Underveis --> Skrevet 1. februar 2008 #76 Skrevet 1. februar 2008 He he, uff Miemamma! Utrolig hvor ubetenksomme folk kan være uten at de vet det! De færreste vet jo at man prøver å bli gravide, og når man heller ikke kan si "JA VI PRØVER DA FOR F***!!!", så skjønner jeg at man blir noget frustrert. Håper EL kommer fort og tydelig og at du også får deg en oktoberbaby! Jeg for min del sitter å håper på at min kjæres udmerkede svømmere skal finne frem til egget som har å ramle ned på tiden, slik at jeg snart kjenner kvalmen komme over meg, at jeg innen en uke kan klage over ømme bryst og såre brystvorter. At alt straks begynner å smaker metall og at jeg innen kun kort tid vil, uten forvarsel, bryte ut i krampegråt fordi jeg ikke finner den andre sokken i paret. Er jeg heldig vil jeg også begynne å like tomat (noe jeg ikke gjør i øyeblikket) mens majones (som jeg elsker) smaker skikkelig bæsj!
gladmamma<3 Skrevet 1. februar 2008 #77 Skrevet 1. februar 2008 Hahaha..for en korslig gjeng dere/vi er...hehehe...får satt ord på saker, og snakker fra levra! Det er bra! Det liker jeg... Spes. når saker starter med J¤&%# møkka kjærring!hahahaha... Uansett... Masse lykke til jenter... Jeg har værtfall EL i dag kjenner jeg...(tror jeg?!) Magen vrir seg, krampetrekkninger...kjennes ut som TR er på vei..heeeeeeeelt J¤#&i ! Flere som sitter i samme båten å har det sånn?
Underveis --> Skrevet 1. februar 2008 #78 Skrevet 1. februar 2008 Nei, jeg kjenner og jeg kjenner på kropp og sjel om dagen (og særlig i dag), men ingen el å kjenne. Kjenner bare masse luft i magen. Kan ikke tenke meg at det er et tegn på noe, selv om jeg mistenker at det er kroppen min som hevner seg på at jeg kjenner for mye etter. "Skal gi deg noe å kjenne på jeg!". Har nå aldri hatt mensplager å snakke om heller jeg, og synes det egentlig har vært greit frem til nå. Nå skulle jeg gjerne ha kjent flere tegn på at det i det hele tatt er noe som kan kalles en syklus nedi her. Nei, nå tror jeg at jeg skal gå å legge meg. Da går det fortere til neste dag ;-)
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #79 Skrevet 2. februar 2008 Hiii =) Åh, det gjorde virkelig godt å få en skikkelig utblåsning i går Og i dag føler jeg meg langt bedre. Ikke minst fordi EL testen nesten er positiv i dag!!!! En halv eller 1 dag til, så antar jeg den slår ut i full blomst Har endelig begynt å kjenne antydning til murringer, hvilket vel er et godt på at jeg faktisk får EL denne mnd. Men, ikke noe EL slim enda, så når bare det forhåpentligvis dukker opp skal jeg være happy! Så nå blir det hankypanky her i helga, og det regner jeg det blir hos dere også Ha en deilig lørdag jenter!! Nja...Skeptisk! Been there, done that Tendens til å lete etter symptomer nærmest før EL er over, hi, hi! Men, denne måneden prøver jeg virkelig å la vær, som om det er lett! Klemmers
Icerus Skrevet 2. februar 2008 #80 Skrevet 2. februar 2008 Oj.... her var det aktivitet. Har ikke vært inne her hver dag så har ikke fått med meg så mye. Meg ; vestlandet, 2 pp. første barn. Har el i dag etter min utregning, men blør på 2 dagen nå Skikkelige menssmerter også. Men regner med at det er el blødning og ikke noe annet. Heldigvis hadde vi sex på torsdag så det er alikevel en mulighet. Hei til alle dere andre.
