Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Enig med deg Så gla'- tror det blir kjempehyggelig fredag 11.april!

Gleder meg!!

Jeg tror rett og slett at jeg begynner å bli i orden!!! Var på kontroll i går og da sa gyn at nå tror jeg at vi kan sette punktum. Da kan vi vel begynne med prøving igjen snart da!!!! Tenkte jeg skulle ta el tester framover for å prøve å finne ut av syklusen. Jeg har brukt cb før en gang(det funket det!), men jeg hadde visst kjøpt noen andre etter det som jeg har liggende. Quick respons- noen som har erfaring med de? Det var sånne enkle- altså uten en sånn til å lese av på- betyr det at man godt kan ta en test i ny og ne da? Jeg har jo ikke peiling på syklusen min, så jeg må jo bare teste på måfå.

Forstår godt at du er sliten Så gla'. Det er tøffe tak du har vært igjennom, og det er jammen ikke rart om en tar turen nedom kjelleren i blandt.

Nå må jeg jobbe litt igjen. Det er travle dager her, men noen pauser må en jo unne seg!

Ha en fortsatt fin dag, alle go'e jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei;)

Nå er det en stund siden jeg skrev innpå her. Fikk det ene symptomet etter det andre og ble helt avhengig;S

Men nå kunne jeg ikke holde meg:))

Tok akkurat en cb digital, jeg er GRAVID!!!!:)

Sender en masse babystøv rundt på hele tråden og håper det klaffer for dere alle snart også!!!

Dette var vår 15.pp.....hadde sex bare de 3 dagene før el, ingenting etter det;)

Lykke til alle sammen...nå hopper jeg over på 30-tråden inne på 1.trimester;))

Så`gla....må du komme etter du også!!!

Skrevet

Hei så gla'

Huff synes så synd på deg. Er ikke lite du har vært igjennom, så skjønner også godt at du blir både frustrert, lei deg, sliten, lei osv. Det har du virkelig lov til, men alikevel håper jeg at du nå får mest oppturer, da både du og kroppen din har det best sånn :)

Jeg håper virkelig jeg kan treffe dere den 11. Tross alt ser jeg jo disse jentene hver dag, men det er også noen jeg omtrent aldri treffer.... men igjen... dere har jeg jo aldri truffet :) Skal se om jeg ikke velger dere fremfor jobb-jentene :) He, he.

Er ferdig med Pergo-kuren for denne gang. Var jo bare 5 tabletter, så det var unnagjort på 5 dager det. He, he. Etter hva jeg har skjønt, skal disse tablettene hjelpe til å stabilisere syklusen, og ikke minst gi el til de som ikke har dette, eller har el veldig sjelden. Nå har jo jeg el hver måned og en veldig stabil syklus (så håper Pergoen ikke klusser til dette), men fikk det siden vi har prøvd så lenge, for å gi el en ekstra puff. Kan jo risikere at jeg slipper mer enn ett egg, men skjer det, så skjer det. Så får vi nå se hva som skjer. Skjer det ikke noe nå, skal sambo til pers. :)

Jeg bestilte disse stavene fra billigetester.no. Vet ikke hvilket merke det er, men håper de er til å stole på. Har aldri brukt el-tester før. Begynte jo som sagt i går, så håper jeg finner el. Har 6 tester igjen. Det holder å sjekke en gang i døgnet ikke sant??

Masse lykke til den 7. mars. Håper de ikke finner noe galt, selv om det kanskje hadde vært greit å få svar på hva som skjer med kroppen din også! Nei. NÅ skal det gå bra. Vi skal sammen hoppe over til 1. tri. Dermed basta bom :)

Ha en toppers dag!

Skrevet

Snowflake!

Gratulerer så masse med en liten spire ;) Så utrolig flott!

Masse, masse lykke til!

Takker for babystøv. Noen gode tips sånn bortsett fra litt sex før el og ikke noe etter :) He, he.

Har du tatt noe ekstra?

Kos deg på 1. tri. Vi lover å komme etter snart :)

Skrevet

Hehe, hei Dotten;)

Nei ,jeg har ikke tatt noe eller gjort noe annet enn å holde meg vekke fra bim:))

Er rart med det, selv om en ikke tror det så blir en nok litt stressa og tenker mer på det når en taster inne på disse sidene;S

Har i hvertfall merket at jeg ikke har tenkt så mye på babylagingen denne mnd`n....så noe må det jo være...;)

Håper dere kommer etter snart for jeg fant ikke tråden vår igjen inne på 1.tri...;0

tvi,tvi og ikke kryss annet enn fingrene;))

Skrevet

He, he. Okidok. Lover å kun krysse fingrene jeg :)

Skrevet

GRATULERER SNOWFLAKE!!

