Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skreiv bare:... kanskje jeg skulle gjøre det!!! Det var bare noe jeg slengte ut da jeg satt og kjedet meg på jobb i dag!!! Har ikke hatt noen konkrete planer om å fri altså! Men når jeg først har kommet på tanken så kanskje? Vi får se? Vi har det veldig fint sammen som det er også vi!

Har aldri hatt noen drøm om hvit kjole osv. jeg heller rose. Synes at det er veldig gøy å være i andres bryllup, men å holde tradisjonelt bryllup er ikke noe for meg/oss!

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei.

Endelig helg:o)

Har hatt fri i dag, og så langt ikke gjort stort. Vært en tur hos min mamma, og hatt senere besøk av ei venninne.

Har fått tid til en LETT "husvask", dvs støvsugeren samlet hybelkaniner. Har vaskehjelp, og hun kommer på mandagen - så lar noe være igjen til henne ;o)

 

Her i nord er været i dag nydelig. Sol og flott vintervær. Håper hele helgen blir slik. Ellers er helgen vår booket med 3 bursdagsselskaper, et tantebarn, et gubarn og en kamerat av eldstegutten. Gleder meg til gode kaker, he he.

 

Ble spurt lenger opp om hvem som tar videreutdanning innen psykisk helse, og det er meg. Videreutdanningen er et nytt studium som staten fikk igang i høst, og heter "Psykososialt arbeid med barn og unge". Veldig spennende, og som er svært nyttig. Fikk forresten der høre om "Voksne for barn", som var helt nytt for meg. En flott organisasjon, som gjør en viktig jobb!

 

PS: jeg har fridd i dag. Svaret jeg fikk: "det er alt for dyrt" he he. Fridde nok ikke helt på alvor, for har heller aldri hatt den store drømmen om å være hvit brud. Men for barna sine rettigheter hadde det nok vært lurt å være gift. Andre som har tanker om det?

 

Mvh

Skrevet

Hei jenter!

 

Nå ble det noe frierier på noen av dere da?? Her i gården er vi jo forlovet på 3. året. Skulle jo dra utenlands å gifte oss, men vips ble jeg gravid, og siden har det bare ikke blitt noe av. Ikke har jeg drømt om å stå hvit brud og gå opp kirkegulvet jeg heller.

Vi har vært sammen i 12 år, lenger enn mange ekteskap, så ser ikke helt vitsen. Mange sier at det er flere fordeler økonomisk o.l. men så lenge vi ikke eier bolig for øyeblikket, og ikke har noe felles (med unntak av barn), stresser vi ikke :) Vi får heller gjøre det når vi skal kjøpe hus i løpet av året...og bil... og forhåpentligvis en baby til (ikke kjøpe men lage den da).

 

Ønsker dere ellers alle en riktig god helg, og kos dere masse! Vi får håpe på sol og finvær over hele landet :)

 

Klem

Skrevet

God etteremiddag jenter:)

 

Innom for å ønske dere RIKTIG GOD HÆLG:)

 

Hi-Hi.......frir nok ikke til kjæresten, d får han jaggu gjøre!!!!! Har ønska me en stooooor stein, så noe frieri blir d nok ikke på en stund *spare-spare*

 

Topp med besøk, i morra drar jeg og Helten på harry-kjærestetur:) Tom for kyllingfilè og karbdeig så greit å kunne gjøre d mens Turbo koser seg med tante:)

Turbo har forresten funnet d for godt å starte dagen 0600 de siste 3 dagene GJEEEESP! Blir nok senga istede for kino i kveld....

 

Ellers så går d mot d slutten på tanta, og over helga kjører vi på m ny frisk inn i ny pp:)

 

Go hælg alle sammmen:)

 

Må vel sette i gang med middagen:)

 

 

 

Skrevet

Hei!

Fant oss nede på side 2! Det går jo ikke an!:)

I dag kom det nye el-tester (+ en gratis grav.test) i posten. Hvis jeg bruker en pinne i den digitale testeren: vil den da ikke kunne brukes i neste måned? tror nok at el-tiden er over (hvis jeg har hatt el, da. Er litt usikker her....), men hadde litt lyst til å sjekke. får vel vente til neste måned.

