Gå til innhold

Tråden 36


Herkules

Anbefalte innlegg

Vi/jeg og LT kommer på søndag og spiser rester. Noe vi skal ta med? (bir vi om manner skal være med, ST litt skuffet over at han ikke skulle være med å få kake... Pappatreff et sted kanskje?)

 

Hvorfor går ukene så fort da tro? Det er jo egentlig bare bra, men jeg har lyst til at kveldene skal være lengre og at jeg skal ha goood tid til husarbeid, leke mer med LT og kose mer på ST....

 

Har vært sprek denne uka også gittt. *slåttmegihodet* Jeg har faktisk vært ute og jogget mandag og idag ca 3,5 km og gått tur både tirsdag og onsdag... Skal bli kvitt de 2 siste kiloene og det går så treeegt...

 

Molle: bare si tid og sted så kommer jeg :)

 

Hvor mange kommer på dibbor da? Liten påmeldingaktivitet der gitt...

 

Jeg har scrappetørke, må få laget mer fiiine bilder nå :) Har masse stæsj her, men som sagt så var det dette her med tid da...

 

Jeg har sjokkis... melkerull faktisk!!! Skal være sterk og vente til imorgen med å spise den siden jeg har vært så flink idag..

 

Gleder meg til jeg bare kan ete og bli "tjukk" igjen jeg altså...

 

Festlig med Leo og A i samme barnehage da! Da er det jo ingen som er alene som molle sier. Må passe på så alle trådbarn har noen til å passe på seg eller noen å leke med i barnehagen! (hilsen tante tiny)

 

Jeg skulle sikkert svart på masse her, men har glemt alt jeg har lest og orker ikke bla tilbake og lese det igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann sveisann:)

 

Er på vei til køya om noen strakser-skulle no bare innom og si hei først:)

 

Ikke en dritt å skrive-heihei til alle. Jobb i morgen,har ei brud kl 11-ikke hatt noe prøvetime på ho-tilhører en anna frisør egentlig som er hjemme med sykt barn så da må jeg ta ho. Bruder er vanskelig nok som de er og så ta de uten prøvetime!! ugg.

 

Må finne fram no make up stasj og så legge fram klær til i morgen og så i køya. Håret mitt er svæææært forresten. Tester ut nye produkter-akkurat nå: leave in moisturiser- virker veldig bra-men svært krøllete hår er resultatet-er mykt da:D

 

God natt tupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bildene var kjenpefine!

Kommer du på søndag?

 

Mannesene er ikke bannlyst da! Men greit å slippe stående buffet;)

 

Så flink å gå! Eller jogge tilogmed!! Nei du får bli tjukk igjen...da skal man ikke løpe har jeg hørt;)

 

Bruden blir så nydelig skal du se. Om ho blir fornøyd er en anna sak;)

 

Kjøøøøla. Hakke tid til det nå.

 

Natta (slitte) tupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi får ikke kommet på søndag. T skal på isfiske rundt hamar et sted, så da la vi andre planer. Ikke har vi bil heller.

 

Trøtt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linea har streptokokker!! Dritt as! Kan liksom ikke helt tro det er det, men var det legen sa. Har fått medisin som jeg skal gi nå snart (gruer seg) og har vært på senteret og kjøpt litt som vi kan kose oss med begge to! Skal spille litt Molly lotto snart! ;)

Hun sov greit i natt, da. Kom inn til oss kl 5:30, men sovna og sov til 7:30 Nice! Og sov en helt time nå (de siste to dagene har det bare vært 40 min)

 

Linus sparka pappa'n sin for første gang i går! Har ikke kjent det utenpå før og kjente faktisk etter det dagen før der igjen også, men da kjente vi ikke noe. Koselig!

 

Flinke Tiny!

Bruden blir sikkert veldig bra!!!

Blåse på Mol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Linea da, hoster hun fælt nå?

Har du sånn sprøyte du kan gi med. med?

Kuli at Linus sparker pappaen hvilken uke er du i nå???

 

Fine bilder cat,

hm hva har Tiny gjort igjen?

Hur er leget MTG

Ja og Resten som ikke er her nå akkurat.

 

Molle hvordan går dagene på ny jobb? og hvordan går alt det andre`?

 

Jeg tror pappaen i huset her blir hjemme og maler på søndag.

 

Ama lykke til med brura' Ja

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jobbejobbejobbe....

 

Så dumt da, lenge siden vi har sett Oskar nå:)

 

Tiny jogger...

