Gå til innhold

Flere fra fredrikstad/Sarpsborg?


Thea <3 Lotte

Anbefalte innlegg

Gjør det:) Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Sverige på onsdag for å sjekke terenget litt der og, litt priser og sånn... Har hørt at det er veldig billig på Happyland. Så er det vel en butikk på Nordby, så tror jeg det er en like inærheten av vinmonopolet før Strømstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du får kose deg på svensketur, blir alltid litt shopping da, hehe!

Jeg gjorde et kupp på lindex( borg storsenter) i dag, kjøpte 5 mammabukser, kun 49 kr pr bukse, superfornøyd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var ikke verst. Har heldigvis fått låne litt av venninner pluss at jeg hadde litt fra før. Men må vel ta en shoppingrunde på klær når det nærmer seg sommer. Har stort sett bare bukser og gensre, må vel ha litt lettere klær og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, blir nok mer shopping nærmere sommeren ja, en fordel er at da finnes det jo så mange kule tunikaer og sånnt.

jeg er hjemme med omgangsyken i dag jeg, igjen! Hadde også omgangsyken i nov, men men, jobber i barnehage så det er ikke så lett å slippe unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, da ønsker jeg deg virkelig god bedring:)

 

Fant meg vogn i Sverige idag, skal ned og hente den imorgen. Gave fra svigers... var på tilbud, satt ned 40% pluss kurs, så den kommer vel på ca 4000 med stelleveske. Teutonia var det, fjorårets modell. Men det betyr jo ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, føler meg bedre i dag, så i morgen satser jeg på å være tilbake på jobb.

Så kjempeheldig med vogn da! Hvor kjøpte du den?

Vet du om det var tilbud på brio vogner der også?Så en vogn jeg likte kjempegodt når vi var innom Happyland for et par uker siden se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte den på Nordby, der tror jeg det bare var tilbud på Teutonia. Jeg kan ikke huske hvilken vogner som var på tilbud på Happyland, var ikke så veldig mange, men det var gode tilbud.

 

Så fint at formen er bedre, pyton å være syk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, får ta en titt om ikke så lenge, er greit å følge med hvis det er no salg!

Formen er bra nå, har ikke kastet opp i dag, og har til og med spist litt.

Tok en tur til legen for å sjekke at alt var bra, for jeg har hatt skikkelig vondt i magen. Tok litt tid før legen fant hjertelyden, men hun fant den til slutt, herlig å høre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melder meg i august klubben jeg og. er fra sarpsborg og har termin 24 august :-) Skal dere alle føde i fredrikstad eller er det noen som har søkt seg andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sarp: Å, så deilig, det er den beste lyden:):):):)

 

Til: allegodetinger3pådet4skaldskje: Gratulerer og velkommen til deg og:) Tror vi alle sammen skal føde i Fredrikstad, tenkte faktisk litt på Riksen siden det er stor mulighet for prematur fødsel, men ombestemte meg. Koselig å bli kjent med flere herfra da:) Jeg er egentlig fra Bergen, men har bodd her snart i fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeaant: ja ikkeno er bedre enn den lyden der!!!

 

velkommen til deg med det lange nicket, hehe.

Vi har liksom vårt eget sarpeforum her vi, skikkeli bra assa.

Hvor i sarp er du fra da?

Man må ikke søke om å føde på fredrikstad sykehus, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kan kanskje bytte nick for på det 4 skjedde det :-) bor på grålum.

Jeg skal føde på riksen og er ille spent på det. Legen ordner med søkeplass og sånn i fredrikstad. Jeg måtte bare søke tidlig selv siden jeg ville ha i oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til allegodetinger3pådet4skaldskje:

Jeg og bor på Grålum, har akkurat flyttet hertil. Har bodd på Hannestad og Greåker før. Noen spesiell grunn til at du vil til Riksen? Jeg vurdrerte det jo pga fare forprematur fødsel, sønnen min på 6 år kom 6.5 uke for tidlig, så det kan nok skej igjen. Men legen min mente det var helt fint å føde i Fredrikstad siden det ikke er så ille prematur. Litt kortere vei da og...

Har forresten fått UL 10.mars.

 

Til ceso: Velkommen til deg og:) Koselig med flere:)

 

Til sarp: Hvordan er formen nå?? Håper du er frisk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeaant: Formen er strålende, godt å være frisk igjen!!!

Vurderer en tur til sverige i dag.

 

Har folk lyst til å vite hva det blir på ultralyd?

Vi er så nysgjerrige vi, og skal på u-lyd 4 mars, så håper vi får se hva det blir da, har hørt at det er ikke alle jordmødre som titter etter selv om man spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla, halla og tusen takk for varm velkomst :)

 

jada... endelig begynner jeg å bli litt i form oxo og det er jaggu ikke på tide!

alle sier jeg skal ha gutt nå siden jeg ikke var dårlig lenger enn 1,5 døgn med begge jentene mine, men vi får se...

 

har ikke fått time til UL enda jeg da, skal til legen den 11 og han bestiller time da... hehe..