 

Har en del mensmurringer fortsatt + en del stikninger, så jeg er ikke så sikker på at kroppen er "back on track" enda. regner med at det blir noen prøveperioder enda. Men, vi gjør så godt vi kan denne perioden likevel:) !

 

Hvordan går det med dere andre her inne?

Skrevet

Hei, Sågla`!

 

vårtrett ja,..men du så deilig det er med lysere og lengre dager;))

Håper virkelig det er din tur denne gangen....

Har litt vansker med å konsentrere meg om leksene om dagen...heldigvis er ikke neste oppgaveskriving før om en mnd....så har litt tid til å ta igjen det forsømte;)

 

Denne helga er det bursdagselskap...lille fyller 5 og i går var "halve" barnehagen her..snille unger heldigvis:).

I dag er det slekta..og slekta ER verst;) men,men,har fri til mandag så da kan man slappe av..

 

Vel...håper helgen blir bra hos deg og så "tittes" vi;))

go`helg-klem

 

Skrevet

Forventet IKM:

 

- Mrs.Moody: ikm 11. feb

- Nja..Skeptisk: ikm 15 feb

- Kiss 10: ikm ca 14 feb

- Litamora: testet neg, på grav.test, tok eggl.test, litt usikker på resultat egentlig..?? -og aner ikke hvor i syklus jeg kan være, fjernet spiral 10 jan

- Calykkelig: ikm mnd.skifte feb/mars

- nr3hososs: ikm 25 feb

- Grandis: ikm??

- Mortine: ikm ??

- Anki72: SA ca 1.feb...Ikm???

- Godiva mamma til 2 jenter

- snart4barn?: ikm 15.mars(tidlig el? så kanskje tidligere)

- Dotten: ikm ca 15. mars

- så gla': ikm 19. mars

-kropp: ikm

-D&G: ikm 24.mars

 

 

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

-Snowflake, termin 3.november.

 

Takk for alle gratulasjonene, damer;) Dere er snille;))

Nå venter jeg på dere på 1. trimester...Hvis jeg krysser alt av fingre og tær og dere bare krysser fingrene skal dette gå bra;))

 

******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************....til dere alle sammen:)

Skrevet

HELLU BEIBS!

 

Da er d søndag og d er ståååååålende SOOOOL ute:)

Storesøster m kjæreste sover, Helten og Turbo koser seg med svampe, så jeg benytter annledninga til å titte innom.....hi-hi

 

Gud så lite aktivitet d har vært her inne da, vi får skjerpe oss!!!!

 

I går var vi på Harrytur! Helt feil dag: alle andre skulle også:)

Men vi fikk handlet inn d vi trengte og Turbo fikk sine første boxer-truser kjempestolt!!!!!:)

 

Ellers er d ikke store nyheter her i gården, vi starter vel opp m pp en av de nærmeste dagene. Mistet litt piffen, med d tar seg vel opp når d nærmer seg ikm.

 

så glà: hvordan står d til? ikke lenge til gu-timen?

 

Snart4: oi, blir spennende tid fremover. Heier på dere:)

 

Ellers alle dere andre: noen symptomer?????????????

 

Ha en strålende søndag folkens!

Skrevet

hei da er klokka snart halv to og frokosten er nettopp unnagjort:-) DET er veeeldig lenge siden vi har kunnet nyte en sååå lang morgen. junioren her på 3.5 år har vært hos besteforeldre i helgen. der har han hatt det helt topp. mens vi som foreldre har nytet ro og avslapping. men det skal bli godt å få han hjem nå, en helg er liksom lenge nok.

 

Ellers tror jeg at jeg hadde EL på fredag:-) så da kan dere forestille dere hva resten av denne helgen har inneholdt:-)

Godt å kjenne at kroppen er helt på plass etter SAen. Så kryss fingre da damer for at det har klaffet i helgen.

 

D&G: krysser fingre for at neste pp er full av piff og at det klaffer:-)

 

God søndag. skal ut å rusle kjærlighetstur vi nå:-)

Skrevet

Hei jenter!

Ja da ser det ut som det klaffet i min 2 pp da. Testa pos med CB dig i morrest. Har ikke ikm før på tirsdag, men klarte ikke å vente. Masse lykke til alle dere her!! håper vi sees på 1 trim om ikke lenge. Kjenner at det er nesten for godt til å være sant, jeg som var innstillt på mange pp'er. Vet ikke om jeg tør å slippe gleden helt løs enda.

