blirjegsnartmamma Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Ei som jobber i samme byg, men annet firma, er tydelig gravid nå. Og sååå fin mage!! Men - første hun gjør når hun kommer på jobb, er å tenne seg en røyk!! Damper seg gjennom lunsjen ute på verandaen, og jammen røyker hun på vei hjem også.. HUFF
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Hnu som driter seg ut...La henne være du...
Tante Bassa Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Det er vel strengt talt hennes problem.
snart mor til 3 Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 og så??hun om det...bare konsentrer deg om deg selv du...
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Jeg hadde sagt hva jeg mente, jeg... Men det er nå meg, da. Er skikkelig anti røyk, og mener de som utsetter det ufødte barnet sitt for denslags fortjener å få høre det!
Pysjen Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Og hva skulle man oppnådd med å si noe til henne????
snart mor til 3 Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Åse77med tobias på overtid ville oppnådd en personlig glede og tilfredstillelse. hun vil da få sagt høyt og tydelig hvordan hun føler at hun er mye bedre enn vedkommede samt at hun mener at hennes posisjon i samfunnet er såppas viktig at hun har lov til å kritisere og være ekkel mot et annet menneske. <¤Tittimor¤> det er desverre slik i samfunnet vi lever i den dag idag at mange føler seg såppas høy i hatten at de tror at de har rett til å se ned på andre mennesker. hvordan vi har kommet til det punktet vet jeg rett og slett ikke,men noen har den innstillingen at de er bedre enn andre...det er bare slik det er..trist..men sant..
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Det sjokkerer meg ikke at noen ikke klare å stumpe røyken, men det jeg syns det er rart at man vil utsette seg selv for det sladderet og hat som enkelte liker å utsette gravide røykende for, Så jeg mener hun burde hatt såpass respekt for seg selv at hun utsatte røykinga til hun kom hjem, evt. gjode det i smug.
lanoforliten Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er heelt enig med HI. Det gjør vondt å se på, tenker på den lille som ligger der inne. Svært som vi skulle forsvare dette i dag da, mange som røyker selv her?? Hun på jobben må regne med at folk snakker om det og ugleser dette, hallooo, vi er 2008!! Dette er IKKE godtatt i dagens samfunn, så opplyste er vi vel alle sammen...!!??
snart mor til 3 Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 for det er så veldig mange som går rundt og røyker fordi at de ikke gidder å ta seg bryet med å slutte?? hallooen...så dum vet jeg at dere ikke er at dere tror det... for min egen del så må jeg bare si at jeg har null respekt for personer som går med sladder og hat ovenfor andre.. så hvis det er det som skal til for at enkelte her inne skal føle hat så syntes jeg bare synd på dere...
Pysjen Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Jeg røyker ikke selv, men har røyka før. Har faktisk blitt litt antirøyk etter jeg slutta. MEN hvorfor i all verden slenge dritt til en som røyker om hun så er gravid?? Hun er helt sikkert klar over at dette ikke er bra og har sikkert litt dårlig samvittighet også. Det eneste man oppnår med dette er er være stygg med andre- er det et mål?
snart mor til 3 Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 du må jo si deg enig i at der er forskjell på hva du selv kan tillate deg å tenke i ditt eget hode enn hva du nødvendigvis er nødt til å si ut høyt?? er ikke det at vi her inne ikke er enig i at det ikke er bra å røyke når man er gravid..det er vi nok alle enige om.. men man trenger ikke steine dem som desverre ikke klarer å slutte... trenger på ingen som helst måte å verken baksnakke,starte rykter,utestenge,kritisere eller på andre måter være ekkel mot vedkommede... det er snakk om et menneske! det er noe med det at det høyeblikket en kvinne blir gravid så er hun ikke et menneske lenger..da er man automatisk gjort om til ei ku som skal passe i en viss bås.. vi lever som du selv sier i 2008 nå..vi vet alle at røyking er en avhengighet.. det å slutte med røykingen kan være et sant mareritt..for mange så er det såppas ille at de klarer det ikke..heldigvis er det mange som klarer å slutte.. og kjempebra er jo det!! for noen derimot er virkeligheten slik at de ikke klarer å stumpe røyken.. det er nok ingen god følelse for dem.. men vet du..de er mennesker fordet om...de fortjener å bli behandlet som et menneske...