Underveis --> Skrevet 2. februar 2008 #81 Skrevet 2. februar 2008 Hei på deg Icterus og velkommen inn blant følerne *hihi* Jeg (*kremt* Vi!) er jo på min/vår første prøveperiode på første barn, så jeg er jo som en novise å regne. Bøldninger sånn midt i syklus blir derfor helt ulogisk og uforståelig for meg. Eneste jeg vet er at dersom det ikke klaffer, nå med en gang, så kommer jeg til å kjøpe meg en sånn el-dings. Den flotteste og dyreste de har! En sånn syklusmonitordings :-) Jeg begynner å bli så gammel (snart 33) at jeg synes jeg har lov til å være utålmodig. Jeg lever tross alt i tiden og forventer effektivitet! Synes forøvrig det er lov å ta høyde for at man slettes ikke er så normal som man forventer, og da er det jo best å finne ut det så fort som mulig. Her har svømmerene til Sambo hjemmealenefest, da ny forsyning av soldater ikke er ventet før i morgen kveld ;-) Håper de svømmer rett vei og finner frem i mørten. Når det gjelder slim og gørr så kan jeg ikke si at jeg er en storprodusent der. Det endrer seg jo gjennom syklus og det nærmeste jeg kan komme el-slim må ha vært onsdag, faktisk. Da kom det noe tykkere, hvit gugge. Nå finner jeg selvfølgelig ikke igjen den artikkelen om slim (hvem ved sine fulle fem ØNSKER å lese om slim?). Tror jeg fant den på babyverden, faktisk. Dersom noen er eksperter, så kom gjerne med detaljer så jeg kan spekulere videre i om el kom som forventet eller ikke ;-) Ha en fortsatt god eggløsning!
Mia og gullgutten! Skrevet 2. februar 2008 #82 Skrevet 2. februar 2008 Da er det helg i gjen med sol og snø Deilig med rolige dager og frokost sammen. Passer veldig godt i eggløsningstider som det er nå. Begynt å kjenne murringene nå så det er det vel noe som skjer. Skal bli spennende de neste to ukene å se hvordan det går med alle her inne. Om det blir noen symtomer som er virkelige, eller om det blir bare innbilte... Får sende positive tanker til alle sammen!! Må hive med på bølgen til Nja...Skeptisk! at jeg ikke kan så mye om el-slim. Har liksom prøvd å følge med litt denne pp, men synes ikke det har forandret seg noe. Vet ikke helt hva jeg skal se etter heller. Men bli sikkert enklere hvis en får litt flere perioder bak seg.(selv om det ikke er noe jeg ønsker meg, men tar ikke noe på forskudd....) Håper dere fortsatt får en herlig kose helg!!
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #83 Skrevet 2. februar 2008 Gjett hvem som har helt positiv test i kveld :) Tro om jeg nå er spent om det kanskje endelig blir vår tur denne pp da Bare å kjøre i vei noen dager nå da, så er det en laaaang ventetid igjen fram til IKM He, he, godt poeng Nja...Skeptisk!! Hvem pokker leser frivillig om slim?!?!?! Hi, hi ;) Kan ikke så mye om det jeg heller, men er utrolig hva man lærer om sin egen kropp når man nærmer seg året med prøving! Og det jeg vet om EL slimet (kan lite om slimet før EL) er at det er gjennomsiktig, og du kan dra i det uten at det gir etter. Ser ut som rå eggehvite. Annet slim kan du visstnok ikke dra i. Så er jo spørsmålet: Hvem pokker sitter og drar i dette slimet??!?!?!?! Men hva gjør man ikke, hi, hi Jeg prøvde det en gang for noen pp'er siden for å teste om jeg skjønte hva som var EL slim og ikke, og det stemmer veldig bra faktisk. Og etter den gangen har jeg ikke behøvd å gjøre det, for nå ser jeg det med en gang. Skåret i gleden for min del i kveld er at slimet ikke har kommet samtidig som testen er positiv, men EL er på vei, er jeg helt sikker på, for kjennes som om tanta kommer hvert øyeblikk her. Ønsker dere bare masse masse lykke til nå. Håper virkelig at dette er en ordentlig fruktbar tråd, hi, hi Og så skravlesomme som vi er her, så burde vi jammen få litt lønn for strevet også!! Tenk så koselig det hadde vært å kunne lage vår egen tråd på oktoberklubben da dere, det hadde jeg bra likt For dere er utrolig koselige å skravle med, sitter og smiler og humrer når jeg er inne her Hankypanky girls, al night long Nattifruktbarnatt =)
kei80 Skrevet 2. februar 2008 #84 Skrevet 2. februar 2008 Hei Jeg har ikm den 15 Hadde EL igår! Vil gjeren ha noen å slå følge med! 12 dager til jeg kan ta gravidtest,kan nesten ikke vente!!
