammaer de også, det tviler jeg ikke et sekund på. De er helt bombesikkert like glad i ungen sin som vi andre.

Og det er egentlig der jeg detter litt av lasset. Hvis de ikke hadde brydd seg om ungen sin, så hadde jeg jo forstått at de røykte. Men de gjør jo det, de elsker barna sine høyere enn himmelen.. Og likevel risikerer de altså livet deres for sigarettene sin del....

Skrevet
Jeg er SÅ hjertens enig i alt du skriver både her og tidligere!
Skrevet

...kom litt feil, det er "mamma tiL 1stor,1Liten+1spire" jeg er VELDIG enig med.

Skrevet

Jøye meg som disse debattene får folk til å bli noen sinnsykt hormonelle damer!!

Jeg har selv røyk, faktisk inntil for 3 uker siden!!

Jeg har prøvd å slutte mange ganger, men det er faktisk ikke så enkelt for alle at man bare kan legge den bort...noe jeg trodde skulle bli den enkleste saken i verden da jeg ble gravid.

Tilslutt kom legen min med forslag om å gå på røykesluttekurs.

Jeg tenkte slik, at det umulig kunne skade.

Og klarte jeg ikke å slutte, men bare å trappe ned, ja så hadde jeg ihvertfall prøvd enda en gang!!

For 3 uker siden sluttet alle på kurset.

Og det går kjempe bra!

Jeg har aldri holdt opp lenger enn 3 dager.

Nå føler jeg meg ganske røykfri, selv om det kommer noen sug i ny og ne.

Jeg har fått vaska bort den værste røyklufta i leiligheten, og håper jeg skal slippe å måtte vaske bort ryklukta flere ganger.

Jeg har stoooor respekt for alle mennesker. Om de røyker eller ei.

Så prøv å vær litt hyggelig med hverandre!!

Vi trenger ikke å fyre oss opp for de samme innlegga her på bim hver eneste gang!!

GJØR VI???

Skrevet

Gratulerer med røykekutt, og lykke til med å være røykfri videre!

Det gjør nok veldig godt, både for deg og spiren din. :)

Skrevet

Gratulerer så masse "fullklafff med spire", det står virkelig respekt av det du har klart :-D

Skrevet

det er ganske moro og se dere legger unnskyldninger får det dere har sagt... "det var bare får og sette det på spissen" "mente det ikke sann"

Tenk dere om før dere snakker da!! slutt og sett ting på spissen, og være saklig...

Skrevet

Jeg unnskylder aldeles ikke det jeg har sagt. Det står jeg for 100%! Tenkte bare å forklare litt nærmere hva jeg ville frem til, siden det tydeligvis var litt vanskelig å forstå for enkelte.

Og når du først sier det du sier nå, så burde du lese gjennom dine egne innlegg. Å kalle noen for syk i hodet og si at de ikke er verdt dritten under skoa dine, fordi de har en mening som ikke stemmer overens med dine egne, DET er usaklig det!

Skrevet

jeg har ikke lagt unnskyldninger får det jeg har sagt jeg, og heller ikke sagt det får og sette noe på spissen... jeg mener det om folk som kaller andre dårlig mor, og mener at folk ikke fortjener barna sine ene og alene fordi de røyker!!

Skrevet

Da er du ikke hakket bedre selv. :)

Denne diskusjonen har kommet helt på villspor. Dette blir vi uansett ikke enige om, og det er greit, det. Hvis alle hadde hatt like meninger, så hadde vi ikke hatt så knakande gode, og veldig undeholdende debatter her på BIM! :D

Skrevet

mammen til prinsen06 : Det er da ikke den personen som røyker sitt problem er det vel?! Er da mest det stakars lille uskyldige vesenet inni mors mage sitt problem, som ikke kan gjøre noe med det.. Jeg sier ikke at jeg er perfekt, røyket før jeg ble gravid, og DET var mitt eget problem. Men så fort jeg fattet mistanke om at jeg var gravid stumpet jeg fort røyken. Merkelig hvor lett det plutselig ble da det også handlet om noen andres liv, ikke bare mitt eget?! Skjønner ikke hvordan folk klarer å gjøre dette mot sitt ufødte barn engang jeg, og jeg er tidligere røyker. Ingen kan komme å si det er så forbanna vanskelig når jeg klarte det helt fint.

Skrevet

Sjarmerende tråd.