 

Er det flere som skal på 3dUL?

jeg var det med min yngste (etterhvert mellomste) og det var så fantastisk at jeg må gjøre det igjen,...

ettersom legen tok feil med vanlig UL på kjønnet stoler jeg ikke helt på det og venter derfor til 3d før jeg sier noe... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til jeaant: jeg har alttid syns riksen har vært så sinnsykt fint. så er det altfor mange bekjente med dårlig erfaring fra fredrikstad. Samtidig skal jeg begynne i praksis på barsel så det er greit å føde et sted der ingen kjenner deg.

 

Vi skal på ul 13 mars på riksen og vil gjerne vite hva det blir:-) skal også på ul i fredrikstad siden vi får litt bedre oppfølging etter tre mislykka svangerskap.

 

syns det virker som en evighet til ul, men det går nok fort allikevel. Bare bli kvitt den intense kvalmen nå så jeg kan begynne og nyte svangerskapet. :-)

Må nesten ha et bim treff da når det er så mange som skal ha i aug. og bor i området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til allegodetinger3pådet4skaldskje: Forstår det egentlig ganske godt med Riksen, vet ikke helt om jeg angrer på at jeg valgte Fredrikstad, har også noen bekjente med dårlige erfaringer. Men tenker at det alltid er noen som har både gode og dårlige erfaringer fra alle steder. Har også veldig gode erfaringer med Riksen, sønnen min på 6 har operert der inne før, fantastiske mennesker som jobber der:) Og skjønner deg veldig godt siden du skal i praksis da.

Og ja, et BiM treff hadde gjort seg nå:)

 

 

Vi vil vite om det blir gutt eller jente. Har også hørt at ikke alle jordmødre gidd å bruke tid på å sjekke det. Men vi skal også på 3D senere tenke vi. Tror samboeren min trenger det for at det skikkelig skal gå opp for han at han skal bli pappa:)

 

Til sarp: Dro du til Sverige eller?? Det erm så sinnsykt dyrt å bli foreldre, så jeg er blitt helt ekstrem på å handle på tilbud. Var absolutt ikke sånn før, men kanskje graviditeten har gjort meg mer fornuftig..... hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt med litt på hva dere har skrevet under her...får vel melde meg på...men er ikke fra fredrikstad eller sarpsborg...men håper halden er velkommen under her..hi hi..Jeg har termin 5 august og skal føde i fredrikstad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei xmilla og velkommen

 

ja vi og vil ta 3D ul. så moro og ha bilder og cd til senere. og ser man ikke kjønn på ordinær ul kan man kanskje få en sjans til :-)

 

var faktisk også i sverige igår. skulle en tur på happyland, men det stengte da jeg kom. kjipt...

får ta en ny tur når mannen kommer hjem fra sin lage reise.

De har jo sååå mye fint til grei pris der borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til xmilla: Såklart kan du hive deg på her. Det er jo litt moro å prate med noen som skal føde på samme sted:) Og Halden er ikke langt unna.

 

Til allegodetinger3pådet4skaldskje: Synes de er flinkere med tilbud i Sverige, og det er jo kjekt i tillegg til kursen. Så på noen babycallere som var på tilbud, men skal først høre om jeg kan låne av venninner. Blir bare mer og mer fornøyd med vognen vi kjøpte der nede, eller fikk i gave... Titter på den hver dag..... Teutonia Mistral S tror jeg den heter. Er jo der nede med jevne mellomrom og handler, så det skader jo ikke å titte litt....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Trine, klart du kan bli med, her er alle velkomne!!!

 

Jeaant: Ja er litt kjipt at ikke alle jordmødre sjekker hva slags kjønn det er, det syns jeg de kunne gjort alle sammen jeg! Vi er kjempespente på hva det blir, har nedtelling til ultralyden 4 mars nå...

Ja ble en harrytur i går, og vi så faktisk på teutonia mistral! Den ser kjempeflott ut, så mye mulig det blir den, er du fornøyd med kjøpet så langt?. En butikk i Oslo selger alle 2007 teutonia vogner til 40% avslag, og vi tenkte oss en tur til ikea en dag til uka så kanskje vi også ender opp med vogn da. Vet hva du mener med å være på utkikk etter salg ja, det er vi også, stadig og støtt!

Hadde vært koselig med et bim treff snart ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Trine: Velkommen til deg og, det her blir bare mer koselig hele tiden. Ser ut som vi er ganske mange fra området her nå:)

 

Sarp: Er super fornøyd med vognen, har testet den, er masse finesser som f.eks. innebygd myggnett under kallesjen når den blir sportsvogn, stor lomme i kallesjen, lett og ta bag ut/inn, det hører med regntrekk ( ikke alle vogner har det) + masse mer. Samboer lurte litt på om bagen kunne falle ut, men måtte vise han hvordan den skulle festes og da ble han litt roligere.... Titter på den hver dag.....

 

Oi, nå er det liv i lille krabaten igjen... Er andregangsfødende, så kjenner liv allerede, litt aktiv på kvelden....

Noen andre som har kjent det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...