Gå til innhold

Sjokkert!!

blirjegsnartmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

La meg bare si det klart først, jeg røyker ikke selv, har aldri gjort det, og er ikke for røyking i svangerskapet.

Men, å hjelpe meg, jeg er så glad for at det er så mange "perfekte" mammer her som aldri gjør noe galt i hele svangerskapet. De spiser helt sikkert ikke noe sukker, og de kjører i hvert fall ikke bil (for det er faktisk ganske farlig har jeg hørt), og de følger nok alle matråd etter punkt og prikke, trener masse for å holde kroppen godt i form for barnet............

Og at det i det hele tatt går an å si at de som røyker aldri burde få barn, og at de mishandler og dreper barna sine......skjerp dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud, dette blir får dumt!!!

Jeg sier ikke at dere ikke skal få ha egne meninger, får det håper jeg virkelig dere har... men og sitte og kalle noen en dårlig mor, fordi de ikke gjør ting etter boka (DE) det syntes jeg er ufattelig barnslig og dårlig gjort...

Hvordan hadde du følt deg, vist jeg var imot en ting du gjorde, og dermed kalte deg en dårlig mor? *trangsynt er det*

Jeg håper faen meg dere som sitter og sier dette... er perfekte og aldri har gjort en eneste ting i livet, som kan gå utover NOEN andre enn dere selv...

og vist dere tenker dere om da, så er det jævlig lite dere kan gjøre---

så pass dere, får vist jeg ser noen av dere gjøre en av de tingene. skal jeg følge deres strategi, og gå bort til dere og gi dere huden full av kjeft får hva dere gjør, og hvor egoistiske og dårlige mødre dere er!!

hjeelp får en verden!!!

Skrevet

Og så syns jeg det er STOR forskjell på å bli rettferdig/urettferdig dømt!

Er man skyldig i det man er dømt for, så kan ingen protestere eller forsvare det.

Og jeg går ikke rundt og hetser gravide som røyker. Hadde aldri sagt noe hvis jeg så en som stod å røyka heller.

Men nå er da engang dette er debattforum, og debatter er til for at folk skal få si meningene sine. Er det ikke? :)

Skrevet

Det jeg ville komme fram til i svaret mitt var da ikke at røyking ikke er skadelig i sv.skapet men at jeg synes det er både frekt og ufordragelig å rakke ned på og kommentere direkte til en røykende gravid som om hun er hjerneskadet.Eier ikke folk manerer og folkeskikk?????

Når jeg ser en røykende gravid blir jeg selvfølgelig trist.Jeg går da ikke bort og sier hun må køye røyken,herregud.

Skrevet

jeg må bare få det på det rene rasyre, hehe.. jeg mente ikke at du mente at røyking ikke er skadelig... vist det kunne virke sann når jeg refererte til innlegget ditt... bare likte det du sa om at man ikke trenger og si meningen sin høyt hele tiden!!

Jeg mener selvfølgelig heller ikke at røyking er sunt... jeg blir bare irritert over at noen kan mene at de har rett til og gå og si akkurat hva de mener til folk... og at de kaller folk en dårlig mor, uten og kjenne vedkommende!!

Skrevet

min jordmor sa til meg at hun heller ikke hadde klart å slutte helt å røyke og at det var ingenting å være hysterisk over. det er selvfølgelig best og slutte og klarer man ikke det må man trappe ned så godt man klarer. det som skjer er at nikotinen tar opp noe av oksygenet i blodet MEN å stresse over det er like ille for barnet for når man er stresset skjer det akkurat det samme.. jeg mener ikke det er greit å røyke og klarer man å slutte er det det beste! men barnet i magen får ikke kramper hver gang moren tar seg en røyk det er noe tull!!

Skrevet

Du er ikke helt god, tror du ikke at de fleste har nok problemmer med å legge bort røyken om ikke du som en ukjent skulle komme bort og kjefte på de. Det er ikke bra for barnet at mor blir mye stresset heller. Så tenk dine tanker inni hode ditt og hold kjeft.!!!!!!