Underveis --> Skrevet 3. februar 2008 #85 Skrevet 3. februar 2008 kei27 har startet en tråd der hun spør om det er noen som kjenner noen symptomer ennå? Kunne vært interessant å høre om det er noen her inne som tror de kjenner noe? Som jeg skrev i tråden, så tror jeg det jeg kjenner kun er noermal syklus og at det alltid har vært slik, bare at nå kjenner jeg etter ;-) På torsdag ettermiddag var jeg faktisk litt uvel. Det er jo enkelte som blir litt kvalme av el, så det kan jo hende? Aldri kjent det før, selvfølgelig. Hadde spist litt dårlig den dagen også, så mulig det også var årsaken. Det var også noe som kunne ligne el-slim på onsdagen, så man vet jo aldri. Kanskje jeg hadde el på torsdag og ikke fredag? I så fall: Gjerne for meg! I går hadde jeg en lett hodepine. Jeg har vært mye plaget med hodepine, men dette var ikke sånn migrenehodepine som jeg har hatt før. Nå har jeg jo sluttet å røyke også, så da har jeg mye mindre plager. Det gikk over med litt frisk luft. Jeg har også "kjent" livmora ved flere anledninger og det har stikket litt. Sansynligheten for at jeg er gravid er faktisk veldig liten siden Sambo ikke har vært hjemme siden fredag morgen (og da ble det ikke noe, for å si det slik ;-), men alikevel så blir jeg jo helt tullete av å kjenne så etter som jeg gjør! Sansynligheten for at noe av det jeg kjenner er tegn på graviditet er også svært liten (jeg er en logiker som håper. En smule konfliktfylt, må jeg si), siden cella ikke en gang har ramlet ut av tuben, så vidt meg bekjent! Flere som kjenner noe ubetydelig som helt sikkert ikke betyr noe som helst?
Icerus Skrevet 4. februar 2008 #86 Skrevet 4. februar 2008 Kjenner noe ubetydelig ... ja - lett kvalme - lett hodepine - mage og ryggsmerter Men har fremdeles blødning etter el, så satser ikke stort...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #87 Skrevet 4. februar 2008 Hei =) Hvordan går det med dere??? Denne tida her er laaang, syns nok tida mellom EL og IKM er den lengste. For min del er det nok altfor tidlig å snakke om noen symptomer, og har hatt litt for mange nedturer til at jeg orker å lete etter tegn lenger... Med de to andre graviditetene mine har jeg bare "visst" at det har klaffa, følt det på hele kroppen, uten at jeg kan si hvorfor. Før vi mista nå våknet jeg en onsdag morgen, 7 dager før IKM. Jeg er gravid! tenkte jeg. Gikk på badet, tok en test, og den var positiv!! En uke før IKM ja, helt utrolig! Men hele det svangerskapet var egentlig noe merkelige greier, så kommer nok ikke til å teste så tidlig igjen nei. Men, det jeg kan si er at jeg har veldig mensmurringer. Det har jeg hatt siden fredag kveld, og det har økt på litt i styrke nå rundt EL.Testen var positiv på lørdag, så da tenker jeg egget ble sluppet