Dette var hyggelig lesning. :)

Skrevet

gratulerer til snowflake:-) håper vi alle følger etter deg raskt.

jeg er litt usikker på når jeg har ikm jeg, men går utifra sa jeg og da er ikm 11 mars. fikk egentlig beskjed av legen å vente en mens før vi prøvde. blir litt rart for meg å plutselig være forsiktig med å bli gravid, så vi er ikke forsiktige for å si det sånn. regner med at det tar litt tid uansett før spiren sitter etter en sa, så da blir det ikke noe prevansjon på oss.

noen som har erfaring med dette eller? Mååååå vi vente liksom?

uansett ikke så alvorlig prøving akkurat nå da, mannen ligger til sengs med halsbetennelse, øyekatarr og bihulebetennelse. går på peniccilin nå, så vi satser han er på beina igjen snart.

Skrevet

HEi!

Snowflake: GRATULERER SÅ MYE!!!!!!!!1

Her har mannen endelig kommet hjem, så jeg har ikke tid til så veldig mye:):). Nei, da..

El-testene er dessverre defekte, men jeg får nye + en gratis Clear blue grav.test som "plaster på såret". Er veldig fornøyd med servicen på billig-teste.dk. Fikk svar på mailen min med en gang, og nok et svar med en gang i dag. Var slik sist når testene forsvant i posten. Fikk nye + at de sendte etter de som kom til rette igjen - uten å betale ekstra. Er greit å oppdage at det er greit også når man klager.

Er usikker på om jeg har hatt el eller ikke. Har hatt mye menssmerter, men det tror jeg også kan være etter utskrapn. ¨Får ikke testet denne måneden, da. Blir vel en ny mulighet i neste månes også, tenker jeg.

Leser gjennom tråden senere, slik at jeg kan svare på det dere andre har skrevet.

Ha en fin kveld, alle sammen!!:):):):):

Skrevet

God kveld jenter:)

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR da kom tantefaen! 28 dagers syklus nå......ja,ja..................................................................................

Gøy å se hvor mye aktivitet d har vært her i dag:)

GRATULERE snowflake:) Håper ikke alle slutter å komme innom altså;)

Så glà: Tusen takk for gode ord og takk d samme tilbake! Du er jo så go atte! Vi får satse fullt denne perioden òg, tror du ikke:)? Jeg gidder ikke kaste bort kroner på EL-tester, de funker jo ikke på meg...hi-hi

I morgen kommer storesøster og kjæreste på besøk og skal være èn uke. Vi har fått beskjed om å legge planer, de skal være barnevakt! Gud så deili, har planlagt middag m kino, harrytur, vennebesøk en kveld.... Andre forslag mottas m takk:)

Dotten: d blir spennende uker fremover, heier på dere at dere får d til nå:) Tvillinger mottas med takk eller?????

Skrekkblanda: Hvordan er formen? koser du deg inne på 2.tri?

Mortine: Godt å høre allt er i orden:) lykke til nå!

Snart4; Go girl;)

rose:): Veldig trist å høre dere mistet! Jeg hadde en SA 30.jan men vi holdt ikke igjen på prøvinga. Kroppen blir ikke gravid om ikke den er klar for d. Så om dere er klar er d vel ingen ting i veien for d..... God bedring til mannen,,,huff!

Nei, nå får jeg vel svinge vaskekosten! Ha en fin kveld jenter!

Skrevet

Forventet IKM:

- Mrs.Moody: ikm 11. feb

- Nja..Skeptisk: ikm 15 feb

- Kiss 10: ikm ca 14 feb

- Litamora: testet neg, på grav.test, tok eggl.test, litt usikker på resultat egentlig..?? -og aner ikke hvor i syklus jeg kan være, fjernet spiral 10 jan

- Calykkelig: ikm mnd.skifte feb/mars

- nr3hososs: ikm 25 feb

- Grandis: ikm??

- Mortine: ikm ??

- Anki72: SA ca 1.feb...Ikm???