 

Alt annet vites ei mer. Mor kommer etterpå og bursdag i morgen.

 

Grattis til L+L pappan! Så koselig:)

 

For 10 år siden hadde jeg au. Trodde jeg skulle få kul dato på gutten (222) for begynte jo i dag tidlig. Spiste god frokost med rundstk. og solbærsyltetøy (hva man husker) rundt 11. Lite visste jeg da at jeg skulle vente helt til i morgen kl 21:35!! Han var jaggu seig å få ut ass.

 

10 år...man blir nesten litt..ja...ni vet... Tenk at jeg har vært mamma i 10 år a!! SYKT!

 

God helg alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til W med store dagen!!

 

Har vært på jobb og så hos svigers-kom hjem for en liten time siden. Leo har 39,2 i feber,sutrer og har gulpa opp mye 1 gang+ at øya renner som bare det. Så vi må se ann morgendagen...

 

Må sette på noen maskiner,kos dere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

 

Tenk at man har vært mamma i 10 år! Nå lå jeg på fødestua med lille gutten min tett inntil meg:) minretenkenestentrist.

 

Håpe Loe kommer seg da. Om ikke annet så kandere jo ta en snartur, også kan du bli igjen Ama:D

 

Komme mannesene og da, for vi blir ikke så mange:)

 

Søte du MtG, fint du kom en tur:)

 

Spise vårrullnattmat jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gårsdagen, W!!!! Var opptatt hele dagen så fikk ikke skrevet her, men jeg sendte nå en tanke!! ;) Kunne jo sendt Mol mld, men det tenkte man jo ikke på. Men våkna i dag og tenkte jeg måtte huske på å skrive her.

 

Grattis med 1,5 år, E!! Mye å feire i Mollehuset! ;)

 

JUHU!!!! Linea har blitt så mye bedre. Var nesten seg selv i går, så bortsett fra at hun fortsatt ikke spiser så mye, eller dvs hun vil bare ha junk og ikke så mye fornuftig mat. Satt og spiste påmfri og skinkebiter på egon i går. Søta! Har fått Imacillin med doseringssprøyte, Herk. Funker fint den.

 

Nå er jeg i min 21. uke! "Babyen veier nå ca 340g og er ca 25cm langt. Tennene har begynt å danne seg."

 

Nå som Linea er blitt så mye friskere så skal vi i hvertfall være mer ute i tiden fremover. Nå kan nemlig Linea alle sangene på disney playhouse... Kan kanskje bare skru av tv'n... ;)

 

Hun så dumt med Leo, Ama! Typisk bhg unge, da. Er vel sånn det er... Theo har vært syk med feber fem ganger siden nyttår, da han begynte i bhg. Får håpe hun kommer seg fort.

 

Kose dere i dag!!! Vi skal ta det med ro, være litt ute på terrassen. Jeg skal slappe av masse - er så sliten etter denne uka, så må ta hensyn til meg selv, gitt + var på shopping i går (bla ikea).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

 

Grattis med 1,5 års dagen gutten min! Også få kake på en slik halvdag da:)

 

Har en drittkjip bihulebet. snikende:(( Jeg KAN bare ikke være syk nå. Altås ny jobb og mer opplæring og alt hatt en dag hjemme med E og besøk og åååå. Ble bråbedre her på fredag. Trodde jeg helbredet meg selv med tankes makt, men så i går kveld kom det mer og mer. Rart, vondt i tenner og øre og ..ja rart. Jeg har nok ikke sterke nok tanker:( Eller så har tankene mine fint lite makt.

 

Da kommer snart folk. Tar noe pølser. Har glemt tilbehør så om det ønskes rekesalat eller løk eller noe så ta med shæl. Er en brustadbu ved Ama:)

 

æææææsj, glemte jo ringe PT da. jaja nårru ikke leser tråd kan du ha det så godt:P Kan jo sende en sms nå da i grunn..ja ok da.

 

Kos å høre Sessa, kom gjerne med en sånn hver uke. Helt glemt alt og gøy å følge med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 1,5 mnd til E- og i den anledning-her er fakta om 1,5 åringen:):

 

Måned 18-24

 

 

OM BARNET

 

Motorisk

 

18 måneder gammelt kan barnets gange fremdeles være ustø, men etter hvert som 2-årsdagen nærmer seg, vil den bli stadig stødigere.

