Gå til innhold

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mannen min er vant til mye siden han jobber på sykehus, så kom ikke med noen rare kommentarer.

Han er IKKE husmo, rørlegger, snekker etc. han vet ikke opp ned på en hammer og greier ikke kople oppvaskmaskinen selv.

Da veen startet satte han i gang å ta oppvasken, tydde, lage mat, og støvsuge, re opp sengen etc...

Han ble satt til å reparere badekaret inne på fødestua etter 5 timer med veer hvert 5 minutt. Jeg husker, i lystgassrusen, at han drev og flyttet og herjet på dt badekaret sammen med JM, med verktøy og greier)

DET skulle jeg gjerne hatt bilde av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da riene startet klokken 05 om morgenen dyttet jeg litt på min kjære som lå og sov, og sa "jeg tror jeg har rier jeg". "Så bra da", svarer han og snur seg og snorker videre. Jeg hadde de 4 siste månedene sagt at jeg var skråsikker på at jeg kom til å gå på overtid, og det trodde tydeligvis min kjære også siden jeg fikk den reaksjonen fire dager før termin ;-)

 

Også var han så søøt den dagen vi skulle hjem fra sykehuset. Da vi kom hjem og skulle inn i leiligheten stod døren ulåst, så det er tydelig at han var i sine egne tanker da han dro hjemmefra den morgenen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Under min første fødsel hadde jeg også rier i flere dager, og da gutten endeli kom sa manne at han hadde så vont i ryggen for han hadde helt glemt å bæsje disse dagene! Hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme historia her... tenkte å fortelle om min...

eg hadde ligget 14 timer før eg ga meg te epudural å lyst gass...

2 timer varte den før den gikk ut... da ga di meg drypp å det gikk kjempe fort 2 timer etter på 17.30 kjente eg at nå måtte eg begynne presse... Barnelegen sa eg eg måtte prøve tisse å tok et kateter under meg.. "eg ska faen kje pissa, ongen komme sa eg". jordmora fjernet det å eg begynte presse... da kom det fra min samboer:

 

" HAN HAR MASSE HÅR" eg brøøøøølte tebake te an...

mista jo helt konsentrasjonen.. hehe... det var eneste gongen eg laget lyd i løpet min 19 timers fødsel... ganske morsomt å tenke tebake på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vesla kom for 4 uker siden kom hun i rakettfart...

Altså hodet var ute like før vi kom inni heisen..

 

Gubben roper:"Hello, is there anybody out there!" (han er fra Irland)

Jeg sa bare:"Fuck it!!!" haha, fant ut at det var for seint uasett...

 

Han prøvde å få tak i noen så jeg kunne få en seng.. haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolige mange bra her!

 

Her er hva mannen min klarte å prestere:

Vannet gikk mens jeg lå og sov , jeg spratt ut av senga, det rant selvfølgelig endel så jeg spurte om han kunne hente et håndkle til meg...han tuslet på badet, hentet håndklet, slang det bort til meg og la seg til å sove igjen...eh litt forvirra? Skal sies at det da var 3-4 min mellom hver ri og en halv time å kjøre til sykehuset!!

Da vi var på fødestua, klarte han å prestere å si følgende:

" dette her går helt etter boka ", han fikk denne igjen: " åssen faen veit du det a! Du har vel ikke lest noe bok!!! " He he han ble litt paff da ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle ha nr 2 skjedde det noe som for oss ble hysterisk morsomt.

 

Vi er åpne om det meste, men promping og bæsjing foran hverandre er fy fy.. flaut og ikke noe vi deler frivillig. Så når riene var ganske heftige og jeg hadde ca 4/5 cm skulle jeg ta klyster før jeg skulle i vannet for lindring og fødsel.. Fikk klyster mens jeg lå på siden i senga, mannen lå ved siden av meg og likte ikke lydene han hørte da jordmor kjørte et par liter med grønnsåpevann opp i rattatatten.. Så lå jeg i senga og holdt igjen,, måtte sjuuuukt drite ja!! Måtte flytte meg over på en stol etter et par minutter for å klare å holde igjen.. mens jeg jamra og gråt, for jeg ville egentlig ikke sitte mens jeg hadde rier.. Så tilslutt klarte jeg ikke holde det inne og løp på do.. mannen satt seg i sittegruppa på føderommet, nynna og sang for å ikke høre noe.. og jeg var på badet.. Så hører mannen et brak, splasj, promp osv uten like!! Han stopper tvert og nynne og blir helt stille.. Jeg driter og gråter mens jeg har sterke rier.. og roper! Se til helvete å syng for faen svarte!! Mannen bryter ut i latterkrampe/gråt mens jeg driter som en gud.. FORTSATT! Jeg gråter og ler og jamrer om hverandre.. og prøver forgjeves og be mannen slutte å le, for det gjør så vondt!! Når verste dritinga var over.. og jeg får en pause fra riene så kjenenr jeg at jeg blir kjempeflau.. og tør ikke gå ut.. Men blir tvunget tilbake av lysten på å være i vannet i neste rie..Da jeg kommer ut sier mannen bare.. Fyfaen,du driter som en mann mens han ler og gir meg en klem.. Flaut ja!