Skrevet

Herregud, hun om det!!

Er så drita lei alle som henger seg opp i om folk røyker eller ikke...

Sjokkert, so???

Skrevet

Jeg reagerer for jeg vet at det går ann å slutte , jeg har gjort det og ikke for min del men for barnet!

Og er røyfri 8 år sener,begynnte ikke igjenn nettopp fordi at jeg vil ikke utsette mine barn for dette.

Om man ikke skal døme de som røyker under svangersakpet skal man ikke dømme de som ruser seg på andre vannedannende ting heller da mens de er gravid?

Eller de som slår ungene sine sån litt her og litt der.

Ja ja er ikke våre unger så drit i det eller?

Er ikke rart at det er så mange barn som har det fælt i veldferds Norge i dag med slike holdninger!

Er de voksne som skal ta vare på barna de har ikke noe stemme utadd, må klare seg med det de har om ikke noen krever for dem, tenk på det!

Skrevet

*LOL*(på en veldig hånlig måte)

Ja det å slå barn er jo viiiiiiiiiiiiiirkelig like avhengighetsdanende som nikotin. Herregud, grow up and get a life.

Ja det er synd om babyene til de som røyker eller bruker noe annet gift, MEN det er like synd om mammaene. Det må være fælt å vite at man utsetter barnet dette fæle. Det kan ikke være en god følelse.

Og bare for at du er såååååååååå flink volvo-mamma. Betyr ikke at det er like lett for andre å slutte. En del klarer av å slutte tvert og der og da. Andre trenger mange mange forøk på seg før dem klarer det.

Skjønner ikke at det går an å dømme personer uten å en gang kjenne dem eller bakgrunnen til hvorfor de gjør det de gjør.

Fei for din egen dør dama...

Skrevet

det er jaggu godt og se noen med sunn fornuft her... *Bluberrypai*med spire=) :)

det er ingen so sier at det er greit og røyke... men dere kan ikke dømme et helt menneske pgs det!!

og sammen lignende det med barne mishandling blir litt drøyt vel.. det er faktisk ulovlig og slå barn, osv.. men det står ingen steder at det er ulovlig og røyke når man er gravid... Og andre stoffer!! de andre stoffene du snakker om er litt farligere enn nikotin DA!!!

Skrevet

Ja det er rart. Synes synd om dem som er avhengig av ulike stoffer, vare seg det er nikotin, alkohol eller noe enda verre.

Men jeg skulle gjerne likt å se den som ble avhengig av å slå barn....da har man vel heller et temperaments problem som bør håndteres. Og så er det som du sier, litt forskjell på hva som er lovlig og ikke. Slå barn finnes det lov mot. Narkotika finnes det lov mot og. Men det finnes ikke lov mot å bruke nikotin eller alkohol.

Skrevet

Vil bare skyte inn at en kjent advokat her fra stavanger,hadde en klient som hadde dasket ungen sin,moren anmeldt ham,men mannen vant i både tingrett og gulating lagmansrett.Der mente retten at det var lov å daske barnet,mente de,så lenge det ikke ble merke av det.

Skrevet

Vil og si at det burde vært straffbart å røyke under svangerskap,de som gjorde dette burde blitt innlagt på en eller annen instutisjon(som vi jo ikke har plass til,desverre)under gravidteten og ungen skulle blitt tatt fra de.Slik er det ikke,desverre og vanskelig å la seg gjennomføre,det er nok hovedårsaken til at det er lov. Narkomane blir jo lagt inn.

Skrevet

å herregud.. det er vel det mest tragiske jeg har hørt noen si i hele min BIM historie!!

Vil og si at det burde vært straffbart å røyke under svangerskap,de som gjorde dette burde blitt innlagt på en eller annen instutisjon,under gravidteten og ungen skulle blitt tatt fra de

er det seriøst mulig og si noe sant? du er en av de som jeg VIRKELIG håper ALDERI har gjort en eneste feil i ditt liv, som har kunne vært til skade får andre... Jeg håper du aldri har røyke(rundt noen) jeg håper du aldri har vært med på og skjenke noen, jeg håper du aldri har kjørt får fort med bil osv....