 

Energien er nærmest uuttømmelig, og barnet bruker den til å utforske på stadig modigere måter. Finmotorikken og hånd-øye-koordinasjon forbedres mye. Dette gjør barnet mer kompetent i lek, utforskning og selvstendige aktiviteter som påkledning, spising og bading. Alt dette er med på å gi barnet større uavhengighet.

 

Mentalt

 

I denne perioden fødes "jeg-et" – forståelsen av hva som er "meg" og "ikke meg" i kropp, hjerte og hjerne. Samtidig vil barnet vokse mye og lære stadig flere ferdigheter. Du vil spesielt legge merke til vekst og forandring på disse områdene: i utseende, språk og evne til å tenke selv.

 

Takket være den eksplosive veksten i ordforrådet begynner barnet nå å prate og konversere. Og du kan nesten se hjulene snurre i hodet hennes når hun planlegger, takler og løser stadig større utfordringer.

 

De store "nykommerne" i denne 6-månedersperioden er FANTASI og LATE-SOM-OM. Korttidsminnet utvikles mye, og det gjør også forståelsen av "objektenes permanente tilstand" – barnet lærer at det kan finne gjemte ting og mennesker.

 

Evnen til å tenke og resonnere forbedres dramatisk. Utforskningen tas et skritt videre – barnet er ikke lenger fornøyd med å finne ut hvordan tingene ER, nå vil hun også vite hva de GJØR, hva hun kan få dem til å gjøre, og hvilke ferdigheter hun kan trene opp ved å bruke dem. Hun vil lære å bruke objekter mer bevisst for å oppnå målene sine. Ettersom hukommelsen og konsentrasjonsevnen utvikles, vil hun arbeide stadig lenger på prosjektene sine. Hun vil til og med komme tilbake til dem senere for å "fullføre" dem.

 

Barnet lærer å sortere, kategorisere og klassifisere etter form, farge, stor, liten, bråkete, stille, myk og hard.

 

Etter hvert som hun finner ut på hvilken måte ting er like og ulike, vil hun se stadig mer interessante forbindelser mellom ting, mennesker og hendelser i livet sitt. Hun vil lære at ting ikke forandrer seg – byggeklossene forblir de samme uansett hva hun gjør med dem. Denne oppdagelsen er viktig nå som hun begynner å stole på at ting i hennes verden er konstante. Hun regner med at menneskene rundt henne også er det. Dette er grunnleggende for utviklingen av hennes forhold til mennesker, som hun forventer skal oppføre seg på bestemte måter. Den er også viktig for hennes økende evne til å forutse resultatet av egne handlinger.

 

Mot slutten av denne perioden begynner barnet å forstå konsepter og abstrakter, og vil også begynne å forstå at andre mennesker har andre perspektiver og meninger om hvordan ting er og bør være.

 

Språket

 

Typisk for denne perioden er en fenomenal vekst i ordforrådet og språkutviklingen, ettersom barnet nå begynner å bruke korte setninger. Barnets tale klarer ikke å holde tritt med denne enorme utviklingen. De fleste vil forstå fem ganger så mange ord som de faktisk kan si selv.

Språkutviklingen er imidlertid meget individuell. Mange barn lærer å prate mye senere. Noen lærer nye ord og "glemmer" gamle. Andre barn står på samme stadium lenge, uten å vise synlig utvikling. Slapp bare av om barnet ditt faller inn under en av disse gruppene. Der er liten sammenheng mellom språkutvikling og intelligens. Barn som snakker sent, er stort sett bare opptatt med å lære seg andre ferdigheter først.

 

Sosialt

 

Barnet er nå fullt bevisst på seg selv som et selvstendig individ, og hun når nye nivå av sosialisering og lek. Hun kan også skille mellom "mitt" og "ikke mitt", og "jeg" og "mitt" blir nøkkelord i vokabularet hennes.

 

Hun vil lære å bruke mennesker som effektive ressurser. Hun vil stadig oftere søke til andre for hjelp når noe er utenfor hennes rekkevidde eller evner – et grunnleggende skritt på veien mot å dele og utvikle samarbeidsvilje.

 

Meget typisk for denne perioden er etteraping – spesielt av foreldre og større barn. Dette lærer henne både ny oppførsel og nye ferdigheter, samtidig som det gir forståelse for at andre mennesker har andre perspektiv.

 

Emosjonell vekst

 

Følelsene formes i hovedsak av barnets økende selvstendighet. Hun vil gjøre ting selv, og setter ikke pris på at andre står i veien.