- Godiva mamma til 2 jenter

- snart4barn?: ikm 15.mars(tidlig el? så kanskje tidligere)

- Dotten: ikm ca 15. mars

- så gla': ikm 19. mars

-kropp: ikm

-D&G: ikm 24.mars

Gravide:

- Skrekkblanda fryd, term. 1. sept

- Vil-ha nr2-snart, term 18.okt

-Snowflake, termin?

Skrevet

Gratulerer til Snowflake!

Vi andre får bare stå på - følge på etterhvert!! Det blir nok!

D&C: Jeg kan i allefall anbefale filmen "Mannen som elsket Yngve" hvis dere skal på kino. Vi så den på lørdag og det var et morsomt gjensyn med ungdomstiden på 80-tallet. Både kjæresten og jeg kjente oss igjen- enda det er 9 år i mellom oss!

Lykke til etter Pergokuren Dotten! Måtte det gjerne ploppe et par egg i slengen spør du meg!

Når det gjelder det å prøve igjen etter å ha mistet så sier vel de fleste leger nå at man "nå for tiden" at man ikke behøver å vente til etter en mens. Jeg har vært hos 5 forskjellige leger i løpet av den siste tiden(vikarer og atter vikarer..)og det er bare en av disse som har sagt at vi bør vente. Tror ikke det skjer så kjapt her heller, så forsiktige gidder vi ikke å være;)

En helt annen sak: det er en av dere her på tråden som tar videreutdanning i Psykisk helse, men jeg kan ikke huske hvem. Hvor tar du denne utdnninga? Jeg er veldig opptatt av temaet, spesielt barn og ungdom som pårørende til psykisk syke. Jobber endel med dette på jobben, i samtalegruppe for ungdom og som frivillig talsperson for organisasjonen Voksne for barn. Ønsker å ta mer utdanning på dette etterhvert.

Skrevet

God morgen jenter! Fra å være en skikkelig morgenfugl har jeg nå gått over til å bli en sovegris (hi, hi...heter kanskje ikke det ;-)) Sliter med å komme meg opp om morgenen gitt. Kanskje det er litt sånn vårslapphet ute og går. Ville nå heller vært våryr *S* Det tegner i hvert fall til å bli nok en strålende dag. I dag har jeg bestemt meg for å stikke nesa en tur ned i bøkene noen timer, også skal jeg gå meg en lang tur. Kroppen trenger å komme i gang litt. Kanskje en liten tur på plantasjen også. Bare for å se hva som har kommet *S*

D&G; Vi får trå til med nytt mot! Her er det ingen tante som skal få tatt knekken på noen. Jeg har tre EL-tester igjen, og tar nok dem fra dag 12. Ellers er det nok like greit å la dem være. Vi vet jo at vi kan :-)) Heller bruke de 200 kronene på noe annet *S* Så snill søster og "svoger" du har. Tenker det passet midt i blinken med besøk av dem nå, og at de stiller opp som barnevakter noen av dagene. Blir godt for deg og Helten det! Kos dere masse i dagene som kommer *klemme*

Snowflake; GRATULERER! Du har vært savnet vet du, men du er tilgitt :-) Ta vare på deg selv og lille spiren, også håper jeg du ikke forlater oss helt. Her er det jo plass til alle! Suger til meg masse babystøv.....Meg vil også ha spire :-)) Masse lykke til vennen!!! Når har du termin?

Mortine; Så deilig at kroppen endelig er i orden :-)) Jeg har aldri brukt EL-testene til quick respons, men de er sikkert Ok. Les i pakningsvedlegget når de anbefales å tas. Noen anbefales å tas ettermiddag, andre kan man ta når som helst på døgnet. Leste et sted om at det lønnte seg å ta på ettermiddagen for å få LH stigningen når den er på vei opp...Aner ikke om det stemmer. Noen har vansker med å finne LH-stigningen, og da anbefales det å teste både morgen og kveld. Lykke til i jakten!