Jaggu fint å se du holder koken mamma til en stor og en liten!

*oppgitt*

Skrevet

at man blir sett på som dårlige mor fordi man tar seg en røyk er SYKT...

og hadde en kommet bort til meg og kommentert meg hvis jeg hadde tatt meg en røyk vet jeg ikke hva jeg ville gjort... mest sannsynlig blitt meget sjokkert fordi folk ikke kan passe sine egne saker..

er det rart det er krig i verden sier jeg bare...

GRATULERER fullklaff :)

Skrevet

jeg har trappet ned fra 15 om dagen til 4 og nå har jeg i tillegg gått over til barclay i et skritt for å prøve å slutte.... KALL meg ikke en dårlig mor fordi jeg ikke har klart å slutte helt azz...

jeg blir så dårlig av dere dømmende andre som er så fordømte perferkte til enhver tid... bare vent å se... skal ikke se bort i fra at mitt barn kan fortsatt bli friskere enn deres... herregud, skjerp dere...

dette er sånn min pappa er sterkere enn pappan din opplegg... det sluttet man vel med på barneskolen!!!

Skrevet

Det er KLIN UMULIG å nå frem med sitt budskap til visse her inne. Jeg har gang på gang prøvd å understreke at jeg ikke er i mot den røykende personen, men mot VALG, hører dere, VALGENE vedkommende tar. disse røykeforkjemperene (ja det virker som om dere er det) ser bare dømming og bedrevitenhet. Se da hva den moren faktisk gjør med barnet sitt!!!!!.

Dømming, dømming og atter dømming, det er det dere bare snakker om. jEG VIL SPY AV DETTE ORDET!!!!!

Jeg blir helt sjokkert at dere tar mer parti for moren enn for det stakkars barnet. Det er dere som gjør at det blir mer eller mindre akseptabelt å fortsette med røyken, for her må vi jo ikke DØMME eller tro vi er noe bedre. Nei, røyk bare du, vi ser ikke ned på deg eller dømmer deg av en den grunn.

Skrevet

ÆSJ!!! det ser bare så jævla dumt ut!!

Alle tenker jo herregud stakkars bar nsom ligger med kramper ini magen der nå bare fordi mamma tenker på seg selv å sitt LATTERLIGE behov! men er jo hennes kropp og hennes!

Men de som forsvarer henne er sikkert selv røykere å da er det ingen vits å bruke tid og energi på videre diskusjon for folk som damper med barn i magen kan man ikke ta på alvor i en sånn diskusjon!! ER jo INGEnTING å forsvare med røyking,er ingenting positivt med det heller så hva er det å forsvare?? INGENTING! MIN MENING!

Skrevet

Må også innrømme at jeg tenker på babyen der i magen når jeg ser gravide røyker ja.. men tenker at de gravide vet om faren med det nå i 2008. Var andre tider før, da de ikke var opplyst. Min mor røykte også, men hun klarte å slutte til slutt-etter jeg og min tvillingsøster var født da. Hun fikk 4 barn før oss.

Men synes det kommer litt an på holdningen til gravide.. om de gir blaffen eller prøver å slutte. Alle med sitt tenker jeg. Jeg føler ikke jeg kan snakke til gravide som røyker, fordi jeg ofte ikke kjenner vedkommende. En annen ting blir venninder. Man kan jo prøve å røyke litt i skjul slik ikke alle ser en, om man må røyke. Blir jo helt sikkert reaksjoner fra folk når de ser gravide røyke, sånn er det bare. Men jeg vil ikke dømme noen, verken venninder eller ukjente. Folk får stå for sine valg selv.

Skrevet

En venninne av moren min når jeg var liten røyka selv om hun var høygravid. Hun sa at når noen så stygt på henne smakte røyken enda bedre.

Det er jo så mye annet som også ikke er bra ,overspising skal jo være like ille for kroppen som å drikke seg full ,men man kan jo ikke hate de som legger på seg 30 kg i svangerskapet av den grunn. De som hater folk som røyker burde være helt perfekte selv. Trene ,ikke spise kjøtt ,sukker ,fett osv.