 

Hun vil slite emosjonelt mens hun lærer å takle behovet for foreldrenes trygghet kontra behovet for å utforske "verden utenfor" sine mange og fantastiske muligheter. Du vil se at hun begynner å øve på å oppholde seg utenfor synsfeltet ditt i stadig lengre perioder og avstander. Dette er et tegn på vekst og på den nødvendige testingen av grenser.

 

Når barnet løper fra deg nedover gangen i supermarkedet, gjør hun det i trygg forvissning om at uansett hvor langt hun går, så faller hun ikke utenfor det sikkerhetsnettet du representerer.

 

Med din veiledning vil barnet bli stadig flinkere til å uttrykke et bredt følelsesmessig spekter. Hun vil vise stolthet over å klare nye ting, være flau når hun gjør feil, og skamfull når hun oppfører seg "dårlig". Det er viktig at du støtter opp under disse uttrykkene.

 

I denne alderen har barnet et stort ønske om å glede sine foreldre og stor frykt for å miste eller ødelegge deres kjærlighet. Bruk denne kunnskapen klokt.

 

 

Leo er litt bedre i dag-sover no-så regner med å ta turen til Molle etterhvert. Og jeg tar med mannen!!

 

Slapp av i dag Sessa og kos deg med uttafor magen unge og innaformagenunge:) Leo kan forresten bare bevegelsene til "lille petter edderkopp" og første strofa av bæbæ lille lam.

 

Jauhau:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke lese sånn motorisk-shit jeg, for det er ingen ting av det som stemmer på tøtta alikevel. Med mindre jeg finner frem fra stadiet nyfødt da!

 

Vi tuslet en tur bort til pappa i dag vi da, siden T skulle på isfiske i gokk!! Kunne vært nydelig vær hadde det ikke vært for vinden. Er ikke så glad i vind jeg altså!!

 

Grattis til E med halvannet:) Kose dere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med stor og liten Molle. Var litt opptatt i går. Håper dere har kost dere i dag!

 

 

Vi har hatt en fin helg syns jeg O har sovet til 9 og siden vi la oss ved midnatt så er vi vel uthvilt. Vi har jobba masse i huset og jeg litt uten for huset.

Ja har hatt en super fin helg med O også da, våken mener jeg :) han er jo så blid og livlig. Har så mye for seg og holder det gående. Goingen min altså!

 

Ble litt trist av å lese om medisinen til Linea, Tenker på småttene mine

Husker de fikk akkurat den medisinen med, pitteliten sprøyte. Vesla som likte alt som var godt (og vondt) nekta medisin gitt! Det smakte vist phøy....

 

I går gikk vi fin tur, o skulle sove men lå og jodla i 40 min

 

Husker ikke noe annet å kommentere

 

Jo håper at leo er i slaget og at linea kommer seg på med. Ja O hosta så han kastet opp i sted, men er ellers i fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herk, er det noe jeg ikke har fått med meg? Småttene dine? Nå ble jeg litt trist jeg også...

 

 

Jeg har fått vondt i halsen selv jeg! Skal på kontroll i morgen så jeg får vel ta en streptokokk test. Også er jeg potte tett i nesa, og bekkenet verker. Så da gikk mine planer om å gjøre rent i huset i dag (fikk ikke gjort det på fredag med sykt barn), men det orker jeg ikke. Og ikke orker jeg gå ut heller. Er jo varmt og fint, men det er jo litt lunefullt også.... Så lett å bli syk, var masse ute i går så det er kanskje det som har ødelagt halsen... Tar en inne dag i dag, da. Slappe av (sove?) mens Linea sover kanskje.

 

Leste ikke hele den motorikk greia, men merket meg dette med fantasi og late som! Linea er veldig på det nå. Leker masse med dukkene sine, mater og legger de på pute med dyne (gjerne sitt eget) og holder på. Maser om bleie, men jeg orker ikke hente noen for da blir det bare til at jeg må hjelpe til hele tiden. lm (lat mor) Også spiser og drikker hun mye luft for tiden. Inviterer meg inn på rommet sitt for å så bli servert mek (melk) og mat ved bordet hennes. ;)

 

Hvordan hadde dere det i går? Ble Leo frisk nok til å være med på festen? Er du blitt noe bedre, Mol? Og har du hørt noe mer fra faren din? Må ha meg noe å drikke og et tonn dasspapir i umiddelbar nærhet for jevnlig nesetømming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skrive litt i dag også.

 

Sessa småttene mine var Herkules og Vesla to søte små ildere. Vesla døde 2 uker etter at o kom og Herkules døde i høst.

 

Om dere ser på dyrlegene som går på tv med hu derre Trude så er det på den dyrlegen (før de som driver den nå) vi gikk.

Gråt da jeg så på et program om en kanin som døde, de gikk ut av døren med en eske i armen, akkurat som vi.

Sto også å hamret på ytterdøren der før de åpnet med en alvorlig syk Herkules på armen, guuuuuud så lenge det var til kl 10 og de skulle åpne. Ja og så hadde de vært der inne hele tiden.

 

 

Jeg har så vonde minner fra den dyrlegen (det var de nye der da vi måtte ta Herkules) det stedet nå at jeg håpet at jeg slapp å sette mine ben der.

 

Så det var med STOR sorg at jeg i dag fikk vite at Tillas dyrlege har flyttet dit!!!!

Ja ja konservative meg kommer vel over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Herk! Men hva med den dyrlegen som ligger rett over veien for deg, da? Har bare hatt undulater vi. Den ene døde da jeg var 5 år, så det husker jeg ikke så mye av. Min egen undulat, Punky, døde den natten jeg skulle begynne på ungdomsskolen. Romsterte fælt i buret og døde i håndene min. Det var tøft altså!

Opplevde noe grusomt da jeg var 20 år. Bodde fortsatt hos mamma og pappa og hadde oppdaget at det i lengre tid hadde bodd en katt med unger under terrassen. Plutselig en dag så fant jeg en av ungene døde på terrassen. Den var tydelig halshugget av mennesker og båret til terrassen av kattemor og de to andre ungene. Det var ikke noe blod på terrassen. Var akkurat som om kattemor ville at jeg skulle oppdage ungen. Tok den med til vetrinæren oppe hos deg og de tok seg av den. Tenk at noen kan gjøre noe så grusomt med en liten kattunge. Den ene poten var også kuttet av.

Nok leie ting nå....

 

Skal snart få besøk av Theo, vi. Linea nekter å kalle han noe annet enn Nina, som er det han kaller henne! Rare unge. I kapitellet Linea gjør som oss voksne så har jeg nettopp observert henne mens hun nesekoste med Emma dukken sin! Mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten jeg......

 

Grattis til store W som hadde bursdagen sin på lørdag!!!!!!!!!! Og hipp hurra for E som hadde sin 1 1/2 års dag på søndag!

Tuuuusen takk for kaker, pølser og husrom :) Koselig å treffe masakråka e.mormor også :) Skikkelig tøff dame!

 

Lørdag var vi ute og gikk tur i 2 timer i sola, det var digg. Også en lunsj etter turen. Tiril sov bare en 1/2 time i vogna (ble vekket av en lastebil), men var smørblid og kosa seg masse!

Og på kvelden var vi på besøk hos en arbeidskollega. Jeg og henne scrappet litt mens ungene lekte masse, fikk middag og lørdagsgodis. Så søte der de satt og kosa seg sammen i sofaen mens de så på barnetv. (hun er like gammel som tiril og han er 3). Tiril sovna på vei hjem og sov nesten gjenno hele avkledningen. Fikk på pysj og rett i seng og sov til 9 dagen etter!!!! Flinke jenta til mamma som sover lenge når det er mammas tur å stå opp :)

 

Igår var jeg på reunion party med alle som jobber og har jobbet på Jekyll&Hyde. Moro å se gamle kjente (kolleger og partyvenner) og se på bilder fra den tiden... Var endel ukjente der også for det er jo noen år siden jeg jobbet der nå (slutta i 2004). Billig øl er skummelt og mor dro seg hjem 23.30 og rett i seng for hadde tidligvakt idag (begynner 6.45). Litt trøtt idag tidlig ja!

 

Også har Tiril blitt STOR.... *snufs* Ikke sove lenge midt på dagen lenger for da er det kjempetidlig morgen og tull om kvelden. Nå prøver vi med 1 1/2 time også får vi se om det bedrer seg eller om vi kanskje må kutte det til 1 time. Hvor er babyen min henne da????

(forresten så sier hun at hun er babyen til mamma da :) søte lille trollet ligger i armkroken min og sier "baby")

 

Kjenner igjen store deler av den artikkelen som ama klippet og limet :) Dukker og bamser får skikkelig oppvartning om dagen og ting skal danderes og ordnes, hun skal sånn og tenker gjennom hvordan få det til. det er spennende å bare titte på henne om dagen for alt er så gjennomført!