i går en gang. Så disse murringene setter jeg i forbindelse med EL, og regner med de kommer til å avta ganske snart. Høres kanskje litt pessimistisk ut, men som sagt, orker ikke å skru opp forventningene så veldig høyt. Et av mine sikreste graviditetstegn er forøvrig luft... Et ganske ubehagelig symptom egentlig Men begge de andre gangene har jeg blitt vanvittig oppblåst en ukes tid etter EL. Så får vi bare se Håpet er jo der såklart, ønsker det så sterkt! Blir så utrolig spennende å lese på tråden nå utover, mindre enn to uker til vi får svar - tenk på det Megogløveungen - hvordan går det? Ikke lest noe fra deg på en stund Tittei =) Klems
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #88 Skrevet 5. februar 2008 Heisann jenter! I dag er det 5 dager siden EL... 4 dager av de har jeg hatt sterke murringer/stikking i magen... men i dag har jeg ikke merket noe særlig.. så har igrunn mistet håpet...=/ eneste jeg merker er biiittelitt stikking i puppene nå og da + at jeg er ganske så oppblåst ...ser faktisk ut som om jeg er godt gravid! haha *sukk*...menmen.. kan jo aldri vite.. kan jo hende vi får en positiv test når den tid er inne.. men som sagt,så tviler jeg igrunn... Tenker å teste på mandag,den 11. Planen var den 10.,men da er vi bortreist... Time will show=) Når skal dere teste da? Har alle hatt EL nå eller??=)=) Hejdå,enn så lenge:)
gladmamma<3 Skrevet 6. februar 2008 #89 Skrevet 6. februar 2008 Symptomer ja...ai ai ai...snakk om mensmurringer, får ikke fred fra dem...står på 24t i døgnet! nesten så det føles ut som hold/sting i sia av og til! Har også fått for meg at en cowboy strekk mitt på dagen er deeeeeeeeeilig! for å ikke snakke om vonde brystvorter!hehehe.... her må det være noe, ellers er jeg riv ruskende gaaal!? Litt tidlig kanskje?! men de er der....? usikker når EL var, har nettopp stoppa på pilla...men ca 1-2 feb?! jajajaja.... Flere???
just_mee Skrevet 6. februar 2008 #90 Skrevet 6. februar 2008 har ikm dn 15 her oxo.. men ikke mye prøving denne pga ingen utslag på el testene... men men er i min 5 pp og Ting Tar Tid
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #91 Skrevet 7. februar 2008 opp med seg:D Tråden var faktisk på siden TRE!!=O tenke seg til...... Ting Tar Tid jah... Men blir jo spennende å se om TR kommer neste fredag da... Huffameg så sent tiden går... Prøver liksom å bare slappe av og tenke på andre ting enn om jeg er gravid eller ikke.. men er ikke så enkelt det...=/ Dumme meg tok test i dag,selvfølgelig negativ... så da blir man jo litt smådeppa da... Men gleder meg til helgen, den kommer nok til å gå fort:D Skal besøke svigers:) Det er neste uke som virkelig blir spennende.. :) Hvis vi ikke fikk det til denne gangen,så skal vi klare det på neste forsøk!