 

Samma mannen skulle IKKE se tufsa da barnet kom ut.. han er ganske sart når der gjelder blod osv.. Når pressriene kom, jeg satt på huk i badekaret og pressa ungen ut ser jeg opp, og der står mannen på orkesterplass! Jeg blir livredd for at han skal svime av, og sier.. Går det bra??? Mannen ler og sier at han går det seff bra med.. Jeg: Men nå kommer ungen, du vil ikke se.. Mannen: Jo da. fød du!!!

Press, press, plopp så kom barnet, uten blod og gørr, mannen svima ikke av!! :D

 

Dere skulle sett trynet hans når jordmor ba han kle av seg !!

Jeg skulle føde morkaka og han skulle få lillenurk på brystet.. Hun mente på overkroppen, men pappan var ikke helt med:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe samboen min ble spurt om han ville se da huet var på vei ut.... ærsj det er skikkelig svart og ruglete sa han... skal huet være sånn.... måtte stoppe opp og le litt da ja... og da endelig snuppa hadder kommet ble han rar har vi fått en sånn ape baby sa han... hun hadde hår på ryggen, mørke vel og merke... ble letta da jordmor sa det var vanlig og det kom til og dette .av... sett itt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vannet mitt gikk 2 om natta, en time etter vi la oss. Fikk vonde rier med en gang og prøvde forsiktig å vekke samboeren og si at nå var vi i gang. Da fikk jeg til svar at, ja vel så legg deg ned å sov. Han våknet fort etter neste rie heldigvis :o)

 

ha ha og da vi kjørte innover til riksen fra Drammen klokka 3 om natta en lørdag presterte mamman min å sette på nødblinken, ligge i høyre felt og 110 i 100-sonen. da satt både jeg og samboer og skjulte oss når vi ble sett rart på av de 2 andre bilene på veien. Hun følte nemlig at nødblinken var til sin rett siden hun kjørte over fartsgrensen. Og hun nekter å kjøre tunnel så da dro vi gjennom drammen sentrum midt i stengetiden på byen natt til lørdag... smart...

 

Pappaen sa ikke så mye under fødselen, men bestemor var med. Bestemor er noe spesiell og etter 20 timer bikket det litt over for henne. Etter 12 timer med 8 cm åpning og nada fremgang er det vel egentlig et faktum at ungen ikke er spesielt gira på å komme den veien. Legene har ikke lyst å ta et ks på meg fordi jeg er så mye operert. Ender opp med drypp og petidin og lystgass et par timer til, men da var det nok for meg. Bestemor forsøker så godt hun kan å trumfe gjennom at dette ikke går. Hun presterte dermed å ha en håndsopprekning på hvem som stemte for ks. he he he samboeren min ble en smule lang i maska da ja.

 

ha ha og da vi kjørte innover til riksen fra Drammen klokka 3 om natta en lørdag presterte hun å sette på nødblinken, ligge i høyre felt og 110 i 100-sonen. da satt både jeg og samboer og skjulte oss når vi ble sett rart på av de 2 andre bilene på veien. Hun følte nemlig at nødblinken var til sin rett siden hun kjørte over fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 sekunder etter Emilie ble født så sa sambo... "NESTE gang så ska du IKKE settes igang med sånn gel assa, for det var slitsomt"!!! ......øøøøøhhhhh..... Har du tenkt på neste unge allerede?????? la meg få slappe av litt først da sa jeg til sambo! ;)

 

 

Så skulle morkaka komme ut.... "å dæ**n, det var den største kvalbiffen æ nån sinne har sett"!!!

Greitt nok at morkaka var jo 800 gram men å tenke på hvalbiff der og da???

 

å ja, sambo er nordlenning! ;) hehe.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Mannen min var i forkant veeeldig bekymret for fødsel, jeg hadde nok svartmalt det hele kan du si.