Dotten; Jeg har tidligere brukt strimler fra billigtester. De funket ikke hos meg, men kan jo godt være de gir utslag hos deg *S* Krysser fingrene for at du finner EL, og at pergoen hjelper til. Dere må uansett bare stå på nå!!! Håper det er din tur nå! Heia, heia! *klemme*

rose; Må mannen komme seg kjapt på bena, dere er jo midt i EL perioden *S* Stå på! Jeg har også fått forskjellige anbefalninger fra legene i forhold til dette med å vente. Min teori er at kroppen ikke lar seg bli gravid om den ikke er klar for det. Tror dere trygt kan kose dere!

snart4barn; så kjedelig at testene er defekte. Jeg synes også servicen på billigtester.dk er god. Har de samme erfaringene som deg. Selv om du har hatt en del menssmerter, er det ikke sikkert EL har vært. Mange har smerter lenge i forkant. Nå som mannen er hjemme er det bare å kose i vei :-)

skrekkblandafryd; Husker følelsen av å kunne hoppe over til 2. trimester. Alt blir litt roligere når en har kommet over de magiske 12. Så teit stekeovn du har ;-) Må nok investere i en ny en der *S* Hvordan er formen foruten at du er litt sliten? Åh, snart kan du kanskje ane små bevegelser i magen. Det er en herlig tid du har i vente. Ta godt vare på deg selv. Et par uker ferie på vårparten nå, synes jeg absolutt du skal ta *S*

Ellers må jeg bare få takke for gode ord og støtte. Det varmer så godt med noen trøstende og oppmuntrende ord! Dere er en fantastisk gjeng! Ønsker alle sammen en fantastisk dag! *klem*

Skrevet

I alle dager....her lå vi visst nederst på side 2.

Nok en strålende dag :-) Var på plantasjen i går og handlet noen påskeliljer og noe annet småtteri som tåler noen kuldegrader. I dag skal jeg plante dem i ei krukke. Får ordentlige vårfornemmelser her :-) Gleder meg til sola begynner å varme litt mer, så det går an å sitte litt ute i solveggen.

Ha en strålende dag!

Skrevet

Melder meg på listen :-)

Jeg har ikm 5. mars. Hadde et mislykket prøverørsforsøk i forrige måned og skal i gang med ny runde i mars/april.

Krysser fingre og tær for alle her inne! :-)

Skrevet

Hei!

Velkommen barbalala! Krysser fingra for deg- og alle andre(meg selv inkludert!).

Ja, nå er det deilig vårvær - og veldig glatt her hos oss! Sklir avgårde på vei til barnehage og jobb på morgenen! I helga skal jeg på jentetur med studievenninner. Vi skal til Trysil (13 år lang tradisjon!) og der har jeg hørt at det er skikkelig vinter!! Jenta mi skal være hjemme med samboeren min i helga. Hun gleder seg veldig til det - "for da kan vi være litt i fred mamma!"....ja,ja, hyggelig for meg som kanskje trodde at hun ville mene at det var litt leit at mamma skulle bort..Men det er jo veldig fint at hun trives!

Selvom jeg er veldig glad i snø og ski, håper jeg at snøen forsvinner tidlig - iallefall på gårdsplassen vår. Snekkerne har sagt at de kommer for å starte med påbygg så fort snøen er borte. Gleder meg!

Formen min er fortsatt fin- og det er helt hææærli'!!!!!!!

Ønsker dere en fortsatt fin dag jenter!

Skrevet

Forresten: er det noen ugifte her på tråden som har tenkt å fri i morgen?

Ble bare nysgjerrig!

Skrevet

Hai på dokke jenter!!!!

Må si det har vært aktivitet på tråden den siste uka. Har vært litt slapp med å titte innom. Fikk mannen hjem på fredagen, så denne uka har vi vært veldig flinke med å gjøre en innsats i huset. Etter vi kjøpte nytt hus i august har vi også kjøpt oss masse jobb. Men bare gøy det...

Liker godt å holde på med oppussing. Tar gjerne et strøk med malekosten. Men liker godt å møblere om og forandre i hjemmet også...til mannen mins store fortvilelse... Finner stadig nye prosjekt jeg vil gjøre...og da er det greit med en "handy"man.

Ellers vet jeg ikke når EL finner sted. Etter at mens dukket opp 3 uker etter SA prøver jeg å være forsiktig med sengekosen. Må i allefall hoppe over en mnd før vi prøver igjen. Skulle ikke forundre meg om den sitter denne mnd når vi ikke engang prøver aktivt...

ÅÅÅÅÅH!!!!! Har så lyst å være med på treff den 11. Men blir nok for langt og for dyrt. Skal kanskje til oslo helga etter. Hadde vært så gøy å få ansikt på nicka her...

ikke fått tid å lese skikkelig gjennom alle innleggene her, men har fått med meg at tanta har dukket opp til flere her inne. Huff for ei dum tante...:-0 Håpe pergokurer og klister og andre ting hjelper denne mnd...