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #92 Skrevet 7. februar 2008 Heida =) Det var nok i tidligste laget å teste Megogløveungen, så du må ikke gi opp håpet enda vet du Tida snegler seg avsted, I know, så det er ikke lett å vente nei. Hos meg er det tent et bittebittelite håp Og jeg som hadde lovet meg selv å ikke håpe på noe som helst denne pp'en... Men, murringene mine er kommet tilbake, etter at de har vært borte i flere dager! Og i tillegg blir jeg ganke uvel dersom det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser. Men, jeg vet så altfor godt at dette ikke trenger å bety noe som helst, derfor prøver jeg å ikke tenke og legge altfor mye i det - blir bare så j..... skuffa da når (hvis) TR kommer. Så foreløpig prøver jeg bare å fylle tiden med andre ting, så får vi bare se. Min bestevenninne har termin om en måned. Vi er veldig mye sammen, og jeg gleder meg så veldig med dem. De prøvde 5 år - FEM ÅR - før de ble på vei med nr 1!!! Og det tok deretter ett år å bli på vei med nr 2, så kan ikke tenke meg noen jeg unner mer at skal få barn. Likevel kjenner jeg at det er litt sårt også. Vi begynte nok prøvinga mye pga dem, for vi har jevngamle unger fra før av, og øsnket oss veldig det på ny. Men som hun sier. "Du skal få dulle med bebisen så mye du orker til nurket deres bli født", så det er godt noen har trua på at det skal gå seg til etterhvert også Blir veldig spennende i uken som kommer ja - hvordan føles det hos dere nå? Klems
heleneogde2gutta Skrevet 7. februar 2008 #93 Skrevet 7. februar 2008 hjelpe meg for en lang tråd! men slenger meg på. hadde EL 1 febr (tror jeg) så ja ikm rundt den dagen ja, krysser fingre for oss alle her;)
Alise000 Skrevet 8. februar 2008 #94 Skrevet 8. februar 2008 Jeg er ny her..... Jeg hadde El rundt mellom 16-19 og ikm skulle vært for noen dager siden. Men syklusen min er bra et halvår så er den fucka litt den neste, hehe... Men siste måndte var den rett, så jeg skulle hatt ikm 2februar, men tørr ikke helt å håpe, kanskje kommer ikm osv.... Har noen tegn, som også kan ligne på at tanta kommer...eller ? kvalm, når jeg er aktiv og har spist... Må tisse ofte og det er nesten litt vondt( har ikke uvi) Stikking i høyreside nedentil, der eggstokkene vistnok skal være Litt strekking i magen...Gjør nesten vondt til tider.... Litt øm i brystene, vondt når man klemmer bittelitt....
Gjest Skrevet 11. februar 2008 #95 Skrevet 11. februar 2008 Hej! Dyyyyyttttt! Hva skjedde med denne tråden egentlig?!?!? Hentet den opp igjen jeg altså! Så mange innlegg, også ingenting den uka som er mest spennende av alle, nei og nei Så hvordan går det??? Er det noen som har turt å teste enda? Jeg tror jeg tester i morgen.... Orker snart ikke vente lenger!!! Vet jeg ikke burde, så skal prøve å la vær...men... Magefølelsen blir jeg ikke klok på, føler meg innimellom gravid, men tør ikke håpe. Hvordan er det med dere? Spent!
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #96 Skrevet 12. februar 2008 Hei:D Nei,det er jaggu blitt lite aktivitet her nå i det siste... Trodde dere var skravlesyke jeg,jenter??! ;D hiihi I går var jeg på min første behandling hos naprapat:) Deilig å få fikset ryggen litt jah:D Har gått i mange år nå ,og fryktet at ryggen skal kollapse,så ille har det faktisk vært. Men merker forskjell allerede etter første behandling:D jippi Jeg har igrunn fått nytt håp nå.... hehe Selv om jeg ikke er overbevist så er jeg mer optimistisk:) Her er grunnene: 1. Jeg får stadig ømmere pupper 2. Økt utflod (pleier alltid å "tørke inn" uka før mens) 3. Når jeg holder inne magen,så er den ikke lenger flat. Dessuten blir jeg fort sliten i magen om jeg holder den inne(noe jeg til vanlig gjør) Litt vanskelig å forklare dette men... 4. Veldig trøtt og