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Bra skrivd *sommerfugl*...Er helt enig..
lanoforliten Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 "sommerfugl", Jeg verken føler hat eller føler trang for å "sladre" om personer som røyker.De må jo få lov til å gjøre akkurat hva de vil med seg selv for meg. Har jo ikke jeg noe med. MEN, når personen er gravid får jeg fysisk vondt inni meg.eg tenker på den lille inni der. Da er det valgene til vedkommende som er i mot mine prinsipper.Men jeg har ingen hat for vedkommende, det er et sterkt ord jeg ikke vil blande inn her. Da lar de det gå ut over andre enn de selv så mye at babyen kan ta skade av det. DET må vi vel alle være enige i at er ikke bra?? Jeg kan desverre ikke la være å snu meg rundt og ikke bry meg eller tenke noe mer over det, jeg vil likevel tenke på den stakkar babyen som blir forgiftet inni der.
snart mor til 3 Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 takk.. godt å høre ibland...er egentlig overbevist om at jeg kommer til å bli halshugd hver gang jeg motsier noen her inne...men er så mange som er så fryktelig dømmende her inne...får en følelse av at en del har vokst opp i en liten bobleverden hvor alt er malt i pasteller...men verden er ikke slik..der er mange andre farger her i den virkelige verden..og noen av disse nøyansene har nikotin i seg..hehe..hvis det er mulig da... blir bare trist når jeg ser hvor raske enkelte er til å starte med steiningen av andre mennesker bare fordi at de ikke går i pastellklær og kun spiser tofu og gulrøtter.. vi har vel alle gjort våre ting har vi ikke?? vi har alle våre mindre perfekte sider...kan bare ikke forstå hvordan noen kan sitte på den høye hesten sin å se ned på oss andre...
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Enig med lanoforliten. Skjønner at det er tøft å slutte å røyke, men synes ikke noe om at noen røykere (langt fra alle) forsvarer hverandre på en måte som får det til å høres ut som det er helt greit å røyke når man er gravid? Jeg er en av de som aldri hadde gått bort til en fremmed og sagt min mening om røyking i sv.skapet, for jeg har ikke noe med hva den personen velger å gjøre. Men ja, jeg tenker også mitt.. Synes det ser forferdelig ut, og jeg synes veldig synd på babyen i magen til røykerne. Kan være de har prøvd å slutte mange ganger, men det forandrer ikke det faktum at det kan være svært skadelig for det lille fosteret. Og da føler jeg heller med babyen enn med moren. Vil verken hate eller se ned på noen, men så klart jeg misliker å se dette. Får vondt inni meg.
lanoforliten Skrevet 25. februar 2008 #18 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er enig med deg sommerfugl, du har mange gode poeng, men jeg klarer uansett ikke å snu meg rundt og ikke tenke over det mer. Det lar seg ikke gjøre for meg. Men å gå bort å skjelle ut vedkommende har jo ingenting for seg, det hadde jeg jo aldri gjort. Det har jeg ikke "lov" til, det er hennes helse og barn tross alt. Tilbake til hovedinnlegget. Du sier over at vi ikke skal steine de som ikke klarer å slutte. Nei selvfølgelig, men jeg vil tro at denne personen her det er snakk om røyker mange sigaretter til dagen, det er ikke snakk om å bli satt i en bås etter at graviditetstesten er positiv, men man må likevel gjøre forandringer med livet. Det må de aller aller fleste.For eks å trappe ned røyken!! En gravid som røyker 10-20 daglig gjør i mine øyne ikke den store innsatsen. Jeg har mye mer forståelse for røyken til en person som har pint seg ned i 1-2 daglig enn en som tar en røyk når vedkommende føler for det. Det er en stooor forskjell i mine øyne.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 25. februar 2008 #19 Skrevet 25. februar 2008 Tar av meg hatten for deg, sommerfugl :-) Peace and love, sier nå jeg bare, hehe.... Burde nok vært flere som deg her inne.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 25. februar 2008 #20 Skrevet 25. februar 2008 Nei sier du det.... Er i uke 30+2 idag,og får fortsatt høre "Det kan fortsatt gå galt vet du *smil*" og "Tenk om det er noe galt med barnet ditt".... Og har helt siden folk fikk vite at jeg var gravid blitt hetset opp i ******* for alt fra navnevalg til salamispising til hårfarging.... Og nå har svigers begynt å krangle SEG IMELLOM om det nye navnevalget vårt er greit nok ++++++++++++++++++++++++++++ For å være helt ærlig trur jeg det beste man kan gjøre om man blir gravid, er holde kjeft om det til det ikke kan skjules lenger.Så enten gå og gjemme seg resten av tiden,eller gå for "gravidhormonbombe Bitch" tittel i resten av sin eksistens.....