Skrevet

Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg å slutte å røyke da jeg var gravid første gangen jeg var gravid. Alle som røyker i dag er såpass opplyst at de vet de ikke skal røyke på grunn av babyen. Men jeg var så sinnsykt deppa, at det var klin umulig å slutte å røyke, spesielt når jeg i tillegg var gravid.. Trass i røykinga var dattera mi normal på vekt og morkaka var helt fin. Nå klarte jeg å slutte å røyke noen år etterpå, så jeg var røykfri under graviditet nr. 2, men jeg sliter fremdeles med dårlig samvittighet for at jeg røkte når jeg gikk med nr. 1. Men hva hjelper det meg, eller hva hjalp det meg da? Jeg ble ikke mindre deprimert av å ha den dårlige samvittigheten.. For noen er det drit tøfft å slutte å røyke. Kunne like gjerne bedt meg kutte av en arm. Selv om noen her inne mener at, så lenge jeg klarte det, så kan andre også.. Bla bla.. Jeg kunne jo lagt meg inn og fått sterke antidepressiva istedet??? Hilsen ei som ikke synes at gravide skal røyke, men har stor forståelse for at noen simpelthen ikke makter å slutte under presset..

Skrevet

Lanoforliten... du som er så opptatt av at vi ikke skal kalle dere dømmende... dere er jo det!! Det hele diskusjonen startet med, var at vi mente dere ikke hadde rett til og gå bort til en vilt fremmed dame, og skjelle henne ut fordi hun tok en røyk, og enda mindre rett til og kalle henne en dårlig mor...

Og du som sa at alle de som forsvarer røykere her inne, sikkert røyker selv... det er jo flere som har sagt de ikke røyker selv, men de er enig med oss at det ikke er deres sak, og at dere ikke har rett til og blande dere i det vedkommende gjør!!

Det er INGEN som forsvarer røykere her inne, vi sier alle som en at vi vet at man ikke burde røyke, og ja det er dumt at noen gjør det.. MEN igjen.. IKKE DIN SAK!

Jeg kan fint innrømme at jeg røyker, og vist du mener jeg er en dårlig mor pga det, ja da får du mene det, MEN HOLD DET FÅR DEG SELV!

Og tru meg, jeg har prøvd, og jeg ha prøvd hardt... Jeg var faktisk røyk fri et en uke (da var jeg 7 uker på vei) men jeg var så stresset, sint, fikk ikke i meg mat, kvalm, sliten, osv... så begynte jeg og blø... Da klarte jeg bare ikke mer, får da ble jeg så redd et jeg tok meg røyk, og begynte og ta en par røyk om dagen igjen, og blødningen ble mindre, og borte i uke 12... Legen min mener at blødningen kan komme av alt får mye stress og uro hos meg, og at det var bedre at jeg tok en røyk, enn at jeg utsatte barnet får alvorlig stress! (etter det har jeg ikke blødd en dråpe) og jordmor ser ikke noe galt hos min baby(også vært på 3D)

Jeg har trappet ned til over halvparten av det jeg pleide og røke, og jeg røyker også et mildere merke... åJA, jeg har dårlig samvittighet får at jeg røyker, og jeg går enda med tanken om at jeg skal prøve igjen..Men en dårlig mor anser jeg meg ikke som!!!!

det som irritere meg i denne diskusjonen er at dere aner ikke NOE om vedkommende som røyker, dere aner ikke om hun har prøvd el ikke, dere aner ikke hvorfor hun evt ikke klarer det.. fordi dere er så trangsynte på det at JEG klarte det, da kan ALLE andre klare det... Vi mennesker er det dessverre ikke sann.. inse det!!

ps! min tante har også prøvd og slutte gjennom 3 svangerskap, og ikke klart det, og det samme har skjedd med henne, og hun fikk samme beskjed av legen.. hun har 3 velskapte barn, 2 normalfødte, og en stor. (4900 trur jeg) og jordmødre har nektet og tru på at hun har røyket når de ser den morka, får den er så fin sier de!

Og at babyen får kramper er det store delte meninger om, noen leger sier faktisk at det ikke er sant!!!! og min baby har ikke hatt kramper på noen av de 6 UL jeg har vært på til nå(22 uke)

Men masse gratulerer til dere som har klart og slutte og røyke, det har dere all grunn til og være stolt av:)

Må bare si en ting til dere som snakket om "gjemme" sitt litt ed røyken..

Jeg gjør det... jeg går litt unna, kanskje bak en vegg hvor ikke alle ser meg... får jeg er nemlig ikke stolt av det..

Obs.. ble langt dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...