Gå til innhold

Tråden 36


Herkules

Anbefalte innlegg

I såfall synes jeg apekattene er et BRA hint jeg:D (synes ikke du? hihi) Nei men det er i grunn bare sløyfa som kunne skille dere da, men om den bare hadde vært pønt liksom. meeeen så nå også på "vinter 08" og atte joda..hmm. Velvel SH er fornød;)

 

E våknet vel 6-7 tiden. Lå en stund i senga vår. Sovnet i stolen sin 8:45. La den bakover og lot han få en halvtime. Usikker på hva gjøre vett, for om han nå ikke sover mer hadde vi latt ham sove...men også lenge fra 10-19. Vekte han nå og han har vært pottesur, men fant egget sitt i skapet og er nå blid som sol:) Satser på at han tar seg en times tid rundt 14.

 

Hva skal godtfolket i dag? Barnet vårt trenger å leke. Mor trenger skravling. Far trenger slippe mor. Vi har rester fra kake fra mor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hjem langveisfarere!

 

 

Si meg har O tatt igjen tiril på tannfronten? fant 3 tenner forrige helg. Vet ikke når de brøt igjenom og han har nå alle hjørnetennene .

 

Tiny det var det jeg sa at det var kjipe postbud hos dere !!!!!

 

Ja ja gulltråden er rullet ut - ?

 

 

 

Molle jeg skjønte ikke helt hva du sa om sovnet og hvitestriper. assqaz

 

Skjønte at bena var tørre. er det foten under foten?

Hva bruker du da.

 

Bruk en fet krem, men en du klarer å smøre utover uten å føle at den er seig Jeg bruker egentlig mye apobase den røde er veldig fet.

 

Decubal recover skal være bra til sånt men jeg har ikke prøvd.

 

Jeg er ikke like begeistret over babyproduktene. Greie på normal hud ikke så fantastiske på problemhud.

 

 

O står også å ser ut av vinduet og hoier.

 

I sted tok han malingsrullen og brukte som mikrofon mens vi sang. Ja og så danset han så han ble svimmel og gikk på veggen:)

 

 

Noen andre som skal være hjemme med barn i morgen pga planlegningsdag i bhg.

 

Flink E har vært på tur da. Hvor lang kjøretur er det?

 

Nå skal gutt sove og hund bæsje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men da har du jo ingen mann til mannen min....

 

ca. 40 mil. Litt under da. + en del påskebiler.

 

håper finne noen som skal være hjemme ja...og derfor passe på min og:) Hvem rekker hånd i været?

 

babyprod. er bare tull! Har prøvd masse jeg. A-creme, decubal, spenol nå hos mamma (funker jo bra på kua) vitapan, også sånn..hmm. Nei jeg må se etter i hylla jeg. Brukt en del apotekenes olje eller hva det heter. Kanskje jeg skulle ta runde med olivenolje igjen.

 

Ja er under foten. Hva jeg sa om sovnet? hmm. Må opp å lese. Hvite streker...om man er tørr så blir man hvit i de strekene i huden. og på E så er det som at alle strekene sprekker opp. nesten som flass, men er ikke flak bare små flasskanter overalt. Æsj, skal se hur han er etterpå eller ta en dag det er ille og ta bilde av fotesen:)

 

Ellers er huden på hendene et nr. for liten. På leggene og armene er det mer flekkvis eksem. På magen er det midt på hvor det blir småsmå striper liksom sprekker i huden. Ikke dype sprekker men de blir rød. Synes godt etter en smørning. Ryggen er ganske bra bare litt tørr til tider. På rompa har han tørre flekker. Kinn og hake ser klassisk atopisk ut.

 

Så han har i grunn ganske forskjellig på kroppen.

 

Håper E sovner igjen nå etterpå ellers blir det en laaang dag. Sende far ut på en tur rundt 13 tenker jeg. Så kan mor få ryddet i fred.

 

E er også ekstremt allergisk mot sokker...sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis føttene sprekker opp så ville jeg faktisk vurdert å pakke ham inn i plast.

Ja altså ta et tonn med fuktighetskrem og så gladpack rundt og så klær over.

Vanlig å ha på over natten. Om det er vanskelig så kanskje ha på mens han sov i vognen under formiddagslurern i helgen.

 

Det er effektivt for da holder man huden fuktig.

 

Har du vært hos hudlege?