lanoforliten Skrevet 25. februar 2008 #21 Skrevet 25. februar 2008 Godt sagt, det er vondt å se på rett og slett.
snart mor til 3 Skrevet 25. februar 2008 #22 Skrevet 25. februar 2008 vi er offentlige skyteblinker hele gjengen det øyeblikket magen begynner å vises..plutselig får ALLE lov til å si og gjøre hva pokker de vil med oss... vi er ikke mennesker lenger..vi er rugemaskiner som av en eller annen merkelig grunn skal prøve å tilpasse oss alles bilde om hvordan de forestiller seg at gravide skal være.. det er umulig..og man kommer til å bli gale om man skal gå å bekymre seg for alt og alle rundt oss..får lyst til å spy på enkelte til tider når de kommer med sine velmente tips og råd om hvordan ting MÅ eller SKAL gjøres...ingen ting er godt nok uansett...
Gjest Skrevet 25. februar 2008 #23 Skrevet 25. februar 2008 Kjenner du denne personen siden du mener hun røyker 10-20 sigaretter om dagen. Kanskje hun faktisk har klart å trappet ned mye utan at du vet noe om det. Har mere tro på positiv oppmuntring for å få noen til å slutte å røyke jeg da, en negativ skitkasting som spesielt mange her inne er utrolig flinke til. Er dere virkelig så perfekte som dere hele tiden fremstår som her. Alle vet at røyking er skadlig for fostret. At en fremed person skal komme bort å si sin mening om det er helt meningsløst. Her er det lege og jordmor som må bedre seg. Gi tilbud om røykeslutt og tilbud om støtte. Det har jeg tro på hjelper, istede for "jeg er best" holdning. Og nei jeg har aldri røykt i noen av mine svangerskap.
lanoforliten Skrevet 25. februar 2008 #24 Skrevet 25. februar 2008 Du må lese hovedinnlegget vet du... Det står at hun røyker til morgen, gjennom lunsjen osv. Og hun røyker sikkert når hun kommer hjem, tror du ikke?? Når du tilfredstiller deg selv såå mange ganger med et annet liv på lasset så har jeg ingen tro på at hun prøver særlig hardt nei. Du sier jo selv at røyking er skadelig for fosteret, så hvorfor ta vedkommende i forsvar??? Det er ingen som sier noe om at noen er bedre enn andre, hvor har du det fra? Men jeg blir ordentlig sinna inni meg hvis jeg hadde sett det HI har sett. Det kan hverken du eller andre gjøre noe med. Det er det jeg føler. Jeg tenker på babyen. Jeg går selvfølgelig ikke bort til folk som røyker og gir dem en salve, det har jeg ingen rett til. Jeg sier igjen at det ikke personen jeg er i mot, men VALGENE!!! Jeg må si jeg er litt overrasket over folks holdninger her, INGEN er perfekte, det er da ikke det det er snakk om i det hele tatt.Men jeg er overbevist over at noen tenker mer på barnets beste enn andre.
Cosette Skrevet 25. februar 2008 #25 Skrevet 25. februar 2008 Jeg må bare signere *Sommerfugl* sine innlegg her, som om jeg skulle sagt det selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå