Gå til innhold

Morsomme ting MANNEN sa under fødselen?


~sjiraff~

Anbefalte innlegg

Litt intærn da, naboene våre har innekatter som de er ute i bakgården og lufter nå og da. Og noen dager før fødsel sa mannen min"Fatter ikke poenget med de kattene der, kan like gjerne kalle de marsvin". Noe jeg begynte å le noe så sinnsykt av, fordi han altid kommer med sånne rariteter. Så under fødselen mumler jeg noe om at "faen er vitsen med å sende så jævlig mange folk inn her heletiden da" Hvorpå han sier "Ja, de kunne vel sendt inn et marsvin", hvorpå jeg da lo i en time (ganske høy på endorfiner" -JM så bare rart på meg og rista på hodet)

 

Og så

 

Jeg sitter oppe i tre timer på natten, tror jeg har kynnere, innser det er fødsel, går for å vekke mannen min. Skriker og brøler, rister, slår og biter, uten at han våkner. Får tilslutt liv i ham.

 

Meg- Du må våkne det er noe på gang

Han- *mumler* noen på gangen?

Meg- Nei, då må VÅKNE jeg skal FØDE

Han *hiver seg opp av sengen* HÆÆÆÆÆÆ, JAMEN DA MÅ DU STÅ OPP DA!!!

 

doh!

 

 

Så kjører vi da noe sinnsykt feil når vi skal til sykehuset. Stakkars mannen min har null retningssans og hadde planer om å kjøre frem og tilbake fra sykehuset noen ganger på kvelden så han lærte seg veien. Men det rakk han altså aldri. Vi skal fra Olso til ahus, jeg registrerer så vidt at vi kjørerforbi tusenfryd, og spør "eh er ikke dette feil vei" neida sier han, og jeg driter i det, mest opptatt av å puste. Tilslutt innser han at han har kjørt veldig feil, springer på en bensinstasjon for å finne ut hvor vi er og høre om de vet veien, noe de ikke gjør. Kommer tilbake i bilen, ringer 1881 kartopplysning og nermest skriker. "VI SKAL FØDE OG ER I VESTBY HVOR SKAL VI KJØRE" ehm, nei si det. Stakkar mannen min han var LITT stressa:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da jeg skulle hen når fødselen var igang gadd han ikke være med. kunne jo være vi ble sendt hjem igjen. så han jobbet heller på taket.

da vi kom (og han endelig var med) (var der borte 3 ganger) bort begynte han å diskutere med jordmora hvordan han hadde vært "jordmor" da katten vår fikk kattunge.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke sååå morsomt,men..:) Og heller ikke fra føden, men litt før:)

 

Jeg hadde hatt smerter i ryggen i et par døgn, og ligget våken om natta. Hadde selvfølgelig også holdt han våken da, for det var j... vondt. Jeg ville ikke ringe sykehuset, for det var smerter i ryggen, og jeg mente rier skulle kjennes på magen;) Den tredje natta jeg lå våken og stønnet av smerter (og nå var det ganske så ofte, hehe) så sa han: "Nå ringer jeg sykehuset. Og hvis ikke det er babyen som er på vei nå, så får du være stille, for jeg klarer ikke å gå på jobb en dag til uten å få sove!!!" Da begynte jeg og le, og sa at han kunne få lov å ringe hvis han absolutt trodde jeg skulle føde... (tenkte at han må bare dumme seg ut for min del,hihi) Han fortalte dama på føden situasjonen, og vi fikk beskjed om å komme dit. Vi dro dit, og det viste seg at jeg hadde 7cm åpning, og JA, det var rier jeg hadde:P "Puh, da kan jeg ringe og si at jeg ikke kommer på jobb..." , og så satte han seg ned i en stol inne på fødestua og der sov han i maaange timer... Spørs om han var sliten av å sitte våken med meg i 3 netter, hihi:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg sittet her og skrattet av alle de fantastiske historiene deres. Har også blitt litt lettet over å høre at det ikke bare var min man som satt stille i ett hjørne og bare betraktet....