 

Nei, nå skal jeg avslutte for jeg skal legge meg. Har vært på møte på jobben nå ikveld og er sliten i hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Går ann å gå til de over veien sessa, men Tilla har hatt litt behov for fysikalskbehandling:) litt stiv i knær og sånn.

 

Jeg kjenner også igjen det i artikkelen. O er veldig guttete han skal skru med skrutrekker kjøre bil kaste ball osv.

Han er hysterisk søt når han skal legge seg nå da.

 

Går å sier NATTA NATTA NATTA PAPPA PAPPA PAPPA. Løper opp trappen inn på rommet roper på tannbørsten(peker og sier den) lar meg pusse og pusser selv gliser og ler.

 

Når jeg sier natta så sier han NATTA NATTA NATTA og smiler og gir kos.

I sengen gir jeg han nuss ved ta hånden min til min munn så på hans og så engang til i panna hans. Ja og så gjør han det samme og smiler mens han roper NATTA NATTA NATTA.

 

Det hender ganske ofte at han ikke roer seg før pappan har vært opp en tur. Da ligger gjerne Flode og dyne på gulvet og når han ser pappan så kaster han seg ned på ryggen og roper NATTA NATTA NATTA og ler.

 

 

 

så nå sier jeg bare NATTA NATTA NATTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Takk for kaker og pølser og selskap på søndag Mol:) Samtlige var syke og hadde fått pille:) Men fant ut at Leo sikkert hadde det mer morro i lag med kompisene,i stedet for hjemme hos bare mamma og pappa.

 

Ho har ikke feber lenger nå da,men er ikke frisk. Vil ikke spise og lunta er KORT!

 

Har O en Flode han!! En sånn ekte Flode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt O er når det er leggetid da:) Hihi, jeg synes jeg ser han for meg:) Og må føye meg etter ama og spørre om han har en ekte Flode, for i såfall så er det dritkult!! Flode er tøff:D

 

Er det bare sykdom hos dere eller, sessa? Må du ta det med ro, hvile og bli frisk da, du ruger jo tross alt på nummer 2:))

 

Jøss Tiny, har jeg større barn enn deg på noen områder? Hehe:) Her er det i hvertfall en stund siden vi måtte korte ned på soving på dagtid. Nå er det soving MAX halvannen time og aldri lenger enn til klokken 2, da vekker jeg henne. Blir stort sett soving en times tid fra tolvish og til rundt ett.

 

Har gitt fullstendig opp å komme i orden her..Hehe, hadde liksom tenkt å "bli ferdig" her så langt det lot seg gjøre, men ting tar tid!! Men jeg kan ikke piske gubben rundt hele dagen, hver dag heller da. Er disse skapene da.. blæ!! Har begynt på det på soverommet, men blir jo aldri ferdig!!!!!! Men fikk da montert stereobenk og flyttet over tv og stæsj i helgen da, ikke dårlig bare det. Og rommet til Linea er så godt som ferdig. Må ha en hylle, flere bilder og noen knagger og litt smårask, også skal den ene kommoden som står dere inne kastes. Må bare få kjøpt sånne trådkurver til å sette inn i klesskapet hennes først.

 

Spaden reiser seg og tusler rundt bordet mens hun små-griner da:) Hehe, hun synes det er såååå skummelt, men alikevel så er det visst litt spennende:)) Sier ikke et ord enda, men synes vi har hørt noe som ligner dadda gjenta seg når hun ser mr. T. Men sier jeg "hvor er pappa" så kravler hun opp på han og kaster seg i armene hans. Meg liker hun ikke engang!! Bortsett fra når jeg har is da:)

 

Elles går det i ægga ægga ægga, hagga hagga hagga eller mmmmm hele dagen. Så hvis noen vil oversette, så be my guest:)

 

Ama: Var det i gml-veien svigers bodde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mormor blitt en engel også... Gikk fort i går, selvom hun har vært veldig redusert lenge. Startet med at hun kastet opp og hadde væske i lungene, de prøvde å tappe noe væske og hun fikk oksygen tilførsel. Etter en stund fikk de ikke kontakt med henne lenger og i halv elleve tiden døde hun. Vet hun har det godt nå og er glad det gikk såpass fort.

Har skrevet et lenger innlegg på augustklubben for å tømme hodet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,så trist Sessa! Mange vakre mennesker har forlatt oss så ho er i godt selskap hvor hun enn er nå. Ta vare på deg selv og dine og husk vi trapper opp hvis du trenger hjelp med noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...