 

Decubal har foresten mange forskjellig kremer og en som heter nursing creme eller no den kan kanskje også være bra.

 

Han har mye eksem da. Har du funnet ut om han reager på noe? mat eller tøy. Kan være nok med litt stive klær (ikke tromle og ikke strøket)

 

Kjenner en som måtte stryke underbuksene sine for å ikke få utslett.

Mørke klær kan inneholde mer fargestoffer som kan irritere.

 

O har sokkefetisj han. Sokker og sko skal på på på. Ber jeg ham hente sokker så lyser han opp og går på sokkejakt.

 

O har foresten utslett i ansiktet. Er vel en slags kuldeeksem. Jeg er ikke noe flink til å smøre heller.

 

Nå sover han og han sov i hele natt. Luksus sto opp 07 og kl 0820 kom T og overtok så sov jeg til 940 eller no. Deilig er jo uthvilt jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til og fra. Er vel alltid sånn:) Men noen dager uten smørning og det er værre. Så Locobase og A-Derma på badet og. Vurdert det med plast selv. bare ikke helt visst hur få til. Kan prøve det under en sov. Gjør det jo selv om det er ille. En natt med plast og alt er så meget bedre:)

 

Trommler det meste. Bruker nøytral. Ikke kommet meg til prikkeprøve enda, men skal ringe til uka. Brått kom påsken. Man blir ganske dritlei kreming! Spes på en unge som selvsagt ikke skal smøre krem når mor vil.

 

Sko er kult ja. Går mye i cherroxer inne. sokker er kult nok å ta på, men bare for å rive av igjen. Strømpebukser får naturlig nok sitte, men han tasser jo rundt med en meter lange føtter etter en hard kamp mot strømpisen.

 

Herk: Skulle vi ha fått til noe i løpet av april? Mai er fullbooka. Og så kommer brått sommeren. Men...møkk...joda, du er nå like sprudlende endr du, det skal du ha, men vi skulle jo ta en fest..hehe.

 

(så jeg svarte med mil..turen tar ca 5 timer å kjøre)

 

 

 

Vi er klare for liv og røre fra ca kl. 15 vil jeg tro. Middag skal man også spise... Må finne på noe i dag, blir trått med husvegga en hel dag.

 

Finner ikke mobilen min:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann sveisann:)

 

Grattis til Herk!! Fikk ikke med meg svaret ditt før jeg dro så måtte inn på internett fra mobil for å finne ut:)

 

Vi har hatt en fin påske på Hvaler, kom hjem for noen timer siden. Været har vært så som så, men det har ikke plaget oss. Kanskje plaga litt bestefaren til Leo da han må røyke ute når Leo er der;)

 

Skal inn på tråden og legge ut noen bilder.

 

Ellers så håper jeg alle har hatt det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ama!

 

nå har o spist påskeegg Det var fylt med bamsemums, bokstavkjeks, biler, druer og tørkede aprikoser.

 

Først gikk druene så aprikosene mens bamsemumsene insisterte han å gi til Tilla Ble rent sint om han ikke fikk gi dem til henne.

 

Han er fasinert av stuping på tv.

 

Ja altså i april da er det bare å skjekke kalenderen :) jeg husker kun en helg som opptatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forresten ikke heilt funnet ut hvem som er min hemmelige påskevenn... Hintet var embalasjen- dobbel konvolutt og masse plastikk;) Ikke noe særlig påskestemning over det egentlig-så derfor kan det være Tiny-siden hun ikke har pyntet opp tråden siden sin og fikk pes for det-men hvis et er hun som er min h.p.v så hadde hun sikkert levert den på døra-framfor postsending. Tenker også på Herk siden hun er litt dobbel nå;) Men mange andre kan være og-urk-er så dååårlig på den hintgreia gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for å være helt ærlig så manglet postkontoret boblekovolutter derfor mye plast.

Dobbelkonvolutt var da heller ikke et hint, for etter at jeg hadde lukket den første så viste det seg at det var et stort kutt i den. Fikk derfor ny så puttet postdamen hele konvolutt 1 oppi konvolutt 2 så tenkte jeg at ja ja så kanskje det blir et hint det også.

Beklager manglende påskestemining på pakken. Må bare si det ble veldig kort tid på planlegging denne gang.

(ikke noe klaging, men bare en forklaring på hvorfor)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...