Jeg hadde rier i 2 1/2 døgn før småen kom...den siste kvelden var det jo helt ekstremt,og jeg la meg i sengen og sa til min elskede at han måtte ta tiden på riene....javel,det kunne han gjøre,men det skulle skje på følgende måte;bare skrik du sa han,så kan jeg sitte i stuen og se tv.....-.jeg skreik til jeg var blå gjennom hele riene og gubben satt i stuen og tok tiden...da riene var laaaaaaaaaaaange og tiden mellom var kort og jeg sa at nå må vi reise fikk jeg til svar;må vi reise nå???jeg har akkurat begynt å se en film,og den virker dritbra!!!!

I tiden før hadde han fantasert veldig om hvordan det var når vannet gikk..han hadde nemlig sett på at det plasket voldsomt rett i golvet..jeg trodde ikke det,og selvfølgelig ble det en liten diskusjon av det...etter 4,5 timer på sykehuset skulle han hjelpe meg opp,og PLASK,der gikk vannet...gubben kikket på meg med store øyne og sa;der ser du!!!det var akkurat som på film!

Jordmoren kikket rart på han,og selv om jeg hadde det vondt som....måtte jeg le..det var helt ubetalelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, den syns jeg var litt rørende jeg da, for akkurat sånn følte jeg det en time etter jeg fikk min første... hun blir 4 i sommer og storesøster for første gang i høst, så ting gikk ikke som planlagt liksom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var utrolig gøy og lese:-)

 

da fødselen med nr 2 hadde startet,var fremdeles hjemme...

var gubben os et vennepar og hjalp til med å sette opp et dukkehus...

hvor er _____ spurte veninna mi,nei hu ligger hjemme med veer....

hææ sier hun da,du må da komme deg hjem...

men han ble han...

var greit for meg,likte meg alene jeg...

 

da vi skulle dra på sykehuset mange timer senere satte pressriene inn for fullt da jeg reiste meg opp..jeg la meg ned på sofan igjen og skrek høyt til gubben,ring ambulanse,ungen kommer...

hadde på meg skjørt,han løfta opp skjørtet og dro trusa bort og titta inn...

ut på badet sa han,her kommer det masse gørr...hehe...

han stressa fælt da ja,lett å forte seg ut på badet med pressrier,not...

ble en hjemmefødsel gitt...

han holdt hodet kaldt ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, morsomt lesestoff:D

 

Da riene mine starta 5:30 på morran, vekte jeg samboeren min å sa: Nå har jeg begynt å få rier (9 dager på overtid), og da sa han bare "hvordan skal dette gå, da?" åsså sovna han igjen !! :D

 

Når jeg vekte han rundt 9:30 å fikk han opp, så syns jeg han var så veldig rolig....han hadde nemlig glemt at fødselen hadde starta!!! :D utroli! snakk om å være trøtt....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske så mye han sa men jeg husker noe han gjorde....

 

Min kjære jobber inne helse og er veldig glad i sånne dispenere med desinfisering middel på. Av en grunn klarte jeg ikke lukten da jeg endelig havnet i en fødeseng. Men jeg holdt på å klikke for han klarte ikke la være å ta seg en dusj på hendene hver gang han tok turen til vasken. (Siden rommet må ha vært det minste på Ullevål, så sier det seg selv at han var innom temmelig mange ganger....)

 

Jeg gjentok gang på gang at jeg ikke klarte lukten og han ble like lei seg hver gang for han gjorde det uten å tenke seg om. Men jeg har mine tvil om at han ikke var ved bevissthet i gjerningsøyeblikket for han sluttet å gå til vasken men luktet mistenkelig mye sprit på hendene da han kom ut fra toalettet og han var der temmelig hyppig.....Synes jeg ser han på do med håndspriten hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritgøy tråd:))))

Mannen min overvar alt til ungen var ute, og så kom morkaka, hvor han da skrøt høyt og tydelig: Næææh se så fin den er!!!!!!!!!!!!!