Narkotika er ulovlig,enten du er gravid el ikke, fordi det er et ulovlig stoff, som MAN BLIR RUSA PÅ!!!

røyk/nikotin er ikke ulovlig når du ikke er gravid, og da kan det heller ikke være ulovlig når du er gravid... Og vist du ikke viste det, så blir du ikke rusa, og lite klar tenkt av en røyk...

at det i det hele tatt går ann og sammenligne rusmidler, som du spiller et puss med hue ditt og nikotin, det er ganske ufattelig spør du meg!!!

Skrevet

Snakk om å ikke vite hva man snakker om, narkotikum er ikke ulovelig å bruke men selge!

Så det å være narkoman er ikke ulovelig!!!

Og jo det er en form for forsømmelse/ barnemisshandling om man røyker når man er gravid.

Klorin er jo ikke ulovelig ikke salmiak heller men lar du barna få en daglig dose?

Skrevet

tar du deg en daglig dose salmiak, el klorin? høres sann ut!!

Skrevet

heisann!:)

jeg vil bare begynne med å si at jeg ikke kommer til å røyke når jeg blir gravid.

men jeg vil også si at det er UFATTELIG mye hysteri rundt det å være gravid. min mor røykte under begge svangerskapene sine, og hverken min bror eller jeg har tatt noe skade av det. vi hadde helt normal lengde og vekt da vi ble født, og vi er helt velskapte begge to. skjønner ikke at det skal være så mye mer skadelig å røyke under svangerskapet NÅ enn det var før.. heller ikke det å spise det en vil. mamma fikk helt sjokk da jeg sa at jeg ikek kan spise roastbiff eller salami når jeg blir gravid. hun spiste akkurat det hun ville, og som sagt, hun fikk to velskapte barn..

grunnen til at jeg ikke vil røyke under svangerskapet er at jeg er drittlei av å røyke, det smaker og lukter vondt, og jeg ser på det å bli gravid som et kraftig spark i baken til å slutte. det skal faktisk bli helt herlig å bli røykfri!

Skrevet

Var egentlig ferdig med denne diskusjonen, men nå kan jeg ikke la vær å svare. Å bli tatt fra babyn fordi man røyker under svangerskapet er for drøy, denne diskusjonen har gått for langt. Barnevernet har absolutt viktigere ting å holde på med.

Men absolutt, det burde vært tilbudt mere hjelp for de som røyker i svangerskapet. Men da håper jeg at de vil møte personermed langt bedre holdninger enn dere. Likeså narkomane. De må få hjelp og da av folk som er villig til å hjelpe og ikke bruke engerien sin på å dømme dem som dårlige mennesker.

Huff, ille at andre kan tenke så dåelig om sine medmennesker

Skrevet

Nå har denne diskusjonen blitt akkurat slik alle de andre har vært; totalt usaklig.

Men til deg over:

Statistikken på dødfødte, barn født med skader skader, spontanaborter etc etc har gått veldig mye ned siden du blei født.

Det er fordi det i Norge er forska mye på svangerskap, og en har kommet fram til veiledende råd en gir kvinner, slik at sjansen for å føde helt friske barn dersom en følger disse er mye større.

Greit nok å at mange blir ekstra engstelige, men disse rådene er gitt for å hjelpe kvinner til å føde friske barn - ikke for å gjøre livet vanskelig for oss, slik mange her inne ser ut til å tro.

Skrevet

mammaen til prinsen06,er du klar over at jm sa til meg da jeg fikk gullgutten at det kunne være mye større skader på en baby som var født av en røykende mor,enn av en mor som var narkoman? Dette fordi nikotinen var så utrolig skadelig,det var mye verre å se disse barna til tider,enn narkomane sine,så jeg tror du får tenke deg litt om.

Desuten er det ikke ulovlig å være narkoman,enn kan bruke så mye narkotiak som en vil,men en har ikke lov til å selge det.