Skrevet

Gratulerer Grandis!

Nå har jeg kommet hjem fra jentetur! Det har vært så gøy!! Det var deilig å treffe gamle kjente, drikke øl og tulle og tøyse! Vi var på langrenn i går. Tok taxi til toppen av slalomanlegget, gikk et stykke og satte oss ned med bål, pølser og øl. Etterpå ploget vi ned slalombakken og rett inn på afterski!

Det blir ofte endel prat om graviditet, fødsel osv. når vi treffes. Det er alltid noen som har fått barn siden sist. Ei av jentene er nå lykkelig mamma til 2 etter 6 år med prøving!! De hadde 4 mislykka prøverørsforsøk og var oppgitt av legene før de prøvde Frøya-klinikken- da var hun gravid etter 6 mnd!!!

 

Det ble ikke til at jeg fridde på skuddårsdagen. Det ble liksom ikke til det. Men da jeg kom hjem i dag sa kjæresten at han hadde forstått at

jeg var litt opptatt av dette(jeg hadde vel nevnt det- at nå er det skuddår og da kan jeg fri hehe) og at hvis det var sånn å forstå at jeg ville gifte meg med han så stilte han gjerne opp! Så da blir det sånn da!!!! HURRA!!!! Det var en deilig avslutning på helgen!!!

 

Ha en fortsatt fin kveld jenter!!

Skrevet

Så deilig med tur da mortine...og GRATTIS med at det kanskje blir bryllup likevel. Som nevnt tidligere fridde jeg selv på skuddår for 4 år siden. Allierte meg med hun som var forloveren min, og vi ble bedt på middag til de. Barna var hos mormor og morfar. Etter kl 12 fridde jeg og fikk JA... Begynte samtalen litt sånn at han fikk panikk og trodde jeg skulle gå fra han... HEHE...ekkel he??? Sa at jeg ikke turde å være alene osv når jeg skulle si det jeg hadde å si.. Mannen til forloveren min klarte nesten ikke holde seg alvorlig hele kvelden. Satt bare å gliste... Etter han sa JA kom de med sjampis og vi hadde det veldig moro utover natta... Vi gifta oss litt over et år etter... En nydelig dag. Ikke tenkt stort bryllup i utg.punkt men det ble ganske stort og veldig dyrt likevel... Men ville ikke vært foruten. Ble også mye mer brudekjole enn jeg hadde tenkt også. Når jeg var å prøvde kjoler, enda jeg opp med noe som jeg ikke hadde tenkt ville passe meg i det hele tatt. Rart.

 

Gratulere så masse til Grandis. Så deilig at det klaffa for noen denne mnd. Håper flere følger etter deg til 1.tri

Skrevet

Gratulerer så mye, Grandis!! koselig at noen flere på tråden her går videre. Har ikke vært så mange i det siste, så nå satser vi på et rush!!:)

I dag sitter jeg hjemme. Var dårlig i natt med feber og svettet som Niagarafossen! Er litt slitsomt, for når jeg er hjemme, så har jeg alltid dårlig samvittighet for jobben. MEn, i dag har jeg ingenting på en skole å gjøre.

 

Ellers så er det ingen tegn på noen ting her, heldigvis. Ønsker ikke å ha masse symptomer, for da blir det bare at man tenker på det hele tiden. Aner heller ikke når mensen skal komme, men det er i hvert fall 10 dager til, så jeg har god tid:).

 

enn dere andre? Noen hvor det nærmer seg ikm snart?

Skrevet

OI_OI_OI- gratulere grandis:) Håper jeg følger etter deg snart inn i 1 trim! Er formen god? Du får flytte deg over på gravid-lista vår:) Nå er d jo en liten gjeng som er gravide av oss over 30......-heldigriser:)

 

Åhhhhh, så romantisk Mortin! Ble helt blank i øynene da jeg leste om helga di:) En orntli going til mann du har, altså!!!!! Og den jenteturen var bare helt etter min smak.....hi-hi

 

anki72: hi-hi-tenker gubben var bekymra og veeeeeldig gla når du endelig fridde!!! Flere av venninnene mine har samme erfaring som deg: satt igjen med en kjole de bare elsket, men aldri hadde trodd skulle falle i smak:) Har jo helt glemt å kommentere utvalget i butikken din da: Mange av mine favoritter til Turbo, spes mexx:) Er butikken din på et senter kansje? Var d tanta du hadde fått besøk av? jeg trodde jeg var ferdig allerede lørdag, men har små-spottet siden, men tror d er siste rest nå......

 

Dotten: hvordan går d med deg? Har du merket noe forandringer på kroppen etter pergo?

 

Så glà: Hvordan går d med deg? juhuuuuuuuu, savne d teste venninna mi:) kost dere i helga? lørdagen gikk i en fei, i går koste vi oss ut m tur i d flotte været: nå e d vår!!!!!!!!! Men lliker IKKE kulda om natta, stakkars påske liljene og stemor........ Nærmer seg EL med deg nå! Kjører dere på m taktikk: dag 8 & 15, var d d?

 

 

 

VI MÅ OPPDATERE LISTA VÅR!!!!!!!!!!

 

SOL-SOL-SOL her i dag:)

 

Ha en strålende dag alle sammen:)

Skrevet

Gratulere så masse Grandis! Kjempegøy :-))

 

Her kjøres det taktikk ja. Hi, hi...ikke lett når vi nå skal prøve å spare på kruttet. Vi har lagt oss på dag 8 (for at det ikke skal være "gamle" svømmere), 11 og 14. Hadde tenkt dag 15, men så skal jeg avgårde og blir borte fra fredag til lørdag. Så da får sambo legge inn en søknad på dag 14, også får vi håpe det holder. Jeg skal jo på gu fredag (dag 15), og det blir spennende å se om jeg har hatt EL. Skulle det vise seg at jeg ikke har hatt det ennå, burde jeg vel strengt tatt holdt meg hjemme hos kjærsten, men med søknaden fra torsdag får vi tro det holder :-) Også kommer jeg jo hjem igjen utpå dagen på lørdag, så da kan vi jo ta en runde på ettermiddagen :-) Blir spennende å høre hva legen sier.

 

På fredag skal jeg treffe et par av mine gamle venninner fra hjembygda mi. Gleder meg utrolig masse. Siden jeg flyttet for snart tre år siden , har vi stort sett bare hatt telefonkontakt. Egentlig ganske sløvt, men sånn er det nå blitt. På fredag skal vi ta igjen det fortapte :-))

 

D&G; Nattekulde her også, men foreløpig ser det ikke ut som om blomstene har tatt noen skade. Setter dem litt i ly om natten, men tar dem ikke inn. Burde kanskje gjort det? Så fint at dere hadde en fin Harry-kjæreste-tur ;-) Snill søster og kjæreste du har da. Har sikkert vært godt for deg og Helten. Vi har hatt en stille og rolig helg. Kjærsten måtte jobbe lørdag kveld (vareopptelling), men jeg og snuppa koste oss alene med taco og farmen. Godt å bare være henne og meg inni mellom også.

I ettermiddag skal jeg ta den første EL-testen. Har gjort en vri, og skal prøve å teste på ettermiddagen i stedet for morgenen. Leste et sted at ved å teste utpå dagen, fikk man større mulighet for å finne LH-stigningen når den var på vei opp (altså før EL). Når en tester på morgenen, kan det visst være for sent selv om en får positiv test. Jeg vet ikke jeg, men vi prøver nå det. Har dessuten bare tre tester igjen, så er jo ikke sikkert jeg finner den da. Det som er vanskeligere med å teste på ettermiddagen, er at en ikke må drikke eller tisse på et par timer for at konsentrasjonen av LH skal bli stor nok. Det byr på litt av en utfordring. Jeg har nemlig ingen festblære. Men, et par timer får jeg prøve å greie :-)

 

Ikke noe sol her i dag, men like så greit siden jeg nå skal fordype meg i bøkene og oppgaveskriving. Begynner å få et press på meg i forhold til tidsskjemaet mitt og innleveringene. Men, mangler jo fortsatt en bok og synes det er vanskelig å begynne å skrive før jeg har lest den. Argh...må prøve å få tak i boka et annet sted tror jeg.

 

Ja, ja...Det var litt oppdateringer herfra. Ha en fin dag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...