Jeg trodde han var blitt koko, men han mente det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så morsom lesning for meg som sitter her alene på natta;) Får noe å le av ;)

 

Sambo her sa ikke så mye.. rakk egentlig ikke å si noe annet enn "Oi, det er ikke noe rart at du hatt litt vondt"... da fikk vi vite at det var fødsel på gang.. noe vi ikke viste.. ( trodde det var kynnere.. men neida.. 9 cm åpning hadde vist jeg).. Kan ikke huske noe annet iallefall.. ;)

 

Men.. håper noen flere kommer med noe morsomt.. for det var moro å lese..

Ja.. nå skrev jeg mye rart her.. litt trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann måtte også på gangen under setting av epidural. Siden jeg hadde doble og triple rier, og de ville bedøve imellom dem, tok det sin tid. Samtidig bomma de flere ganger, og måtte lokalbedøve flere ganger. Mannen stakk hodet inn og lurte på om ikke de var ferdige snart:p

 

Fikk også lystgass, som mannen ble overtalt til å prøve. Første gangen fikk han det ikke til, og sa bare at det ikke virka. Andre gangen han prøvde, kom det "den virka ikke nå heller... OJ, der virka den!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære var litt satt ut under fødselen, så han gjentok stort sett bare det jordmor sa, men etter at snuppa var født og jordmor hadde sydd de nødvendige sting skulle jeg opp å stå og ta en dusj. Blodet bare rant....selvfølgelig, og sambo ropte ut, "herregud, hun må ha sydd feil, se som du blør!!!!" Haha, måtte spørre han om han virkelig ikke hadde fått med seg at det nettopp kom en 4 kg baby ut derifra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første fødsel:

da vi kjørte på vei til sykehuser. og jeg beklageligvis presterte å sutre et øyeblikk fordi jeg plutelig kom på at dette skulle bli noe inni helvete vondere. presterte min mann å si: "jammen du må ikke gråte nå det er jo nå det spennende begynner" og han var virkelig begeistret i stemmen og blikket. kunne selvfølgelig ha kverket han der å da men han kjørte bilen.

 

da det var som verst på sykehuset og jeg sto i bue, klarte han og spørre meg om han skulle ringe min far, så han kunne sitte litt hos meg. noe jeg ikke var serlig interesert i.

 

da pressveene hadde begynt begynte han og jordmor å å snakke om snuppa hadde sjans til å rekke barne tv. ooooooooh da blei jeg sint. i ettertid er dette ting jeg flirer av og snuppa rakk litt over halve barnetv. hihi

 

andre mann.

 

mannen min er liverpool fan. og da jordmor tilfeldigvis hadde samme etternavn som en av spillerne på liverpool. og snakket gebrokkent var det vist noe han følte for å spørre om. jo da hun var vist tanten til denne spilleren og min man helt i ekstase.

 

da jeg fikk epidural fordi jeg var så utmattet, og fikk beskjed om å hvile, fant min mann ut at siden han var så fryktelig sulten og det var minutter unna at bensinstasjonen åpnet kunne han stikke ned dit å kjøpe seg en pølse. og det gjorde han jeg sovnet en liten stund og han var tilbake 15 min etterpå. men cola, og vg. pølsen var spist opp. haha.

 

den mannen har noen glipper men resten var han fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd!

 

Vi dro inn tidlig til sykehuset fordi vi bor et stykke unna, og ting hadde ikke kommet helt i gang. Vi forberedte oss på en langt opphold og jeg ba mannen min kjøpe et blad til meg nede i kiosken. Jeg nevnte visst KK. Joda, han kjøpte KK til meg han, men det var KK-Kropp: Og på forsiden med store bokstaver stod det ; SLIK BLIR DU SLANK ETTER FØDSELEN!!!!!

 

Han ble passe flau, og jeg og jordmora lo godt av ham... ;)

(og jeg gikk jo ned noen kilo den kvelden....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh glemte helt den beste kommentaren. den kom fra legen kort tid etter fødselen.jeg ble spurt om jeg ville ha flere barn. ja svarte jeg mens mannen min ristet på hodet. han ville ikke ha flere(jeg hadde komplikkasjoner i sv. og dette hadde skremt gubben) da svarte legen: " hvis ikke han vil ha fler så får du bytte han ut, og så flira han godt"

 

høer med til historen at dette var legen som hadde hatt oppfølginen med mit sv. og viste at dette bare ville bli flira av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager før fødselen tvingte jeg kjæresten til å lese litt om fødsel og sånn, for at han skulle være litt forberedt på ting og tang. Han som bare er 18 år vet jo ikke akkurat mest om fødsler. Han hadde lest at noen ganger bæsjer de fødene, og mens jeg låg der med heftige rier spurte han; Har du bæsja eller klarer du å holde igjen? Jeg såg ikke bort på han en gang..!!