Ha en fin dag. Klemz fra

Skrevet

Hei!

Er innom en rask tur...

barbalala: Velkommen inn hit :) Håper en ny og sterk liten spire sitter raskt, og ikke minst at den klorer seg godt fast!!

Så gla': Takk, takk :) Jeg har forresten ikke kjøpt disse strimlene, men stavene jeg da. Vet ikke om de er noe bedre. Synes det ikke virker som de suger opp nok urin, så for meg ser det kanskje ut til at testene ikke er helt ok. Har ikke prøvd å klage på dem da. Men har vel el rundt nå, da det er dag 13 i dag :)

Spennende :)

Mortine: Tusen takk. Kan godt ploppe mange egg for meg, men helst ikke mer enn maks to... He, he. Skal jo være plass der inne i den korte kroppen min også :)

D&G: Tja... He, he. Tvillinger er jo greit det, men helst bare en av gangen. Men kommer det to er de like velkommen som en. Nå er det jo mange som går på Pergo uten å få flerlinger, så satser på at også jeg bare får en.... om noen... snufs... :) Æsj så kjedelig at tantekreket dukker opp da! Men, vi får håpe neste pp gir en liten spire da. Da blir det enten en romjulsbaby eller nyttårsbaby :)

Ha en fin dag jenter :)

Skrevet

Forventet IKM:

- Litamora: testet neg, på grav.test, tok eggl.test, litt usikker på resultat egentlig..?? -og aner ikke hvor i syklus jeg kan være, fjernet spiral 10 jan

- Anki72: SA ca 1.feb...Ikm???

- barbalala: ikm 5. mars

-kropp: ikm

-D&G: ikm 24.mars

Gravide:

-Snowflake, termin?

Skrevet

Mortine! Artig spørsmål. Hadde vært gøy å se om her er noen giftesyke... Hehe Fridde selv til min kjære sist det var skuddår. No er vi lykkelig gift. Gjett om han ble overrasket... Gøy!!!

Skrevet

Forventet IKM:

- kropp: ikm

- D&G: ikm 24.mars

- anki72: ikm ca 18. mars???

Gravide:

-Snowflake, termin?

Skrevet

Få høre hvordan du fridde da anki!

Kanskje jeg skal skulle ta sjansen å fri i morgen jeg? Jeg burde jo rekke det før jeg drar på jentetur :)))) Både kjæresten og jeg har fri på dagen i morgen før jeg skal dra...hmmm.

Skrevet

Hei! Mortine! Så spennende at du tenker på å fri :-)) Jeg ville ikke ventet helt til i morgen på dagen. Kan du ikke gjøre noe koselig ut av denne kvelden, holde kjærsten våken til 24 også fri ved midnatt. Litt god mat, vin/øl, levende lys, en langstilket rose....Siden dere har fri i morgen, tror jeg det ville vært supert! Åh, så spennende :-))

Skrevet

Forventet IKM:

- rose:-): ikm 11 mars????

- kropp: ikm

- D&G: ikm 24.mars

- anki72: ikm ca 18. mars???

Gravide:

-Snowflake, termin?

hei igjen jenter.da begynner mannen i huset å komme seg på beina igjen:-) så da er prøvinga igang for fullt. ser SA en som jeg hadde som den siste mens jeg hadde og satser på IKM den 11 mars.

jeg og samboeren er ikke forlovet engang vi, selv om vi har vært sammen halve livet.... ja dere leste rett. vi har faktisk vært kjærester i halve livet. sprøtt å tenke på, men greset har faktisk aldri vært grønnere "på den andre sida". vi har det helt fantastisk sammen. killer fortsatt i magen:-)

så flott at der er noen som skal stille det store spørsmålet da. hvordan har dere tenkt å gjennomføre det? håper vi får en tilbakemelding:-)

selv har jeg ingen tanker om å gifte meg jeg.. kanskje en gang i framtiden, men har overhode ikke noe ønske om giftemål nå

. har heller aldri hatt den ungpike drømmen om å stå hvit brud. Men veldig arti at andre gifter seg, skal selv i to bryllup til sommeren. det gleder jeg meg veldig til.

ha en flott kveld jenter:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...