Skrevet

MAMMA TIL 1LITEN +++++ :

"Vil og si at det burde vært straffbart å røyke under svangerskap,de som gjorde dette burde blitt innlagt på en eller annen instutisjon(som vi jo ikke har plass til,desverre)under gravidteten og ungen skulle blitt tatt fra de.Slik er det ikke,desverre og vanskelig å la seg gjennomføre,det er nok hovedårsaken til at det er lov. Narkomane blir jo lagt inn."HALLO I LUKEN!!!!!

og disse andre ufattelige syke tingene du presterer å uttale deg og si er søren meg ikke til å tro.. at man bør slutte å røyke 3 mnd før man blir gravid ellers så bør vi ikke få barn osv... vel... unnskyld meg, men er du helt FJERN i huet ditt eller!!!!!!!!!

håper for guds skyld ikke du er sånn i virkeligheten...

skulle egentlig ikke skrive her inne på denne tråden men klarer ikke la være når jeg ser slike dumme utsagn!!!!

Skrevet

og en ting til: legen min som verken røyker eller noenting, fødte et barn med hjertefeil....

mens ei venninne som røkte 5 om dagen mens fhun var gravid fødte ei velskapt datter som ikke veide lite heller...

Skrevet

ja mamma tiL 1stor,1Liten+1spire må være helt syk i hodet.. uten tvil.. jeg har Aldri sagt det i en diskusjon her inne før, men nå mener jeg det.. når du klarer og prestere og si noe sann, da mangler det faen meg noen koblinger oppi der...

bit dere merke i at jeg sier ikke det til dere andre som er "imot" meg i denne diskusjon, men hun, som kan si det, hun ser jeg ikke på som verdt dritten under skoa mine engang, og jeg lurer på hvordan mennesker som kan være venn med ei med så tragiske holdninger!!!

Og svar til deg... det er ulovlig og selge det, det er ulovlig og kjøpe det, og blir du tatt med det på deg deg, eller tatt får og røyke det, så er det ulovlig å!!

det er ikke ulovlig og selge røyk, det er ikke ulovlig og kjøpe røyk., og det er heller ikke ulovlig og gå med det i lomma!

du å må vel faen meg være oppegående nok til og se forskjell på et avhengighetsskapende stoff man får kjøpt i mat butikken, og et rusmiddel du får kjøpt under brua i osle???

Skrevet

Dere er blitt helt opphengt i hvor fæle vi er som ''dømmer'' dem som røyker under svangerskapet, men er de ikke skyldige i det vi dømmer dem for da??? Er det liksom urettferdig mot dem at vi syns det er helt på trynet å gjøre noe sånt når man vet så inderlig godt at barnet kan ta skade av det? De kan da være fantastiske mennesker på alle mulige måter, men det er denne enkelte handlingen som iallefall jeg synes er hårreisende!

Har selv en venninne som røyka når hun var gravid. Vi hadde noen meget opphetede diskusjoner om dette, men hun er fortsatt en av mine beste venninner. Jeg slår da ikke hånden av henne fordi vi har forskjellig mening om noe. Og hun har all mulig respekt for mine synspunkter angående dette.

Det er bare bullshit og dårlige unnskyldninger å komme med alle historiene om babyer som ikke har tatt skade av røykingen. Heldigvis går det bra for de fleste, men ikke faen om jeg ville tatt sjansen på det!!

Forstår bare ikke HVORFOR de gjør det når de KAN få et veldig sykt barn?!?! ''Jaja, ungen min kan faktisk dø eller bli født med alvorlige skader som kommer til å prege resten av dens og våres liv, men shit au.. Jeg tar sjansen, for det er så jævlig digg med sigg.'' :P

Det som derimot er urettferdig dømming av et menneske, er å kalle noen ''syk i hodet'' og si at de ''ikke er verdt dritten under skoa mine engang'', fordi de har en mening om noe, og kommer med en uttalelse som antakeligvis er ment for å sette det hele litt på spissen. Akkurat som jeg gjorde da jeg kalte de som røyker under graviditeten for dårlige mødre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...