 

dagen før jeg fødte hadde jeg klaget over ryggen i 2 dager, og plutselig gikk det opp for meg at det var rier siden slimproppen gikk. Jeg ringte kjæresten, men jeg kunne jo ikke forstyrre han midt i fotballkampen, så han skulle ringe igjen etter den.. Det gikk forsåvidt bare 2 sekunder før han ringte og var helt hysterisk og var så og si på vei rett til sykehuset. Men han kom bort til meg og vi var fortsatt hjemme 5-6 timer.

 

..og fortsatt viser han et arr i øret jeg uheldigvis lagde midt i en ri.. stakkars, det øret slutter visst aldri å ha vondt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og, når Isac endelig var ute, og pappan hadde fått holdt han i hånden og sånn, skulle bare pappan bort å vaske av seg på hendene mens jm sydde meg... da måtte han på andre siden av sengen vår. Han gikk bort, vasket hendene og skulle gå tilbake. DER hoppet han høyt! Han såg jo rett ned, noe han kanskje ikke skulle gjort..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under min første fødsel:

Dette skjedde rett etter fødsel da. Hadde holdt på i 18 timer, så var nok ganske trett begge to. Men da jeg skulle i dusjen rett etterpå regnet jeg med at sambo var rett bak meg, men ingen sambo å se. Mistet mye blod, så jeg var ganske svimmel og holdt på å besvime. Ropte og ropte, og endelig kom JM inn og fikk holdt meg oppe mens jeg dusjet. Når jeg da var ferdig kom endelig sambo valsende i gangen med en kaffekopp i hånden. Spurte sint hvor han hadde vært. Joda, han hadde gått og fått seg litt kaffe og en brødskive, for han var så utrolig trett og sulten. Hadde jo vært så utrolig slitsom og tøff denne fødselen...for ham...!!

 

Under min andre fødsel..som gikk betraktelig raskere..:

Riene begynte akkurat når jeg skulle legge meg, og vannet kom rett etterpå. Denne gangen fikk mannen sove til rett før vi skulle reise til sykehuset. Måtte levere eldste av hos foreldrene hans. Listet oss fint inn, og mannen stakk inn hodet på soverommet deres og sa hva som var i gang. Da var det en litt stresset svigerfar som spratt opp. Løp rundt på kjøkkenet der og begynte å stelle i stand frokost, og pakke ned masse håndklær til oss?? Stakkar, var nok litt for gammel til dette.

Må bare nevne at jenta mi kom 3,5 time etter vannet gikk og 1 time etter at vi kom på sykehuset. Så frokost hadde vi nok ikke tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære fikk så vondt i hodet at midt under pressriene ba han om å få 2 ibux - han holdt ikke ut smerten mer:-) Superpappa er han, må jeg legge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa i grunn ikke så mye som var artig,men husker første gang da jordmor skulle kjenne på meg nedentil,så grep samboer det første og beste bladet som lå på bordet og gjemte seg godt bak det,ville IKKE se på det nei :=) (syntes det så så vondt ut)

Og når jeg skulle prøve lystgassen,tok han masken og tok en sup selv,hehe.Han var veeeldig nysgjerrig på om det var noe tak i lystgassen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ingen mann men hadde med mamma og ei venninnde:)

Det var ikke så morsomt det mamma sa men mer reaksjonen min på det for midt i pressriene sier hun at nå kommer snart den store gutten din(han var estimert til å bli rundt 4 og en halv kilo) og da begynte jeg å hylgråte mens jeg ropte at: jeg vil ikke at han skal være stoooooooooooooooooooor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...