 

I overgangsfasen som jeg synes er det verste ulte jeg som ei ku i bjørnefelle og da strøk kjekken meg på håret og sa "hysj, hysj". "ikke hysj på meg" fikk jeg frest tilbake.

 

Etter at fødselen var over synes han det hele hadde gått så fort og greit: "jeg er jo ikke sliten engang" og "jeg fikk rett": (vi hadde diskutert lengde på fødselen i forkant, han trodde de varte i 2 timer , mens jeg prøvde å si at det kunne ta opptil12 timer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fantastisk morsom tråd dette her gitt :D

 

Vekket samboer'n min kl 05 om natten å sier: Jeg tror vannet er gått assa. Han skrur på lyset å sier.. hva gjør vi nå a?? hihi beste er at ingen av oss husket hva vi hadde fått vite på fødselsforberedende kurset så vi lå i sengen å fniste og lo å ringte sykehuset for å få videre instrukser :)

 

Når vi hadde fått tildelt fødestue kikket han på apparatene som var der. Husker at jeg absolutt ikke satt pris på at han fulgte med på det apparatet som viste måling på riene. Nå kommer det en skikkelig vond en assa... Mye vondere enn de du har hatt før! Takk skal du ha liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennen min vet at jeg haaaater "pjusking" når jeg har vondt, da vil jeg helst være i fred. En velmenende jordmorstudent ville trøste meg litt mellom riene og klapper meg på hånden, hvorpå mannen brøler: IKKE RØR HENNE!!!! Jordmordtudentan skvatt unna faderlig fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaksjonen til samboeren min da jeg vekket han i halv fire-tiden på natten var å skru på tekst-tv og sjekke sportsnyheter... Kjempeviktig å oppdatere seg før man skal på sykehuset :-)

 

Han skulle også være snill og finne en klut og ta kaldt vann på da vi kom inn på fødestuen. Rotet litt i skapene, fant en klut og var kjempefornøyd. Jordmora holdt på å dø på seg av latter da det viste seg at det ikke var en klut, men en diger nettingtruse (som man har på seg etter fødsel...)

Fikk litt å le av der ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Han sa ikke så mye stakkar han er veldig sjenert:) men etter fødselen klarte han å si noe:) Lillegutt var just kommet ut og JM drev å stelte med han:) så sier han:

 

"når kommer de med kake til oss?"

JM: "hvilken kake"?

han: "jeg vet ikke hvilken, om det er bløtkake, eller sjokoladekake jeg..."

JM lo høylytt: du mener morkaka...

Den kommer nå den, ta ungen:)

 

haha... ler meg skakk:) Han ble jo såå flau... jeg har ikke snakket så inngående om dette for han skjønner dere, for han er så redd for sykehus:) hihi----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi jeg ler så tårene triller.

Har ingen fødselskommentar i den forstand, men jeg tok keisersnitt første gang og venter nr. 2 nå.

 

Også presterer han å si til meg at: "Kan ikke du prøve å få keisersnitt neste gang også, for det er så slitsomt å vente så lenge....."

Han er ikke den mest tålmodige typen for å si det sånn....

He he men han skal jo faktisk bare være der, det er jeg som skal FØDE denne ungen og ligge der med smerter. Da får han tåle å vente litt og bli trøtt.

 

Må jo flire av han da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med gullkorn her. Jeg hadde lang fødsel og midtveis forsvant gubben for å kjøpe noe på Narvesen. Han kom tilbake med dundersalt og et blad. Det eneste jeg hørte vedsiden av meg mens jeg presset var hans nevrotiske tygging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe mannen sa under fødsel men kan si noe han gjorde et par dager før termin. Vi var ute å gikk en lang tur når jeg plutselig stopper opp og sier "vent" (stoppet opp pga en modningsrie) og da kom han mot meg igjen, bøyer seg ned og ser mellom beina mine. Jeg begynte å le og spurte han hva han dreiv med, da fikk jeg til svar: jeg skulle bare se om vannet gikk. hehe, ler fortsatt av den. Skulle visst sjekke for meg han. Søte mannen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke under fødselen, men etter: "Å fy! Jeg har så vondt under føttene!"

 

Jeg så på han med store øyne, deretter ned på jenta jeg akkurat hadde trøkka ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann spurte om vi skulle ha 2 tette. med mellomrom på 9 mnd og ett kvarter, og dette spurte han om mens de lappa meg sammen fra a-å.

 

også an veldig fasinert av de flotte bitemerkene han hadi fingrene, de viste han til jordmor og fikk medlidenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...