sliten 5. Kort lunte 6.Livmortappen er både myk og hard, våt og lukket. Men når det er sagt, så kan jo dette være PMS(som jeg til vanlig IKKE har:p) .. hehe men jeg velger å tro bittelitt på at det er en liiiiten sjanse for at jeg er gravid.. Gru/gleder meg til lørdag,gitt....... Dommedagen.. hehe:) Hmm.. jeg tror faktisk ikke jeg blir så veldig skuffet om det viser seg at jeg ikke er gravid, jeg er trossalt i 1 pp, så skal vel ha noe flaks hvis det har klaffet.... MEN: Nå får dere ta å skravle i vei her nå da jenter!! ikke være så late=P tihi Ha en fin kveld;) Jeg blir forøvrig helt alene i kveld jeg...=/ min kjære må jobbe overtid... Såååeh, noen som kommer på kaffe og brownies eller?! hihi... Blir nok noe surring inne på BiM i kveld jah... Klemz
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #97 Skrevet 12. februar 2008 Åååååh!!!! Fytterakkern for en DRITT dag!!!!!!!!! Tar en test i dag som er negativ, ja,ja, får bare forholde meg til det liksom. Men for skikkelig å gni det inn kommer tanta på besøk nok en gang 6 dager for tidlig noen timer senere!!!!!!!!!! Ååååååh, argh!!!!!!!!!!!!! Og nå har jeg en snikende følelse av at alt ikke er helt som det skal, snufs Ustabile sykluser er en ting. Men i og med jeg hadde eggløsning forrige søndag, stemmer det jo rett og slett ikke at tanta skal komme nå. Føler bare for å gråte for øyeblikket. Ønsker meg så inderlig en liten en til, at veslegutten vår skal få oppleve å bli storebror og i det hele tatt, men nå begynner jeg å miste håpet.......... over i 9 pp da, dritt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gir det en måned til, og dersom det ikke skjer noe i neste pp heller, ringer jeg til gynekologen vi var hos da vi mistet. Dersom det er noe feil er det bedre å vite enn å gå slik å håpe og bli skuffa gang på gang Forbanna forræderske tårer også, nei nå trenger jeg litt oppmuntring!!!!! Men håper for deg da Megogløveungen, høres i alle fall veldig lovende ut hos deg! Klem
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 12. februar 2008 #98 Skrevet 12. februar 2008 Hei hei:) Slenger meg på her jeg:) har ikm 14.2, tenkte å teste da.. var litt dum å testet meg tidligere, fikk en svaaak positiv, så nå er d bare å vente å se.. håper på d beste! klem
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #99 Skrevet 12. februar 2008 Slenger meg innpå her eg også Ikm den 15.2 eg, om eg fortsatt har 28 dagers syklus, har alltid hatt det men forrige måned va den bare 24?:S Testet i går ettermiddag og fikk en svaaaaaaaaaaaaaaaaaak strek (clearblue) men er usikker på om det gikk over de to minuttene når eg såg på, såg bare på klokken på mobilen og vanskelig å si om den akkurat hadde skiftet tall eller like før den skiftet på ny igjen liksom...er dere med?:S Men tok en urinprøve hos legen i dag og den va helt negativ (tok den i to tiden) så vet ikke eg....
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #100 Skrevet 12. februar 2008 Hei miemamma:) Huff... det var kjipt å lese altså.... =( Hvis jeg hadde vært deg,så hadde jeg nok ikke utsatt gyn.-besøket til neste mnd, jeg ville gjort det nå. Spesielt siden du har den følelsen.... Det siste dere trenger er å bli skuffet igjen...ikke sant? Virker som om du har en litt spesiell syklus.. hmm... =/ Ta en tlf til gynekologen,og snakk med han/henne. Kanskje du får tatt en sjekk eller noe:) Det ordner seg nok! Dere har jo gullgutten,så det er nok neppe noe galt med hverken deg eller mannen din:) Men det er mye bedre å få det oppklart,sånn at man ikke går rundt å undrer på om det kan være noe galt... Lykke til:) Vet ikke helt hva mer jeg skal si jeg... Har jo ikke noen sånne erfaringer...tror jeg bare sender deg en stor trøsteklem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå